Jump to content

shais01

  • הודעות

    881
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

כל מה שפורסם על ידי shais01

  1. כואב הלב, החלמה מהירה! ומי גונב לנצ'יה? שי
  2. המשפט הנ"ל הופיע בנוסח מעט אחר על מבנה טייסת 122 שהפעילה בעבר דקוטות והיה בסך הכל תרגום לעברית של המשפט המיתולוגי : 'The only replacement for a DC-3 is another DC-3' שי
  3. קניתי לאישתי גלקסי S4 mini בגרמניה (4.2.2) ולא מצליח להפוך את התפריטים לעברית, מה שהלך די בקלות ב S3 שלי (4.1.2) בעזרת morelocale 2. דורש ממני פקודת PM או הרשאת Superuser רעיונות? לא שולט ברומים/קיסטום וכו'... תודה,
  4. כמי שנוסע לא מעט מ/אל נתב"ג על כביש 40, יש עומסים באיזור רמלה, שאותם הוויז מציע לעקוף בנתיב כביש 1 - כביש 431 מערב למחלף רמלה דרום ומשם על כביש 40. יותר ארוך אולי אבל כנראה קצר בזמן. כנראה שזה מה שעשית היום. תמיד כדאי לבדוק את המסלולים האופציונאליים שהוויז מציע ולפעמים אני בוחר דווקא את האופציה השניה או השלישית. שי
  5. נסה שלפחות אחד מכרטיסי האשראי יהיה עם ציפ. בלא מעט מקומות באירופה לא מכבדים כרטיסי אשראי זרים ללא ציפ. יש מקומות (סופרמרקטים בעיקר) שלא מכבדים כרטיסי אשראי זרים בכלל, כדאי לברר לפני שממלאים סל בכל טוב, עומדים בתור ואז מגלים. מעבר לכך, גם אני מסתובב עם מעט מזומן, בשטרות קטנים ובעיקר מחייב את כרטיס האשראי. והדרך הטובה ביותר להיפטר משטר של 100 יורו היא לשלם באמצעותו במסעדה.
  6. להסתדר גם דה-שוו ופיאט 500 יסתדרו. השאלה האם האוטו מרגיש בנוח בקצב התנועה המודרני. מרגיש בנוח הכוונה שלא צריך לקרוע את המנוע בכל הילוך, ושיוט ב 100-110 קמ"ש (שזה המינימום היום בבין עירוני) לא מרגיש כאילו המנוע מתחנן לעוד הילוך ועוד 20 כ"ס.
  7. האונו מגבעתיים היום אצלי, שנת 89, נוסעת נהדר ומשמשת כרכב משני לנסיעות קצרות במושב וסביבתו (הקפצות ילדים, סידורים וכו') ועושה את זה נהדר. מתאימה כמו כפפה ליד למשימות שכאלו. מפתיע אבל הבת הקטנה שלי מעדיפה אותה על פני האלפות. מדי פעם מגיח איתה לכביש בין עירוני והיא מסתדרת גם שם פשוט מצויין. מלבדה יש בחצר עוד אונו שהעמדתי לפני כמה שנים בגלל תקלה מינורית אבל היא פחות שמורה והעתיד צופה לה התפשטות איטית לטובת אחזקת אחותה הצעירה ממנה. בקרוב תתרום את הפגוש הקדמי... שתיהן 70SL. בקיצור אני לא אובייקטיבי אבל אונו דור I זה אוטו פשוט מקסים.
  8. מזכיר לי סיפור שרץ בזמנו באלעל. אחד הטייסים, שהיה ידוע בגודלו הפיזי מחד ובפתיל הקצר מאידך יצא לריצה בסנטרל פארק. פתאום, נתקל בו כושי ונמלט. מודע לכל סיפורי הכיוסים למיניהם, ערך ספירת מלאי קצרה - הארנק חסר! עצבני רדף אחרי הכושי והשיג אותו אחרי ספרינט קצר. GIVE ME MY WALLET! הכושי מתמם. GIVE ME MY WALLET!!! ממשיך להיתמם. חיפוש גופני קצר וארנק נשלף מהכיס האחורי של הכושי שחוטף עכשיו מכות רצח. הטייס מניח לכושי החבול, ממשיך בריצה מבסוט על סגירת הארוע המוצלחת, חוזר למלון, עולה לחדר, פותח ורואה את הארנק שלו על הטלויזיה.
  9. אם אני מזהה נכון, האונו הזו היא 45 STING או START, לא זוכר את שם הדגם בדיוק בשנתון הזה, אבל מדובר במנוע 903 סמ"ק של 127 וגיר 4 הילוכים. אולי זה יתרון מבחינתך לאור כמות ה 127 שיש לך, אבל אם כבר אונו דור ראשון, ובהנחה שלא תמצא אונו טורבו שלא עברה אונס קבוצתי, אז רק אונו 70SL. מסתדרת יפה מאוד עם קצב התנועה גם כיום. גם בעיני הדור הראשון יפה ומיוחד פי כמה מהדור השני. שי
  10. מאפשר מדידת מהירות מול יחידת מרחק בקלות. לוקחים top מול תחילת יחידת המרחק ועוצרים בסופה. המחוג יראה את המהירות, בהנחה ועברה פחות מדקה. כדוגמה קלאסית, קח top מול אבן דרך מסויימת בכביש ושוב מול הבאה, אם עברה בדיוק דקה אתה נוסע 60 קמש. שעון יפה! אפשר לדעת בערך מה העלות? שי
