Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איציק נ.

החלפת שמן גיר ידני בפג'ו-סיטרואן [עם תמונות]

שימו לב! השרשור הזה בן 5871 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

רבות דובר על החלפת שיר גיר ידני ברכבי פג'ו-סיטרואן כאן בפורום, להלן התהליך, מצולם כרגיל :wink:

 

במקרה הספציפי הזה מדובר ב- 106 ראלי דור שני (תקף לכל משפחת פג'ו-סיטרואן, קרי: 205, 306, 106, ZX, AX, סקסו ושות').

 

שימו לב:

לביצוע ההחלפה יש להצטייד במפתח 8ממ על 8ממ לצורך פתיחת בורג ניקוז השמן בגיר - וכמובן במשפך מתאים (רצוי עם מאריך).

 

תהנו,

 

איציק

Dscf0015.jpg

Dscf0011.jpg

Dscf0010.jpg

Dscf0007.jpg

Dscf0005.jpg

Dscf0025.jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המשך...

Dscf0021.jpg

Dscf0017.jpg

Dscf0019.jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

וזהו.

 

לא לשכוח להחזיר בחזרה את הפקק של הנשם (פקק פלסטיק שניתן לשליפה בקלות) ולוודא שהכל מסביב נקי ושבורג הניקוז סגור כראוי ואין נזילות.

 

השמן המדובר הוא ESSO בצמיגות 75W80 (לא 80W90 !!!) והוא מגיע באריזת 2 ליטר שמתאימה לכל משפחת פג'ו-סיטרואן (כל הגירים הידניים שלהם הינם בעלי קיבלות של 2 ליטר)

עלות השמן הינה כ-70 שח.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איפה אני בתמונה ... ?? חחחחח ....

 

זה לא אותו דבר בלעדי ! :mad:

 

 

שוב ... איציק נ. מציג - ה ח א פ ר י ם !


"...You CanT Make a Hoe a House Wife"

Dr. Dre , 2001

 

דוד גודלי , תעשה לי ילד פג !!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חאפרים?

חס וחלילה, שקע!

 

לא ראית את כפפות המנתחים?

ואת המפתח הרבוע הייעודי שמשתמשים בו למרות שכל כך מפתה להשתמש בידית ישנה של הדלת של השירותים בבית...

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
חאפרים?

חס וחלילה, שקע!

 

לא ראית את כפפות המנתחים?

ואת המפתח הרבוע הייעודי שמשתמשים בו למרות שכל כך מפתה להשתמש בידית ישנה של הדלת של השירותים בבית...

 

סוד האמינות של הצרפתיות הוא להשתמש בכפפות מנתחים ולעבוד עם כלים מתאימים...תשאל את דיויד, הראלי שלו אמינה בזכות השימוש בכפפות מנתחים :wink:

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
חאפרים?

חס וחלילה, שקע!

 

לא ראית את כפפות המנתחים?

ואת המפתח הרבוע הייעודי שמשתמשים בו למרות שכל כך מפתה להשתמש בידית ישנה של הדלת של השירותים בבית...

 

סוד האמינות של הצרפתיות הוא להשתמש בכפפות מנתחים ולעבוד עם כלים מתאימים...תשאל את דיויד, הראלי שלו אמינה בזכות השימוש בכפפות מנתחים :wink:

 

איציק

 

:shock: איך אתה יודע שאני משתמש בכאלו ?


http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער לאכזב חברים אבל נעשתה טעות שתוביל לפריצת אטמים ולחץ גבוה בגיר...

 

הבורג הנ"ל הוא בורג מילוי ולא בורג ניקוז.

 

בורג ניקוז נמצא במקום נמוך יותר.

 

אין למלא את השמן מהנשם !

 

יש לנקז את השמן לאחר שהמנוע חם, ( לנקז מהבורג התחתון ) והמילוי הוא דרך הבורג

 

שמצולם ע"י צינור עם משפל או בקבוק לחיץ.

 

מפלס בודקים עם הזרת ( האצבע הקטנה...)דרך הבורג המצולם וזהו.

 

מה שנעשה כאן יוביל ללחץ גבוה מאוד בגיר, פריצה של שמן לכיוון הקלאצ או החוצה...

 

שוב מצטער לאכזב. יש לי HAYNES ונסיון...

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר שבוע, שהרכב עמד כמה שעות יש לפתוח את הבורג העליון ולא אמור לצאת שמן

 

זה המפלס הנכון.

 

בתהליך שצולם יצא שמן עודף ונכנס שמן עודף. איך נכנסו 2 ליטר ????

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

באמת רציתי לשאול את אותה השאלה, האם זה אפשרי להוסיף את השמן גיר מאיזור הנשם ?

לי עדיין לא יצא להחליף לבד שמן גיר ברכב שלי, ההחלפה בוצעה בזמן יישור קו ברכישת הרכב.

