Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הילוך ניוטראל כנראה עוזר בגולף 1.6 שנת 2001


רועי שלום
שימו לב! השרשור הזה בן 4915 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

אני זוכר כשרק נרשמתי לפורום הייתה לי שאלה לגבי העזרה בצריכת הדלק של שילוב ההילוך לנייטרלי בירידות, במקום להמשיך בהילוך משולב לחמישי מה שעוצר קצת את הרכב מ"לרוץ".

חוץ מזה שענו לי ששילוב לניוטראל בזמן נסיעה הוא מסוכן מבחינה בטיחותית, ענו לי גם שברכבים חדשים, בעת ירידה מערכת הזרקת הדלק לא שולחת דלק למנוע כיוון שהמנוע מונע נטו ע"י הגלגלים שבעת ירידה יסתובבו מהר יותר ויותר.

הנחתי שגם בגולף 1.6 שנת 2001 של אבי המצב דומה, ובמשך תקופה ארוכה (בעצם עד לאחרונה) לעולם לא שילבתי לניוטראל בזמן נסיעה (תיבה ידנית).

אולם שמתי לב שבזמן ירידות, גם ירידות יחסית חדות, אני עדיין שומע את שאון המנוע כשההילוך משולב, וברגע שאני מעביר לניוטראל סתם לצורך בדיקה המנוע כמעט משתתק. זה אומר שברכב זה התאוריה של "המנוע מונע ע"י הגלגלים ולכן לא נשלח אליו דלק בירידה" לא נכונה! ואני מאמין שגם בהרבה רכבים אחרים.

 

מה דעתכם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה דעתכם?

לפני שאתה משלב לנאוטרל בירידה, תן לי לדעת, אני לא ייצא באותו יום לכביש באיזור שאתה נמצא בו.

זו סכנת נפשות, אם המנוע נכבה אתה מאוד מהר מאבד בלמים והגה כוח.

 

ברגע שאתה בולם על ידי מנוע, אתה שומע רעש מאט שונה מאשר המצב שאתה לוחץ על הגז. בקשר לצריכת הדלק במצב כזה, כבר התיחסו לעיניין בשרשורים קודמים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולם שמתי לב שבזמן ירידות, גם ירידות יחסית חדות, אני עדיין שומע את שאון המנוע כשההילוך משולב, וברגע שאני מעביר לניוטראל סתם לצורך בדיקה המנוע כמעט משתתק. זה אומר שברכב זה התאוריה של "המנוע מונע ע"י הגלגלים ולכן לא נשלח אליו דלק בירידה" לא נכונה! ואני מאמין שגם בהרבה רכבים אחרים.

 

מה דעתכם?

 

מה? :shock:

ברגע שאתה משתמש בבלימת מנוע המנוע רועש כמו תמיד, הוא עדיין מסתובב בכמה אלפי סל"דים אך ללא הזרקת דלק.

ברגע שאתה משלב לניוטרל סל"ד המנוע יורד אל מתחת ה 1,000 ונהיה חרישי, אבל אז הוא צורך דלק ע"מ להשאיר את עצמו פועל.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שאתה משלב לנאוטרל בירידה, תן לי לדעת, אני לא ייצא באותו יום לכביש באיזור שאתה נמצא בו.

זו סכנת נפשות, אם המנוע נכבה אתה מאוד מהר מאבד בלמים והגה כוח. בקשר למקרה שבו נכבה המנוע בזמן N, אני פשוט לוחץ על הבלמים חזק יותר (נוסה בעבר) ומסובב את ההגה יותר בחוזקה במקרה הצורך.

 

ברגע שאתה בולם על ידי מנוע, אתה שומע רעש מאט שונה מאשר המצב שאתה לוחץ על הגז. בקשר לצריכת הדלק במצב כזה, כבר התיחסו לעיניין בשרשורים קודמים. אתה מתכוון שהמנוע בולם את הרכב מלרוץ בירידה? במידה ובאמת לא מוזרק דלק אליו בירידות, למה אני עדיין שומע אותו וגם את העליית טורים? במצב כזה אין את הפיצוצי תערובת דלק-אוויר, והבוכנות יסתובבו פארש על אוויר.

