Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הטרילוגיה על ST - פוקוס על השנה הראשונה


shayy
שימו לב! השרשור הזה בן 3385 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קחו אויר – חפירה! (כל מה שכתוב בלשון זכר מופנה באהבה גם לנשים)

 

ברור לי שמכונית זה סוג של קטע שלך עם עצמך. גם אם אתה תקוע עם ליסינג שלא ממש בחרת, הדבר האחרון שאפשר להגיד עליכם זה שאין בינכם מערכת יחסים. אם זה לא נכון, ממליץ לך לותר על הרעיון להמשיך לקרוא כבר כאן.

 

מה כבר אפשר להגיד על ST, הרי בבסיסה היא עוד פוקוס שנמאס כבר לראות מול העיניים. לכן, אתה חייב לעבור מבחן קטן בדרך, בכדי לברר ביני לבינך אם אתה מסוגל בכלל להבין מה יש בה:

 

- האם אתה מסוגל להמשך לבחורה שלא טרחה להתאפר, או שומו שמים, יצאה עם טרנינג לסידורים?

- האם אתה מבין שכאב מדגיש הנאה?

- האם אתה נהנה מגינס יותר מאשר מסטלה-ארטואה?

- האם הזוגיות שלך נפלאה, אבל אתם ישנים עם 2 סמיכות נפרדות?

- האם אתה חבר פורום 10 שנים שאף אחד לא מכיר, כי חשוב לך לקבל ביקורת אמיתית?

- האם אתה מסוגל להקשיב ליצירה ארוכה בגלל קטע קצר שעושה לך את זה?

- יש לך חלומות מוזרים כמו להיות סופר או להתבודד בבקתה באלפים.

- אתה רץ מרתון, אבל שונא תחרויות, ועושה את זה לבד.

- האם אתה מבין שמושלם זה דפוק – כי הדבר האחרון שאתה רוצה למות ממנו זה שעמום.

- לפעמים אתה חולם על קצת שעמום, אבל כרגע זה לא מתאים...

- לפי כל מדד מקובל, המחיר של טיול שלך בחו"ל מלמד שאתה פרייאר. בחצי מחיר או פחות אפשר לקבל חבילת הכל כלול עם יותר כוכבים ממה שאתה בחרת.

 

אם ענית על הרוב כן, אז יש לנו סיכוי. אם אתה חושב שכל העניין הזה מתחיל בצורה טיפשית, תמשיך, אני אהנה לראות אותך מזיע גם בהמשך.

 

רק 6 אנשים במדינת ישראל ענו על השאלון הזה במלואו בשנת 2014! אני אחד מהם.

 

 

***

נעים מאוד פוקוס ST.

הקטע הטרחני:

פורד פוקוס היא אחת מהאצ'בקים עם הקוים הכי יפים שיש היום. אבל יש לה כמה בעיות. הבעיה הראשונה והמהותית- די נמאס לראות אותה. והשניה - היא לא מנסה להיות גולף. מי שלא יודע, גולף זה שם של מגיפה בה כל דבר חייב להראות מתוקתק ומלוטש. Fine כזה... צועק איכות גימור. משום מה, נגועי המגפה מאבדים את יכולתם לראות מה יפה ומה לא, אלא רק איזה ציון בסולם גולף אתה. A3 למשל היא סופר גולף, 308 היא גולף גולף וגולף היא משהו שכבר מתחיל להמאס למרות שהיא אייקון.

הפוקוס למרות יופיה נראית פשוטה. יש לה אמנם פאק בצורה של שני משולשים בפרונט, אבל ג'אנט יפה די מסדר את העניין (בדגם ה 2 ליטר). ה ST מתקנת לחלוטין את הפאק עם פרונט שונה לחלוטין. מאחור יש לה יציאת אגזוז מתחכמת שלא מתאימה בכלל למה שהיא. הייתה צריכה להיות פה יציאה אחת בקוטר של מנהרת הכרמל – כי זה מה שהיא באמת, "בתחת שלי פולטיקליקורקט".

 

בפנים – את כל ההצגה לוקחים זוג מושבי ריקארו שלא יהיה יום אחד או דקה אחת שתשבו בהם ותשכחו איפה אתם. אם אתה לא מוריד חליפה לפני שאתה מתיישב, כדאי שתתרגל למראה המקומט. למרות שאני אומר לך מראש, אתם לא מתאימים. המסר של המושבים האלו – כאן נוהגים, לא נוסעים. הם ממש לא בנויים לכל אחד.