  11. אישתי נהגה בלנדרובר דיסקברי 97, נקנה בשנת 2002 ונמכר ב 2009 - 7 שנים מצויינות. הוחלף בדיסקברי 2004 ב 2009 שנמצא איתנו מאז וכנראה ישאר עוד הרבה - המעבר הטבעי לדיסקברי 3/4 מפחיד מדי. אני נוהג באלפא 166 1998 שאצלי כבר 3 שנים, החליפה לנצ'יה תמה, ובאלפא GTV שגם היא 98, אצלי כמה חודשים, החליפה GTV אחרת, נפלאה, שנת 96, שהחזקתי 4 שנים נהדרות, ושחסרו לה 2 צילינדרים ובערך 1000 סמ"ק כדי להישאר לעד
  12. כל אחד שיחיה היכן שטוב לו והיכן שהוא יכול למקסם את יכולותיו וכישוריו לטובתו ולטובת משפחתו. אחי חי ועובד היום באוסטרליה אחרי שראה שבמרוץ החיים בארץ הוא לא יגיע לעולם למנוחה והנחלה, שאליה הוא הגיע שם בתוך שנים בודדות. ואני מפרגן על כך, אין טעם סתם לדפוק את הראש בקיר אם אפשר לעקוף אותו ולרוץ קדימה. אבל, אני לא מכיר, ואולי אני טועה, קהילה יהודית חילונית ששרדה יותר מדורות בודדים בגולה. או שהיא היתה חרדית ומסוגרת, או שהיא התבוללה. קשה לי לראות את הדור השלישי והרביעי של היהודים החילונים בארהב או באוסטרליה לצורך העניין נשארים יהודים או בעלי זיקה לישראל, למרות כל המאמצים. טוב או לא? לא יודע.
  13. 45 בניגוד לחלק מהבכיינים פה, נהנה מכל שנה ולא מוותר על אף אחת. וממש לא בא לי להיות בן 20 פתאום, החיים שלי היום ה ר ב ה יותר טובים שי
  14. קניתי לא מזמן אייפון 5 בגרמניה ויצא זול יותר מאשר בארץ, מניח שזה יהיה גם המצב לגבי אייפד. שתי האופציות העיקריות הן חנות אפל וחנות אלקטרוניקה עצומה בשם SATURN. לשתיהן אתר אינטרנט, שיכנס ויחליט אם כדאי. לא לשכוח את החזרי המס. שי
  15. אחרי שנים של שעוני פלסטיק (פעם סווטש ובעשור האחרון פולאר) עוררתם בי את החשק. אז אשמח לקצת עצות ל'בתול' בתחום... עיצובית מצא חן בעיני ה TISSOT PRC-200 שהופיע בשרשור הזה מספר פעמים. בגלל שאני צעיר בתחום, מה TISSOT אומר עלי? אני מחפש שעון שיש מסורת מאחוריו, עדיף אירופאי, לא מתחבר לברייטלינג וכו' ולמסר היקר שהם משדרים, בעצם, עצוב לומר, באנלוגיה לתחום הרכב, מחפש סוג של גולף. אם אני הולך עליו, ראיתי באיביי טווח מחירים עצום. בהנחה והשעונים ב 30-100 דולר מזוייפים, איך אדע שמה שאני קונה אמיתי? בכלל מזייפים שעון שכזה? (זה לא אומגה או ברייטלינג). אני נמצא המון בחו"ל, בכל אירופה. עדיף לקנות שם או בארץ? בחנות או באיביי? עוד משהו? תודה,
  16. בהצלחה!
  17. ובערך, מהי הערכתך לזמן ההרכבה? פי שניים מהפירוק? איך אתה מתעד את שפורק, כדי להחזיר למקום הנכון ובסדר הנכון? צילומים?, רישומים? שוב תודה. שי
  18. לאו דווקא משוגע. בדרך כלל פנסיונר/ית. לאמא שלי, פנסיונרית וותיקה, יש רכב בן 12 עם 60,000 קמ'. ממוצע של 5,000 בשנה. בשנים האחרונות זה ירד לאיזור ה 2,000. היא כבר לא תחליף לרכב חדש, לפחות כל עוד הוא ימשיך להראות אמינות טובה. ומזל שרכבים כאלה שורדים עד לאספנות. שי
  19. אשמח לדעת, גם אם מדובר בהערכה גסה, בכמה שעות עבודה כרוכים הפירוק וההרכבה, בלי קשר לפחחות/צביעה. תודה. שי
  20. אחד השיפורים הנפוצים בשנות ה-80. הלבשות פלסטיק המגינות על הדלת בפתיחה בחניה צפופה (למען האמת-מגינות על הדלת של המכונית השניה!) והמכילות בתוכן מחזירי אור. שי
  21. יופי של אוטו! קניתי לא מזמן משהו דומה, פיאט אונו 70SL שנת 89, גם כן יד ראשונה אבל שלי שחוטה עם 60,000 ק"מ בצחוק כמובן. מדהים ליסוע ברכב כזה (באונו שלי בכל אופן, מניח שהריטמו הזו נותנת תחושה זהה) שמרגיש ונראה ממש חדש. הכל מוצק/מחובר/עובד. שום דבר לא קרוע/תלוש/מקומבן. אפילו המגבים באוטו שלי היו מקוריים (עם כיתוב פיאט עליהם). מצד אחד פער הדורות מוחשי וברור, זה לא אוטו מודרני. מצד שני, ואולי דווקא בגלל זה, ממש כיף לנהוג בו! יש לי בחניה שתי אלפות, צעירות מהאונו בעשור ובעלות הספק (כל אחת בנפרד) כמעט מרובע משלה. ועדיין, הרבה פעמים אני בוחר באונו ונהנה לא פחות. בהצלחה לרוכש המאושר. שי
  22. shais01