.....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מוזמן לבדוק בכל רכב שמצויד במד צריכת דלק (אקונומטר) כיצד התיאוריה שלך אינה מחזיקה מים.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רועי, גם אם תלחץ חזק מאוד על הבלמים, הבלימה תיהיה חלשה הרבה יותר מבוסטר שעובד.

 

הסיכון של נסיעה על נאוטרל לא שווה והניסויים האלה מיותרים.

 

אני רוצה לחזק את מה שאלעד רשם. היה לי BMW 730 עם אקונומטר, בירידה המחוג היה מגיע ל-0 כאשר לא לוחצים גז.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מקווה שתפנים את התשובות שקיבלת כי כולן נכונות וכל עוד אתה משלב להילוך סרק ללא צורך, אתה פשוט מסכן את עצמך ויותר גרוע, נהגים אחרים.

 

בברכה,

גילעד

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזק את מה שאלעד רשם. היה לי BMW 730 עם אקונומטר, בירידה המחוג היה מגיע ל-0 כאשר לא לוחצים גז.

איזה שנה הBMW?

 

ובכל זאת, איך אני יכול להיות בטוח שאצלי באוטו זה גם ככה? אני הרי לא אתקין עכשיו אקונומטר, ואני רוצה להיות בטוח ולא להתבסס על השערות של "מכיוון שזה רכב חדיש יחסית".

 

האם יש איזה נתון בספר הטכני של הרכב שמצביע על כך שלא נשלח דלק למנוע בירידה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו מדברים פה על ירידות בערבה או על הגעה לרמזור אדום ?

 

בסגנון נהיגה שלי אם אני רואה מרחוק שהרמזור התחלף לאדום אני מוריד לניו טראל ונותן לרכב לגלוש לקו עצירה כמובן שתוך כדי בלימה איטית , יתכבה לי פתאום הרכב ? מזה משעמם לאוטו אז הוא רוצה צומת לב ? אם יש בעיה שהרכב מתכבה הולכים למוסך מתקנים וזהו, לא צריך לחיות בחששות מהילוך ה-N בגלל שאולי המנוע יתכבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה שנה הBMW?

שלי הייתה שנת 91. הדגם הזה היה החל מ-86, אבל היה אקונומטר בדגמים שלפניו ואני מניח שאותן התוצאות.

 

smallars, יש עוד סיבות חוץ מחשש שהרכב יתכבה למשל צורך לבצע תמרון דחוף.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע .. לי אף פעם לא יצא לבצע תמרון דחוף אלה אם כן הכנסתה את עצמך למצב שאתה צריך כזה תמרון קרי לפני רמזור אתה רוצה לעקוף והרכב מקדימה התחיל לבלום מהר מידי אז אתה מאיץ לעקיפה בשביל לא לבלום בצורה אגרסיבית אבל זה קורה פעם בא

 

וגם זה תלוי על איזה צד קמתה בבוקר , יש ימים שאתה נכנס לרכב נוסע רגוע רק בשביל להגיע לסופרמרקט , ויש ימים (שיש איזה שיר חדש ברקע או שבדיוק ראיתה איזה מירוץ בטלוויזיה או שנכנס בך השוונג קצת ליהנות ) שאתה יודע שאתה נכנס לאוטו ואתה הולך לנהוג "קצת" יותר מהר , אז באמת אני לא מוריד לN

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיכום:

 

 

בהילוך:

הדבר זהה לאם תעלה את הרכב על ליפט, כשהוא מונע, תעמוד תחתיו ותתחיל לסובב את הגלגלים עם הידיים. המנוע לא יכבה כי אתה מסובב את הגלגלים. אתה בעצם מחליף את הירידה התלולה.

