Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצולם - החלפת הבוקסות המקוריות לפוליאוריטן - אלפא סוד


שימו לב! השרשור הזה בן 5643 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

איתי תתחדש !

מאוד נהנתי לעבוד איתך על הסוד.

הרכב שלך נראה מצויין ואתה מוזמן לבקר בהקדם, אני מעוניין להתרשם מהצמיגים החדשים וכיוון הפרונט.

ויש עוד תושבות אנטירול להרכיב.

 

בבה:

פוליאוריטן (בתצורה שבה הוא משמש כתותבים לרכב) מאוד דומה בתכונותיו לגומי, אחרי שפועל עליו כח שמעוות אותו הוא חוזר למצבו הראשוני, כלומר חומר אלסטי .

אקולון הוא חומר פלסטי, משמע כשפועל עליו כח שמעוות אותו הוא נשאר מעוות.

 

אני נוהג להשתמש באקולון ו PVC לבוקסות שאני מייצר, אך אני מקפיד ליישם רק במפרקים שיש בהם תנועה צירית בלבד.

לדוגמא, תותב קדמי למשולש בפיג'ו 106.

 

ברכב שלך אתה יכול להשתמש באקולון רק במקומות מסויימים:

תותבים לזרועות הגה.

תותבים בין הגיר לזנב של הגיר.

בפרונט רק את התותב האחורי והאמצעי.

בסרן האחורי רק תותב אחד בכל זרוע והתותב בקצה השני שלה חייב להיות אלסטי.

 

מי ייתן ופיזבז יגדוש!

כשמישהו צועק טיפש ואני מסתובב, זה אומר שאני טיפש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אין לי בעיה גם ליצוק פוליאוריתן גמיש, אני בין היתר מתעסק בזה ויש לי גם קולגות בתחום. השאלה היא אם אפשר להעריך מה הקשיות בשור של הפוליאוריתן לבוקסות.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

ירון - כנ"ל :mm_yeah:

אני חושב שיש מקום לשפר את כיוון הפרונט, בעיקר השפור. אקפוץ בקרוב.

 

בקשר לבלמים, מבחינה פיזיקלית לא עדיך שהברקסים יהיו בגלגלים עצמם?הרי ככל שהם יותר רחוקים ככה האפקטיביות שלהם יותר גדולה(ככה למשל צלחת יותר גדולה יותר טובה מצלחת קטנה תקנו אותי אם אני טועה).

 

תחשוב כמה משקל אתה חוסך מהגלגלים (כל מכלול בלימה שלם שוקל כמה ק"ג טובים שמוכפלים בזמן תנועה או עוד יותר מורגש - בזמן סיבוב) ומעביר אותם בדיוק למרכז הכובד (הנמוך ממילא בסוד) של החלק הקדמי.

לעניין המרחק אחד מהשני - לא יודע לגבי יעילות.

 

סחתיין! זה נראה ממש ממש טוב!

אנצל את ההזדמנות לשאול איזה צמיגים הרכבת על ה 14" (ואתה יודע למה אני שואל... הא ? :-))

 

ועוד משהו - יש לך אפשרות להעריך את מידת הקשיות של הבוקסות ? זה כמו אוקולון או יותר רך ?

פשוט יש לי מחשבה לחרוט כאלה לעצמי...

 

יודע יודע :-) תתחדש (ויש לך אחלה אישה, באמת).

בנוסף לדברים הנכונים של ירון, אקולון פשוט קשה מדי לתפקיד הזה.

גם עם הפולי' האוטו מרגיש קשיח ויותר ויברציות מועברות לבודי עצמו, אם כי לא ברמה של משמידת פלסטיקה :lol:

אם אתה רוצה יותר לדקדק - יש לי מד שור.

הרכבתי צמיגי קוהמו, זה כבר הסט השלישי של קוהמו שאני מרכיב ואני יכול להגיד שמהצמיגים

ברמה הבינונית פלוס שהם נחשבים - הם עושים עבודה לא רעה.

שקטים, אחיזה טובה בכביש יבש (רטוב עוד לא יצא) וקיבלתי עליהם מחיר טוב לסט טרי.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום
אין לי בעיה גם ליצוק פוליאוריתן גמיש, אני בין היתר מתעסק בזה ויש לי גם קולגות בתחום. השאלה היא אם אפשר להעריך מה הקשיות בשור של הפוליאוריתן לבוקסות.

