Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פרוייקט מצולם]החלפת משאבת מים,תיזמון ב B4


zvir
שימו לב! השרשור הזה בן 5904 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עם התקרבות הקילומטר'ז של ה B4 ל 200000 ק"מ , החלטתי לבצע יישור קו רציני.

מעודד ממאמרו ועזרתו של איציק נ. , על החלפת חגורת תזמון בלגאסי, החלטנו כי:

מעבר לטיפול ה שוטף אשר כולל החלפת שמנים, פילטרים, נוזל בלמים גיר ודיפרנציאל,

החלפנו:

משאבת מים- חליפית של GMB , יפנית : מחיר 180 ש"ח.

רצועת תזמון- חליפית של גייטס, 233 שיניים.240 ש"ח

4 מיסבים: משונן, עם "קנט" ,מותחן,ומותחן נוסף

החלטתי להחליף את כל המיסבים והמותחנים, מאחר ובטיפול 100000 הם לא הוחלפו.

כל מיסב עלה לי 85 ש"ח . כל המחירים כולל מע"מ.

 

את המידע איך לעשות הורדתי מפורום בעלי לגאסי בבריטניה.

זהו ספר הנקרא FSM ומיועד למכונאים, ומסביר בצורה ברורה, ועם ציורים, איך לבצע כל דבר ברכב.

 

תהנו:

העמדת הרכב על בוקים (הבלוקים לא היו זמינים..(-:

http://tp-txdp4281.content-type.com/-415636545/images/%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2+B4+013.jpg

 

החלקים:

 

http://tp-txdp4281.content-type.com/1739874575/images/%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2+B4+008.jpg

ריקון ניזל קירור:

http://tp-txdp4281.content-type.com/1640248457/images/%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2+B4+010.jpg

הוצאת מאווררים:

http://tp-txdp4281.content-type.com/-137838588/images/%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2+B4+011.jpg

מבט כללי: צנור מים עליון מפורק

http://tp-txdp4281.content-type.com/-577541679/images/%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2+B4+015.jpg

מאווררים מפורקים:

http://tp-txdp4281.content-type.com/-1951761038/images/%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2+B4+018.jpg

פרוק משאבת מים- קשה לצלם כי היא למטה..

 

http://tp-txdp4281.content-type.com/-1335255106/images/%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2+B4+020.jpg

הורדת חגורות אלטרנטור ומשאבת שמן,פתיחת הפולי- לא כל כך קשה עם מוט מאריך:

http://tp-txdp4281.content-type.com/2013293122/images/%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2+B4+021.jpg

הכלה במלא הדרה: חגורה ו4 מיסבים (לפני החלפה)

http://tp-txdp4281.content-type.com/1636286945/images/%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2+B4+024.jpg

מבט נוסף:

http://tp-txdp4281.content-type.com/-650165644/images/%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2+B4+029.jpg

פרוק מותחנים, לא לפני שסובבנו את חגורת התזמון כדי למקם את הקמשפטים והקרנק מדוייק מול הסימנים שבמנוע:

http://tp-txdp4281.content-type.com/1575084673/images/%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2+B4+031.jpg

מותחנים הוסרו:

http://tp-txdp4281.content-type.com/-1564522804/images/%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2+B4+032.jpg

פרוק משאבת המים-קל מאד והאטם לא היה עם חומר אטימה כל שהוא.

http://tp-txdp4281.content-type.com/838968902/images/%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2+B4+033.jpg

מבט אחר סימונים על הפולי והקמשפטים

http://tp-txdp4281.content-type.com/-1794968174/images/%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2+B4+034.jpg

המשאבה הישנה המקורית עם אימפלר פנימי:

http://tp-txdp4281.content-type.com/-1571833131/images/%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2+B4+035.jpg

המשאבה החדשה, GMB ,עם אימפלר פתוח וטרמוסטט מורכב.

http://tp-txdp4281.content-type.com/369466458/images/%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2+B4+036.jpg

הכנסת פין בוכנת המתיחה הידראולית ע"י שימוש בקלמרת נגרים ואיבטוחה עם מפתח אלן.

יש לבצע זאת באיטיות , כ 5 דקות, כל פעם סיבוב איטי של הקלמרה.

http://tp-txdp4281.content-type.com/1952244614/images/%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2+B4+038.jpg

המשאבה החדשה מורכבת..

http://tp-txdp4281.content-type.com/1813812496/images/%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2+B4+039.jpg

 

החגורה החדשה מורכבת , כדי לוודא ששן לא תקפוץ ולהקל על ההרכבה, השתמשנו כאן באמצעי סודי וחדיש-אטבי כביסה.