- ואז נשאלת השאלה - אז איך המנוע עובד? תשובה - מסובבים אותו (הירידה/הידיים). ולכן לא מוזרק דלק כי אין בו צורך.

 

בניוטראל:

הרכב מתגלגל כמו כרכרה ללא סוס.

- ואז נשאלת השאלה - אז איך המנוע עובד? מוזרק אליו דלק כדי שלא יכבה.

 

נ.ב.

אל תחשבו אפילו על להיות חכמולוגים ולדפוק יציאות בסגנון:

- בן אדם לא יצליח לסובב את הגלגלים

- הם כבר מסתובבים כי הרכב מונע

- אם נעלה רכב על ליפט הוא בכלל יכבה כי אין מי שלוחץ על הגז

מטאפורה!

Bimmer

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו מדברים פה על ירידות בערבה או על הגעה לרמזור אדום ?

 

בסגנון נהיגה שלי אם אני רואה מרחוק שהרמזור התחלף לאדום אני מוריד לניו טראל ונותן לרכב לגלוש לקו עצירה כמובן שתוך כדי בלימה איטית , יתכבה לי פתאום הרכב ? מזה משעמם לאוטו אז הוא רוצה צומת לב ? אם יש בעיה שהרכב מתכבה הולכים למוסך מתקנים וזהו, לא צריך לחיות בחששות מהילוך ה-N בגלל שאולי המנוע יתכבה[/quote]

 

שלום רב , "אובר חוכם" השבועי!

סגנון הנהיגה שלך, לא בטיחותי, לא נכון, בניגוד להיגיון, ובניגוד למה שלמדת בשעורי הנהיגה, ובוודאי לא מה שלמדת, באם משרד התחבורה, היה משלב בחוק, חובת למודי הכרת הרכב, והמכללים ברכב, יחד עם מבחני התאורייה.

גלישה לצומת בהילוך סרק/ניוטרל, היא מסוכנת לא בטיחותית, לא חכמה, לא חסכונית, גורמת לשחיקת בלמים בעת התקרבות לצומת , או בירידה בערבה,והאטה בעזרת בלמים בלבד, ולא בעזרת בלימת מנוע, ובלימה בעת חרום, במנוע כבוי ,תגדיל את מרחק העצירה, משום שמגבר הבלם(בוסטר) אשר כשמו כן הוא, תפקידו להגביר את כושר הבלימה, ולקצר את מרחק העצירה, וחדל לתפקד במנוע כבוי, משום שהוא ניזון מתת לחץ/וואקום, שקיים בסעפת היניקה, במנוע עובד בלבד.

כנראה שמצעמם לך , ואתה מחפש צומת לב, ולכן אתה כותב שטויות, שמתאים לבחור בגיל הטיפש עשרה, שחלב נוזל לו על השפתיים, אך צרור מפתחות של ב.מ.וו, מסתובב לך ביד.

האזהרה נכונה לרכבים בעלי הילוך ידני, וכמובן גם לבעלי הילוכים אוטומטים, שבהם קימת האפשרות להוריד להילוך נמוך !

השרשור מיותר, נפתחו עשרות שרשורים בעבר, על נושא , של "חיסכון בדלק", כביכול בעת מעבר לניוטרל בירידות, או בעת התקרבות לצומת, ובכולם הודגש שקיים היבט בטיחותי לשלילה טוטאלית, וחוסר כדאיות כלכלית, משום ששחיקת הבלמים עולה, והחיסכון בדלק שואף לאפס !!

הגיע הזמן שהשרשור המיותר והנדוש ינעל. ויפה שעה אחת קודם !!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שסוגרים את הבסטה רק תענו לי על זה:

האם יש איזה נתון בספר הטכני של הרכב שמצביע על כך שלא נשלח דלק למנוע בירידה?

 

אם אין, איך אני יכול להיות בטוח שלא נשלח דלק למנוע בירידה ברכב שלי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4915 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...