 

גם אני חשבתי על זה פעם. לא מאוד מסובך מבחינת טכנית , אבל אתה יכול לראות גם בתמונות -

יש הבדל בצורה שלהם. הישן כלוא בתוך גליל אוקולון והוא עצמו גלילי לחלוטין בזמן שלחדש

יש שפה בולטת. ז"א - לשכפל את הישן - לא יעזור.

אגב, שיחרור והוצאת אויר בזמן ההזרקה זה שם המשחק פה. גם בבוקסות האיכותיות האלה ניתן למצוא בועה פה ושם.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין צורך להעתיק את הבוקסות המקוריות

ניתן להכין אבטיפוס ולהעתיק אותו.

 

למי לשלוח את השירטוטים?

כשמישהו צועק טיפש ואני מסתובב, זה אומר שאני טיפש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נעשה קצת סדר.

פוליאוריטן הינו פולימר שדי דומה בתכונותיו לגומי, וכמו לכל דבר יש לו יתרונות וחסרונות.

היתרון העיקרי שלו נובע מכוח קריעה גבוה ועמידות טובה בבלייה.

החיסרון המשמעותי שלו הוא עמידות נמוכה לדלקים ושמנים, וזו גם הסיבה מדוע לא מייצרים תושבות מנוע\גיר או גומיות לציריות מפוליאוריטן.ייצור הפוליאוריטן נעשה ע"י עירבוב בין שני חומרים, והראקצייה בינהם יוצרת את החומר.

את החומר מזריקים לתבנית ולאחר מספר דקות המוצר מוכן.

גומי מייצרים בכבישה חמה או בהזרקה, שהראקצייה הכימית שמיתרחשת בו נקראת גיפור.

ההרגשה החדה יותר נובעת מזה שהבוקסות הללו קשות מאד, בסביבות 85 שור (מידת קושי), הרבה יותר מהמקור, שלא לדבר על כך שבמשך 25 שנה החומר התרכך עוד יותר עקב שמנים ודלקים שנישפכו עליו.

תפקידן של הגומיות הוא לשכך את הזעזועים ובמקרה של הבוקסות לספוג עומסי צד.

יעודן של הגומיות להתבלות, כי הם לא יתבלו, חלק המיתלה יתבלה. פשוט מאד.

אוקולון הינו חומר בקשיות של 100 שור, ולא מיועד כלל למטרות כאלו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אומנם ברור לי לחלוטין שבכל דיון בנושא גומי אתה תצא כשידך על העליונה, ובכל זאת, שאלה:

באוטוביאנקי יש תושבת מנוע קדמית שמשני צדדיה יש בוקסה. עם הזמן, עקב נזילות שמן כאלה ואחרות, הבוקסות התבלו לחלוטין והמנוע היה זז די בחופשיות.

בטיפול הראשון שהרכב עבר אצלי, הבוקסות המקוריות הועפו לעזאזל, ובמקומן המוסכניק השתיל בתושבת בוקסות פוליאוריטן, בהסבירו לי כי הפוליאוריטן יהיה עמיד יותר - הן מבחינת זעזועים והן מבחינת יכולת להתמודד עם נזילות שמן.

 

כיצד ניתן להסביר זאת, לאור דבריך?

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה מנסיוך עולה לגבי איכות הנחתת הזעזועים של הבוקסה החדשה באוטוביאנקי ?

שאלה נוספת, האם קיים ציפויי הגנה (בריסוס) על הגומי מפני דלקים, שמנים ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אומנם ברור לי לחלוטין שבכל דיון בנושא גומי אתה תצא כשידך על העליונה, ובכל זאת, שאלה:

באוטוביאנקי יש תושבת מנוע קדמית שמשני צדדיה יש בוקסה. עם הזמן, עקב נזילות שמן כאלה ואחרות, הבוקסות התבלו לחלוטין והמנוע היה זז די בחופשיות.

בטיפול הראשון שהרכב עבר אצלי, הבוקסות המקוריות הועפו לעזאזל, ובמקומן המוסכניק השתיל בתושבת בוקסות פוליאוריטן, בהסבירו לי כי הפוליאוריטן יהיה עמיד יותר - הן מבחינת זעזועים והן מבחינת יכולת להתמודד עם נזילות שמן.