בנוסף, יש תקרה שחורה עם סאנרוף, מסמך מולטימדיה טאצ' 8" עם רדיו באיכות בינונית מדי, אבל יש כניסות מכל הסוגים, מצלמת רוורס, IGO ועם USB או DVD שבהם הסאונד טוב יותר. יש 3 מחוונים נוספים שמוסיפים לאווירת תא הטייס ועוד מלא שטויות שבחיים לא השתמשתי בהם. את בלאגן הכפתורים שבפוקוס הרגילה החליפו פה בפחות כפתורים וסדר הגיוני. אבל חסרים שוליים בצבע ניקל לכפתורים וריפוד גומי שכידוע זה תנאי הסף לייחוס "פרימיום". ככה שזה נתפס עממי למרות שהקוים יפים. איכות ההרכבה אם היא נמדדת בכמות ציקצוקי פלסטיק, לא צריכה להתבייש לעומת זו שחוויתי במספר דוגמאות של הקונצרן האיכותי. מרווח המחיה/תא המטען ממוצעים. הצבעים השחורים קצת מקטינים בעין, אבל נהג בגובה 1.8 מ' יותיר לנוסע בגובה דומה מאחוריו מרווח טוב.

 

הפוקוס מגיעה רק עם גיר ידני (6 הילוכים). זה עניין פילוסופי למי שתהה. אבל גם אחלה דבר למי שלא אוהב שכל אחד יבקש סיבוב. וכן, יש כפתור שמעביר למצב ספורט ומשחרר חלק מהבקרות ועם עוד לחיצה את כולן. בא לך להתאבד? – לך על זה!

 

ההגה שעוד נתייחס אליו, גם הוא לא שמע על המודה האחרונה, ראו 308 ליסינג, והוא לא מנסה להזכיר לך סימולטור בקניון. הוא לא קטום והקוטר שלו דומה לפורד של העדר. אבל הוא כן נדבק מהמחלה הקדומה של מיליון כפתורים. אהה, הוא מרופד נהדר עם עור "מנוקד" בחלקים הנכונים.

 

יש מספר מגרעות שכדאי לדעת – אולי זה ישכנע אתכם שהיא לא בשבילכם: קוטר הסיבוב שלה גדול, ויש מקרים שזה גורם לתמרון חניה אחד יותר ממה שאתם רגילים. מסלול ידית ההילוכים מראשון לשני מעט ארוך. השני במצב ללא תאוצה או תאוטה משתלב לפעמים בצורה מעט איטית. תופעה נוספת מוזרה היא שבבוקר קר, רק בתחילת הנסיעה שומעים לפעמים בדקות הראשונות את גומיות הדלתות. אחר כך זה מסתדר ונעלם לגמרי. מי שחולה על ניקיון יסבול מאבק הבלמים הקדמיים.

שינוי סוגי כביש בדרך כלל ילווה בשינוי מוחשי בסוג הרעש. לא מתים מזה, אבל אי אפשר להגיד שהיא אטומה ומבודדת ברמה מעולה. רמת הנוחות שלה טובה עד מפתיעה, אבל בכביש שמע"צ עובד עליו, אתה תברך את אמא של ראש העיר. בעצם זה כמעט בכל מכונית, לא? רק שכאן נדמה לך שזה העונש על הבחירה שלך.

 

אקשן. חטיבת הכוח מעולה. המנוע חזק וסופר גמיש, אליו מצטרף גיר מחולק היטב שעובד בכלל לא רע, עם תחושת שילוב ברורה ונעימה. הקונצרט המופק מענג. בנסיעה רגועה – שקט. לחיצה בסל"ד נמוך אך עם הילוך גבוה תפיק גרגור נוהם. משיכה של הילוכים מפיקה מוסיקת רקע שמעצימה את הרגע ומגרה לעוד ועוד.

במהירויות נמוכות יש לה יותר מדי כוח, החלקת גלגלים ותת היגוי יענישו מי שלא שולט בכמות שהוא משגר. אותי פתיחות אגרסיביות לא מעניינות, אבל בקלות לומדים לשלוט ולתת את הכמות המדוייקת. הקלאצ' מעולה. מצד שני, אם אתה נהנה משטויות כאלה של מהירות אפס, היא שם, חסרת בושה.

 

הסיפור האמיתי מתחיל כשהכביש מתפתל.

