Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6940 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אובכן,

בהחלפת שמן אחרונה שמנו לב לסדק בעגן שמן (עשוי אלומיניום כמובן).

די קטן אבל קיים ויתכן זה הסיבה לסימני שמן מתחת לרכב.

 

הבעיה היא שלפרק את העגן במיאטה זה בכל בכל לא פשוט ומצריך הרבה מאוד עבודה.

 

שאלה - האם אתם מכירים דרך/בעל מקצוע שיכולים לסגור את הסדק בלי לפרק את העגן?

 

אני יכול לחשוב על ריתוך אלומיניום - אבל אני מניח שיש סיכוי מסוים לשרוף מערכות אלקטרוניות של הרכב.

 

אולי אפשר להלחים את זה עם איזה ברנר ובדיל מיוחד?

 

אולי אפילו לסגור אם איזו פלסיטילינה או חומר אפוקסי?

 

נא המלצתכם.

 

גנאדי

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

יש אפוקסי פלסטלינה מיוחד לאלומיניום (לא הרגיל שים לב - מיוחד לאלומיניום )

 

אתה מרוקן את כל השמן מהאגן שמן (ממש נותן לו איזה רבע שעה עם בורג פתוח שיטפטף הכל)

אחרי זה עם ספרי קרבורטורים אתה מנקה הכל הכל שם...

 

שסיימת את זה אתה לוקח נייר זכוכית גס ומלטש את כל האיזור (מעגל של איזה 10 סנטימטר)

כדי שיהיה חיספוס זה נתפס משמעותית טוב יותר...אתה שם את זה ומורח את זה על המשטח....אחרי זה במכות קלות עם כף היד את מחליק את זה....נותן לזה להתייבש רצוי כמה שעות...ואחרי זה ממלא שמן

 

אם הסדק קטן באחריות שנגמר הסיפור

פורסם

מומלץ לא לרתך על הרכב , אם כן אז לקרב את ה - כמה שיותר קרוב למקום הריתוך ולנתק את 2 קטבי המצבר ( יש אומרים רק אחד , יש אומרים 2 - בשביל בורג אחד לא מסתכן ).

זה בלי קשר לפעולה שאתה צריך לעשות.

אם יש לך סדק אז אין אפשרות לעשות שום דבר בלי לפרק וזה בגלל העובדה הפשוטה שהסדק פתוח ויזהם כל נסיון תיקון בהלחמה / ריתוך.

לא מומלץ לתקן בהלחמה אלה רק בריתוך TIGשכן בכל מקרה אתה מפרק הכל אז אם כבר אז כבר.

יש לקדוח את החורים בסוף הסדק להפסקת ההתפשטות.

פורסם

האמת אני מופתע ממיעוט התגובות.

ציפיתי שאנשים טכניים שלנו יבואו עם רעיונות ופתרונות.........

 

מה אתם אומרים על לקדוח חור במקום הזה ולסגור אותו עם בורג?

מבחינת צורת הסדק זה יתאים. אני חושש מניפוץ של הקארטר או התרחבות גדהול מאוד של הסדק עם מנסים לקדוח לתוכו..........

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

ישנה חברה מסוימת המתמחה בתיקונים מסוג זה הנקראת STICH AND ROLL ,התיקון מתבצע על יד קדיחה הברזה והברגת תותב יעודי,לגבי דבקים המצאות השמן באגן תפריע כמעט תמיד ליישום נדבק

לדעתי ,הוצא את האגן שלח להלחמה ,החלף משאבת שמן על הדרך ,שטוף את בית גל הארכובה , וזו תהיה ערובה לאריכות ימי המנוע

יגאל

פורסם

גנאדי, לא כתבת באיזה מקום הסדק...

האם יש אליו גישה? האם האגן הוא מהסוג שמכיל סנפירים [לקירור] או בעל דופן חלקה?

האם הסדק הוא ליד ההברגה של פתח הניקוז או במקום אחר?

 

 

לרוב, אם יש סתם סדק בסתם מקום באגן אלומיניום, הדרך הפשוטה ביותר לתקן היא לרוקן את השמן, לנקות היטב עם ממיס כלשהו מבוסס אלכוהול [כמה שיותר נדיף יותר טוב] לשייף עם דרמל, אחר כך עם נייר לטש גס, אחר כך עוד ניקוי עם חומר מבוסס אלכוהול ואז או למרוח \ למלא באפוקסי או דבק אלומיניום, או, במידת האפשר, לקדוח את החור ולהבריג לתוכו בורג עם שייבת נחושת שיסתום את הפתח.