הסיבה שלא החלפתי לבד היא בגלל הידיעה שאכן המילוי/הניקוז הם מאותו מקום (הבורג הריבועי) תהליך המילוי הוא בהחלט messy ורצוי לבצע אותו עם ליפט.

אגב, אני ציינתי זאת לא פעם.

IMG_0780 (Large).jpg


http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
Guest TALOR

לפני שבועיים החליפו לי ציריה.

וניקזו לי את שמן הגיר מבורג תחתון.

ומילוי השמן נעשה ליד הגלגל השמאלי במקום יותר גבוה.

 

אני בטוח שנכנס קצת פחות משני ליטר.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מצטער לאכזב חברים אבל נעשתה טעות שתוביל לפריצת אטמים ולחץ גבוה בגיר...

 

הבורג הנ"ל הוא בורג מילוי ולא בורג ניקוז.

 

בורג ניקוז נמצא במקום נמוך יותר.

 

אין למלא את השמן מהנשם !

 

יש לנקז את השמן לאחר שהמנוע חם, ( לנקז מהבורג התחתון ) והמילוי הוא דרך הבורג

 

שמצולם ע"י צינור עם משפל או בקבוק לחיץ.

 

מפלס בודקים עם הזרת ( האצבע הקטנה...)דרך הבורג המצולם וזהו.

 

מה שנעשה כאן יוביל ללחץ גבוה מאוד בגיר, פריצה של שמן לכיוון הקלאצ או החוצה...

 

שוב מצטער לאכזב. יש לי HAYNES ונסיון...

 

:mm_yeah:

 

אכן, טעינו !

 

מבדיקה חוזרת שעשינו לפני שעה קלה נמצא שאכן יש בורג ניקוז שלא ראינו (כבל הקלאץ' עובר סמוך אליו, מתחת לגיר, ומסתיר אותו).

פתחנו שוב את הבורג העליון והוצאנו את העודף שמן שהצטבר מעל המפלס הרצוי ועכשיו הכל תקין (מחר יוחלף השמן מאחר והוא התערבב עם הישן).

 

תודה על תשומת הלב :!::mm_yeah:

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אז איציק, כמה שמן ישן אתה מעריך שאספתם אחרי ניקוז השמן הישן מהבורג העליון בפעם הראשונה?

זה כנראה אומר שגם לפני ההחלפה היה יותר מדי שמן בגיר...

מי ביצע מילוי שמן גיר בפעם הקודמת?

 

אצלי הפעם הקודמת שהחליפו לי שמן גיר היה כשהחליפו לי גומיית צירייה.

תקופת מה אח"כ הוציאו במוסך אח את שמן הגיר על מנת להחליף מיסב צירייה שהתפרק. אספו את השמן במיכל, וכשמילאו לפי השיטה הנכונה, נשאר עודף שמן של כמה מאות סמ"ק, מה שמעיד שכנראה בטיפול הקודם המוסך (מורשה) מילא את השמן בשיטה שלא נכונה....


It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אז איציק, כמה שמן ישן אתה מעריך שאספתם אחרי ניקוז השמן הישן מהבורג העליון בפעם הראשונה?

זה כנראה אומר שגם לפני ההחלפה היה יותר מדי שמן בגיר...

מי ביצע מילוי שמן גיר בפעם הקודמת?

כ 300 מ"ל.

קשה לומר אם היה יותר שמן או פחות, הנושא קצת הזוי (עניין החום כנראה משחק פה תפקיד. הכנסנו בצהריים כ- 1.7 ליטר - ועכשיו בלילה יצא רק ליטר בערך).

קודם לכן בני מילא שמן (חצי שנה לערך).

אצלי הפעם הקודמת שהחליפו לי שמן גיר היה כשהחליפו לי גומיית צירייה.

תקופת מה אח"כ הוציאו במוסך אח את שמן הגיר על מנת להחליף מיסב צירייה שהתפרק. אספו את השמן במיכל, וכשמילאו לפי השיטה הנכונה, נשאר עודף שמן של כמה מאות סמ"ק, מה שמעיד שכנראה בטיפול הקודם המוסך (מורשה) מילא את השמן בשיטה שלא נכונה

הדרך המצויינת בספר של היינס אינה מתייחסת בצורה ברורה לטמפרטורת השמן.

הם מסברים שצריך למלא עד לרגע שנשפך, לעשות סיבוב על הרכב ע"מ לתת לשמן להגיע לכל המקומות הרצויים ואז לבדוק שוב.

בזמן הזה, גם אם חסר, מפלס השמן יעלה עקב התחממות השמן והתרחבותו.

לא ברור לגמרי העניין... :roll:

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

וחוץ מזה ובשביל לסבך את העניין עוד יותר הם גם מציינים שהפסקת זרימת השמן הראשונית מחור המילוי לא בהכרח מציינת שכמות הנוזל בתיבה היא נכונה שכן כמות מסוימת של שמן מצטברת מאחורי הבורג ונוזלת החוצה בזמן פתיחתו.

 

אכן עניין הזוי משהו. חאפרים.


"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 5871 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...