    איזה עץ לבחור לדק?

    בהשוואת עלויות דק, חשוב מאוד להתייחס לסוג ואיכות הביסוס והקונסטרוקציה. רגליים הנשענות על בלטות המונחות על הקרקע או רגליים יצוקות בבטון. מרחק הקורות האופקיות זו מזו וכו'. יש לזה השפעה משמעותית על עלות העבודה. שי
  23. shais01

    איזה עץ לבחור לדק?

    ממליץ לך לבדוק עץ בשם 'גרפרה'. מגיע מאיזור דומה לאיפאה ובעל תכונות דומות עד זהות. יתרונותיו לעומת איפיאה: בעל גוון בהיר יותר מאשר האיפיאה הכהה, אנחנו אהבנו יותר. מתחמם פחות בשמש ישירה. פחות פופולרי, מאפשר למצוא לוחות ארוכים ואיכותיים יותר, סיכוי גבוה שלא תראה כזה אצל כל השכנים. מעט יותר זול. שי
  24. אני מכיר את התחום הצבאי הזה מהעבר ואני מחזק את ידיו בהחלטתו לפרוש. מה הלאה - אין לי מושג, מצטער שאני לא יכול לתרום, אבל די בכך בעיני שהוא אמיץ דיו להכיר בכך שהוא לא נהנה ולוותר על ׳סיר הבשר׳ כדי לדעת שסיכוייו להצליח ׳בחוץ׳ טובים. בהצלחה!
  25. ה G בפגיעה בקרקע. נניח שהמטוס הנמיך ב 5,000 רגל לדקה (הערכה גסה אבל סבירה). בתרגום לקמ"ש - 5000/3280*60=91.4 (3280 - רגליים בק"מ, כפול 60 להגיע לקמ"ש). הם פגעו במכשול קשיח כמעט לגמרי (קרקע) במהירות של 91 קמ"ש, במכונה שלא מיועדת לספוג אנרגיה בכלל, בניגוד למכונית מודרנית, ו'חשו טיפה אי נעימות' ? אפשר להסתכל על זה גם אחרת, אם ה G בפגיעה היה כזה שגרם להם למעט אי נעימות, ולא יותר, אז למה המטוס התפרק?
×
×
  • תוכן חדש...