 

כמובן שבמידה ובאגן השמן שלך יש סנפירים או שהסדק נמצא קרוב \ בהברגה של פתח הניקוז אין ברירה אלא להבריז מחדש לפתח גדול יותר או לבצע הלחמה רצינית יותר.

 

אגב, סתם מתוך סקרנות - למה כל כך מסובך להוריד את הקרטר במיאטה?

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

פורסם

יש דבק שקוראים לו "פלאדה נוזלית" אני חושב שהוא מתאים לאלומיניום והוא בא ב 2 שפורפרות לבן ושחור כניראה שזה יתאים

תלוי בגודל הסדק

פורסם

רון,

אתה צודק - חסרים הפרטים. אז אני אשלים 8)

 

הסדק נמצא במקום נגיש בצורה מצויינת (מלמטה על הליפט כמובן) ופחות או יותר באמצע של עגן. לא קרוב אפילו לבורג ניקוז.

כן, יש צלעות קירור - אבל הן בודדות ולא גבוהות.

לפי מה שרואים - הייתה מכה בדיוק על הצלע (רואים מעיכה קטנה) ושם בדיוק נהיה הסדק שהלך מילימטר הצידה אבל בעיקר פנימה לתוך העגן.

חשבתי שאפשר עם משחזת לשייף את המקום הזה בצלע קירור ואז לקדוח לתוך הסדק - כל חור נורמאלי יהיה יותר גדול ממינו - אלא אם כן הסדק פתאום ייתרחב או חלילה הקארטר יתפנץ בכלל...........

 

יגאל,

החברה הזו בארץ?

אפשר לקבל פרטים?

 

פירוק של הקארטר אפשרי אבל הוא מצריך הוא להוציא את המנוע החוצה או הוריד את הקורה של התת שילדה של מתלים קידמים.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

אז תחשוב שוב מה אתה רוצה לעשות , להוריד קרטר או להמשיך לנסוע עם הסדק , כל תיקון אחר הוא די זמני / לא שווה את הכסף.

אני בספק אם מדובר בעבודה כזאת קשה.

פורסם

אתה בטוח ? שכל תיקון הוא זמני ? התיקון שהצעתי לבחור פה עובד מעולה תוקנו כך לפחות 50 קארטרים ע"י 2 מעל על מכוניות שאני מעורב איתם יום יום (זוג מוניות) שנסעו מאז 200 אלף קילומטר ולא היה אפילו הזעה קלה של שמן....

 

כל עוד לא מדובר בחור גדול, כל עוד הוא יניח לרכב זמן ארוך לעמוד בלי שמן באגן אז בסוף יפסיק לנזול החוצה שמן מהסדק...

 

הדבקה בצורה שהצעתי עובדת בדוק ומחזיקה הרבה מאוד זמן ואם בוצעה כמו שצריך אז לתמיד....

פורסם

KD,

אני מניח שיש סדקים ויש סדקים 8).

 

במידה וזה לא היה ניתן לטיפול ללא פירוק - לא הייתי הולך לשים אלפי שקלים על כל הסיפור הזה.

זה כל כך קטן ועלות השמן שאני מוסיף היא פשוט זניחה לחלוטין.

זה סתם לא אסטתי ומעצבן לראות.

 

גם הדבק וגם החור+בורג נשמעים כפתרון מבטיח.........

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

היום טיפלתי בסיפור הזה.

אחרי בדיקה מדוקדקת גיליתי שאין נזילה מהסדק (צריך לחפש במקום אחר :wink:) - אבל בכל זאת סגרתי אותו עם "פלסטילינה אפוקסי" pro poxy 20 של HERCULES שרכשתי בהיפר רוזנפלד (30 ש"ח לגליל די גדול שיספיק עד סוף החיים כנראה :lol:).

 

גם אחרי ניקוי יסודי של המשטח ומעבר עם נייר זכוכית - עדיין הפלסטילינה לא ממש נצמדה טוב.

אבל סידרתי יפה ומעכתי אותה טוב ואחרי כמה שעות זה נהייה קשה כמו ברזל.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

×
×
  • תוכן חדש...