Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצולם - החלפת הבוקסות המקוריות לפוליאוריטן - אלפא סוד


שימו לב! השרשור הזה בן 5643 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתושבות מנוע רגילות יש בד"כ חללי אויר, הן לא בנויות כבוקסה מלאה, משיקולי נוחות.

תושבות מנוע מפוליאוריטן, תוכננו לעמוד ולשרוד עומסים גדולים יותר, ולכן נזנחה הנוחות לטובת העמידות.

 

בסובארו לדוגמה ,התושבות של הדיפרנציאל עשויות גומי מאוד ספוגי, וניתן להזיז אותו(הדיפ') ס"מ למעלה ולמטה באמצעות היד.

בנסיעה הדבר מורגש כחופש במערכת העברת הכח, מעין דיליי בין בלימת מנוע והאצה ובהעברת הילוך(המהנדסים האלו).

לאחר שידרוג התושבות לפוליאוריטן, התקשורת בין המצערת לגלגלים מרגישה הרבה יותר מדויקת, אך מופיעות ויברציות חזקות במרכב,(לא פראיירים) ולא כל אחד יהיה מוכן ליסוע ככה.

 

לגבי עמידות לשמנים:

מהניסיון שלי תושבות גומי מתנפחות ומתפוררות לאחר מגע מתמשך עם שמן, שמחייב את החלפתן.

בתושבות פוליאוריטן הדבר מסתכם בניגוב בלבד.

כשמישהו צועק טיפש ואני מסתובב, זה אומר שאני טיפש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בתושבות מנוע רגילות יש בד"כ חללי אויר, הן לא בנויות כבוקסה מלאה, משיקולי נוחות.

תושבות מנוע מפוליאוריטן, תוכננו לעמוד ולשרוד עומסים גדולים יותר, ולכן נזנחה הנוחות לטובת העמידות.

בסובארו לדוגמה ,התושבות של הדיפרנציאל עשויות גומי מאוד ספוגי, וניתן להזיז אותו(הדיפ') ס"מ למעלה ולמטה באמצעות היד.

בנסיעה הדבר מורגש כחופש במערכת העברת הכח, מעין דיליי בין בלימת מנוע והאצה ובהעברת הילוך(המהנדסים האלו).

לאחר שידרוג התושבות לפוליאוריטן, התקשורת בין המצערת לגלגלים מרגישה הרבה יותר מדויקת, אך מופיעות ויברציות חזקות במרכב,(לא פראיירים) ולא כל אחד יהיה מוכן ליסוע ככה.

לפי התאורייה שלך לא צריך כלל תושבות מנוע.

אפשר לחבר אותו ישירות למרכב.

החללים בבוקסה נועדו לאפשר "משחק" שהוא זה שיוצר את בלימת הזעזועים.

התושבות מפוליאוריטן קשות מאד, 80 שור והילך והן פשוט לא ממלאות את יעודן.

באלפא סוד תושבות המנוע כמעט ולא עובדות מאחר ומנוע בוקסר מטבעו מאוזן מאד, ואותו כנ"ל גם בסובארו.

שוב, בכל מקום בו היצרן תיכנן חופשים הוא לא תיכנן אותם סתם.

פשוט העומס יפול על מכלל אחר ויגרום לבלאי שלו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, בכל מקום בו היצרן תיכנן חופשים הוא לא תיכנן אותם סתם.

פשוט העומס יפול על מכלל אחר ויגרום לבלאי שלו.

 

לא בהכרח בלאי, לפעמים היצרן מתכנן משהוא על בסיס נוחות או צריכת דלק.

בא המשפר הממוצע ואומר, או קי,אני מוכן לקבל יותר ביצועים מהאוטו על חשבון נוחות או צריכת דלק.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אין לי מושג מאיפה הבאת את המספר של 80 שור ואילך... למשל לאוטו שלי יש מגוון:

60A Street (Red)

75A Track/Street (Black)

85A Race (Grey)

95A Extreme (Red)

SOLID BILLET (NO BUSHINGS)

 

אני למשל התלבטתי בין 60 ל75 בסוף הלכתי על ה60 שיותר מציאותי כיוון שהוא קשיח יותר מבמקור אבל עדיין אפשר לחיות איתו.

