Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיית מחשב אולי?-פיאסטה 97 -עזרתכם.


חיים יוד
שימו לב! השרשור הזה בן 4990 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ההתנגדות הנמוכה של סליל החימום בחיישן המקורי פירושה אחד: הספק גדול יותר (פי שניים וחצי בקירוב!) של גוף החימום בחיישן המקורי לעומת התחליפי. המשמעות היא שהחיישן התחליפי לא מתחמם מספיק ולכן מגיב בעצלנות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

שלום רב לכולם.

- החיישן יושב על סעפת הפליטה ממש ביציאה מהראש מנוע-כלומר מתחממם מהר מאד-אנני רואה כל קשר בין התנגדות סליל החימום לתדר שהחיישן מייצר אלה רק את עוצמת הזרם הזורמת במעגל החימום.

-החיישן החליפי אמנם היה בעל התנגדות גבוהה יותר אך עבד הרבה יותר מהר לפחות פי 2 .-( הפוך מההגיון).

טוב אמשיך לחקור בדבר.

אני מקווה שהמנהלים של פורום מכובד זה שהם משכילים ומנוסים ממני יעזרו לי\לנו לפתור חידה זו.

נ.ב גם החיישן המקורי הוא של בוש אך לא מצאתי אותו במאגרי המידע שלהם ע"פ המק"ט המוטבע עליו.

בברכה.

חיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שנים מאוחר יותר...

שלום לכולם

אני מרענן את הנושא כי יש לי תקלה ממש דומה .הרכב פיאסטה 1.3 95 חיישן החמצן היה תקוע על 0.2 וולט בחוט המשוב וזאת כאשר התערובת עשירה מאוד 8000 HC בקיצור לא מגיב הוחלף החיישן ובהתחלה היה תקין (נע נמרצות בין 0.2 ל0.9 בערך)אך לאחר לא יותר מ5 קילומטר המערכת חזרה לסורה כאשר כאשר התערובת עשירה מאוד רק שהפעם חיישן החמצן כן מגיב ,כל הזמן על 1.1 אך כשנותנים גז ומשחררים הקריאה יורדת לאיזור 0.3 0.2 ומייד חוזרת ל1.1 החיישן לא מקורי .

בברכה וחג שמח

יובל

נא ליישר קו עם כללי החתימה באתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם

אני מרענן את הנושא כי יש לי תקלה ממש דומה .הרכב פיאסטה 1.3 95 חיישן החמצן היה תקוע על 0.2 וולט בחוט המשוב וזאת כאשר התערובת עשירה מאוד 8000 HC בקיצור לא מגיב הוחלף החיישן ובהתחלה היה תקין (נע נמרצות בין 0.2 ל0.9 בערך)אך לאחר לא יותר מ5 קילומטר המערכת חזרה לסורה כאשר כאשר התערובת עשירה מאוד רק שהפעם חיישן החמצן כן מגיב ,כל הזמן על 1.1 אך כשנותנים גז ומשחררים הקריאה יורדת לאיזור 0.3 0.2 ומייד חוזרת ל1.1 החיישן לא מקורי .

בברכה וחג שמח

יובל

היה לי רכב כזה שבוע שעבר במוסך, שתי בעיות נמצאו ברכב:

1. צינורית ואקום שהולכת לחיישן MAP הייתה מנותקת ולכן התערובת היתה עשירה מאוד.

2. בפורדים הולכים פלאגים עם קונוס (ולא שייבה כמו בשאר הרכבים) ולרכב שמו בטעות פלאג עם שייבה.

 

לפי תיאור התקלה שלך יש סבירות גבוהה שהבעיה היא עם חיישן MAP (שיושב על קיר האש).

 

שיהיה לך בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב

את הסיפור הזה היה לי עם אפלאוז 97 וגם הבעיה נפתרה עים חיישן מקורי ( החליפי היה של ntk )

בברכה זיסו יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבים הישנים היה חיזוק למינוס החיישן שהיה מחובר לאגזוז בכבל פלדה למרכב שהיה לעיתים קרובות מבוטל ע"י מתקני אגזוזים שלא ידעו מזה וחשבו שזה מיותר.שווה בדיקה לדעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שבת שלום

לא מצאתי חולשה במינוס בזמן הבדיקה הראשונית אבל יכול בהחלט להיות שיש נתק שבא והולך , אבדוק זאת מחר ,מה שכן מעניין כאן זה האם הצטבר מידע אצל בעלי המקצוע לגבי התאמת חיישן חמצן תחליפי לסוג רכב זה (פיאסטה 1.3 1995)ועכשיו קצת ברמה ההתעמקות בבעיה (גם בשביל זה מעלים נושאים ) אם החיישן נותן משוב של 1.1 למחשב אז מה "אכפת "למחשב אם זה קצת איטי או עצל זו תערובת עשירה והמערכת צריכה לטפל בה ולהוריד אותה .

בברכה יובל .

נא ליישר קו עם כללי החתימה באתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיישן חמצן זירקוניה סטנדרטי, שמוציא סיגנל של יותר מ 1 וולט, הוא חיישן לא תקין, גם אם זה מתרחש לסרוגין.