לא מכיר הנעה קדמית שמתנהגת כך. אם הטענה לגבי VAG היא שקרונות הנוסעים שלו מאופיינים בבטחון שלהם, אז אין ברירה אלא להשתמש במילה סיכון במקרה הזה. אבל זה כיוון מרחיק לכת, ההבדל לטעמי הוא בין משעמם למהנה. האחיזה שלה מאוד גבוהה ואתה צריך באמת להיות דביל לעשות דברים מאוד קיצוניים – שם היא פשוט מגיבה. זה כמובן בולט במיוחד במצב של האצה חזקה לתוך פניה, תת היגוי חריף, הרפיה מלאה ומיידית של הדוושה והופ – הטוסיק נותן לך תיקון של 20-30 מעלות! אם אתה מכיר ויודע אז זה משעשע והתיקון הוא אפילו לעניין – אתה חוזר לאיפה שצריך, אבל בנהיגה רצינית אין לזה תכלית. רק יש פה שאלה למה להתחיל מראש עם החופש הזה? הרי יש שני מצבי ניתוק...תשאירו להם משהו.

 

מהצד השני, אם אתה בקטע של דיוק ומהירות, נכנס נכון לפניה, הטרן – אין שלה מעולה. רמת האחיזה שהיא מסוגלת לתת גבוהה מאוד. אם תתרכז, תגלה שבקשתות מהירות מאוד, יש תחושה שהזנב עוזר לכיוון הגוף לתוך הפניה וזה ממשיך ככל שתמהר עד שתבין שהגברת אוהבת לענטז.

 

ההגה – מהיר מאוד, מדוייק, יחס משתנה, עם משקל נכון ופשוט כיף להתחבר איתו. אחלה שותף לנהיגה מדוייקת אבל גם לפרועה. המכונית הזו חדה וזה מתחבר נהדר לחוויה כולה של שילדה, מנוע, צליל ומושבים.

 

 

 

***

הגעתי למכונית הזו במקרה. הייתי בכיוון של GTI. אני בטוח שאם הייתי קונה כזו, הייתי מאושר עד עצם היום הזה. הגורל רצה אחרת. לא רצו למכור לי גולף ידנית. ולכן אני מהבודדים שהם אסירי תודה לצ'מפיון.

 

הפוקוס ST היא מכונית לא הגיונית. רוב האנשים לא יבינו על מה זרקת את הכסף. היא ידנית בלבד. "המומחים" ידקלמו תמיד ש CUP יותר טובה. חלקם יתנו משקל עצום לכך שהיא SUB8. מן הסתם גם הנוכחות שלה בולטת יותר. נהגתי גם בה. אהבתי, אבל היא לא בשבילי.

 

החיים איתה לאחר שנה, מהנים מאוד. לא מציתי אותה. הדבר האחרון שאפשר לייחס לה זה שעמום. היא ממלאת כל משימה בסגנון שלה. נסיעות יומיומיות ול"משימות מיוחדות" בעבודה וגם טיולים, ים המלח, אילת ועוד. המרחק שלי ממקום העבודה לא השתנה שנים, אבל איכשהו עשיתי השנה קילומטראג' כמעט כפול מהממוצע שלי. זה לא היה מקרי. המכונית הזו גורמת לך לחפש לנהוג. סתם בכביש מהיר, או ממש לא סתם, בכביש מתפתל. אני ממש לא מחורכי האספלט והדוושות, ההנאה ממנה ממש לא דורשת סחיטה, למרות שהיא משתפרת ככל שממהרים, וזה מפתה ומסוכן.

 

נוסעים שהיו איתי, אחד אחרי השני, הפגינו אדישות עם ההגעה למכונית, אך התפלאו מאוד מיד עם הכניסה אליה, בהתחלה בגלל המושבים. לא פעם אני נאלץ לפנות לסתות שנשמטו לאחר הנסיעה בה. עם היציאה העיפו מבט מלא הערכה ופלטו אחד אחר השני משפט ברוח "וואוו איזו מכונית יפה!". הזוי כל העניין הזה של יופי...לא?

 

פורד הלכו כאן נגד הזרם. מי שתכנן אותה חשב הנאה. השאלה הגדולה מי מוכן לשלם את המחיר של יותר תקשורת לכל החושים, סמל לא נחשק וגיר ידני? בתרבות המקומית כמעט אף אחד. עצוב!

אני לפחות, הצצתי ונפגעתי. ברור לי שמחכה לי בעיה גדולה באותו יום שאחפש מחליפה.