1969 Pontiac Firebird

:twisted:

בעבר:Honda Civic Type R, Renault Clio Sport, Peugeot 106 Rallye

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תושבות המנוע ודרגת הקושי: לדוגמא פיג'ו 106. אפשר להשיג תושבות מקוריות של "פיג'ו ספורט" Grp N או אפילו Grp A.

 

כלומר - אפילו היצרן עצמו מכיר בצורך להקשיח את התושבות אם כלי הרכב משופר, העומסים גדלים וסדר העדיפויות של הנהג שונה מסדר העדיפויות של ה"נהג הממוצע".

 

עמידות הכימית: NR (גומי טבעי),EPDM ועוד בהחלט מתנפחים במגע עם שמנים. דווקא פוליאוריטן אמור להציג עמידות טובה.

דוגמא אחת של מחשבון עמידות כימית

106GTI - Deus ex machina

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיז'ו ספורט-לא היצרן עצמו (אם הכוונה לחברה באנגליה ) מדובר בחברה קטנטנה.

לגבי הגומיות : הם משתמשים בשירותי סדנה קטנה שיוצקת עבורם את התושבות,

כל עוד מדובר בתותבים לתמיכה וקישור בחלקי מיתלים כמעט סטטיים ,אין הרעה בנוחות, רק רווח נקי.

אלא כשמדובר בתותבים עבור תמיכה במנוע, זו כבר אופרה אחרת.

גם גומי של גרופ N שלכאורה נוח יותר מפוליאורתן יכול להיות סיוט, שלא לדבר על גרופ A, זה גומי קשיח בהרבה ללא חללים פנימיים ומתעלל דשבורדים ידוע.

חבל שאין משהו באמצע, קשוח יותר מהמקור ורך יותר מהספורט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרוקסימה, אולי לא הייתי ברור.התכוונתי לתושבות מנוע.

 

פיג'ו-ספורט אתר יצרן רישמי לחלוטין. (כל כך רישמי שאוכלי הצפרדעים לא תרגמו אותו לאנגלית).

106GTI - Deus ex machina

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או.קיי , אם כי אני לא בטוח שיש הבדל גדול באיכויות הנחתת הרעידות בקיט התושבות , ואם בכלל מוצאו שונה.

זה עדיין מתאים לתנאי מירוץ ראלי ,שם במילא החבטות והעומס הגופני גבוהים בכל מקרה, לא לרכב בשימוש יומיומי, אפילו בסיווג N.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עמידות הכימית: NR (גומי טבעי),EPDM ועוד בהחלט מתנפחים במגע עם שמנים. דווקא פוליאוריטן אמור להציג עמידות טובה.

דוגמא אחת של מחשבון עמידות כימית

EPDM כלל לא מיועד לייצור תושבות מנוע.

ל EPDM יש עמידות גבוהה בפני תקיפת אוזון וטמפרטורות גבוהות יחסית, אך הוא בעל כושר קריעה נמוך מאד ורגיש לשמנים ודלקים.

גומי טבעי שמכונה SMR 10 הינו חומר בעל כושר קריעה יוצר דופן ועמיד למדי בפני שמנים ודלקים, אך הוא רך מידי וחייבים לערבב אותו עם גומי סינתטי, SBR.

החומר העמיד ביותר בפני שמנים ודלקים הוא גומי נטרילי שממנו מייצרים גומיות לציריות.

העייה שהגומי הנטרילי הינו חומר יקר למדי.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי התאורייה שלך לא צריך כלל תושבות מנוע.

אפשר לחבר אותו ישירות למרכב.

החללים בבוקסה נועדו לאפשר "משחק" שהוא זה שיוצר את בלימת הזעזועים.

התושבות מפוליאוריטן קשות מאד, 80 שור והילך והן פשוט לא ממלאות את יעודן.

באלפא סוד תושבות המנוע כמעט ולא עובדות מאחר ומנוע בוקסר מטבעו מאוזן מאד, ואותו כנ"ל גם בסובארו.

שוב, בכל מקום בו היצרן תיכנן חופשים הוא לא תיכנן אותם סתם.

פשוט העומס יפול על מכלל אחר ויגרום לבלאי שלו.

 

אם תקרא שוב את הודעתי רשמתי "המהנדסים האלו לא פראיירים"

 

החללים בתושבות המקוריות לא נעשו משיקולי חיסכון בחומר אלא משיקולי נוחות.