 

http://tp-txdp4281.content-type.com/-1783748228/images/%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2+B4+044.jpg

הצד השני של החגורה- מאובטח גם הוא

 

http://tp-txdp4281.content-type.com/251995656/images/%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2+B4+048.jpg

תאורה מעניינת...

http://tp-txdp4281.content-type.com/-406723615/images/%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2+B4+049.jpg

המותחן האחרון הורכב...

http://tp-txdp4281.content-type.com/-1988334783/images/%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2+B4+052.jpg

פין האבטחה של המותחן ההידראולי רגע לפני ההוצאה:

http://tp-txdp4281.content-type.com/113042485/images/%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2+B4+053.jpg

סגירת הפולי עם מד מומנט (באדיבות אורן סאאב) את כל הסגירות בצענו בצורה מדוייקת עם מד מומנט.

http://tp-txdp4281.content-type.com/1233522026/images/%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2+B4+054.jpg

הרכבת הרצועות חזרה:

http://tp-txdp4281.content-type.com/1202547289/images/%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2+B4+057.jpg

הרכבת מאווררים:

http://tp-txdp4281.content-type.com/2125327932/images/%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2+B4+060.jpg

הרכבה הושלמה:

http://tp-txdp4281.content-type.com/458256849/images/%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2+B4+063.jpg

מילוי נוזל קירור.

http://tp-txdp4281.content-type.com/242052725/images/%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2+B4+066.jpg

 

הרכב הניע מיד , וללא שום בעיה.

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על העבודה

 

אבל נראה כאילו עבדת בשעות הערב??

 

ירון מאיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע לרצועת תזמון של Gates, מה עדיף רצועה של גייטס או של דייקו? שמעתי טובות על שתי החברות, אולם אני נוטה ללכת על דייקו. מה מהן עדיפה?

ROOONEEYY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על העבודה

 

אבל נראה כאילו עבדת בשעות הערב??

 

ירון מאיר

העבודה התבצעה בשעות הבוקר המוקדמות, בחניוך תת-קרקעי מואר לגמרי, התמונות יצאו חשוכות בגלל הפלאש...

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על הפרוייקט.

 

שני שאלות לי אלייך:

א. האם המשאבת מים שהחלפת הייתה מקורית?

ב. מה הפירוש בין המשאבה המקורית לחליפית בעצם? כי אמרת שבמקורית יש אימפלר פנימי ובחליפי יש אימפלר חיצוני + טרמוסטט... האם תוכל להסביר מזה אימפלר ומהו ההבדל בעצם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משאבת המים שהחלפתי היא תחליפית, יפנית תוצרת GMB.

 

המשאבה המקורית בארץ עולה פי 3 . לפי פורומים בחו"ל היא טובה יותר כי יש דיסקה מולחמת על להבי המשאבה (האימפלר) שנראים חשוף בתחליפית. אבל הנסיון בארץ עם GMB הוא מצויין והיא אמורה להחזיק מאות אלפי ק"מ.

בכל אופן , זה מה ששמים במוסכים המורשים והנסיון כפי שציינתי גם בחו"ל הוא טוב.

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי כמה דברים לומר :

1. סחטיין על האומץ .

2. מתועד נפלא !!! למדתי המון ב 2 וברבע שניות .

 

פשוט עונג קבל ח"ח עצבני

על החוק להיות אדפטיבי בהתאם לרוח הזמנים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Sehr Gut

כל הכבוד על העבודה היפה, עכשיו להחליף גלגלי טיימינג במרצדס, סתאאאאאם.

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב שלי מסוג מיצובישי כריזמה משנת 98 אוטמטית אני מעונין גם לקנות את החלפים ולבצע טיימינג במוסף המרכזי.

 

מה עליי לקנות?

איזו חגורה חברה ושיינים?

איזה פולי ?

כמה מותחנים?

איזו משעבת מים מומלצת?

מה עוד עליי לקנות כדי שיבצעו טיימינג מלא מחומרים איכותיים?

ומה ההבדל בין חגורה תחליפית למקורית?

תודה על העזרה.

כפיר

הלוגו של רוב מכוניות העל הוא חיית בר. יגואר, למבורגיני, פרארי, רק פג'ו האגדית יש לה אריה, בגלל זה פג'ו בעייני היא מכונית על.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5904 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...