כמובן בתנאי שחווט הסיגנל והארקה של החיישן תקינים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכל בעלי המקצוע ולמנהלים.

שלום יובל.

אני עדיין מתקשה להבין מדבריך עם איזה דגם מע אתה מתמודד - בעם זה דגם הפיאסטה 95 היישן (יוטה) מע מונו של וובר אז אין לך שום בעייה להתקין את החיישן הסטנדרטי של בוש מפני שאין שם בקרה על מעגל החימום ולא על המינוס של החיישן, אך אם זה הפיאסטה החדשה יותר (משנת97 ומעלה),זה כבר סיפור אחר ומע ניהול מנוע שונה (מבוססת על מד מסה ולא על בארו ).

בעבר שפתחתי את השרשור - לבוש עדיין לא היה פיתרון לרכב זה ורק חיישן מקורי היה פתרון , (ולי היה חסר את הידע שיש לי היום).

נכון להיום בוש פתחה סדרת חיישנים שנותנת מענה כמעט לכל סוגי הרכב (חוץ מכמה קוריאנים שכרגע אין להם פתרון) ולדגם רכב הזה -פיאסטה 97 החיישן שהמק"ט שלו מסתיים ב -507 מתאים לרכב זה.

לשאלתך - מדוע היחידת בקרה מתעלמת ממתח גבוה במוצא חיישן החמצן ולא מתערבת - בגדול ישנם מאפיינים רבים בין סוגי החיישנים ולא רק כך וכל חוטים ,והברגה - מבדיל בינהם הספק מעגל החימום,מיתוג מינוס החיישן ומהירות העבודה או הטכנולוגיה שלו (וגם סוגו - זירקונייה או טיטאנייה ).

ואני לא נכנס למה קורא ברכב שלך כרגע ומדוע מתח החיישן או התנהגותו היא כזו כרגע.

מספיק שתיכנס לרכב בתקן obd2 לזרם מידע - קטגוריה של חיישן חמצן קדמי וראה כמה בדיקות מבצע המחשב לחיישן זה ומה הוא מחפש בתפקודו כדי לקבוע האם החיישן תקין או לא כך שכיום אי אפשר "לתקוע "כל חיישן אוניוורסאלי ויש להתאים את החיישן לדגם המע .

בברכה.

חיים יוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום שוב שכחתי לציין אך אין שקע איבחון מסוג שאני יכול להכנס עם סורק אוניברסלי ,(בטח משהו יעודי של פורד)ועוד נקודה למחשבה :אפילו אם חיישן החמצן לא עובד עדיין כמות הדלק העודף במערכת מוגזמת ,בדקתי את שינוי הHC ע'י ניתוק של שקע מזרק אחד בכל פעם ומסתמן שהערכים ירדו מעט לאותה רמה בכל ארבעת הצילינדרים דבר המלמד על כשל מערכתי ולא נקודתי .

בברכה יובל

נא ליישר קו עם כללי החתימה באתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכל בעלי המקצוע ולמנהלים.

שלום יובל.

ראשית לעניין חיישן החמצן - לדגם הזה אתה יכול להתקין חיישן "אוניברסלי" של בוש - מק"ט -0258986507 או מקורי .

לרכב קיים שקע אבחון 16 פינים בדופן שמאל (צד נהג למטה) אך הוא לא פרוטוקול obd2 ויש צורך בתוכנה ייעודית של פורד כך שאם אין לך את התכנה היה לך קשה לאבחן את נתוני החיישנים ,רק עם אוו וסקופ (לאחר בדיקת לחצים ומעגל קאניסטר).

עכשיו אולי תסביר יותר מה הבעייה ברכב שנוכל לעזור מפני שנתוני hc הם לא מדד לאבחון (גם חוסר דלק יעלו את ערכי hc) ,

co, וחמצן (o2) מאד יעזרו

אגב איך קראת את נתוני חיישן החמצן ?

בברכה.

חיים יוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב

תודה על ההתעינינות ,את הנתונים אני קורא באמצעות מכשיר שנקרא טרמינטור (בודק מתח או אחוזים DUTY CYCEL או הרצים ) אין לי כרגע את הנתון של החמצן כי החיישן במכשיר 4 גזים חדל לתפקד אך בכל אופן מן האגזוז יוצאים גזים שחורים שאין מקום לספק שהתערובת עשירה (והלקוח עני ).הלקוח גם מדווח על צריכת דלק של 1 ל 6 בערך אך לאור מה שיוצא מן האגזוז זה באמת מידע שולי .

בברכה יובל

נא ליישר קו עם כללי החתימה באתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכל בעלי המקצוע ולמנהלים.

שלום יובל.

יובל איזה דגם פיאסטה נמצא אצלך - 1.4 מנוע זטק או 1.3 אנדורא?

תעלה דגם מנוע היה יותר קל לעזור לך - יכול להיות גם שאין אצלך מחבר 16 פין אלה 2 מחברים יחודיים לפורד בתא מנוע ואז היה אפשר להדריך אותך כייצד לחלץ קודים בפלאש אך תן יותר נתונים אל תתקמצן בפרטים :wink: .

בברכה.

חיים יוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4990 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...