ה"בעיה" היא לא החומר שממנו עשויה התושבת אלא התצורה.

לדוגמא:

תושבת תחתונה לפיג'ו 306 של POWERflex עשוייה מחומר מלא ומעבירה וויברציות למרכב.

תושבת תחתונה של פיג'ו ספורט עשוייה גומי מלא קשיח מאוד מעבירה למרכב וויברציות הרבה יותר קיצוניות.

ברכב כזה עם מעל 200 כ"ס אין ברירה.

 

ישנם מקרים שעדיף אפילו תושבת מאלומיניום, אלא אם לא אכפת לך שהמנוע הולך לטייל על הרדיאטור(BMW).

 

אני אישית מעדיף שהרכב שלי ירגיש כמה שיותר מכונה (אחרי שרות על כלי שיט שגורם לאנשים להשתין דם אתה מתרגל).

 

לגבי עמידותו של החומר:הפוליאוריטן שבהישג ידינו שונה בהרכבו מהחומר, שיצרני התותבים לרכב עמלו כדי שיתאים לכך.

כשמישהו צועק טיפש ואני מסתובב, זה אומר שאני טיפש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החומר העמיד ביותר בפני שמנים ודלקים הוא גומי נטרילי שממנו מייצרים גומיות לציריות.

העייה שהגומי הנטרילי הינו חומר יקר למדי.

 

מסכים שגומי ניטרילי מציג עמידות יפה לשמנים.

 

אגב, BUNA N הוא ניטרילי ודווקא זול ונפוץ יחסית. לא כל הניטרילים יקרים. מניח שהתכוונת ל - Hydrogenated Nitrile.

 

בכל מקרה, אם נחזור לנושא השרשור, אני עדיין חושב שלא אמורה להיות בעיית עמידות של בוקסות פוליאוריטן לשמנים.

106GTI - Deus ex machina

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק .

 

יש פלוסים ויש מינוסים בעניין .

 

הפלוסים אין את המשקל המוקפץ של הדיסקים . וזה מעולה . לסוד יש tern in מטורף פשוט !

 

החיסרון הברקסים מחממים את הגיר שגם ככה די גרוע באלפות האלה וגם אין קירור מספיק טוב לדיסקים .

 

אם כבר אז הגיר מחמם את הברקסים, ולא הברקסים מחממים את הגיר (והבלמים גרועים מהגיר! את בעיית הגיר אפשר לפתור!גם כך לרוב מדובר בבלאי ולא בבעייה מולדת)

דווקא הגיר הוא זה שזקוק לחימום מהיר של השמן על מנת לדלל אותו ולאפשר מעבר חלק ומהיר יותר של ההילוכים.

נסה להעביר מראשון לשני או משלישי לשני בסוד הזאת כשהאוטו קר, ותשווה את זה למצב שבו האוטו חם לאחר נסיעה ותיווכח.

פיתרון (חלקי לפחות) שאלפא יישמה ב SZ בה הגיר יושב מאחור עם דיסקים צמודים אליו כמו במתכונת של הסוד היה התקנת קולר לשמן גיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תומר, בשביל זה המציאו שמנים רב דרגתיים, דליל כשתיבת ההילוכים עדיין קרה ושומר על צמיגות גם כשהיא התחממה.

 

הבלמים הקדמיים באופן טיבעי מייצרים יותר חום מבלמים אחוריים ,לכן באלפות עם הגיר האחורי אין את תופעת הרתיחה של הגיר.

 

לצורך השוואה:הסוד השחורה היתה "שורפת" גירים לעומת הספרינט. זה ממש היה מורגש בעיקר בנהיגה ממושכת.

כשמישהו צועק טיפש ואני מסתובב, זה אומר שאני טיפש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמנים רב דרגתיים עם כל הכבוד יכולים לעזור מאוד אך לא לפתור או לבטל את הבעייה.

צודק לגביי הבלמים בסוד, שכחתי לרגע כי מדובר בקידמיים (אני כל הזמן חושב TRANSAXLE :lol: ) כך שבהחלט ייצרו חום רב בהרבה.

עם זאת, עדיין נכון יהיה לומר שגם הגיר מחליש את הבלמים ומחמם אותם, וזה שמדובר בקידמיים זה גרוע אפילו יותר.

נכון גם יהיה לדעתי לשים לסוד קולר שמן לגיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5643 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...