 

כיצד ניתן להסביר זאת, לאור דבריך?

אלעד, התושבות מנוע שלך פשוט ניקרעו.

או שהבוקסת מתכת השתחררה מההדבקה, או שהגומי ניקרע.

אפשר עדיין להשיג תושבות מנוע חדשות ודי מיותר לבצע "השתלות".

ככלל, לפוליאוריתן עמידות נמוכה בשמנים ודלקים, וכבר עשיתי כמה ניסויים בנדון.

בכל המכוניות בעולם, כולל באקזוטיות וביקרות ביותר, כל הרכיבים הגמישים עשויים מגומי, ויש לזה סיבה.

בינתיים, הכימיה עוד לא הצליחה להמציא תחליף לגומי טיבעי, כזה שמופק מהעץ.:-)

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, תושבת מקורית חדשה כבר הושגה, פשוט כרגע אין כל הצדקה להתקין אותה מכיון שהסידור הנוכחי עובד מצוין.

proxima: היות והרכב נקנה עם תושבת גמורה, אין לי ממש אמת מידה להשוואה לרכב עם תושבת מקורית תקינה. בכל אופן, אינני סבור שיש העברת זעזועים חריגה מהמנוע לשאר הרכב.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
בדיוק .

 

יש פלוסים ויש מינוסים בעניין .

 

הפלוסים אין את המשקל המוקפץ של הדיסקים . וזה מעולה . לסוד יש tern in מטורף פשוט !

 

החיסרון הברקסים מחממים את הגיר שגם ככה די גרוע באלפות האלה וגם אין קירור מספיק טוב לדיסקים .

 

וחיסרון נוסף הוא ,במידה ונשברת ציריה,מאבדים בלימה בגלגל אחד.

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה על המידע.

לא צריך את התושבות המקוריות ו/או את בוקסות הפוליאוריתן החדש כדי ליצוק. כל מה שצריך זה קליבר דיגיטלי נאמן ולשלוח לי את המידות, אני מכין מודל על מחרטה או CNC אצלי מבלוק של פוליאוריתן דחוס או אפילו MDF ואז אפשר להעתיק את החלק בתבנית סיליקון ובתוכה ליצוק כל מה שמתחשק.

 

חן, אני מבין את דבריך וכתבת אותם מספר פעמים. כמובן שאין חולק עליך כבעל מקצוע בתחום, אבל חברות שיפורים רבות מציעות בוקסות מפוליאוריתן, הייתכן שיש שם תוספים ניטריליים לעמידות בפני שמן ? ואגב 85 שור זה קשה בטירוף לדעתי לבוקסה, חשבתי להשתמש ב 70 שור ומטה (מצב נתונים טכניים על החומר).

 

ולגבי אשתי - באמת אין כמוה, היא סובבה חצי עולם כולל כמה וכמה ממשתתפי פורום זה, שהיא לא מכירה בכלל, כדי לקנות לי ליום ההולדת בהפתעה סט ג'אנטים ספידליין "חורים" מקוריים של ספרינט בשביל הסוד שלי, ובהזדמנות זו אומר תודה לאיתי וליחיעם על עזרתם הרבה! 8)

1.JPG

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתי - תתחדש!!

 

ירון - העבודה כרגיל, ליגת על.

 

ובכלל התפתח כאן דיון מעניין בנושא פולימרים.

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

תודה הרמן!

אלי, שמחתי לעזור.

בכמה שניות אפשר להכין קובץ סוליד פשוט, יכול להיות שהמידות מופיעות באתר היצרן.

אני לא הייתי סומך על תבנית סיליקון לעניין , הן נשחקות די מהר.

בכלל לא בעיה לכרסם תבנית מ-PU מוקצף (שאתה מכיר "לא רע").

הטבלה שהבאת היא של פלטות מוקצפות? אם כן, זה לא מתאים.

יש לי מד שור D - בוקסה נוספת שיש לי בבית הראתה ערך של 30 (שווה לקצת יותר מ-80 שור A).

 

חן - יש לסוד ול-33 תושבות מנוע מ-PU. בגלל קשיותן התעקשתי (התעקשות שעלתה לי בדם, חלק נדיר)

על תושבת גומי מקורית.

אבל אם כבר העתקות מעניינות (אותי, את אלי וירון) בגומי- כריות בולמים :idea:

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5643 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...