ST100.jpg

ST101.jpg

ST102.jpg

ST103.jpg

ST104.jpg

ST105.jpg

ST106.jpg

ST107.jpg

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תשמע, לא קראתי הכל. אפילו אתה ציינת שזו חפירה. קפצו לי כמה משפטים שבגדול מקריאתם אני חושב שאתה צריך להיזהר על הכנפיים.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשארתי עד הסוף והאמת, נהניתי לקרוא.

כמה שאלות

כמה קמ עברת בשנה האחרונה?

האם בוצע טיפול ראשון ומה עלותו?

מה לגבי הנוסעים מאחור,סובלים או שמצבם סביל?

המשך להנות,גם אני נהנה מאד מידני ונכון להיום רכב שמגיע רק בתצורת אוטומט הוא "דיל ברייקר" מבחינתי.

סעו בצד ימין!!

306XT,307XS,Mito155 HP בעבר

,Giulietta QV. היום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהניתי לקרוא , הכתיבה שלך לא פחות מכתב רכב וותיק , ושמח בשבילך שאתה נהנה מהאוטו , זה העיקר , להנות .

יש כאלה שאומרים חבל על מי שמת , אני אומר חבל על מי שחי ולא יודע איך....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתיבה יפה, כל הכבוד!

 

אני סקרן להבין מדוע הדגם הזה אינו פופולרי בישראל, בניגוד למשל לגולף GTI?

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב מדהים,אחרי נהיגה בו אתה לא יכול לחזור לרכב כמו גולף GTI,אתה תחשוב שהגולף מקולקלת.

יש לי רק שאלה אחת,למה לעזאזל לבן?!,יש כחול,כתום,אפילו שחור..משהו שימצה את המהות של הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני מאד אוהב את הסיכומים שלך ושמח מאד שאתה נהנה.

אני חושב שלבן הולם אותה מאד וגם פחות מזמין ישויות בלתי רצויות.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן כתיבה משובחת, אם כי טיפה מתחכמת. הכי אהבתי את מבחן ההתאמה. ישר נותן לך פרספקטיבה להכנס לראשו של הכותב ומשם לקחת את הטקסט דרך הפריזמה הזאת. כאן הצלחת יפה מאוד מבחינת הגשת החומר. גם הכתיבה קולחת וזורמת עם חלוקה מבנית ברורה.

באשר לאוטו, ראיתי את הרכב שלך ספציפי. להגיד שהוא דומה לפוקוס רגילה זה שקר גס. אפילו בלבן לא מאיים הרכב נראה קרבי למדי מכל כיוון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את האמת, הכתיבה הרבה יותר קצרה ועניינית ממה שהתרגלתי ממך, איבדת גם הרבה מניירות שמאפינות את הכתיבה שלך ומצדיקות את ההתרעה לחפירה בהתחלה. כמי שהעמיק איתך מעט את הקשר אני ידבר גם לגופו של אדם ולא רק לגופו של עניין.

בראש ובראשונה אני חושב שזכית, זכית ברכב ששונה מהעדר שפוקד את אולמות VAG, הוא לא סמל סטטוס וכנראה שרבים גם לא יזהו אותו ברחוב, ומי כמוך יודע להעריך זאת, היא לא הGTI שאנשים קונים בגלל השם, והיא גם לא המגאן שנחשבת קיצונית, היא סוג של פשרה באמצע, אבל פשרה היא מילה עם הקשר רע וכאן ההיפך הוא הנכון. נוסף על כך אי אפשר להתעלם מהעובדה שבניגוד למרוץ אחר תיבה אוטומטית שתיהיה מוצלחת יותר מידנית, פורד בחרו ברכב מוטה נהג, וכזה יכול להיות משודך רק לתיבה ידנית.

אני חושב שאפשר להרחיב במילים עד אין קץ, אבל הפורד היא זאב בעור כבש מודרנית, היא בחורה צנועה מבחוץ שאינה מושכת מבטים אבל מבהירה לך בכל סיבוב מהי ההנאה מנהיגה.

אמרתי שזכית, אבל היא זכתה לא פחות, בבעלים שמעריך, דואג ומפנק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עונה בחיוב לרוב השאלות, חוץ מהמרתון... אולי בגלל זה התרשמתי כל כך לחיוב מהפוקוס אבל בסוף ויתרתי עליה. סקירה יפה למכונית ראויה ביותר.

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3385 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...