Jump to content

shais01

  • הודעות

    881
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

כל מה שפורסם על ידי shais01

  1. שלום לכולם, ניסיתי לברר באתר הדואר ובאתר ועדת הבחירות ולא הצלחתי לגלות, ביום הבחירות לכנסת (ג), סניפי הדואר פועלים כרגיל? אפשר לבצע העברת בעלות? כל שכתוב באתר ועדת הבחירות, כי בין השירותים שיפעלו כרגיל - 'שירותי התקשורת'. תודה לעוזרים שי
  2. מצטרף לממליצים על INOVA אצלי על הצרור בערך עשור! עובד כמו גדול. שי
  3. יש להם גם סניף בבית עובד, בתחנת הדלק, וגם עליו יש לי רק מילים טובות. שי
  4. אתחיל ואומר שאני לא מבין כלום בספנות. אבל הטענה שאוניות נמנעות מלהכנס לסופות נראית לי בעייתית. מהירות ההפלגה (באיזור 20-30 קשרים) לא מאפשרת ביצוע תמרונים נרחבים מסביב לנתיב, מה גם שחלק מהסופות מתקדמות במהירות הזו אם לא יותר. מה שכן אפשר זה לדחות את היציאה מהנמל/להקטין מהירות או לבצע המתנה בים עד שהסופה תחלוף לפני הנתיב המתוכנן. משתתף בצער בעלי הרכבים שאבדו. נראה לי כאב לב רציני בדיוק שניה לפני האיחוד המיוחל עם הרכש החדש. שי
  5. איששטח. גם חנות בדרום ת"א, גם אתר וגם שירות מעולה. http://www.e-shetach.co.il/items~43~137~1077.htm שי
  6. חיימי, מעריך את הניסיון שלך כבקר (שנות ה 70?) אבל לדעתי אתה טועה. מיג 25 תוכנן כמיירט לגובה רב ומהירות גבוהה (ירוט מפציצים) ולכן הוא מצטיין בזה. כמטוס קרב רב משימתי הוא גרוע. ולהזכירך בכל זאת הוא הופל בסוף ומאז החדירות הללו פסקו. הרוסים (לפחות מאז שנות ה 70) מפגרים בהמון אחרי האמריקאים. F-15 מבצעי משנות ה 70, מיג 29 (מקבילו) משנות ה 80 (ושמת לב לדמיון בתצורה הכללית?) כשהרוסים עדיין מתעסקים בשיפורי אוירודינמיקה ומנועים, האמריקאים כבר 30 שנה מתעסקים באויוניקה וחמקנות, שאלו התחומים החשובים היום. (כשהרוסים הכניסו לשירות את המיג 29, האמריקאים הכניסו את ה F-117 החמקן...). מזכיר את הסצנה מ'אינדיאנה ג'ונס' ישן, לא זוכר איזה, בה מול האריסון פורד מתייצב איזה לוחם מיומן ומלהטט בחרב, עד שג'ונס נאנח באדישות, שולף אקדח ומוריד אותו. זה בדיוק הפער. שי
  7. אני לא נכנס לויכוח מה עדיף, לנהוג ברכב סטנדרטי ואמין או ברכב ישן ומועד יותר לתקלות אבל אולי מהנה יותר. זה אישי. אם העלות דומה, ואם הרכב לא נדרש לאמינות מלאה (משמש לפרנסת בעליו לדוגמה) אני אישית מעדיף את המוסך. אבל כמו ששי פותח השרשור ציין, זו ממש לא תחרות. כנראה שאף אחד לא מתלבט האם לקנות קאפה טורבו בת 15 או גולף חדשה... שי
  8. מסכים. כנראה שאפילו מצטיינת בהיבט אמינות ושמירת ערך. שי
  9. אני מסכים שהקאפה והגולף לא ממש מתמודדות באותו המגרש... כל שאני אומר, שגם אם ניקח את אחת ממצטיינות הקבוצה בשמירת ערך ובאמינות - הגולף, אז לקנות אחת שכזו חדשה זה עסק לא זול, רק שבמקום לשלם את החשבון במוסך, משלמים אותו בירידת ערך. שי
  10. אני חושב שיש פער משמעותי בבטיחות. אתה ער לעובדה שהסובייטים בנו את מטוסי הנוסעים שלהם, כולל החדישים שבהם (TU-154!) בלי מערכת חמצן לנוסעים? זו גישה סובייטית/דיקטטורית קלאסית: הסיכוי לאובדן דיחוס שיצריך שימוש במערכת חמצן לנוסעים (המסכות שנופלות שרואים בכל סרטון בטיחות לפני המראה) הוא נמוך. להתקין מערכת כזו זה יקר, להטיס אותה (משקל) ולתחזק אותה זה יקר. לכן, נבנה מטוס בלעדיה שי
  11. אחלה סיכום, תודה. זה מציב באור קצת אחר את השרשור הזה על אחזקת לנצ'יה קאפה, ועל אחזקת רכב מיוחד ומתיישן בכלל: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=447597&highlight=%D7%A7%D7%90%D7%A4%D7%94 בשורה התחתונה, אפשר להתווכח האם יותר כיף לנהוג ברכב חדיש ויחסית סטנדרטי או ברכב מיוחד ומיושן, אבל בשקלול ירידת הערך אפשר לראות שהעלות די דומה, גם כאשר מדובר ברכב אמין והשומר על ערכו כמו הגולף הזו. שי
  12. ספיראל, אני לא מבין את הטיעון שלך. בעבר, בעידן הקומוניזם בוודאות המטוסים המזרחיים היו נחותים אל מול המערביים. חלק מהם היו (כמו בתעשיית הרכב) העתקה בוטה של דגמים מערביים. אחרת איך תסביר שמיד עם נפילתו החברות בגוש לשעבר עברו למטוסים מערביים מיד שניה. כיום כשהמצב הכלכלי ברוסיה משופר לעומת העבר, ולמרות הפטריוטיזם הרוסי, אתה לא רואה חברות רוסיות מתפעלות מטוסים רוסים מודרניים, כי גם אם יש כאלו (ואני לא יודע) הם לא ברי תחרות למטוסים המערביים. שי
  13. אתה מוזמן לשוטט ברחבות החניה של דומודדובו (מוסקבה) או פולקובו (סנט פטרסבורג). תראה עשרות מטוסים של חברות תעופה רוסיות. 99% בואינג/אירבוס. מנגד תראה גם עשרות מטוסים מתוצרת רוסיה, חונים על הדשא/בוץ/שלג מודממים, אפילו לא חונים על אספלט. אם היה להם מטוס דומה ביכולות למטוס מערבי, היית רואה אותו יותר. יש מטוסים מזרחיים שעדיין טסים אבל בעיקר בקוים פנימיים נחותים, וגם זה מיעוט. שי
  14. לנחות הוא בטוח יכול. אני לא בטוח שהוא יוכל להתחבר לשרוולים, אבל מאמין שכן, כי התפיסה של איירבס בפיתוח שלו היתה להיצמד לגדלים של ה 747. לכן הוא כל כך מכוער, כי לא יכלו להאריך אותו אז כדי להגדיל את הקיבולת ניפחו אותו בשתי קומות לכל האורך. שי
  15. כתוצאת לוואי של ה FLY BY WIRE. F.B.W. זו שיטה מעולה לחסוך במשקל (קריטי!) במטוס ולייעל את התחזוקה. אבל החסרון הבולט שלה (בשיטת אירבאס) הוא שהסטיק לא זז בשני הצדדים. במטוס רגיל הסטיקים מחוברים, וכאשר אתה מזיז אחד השני זז בדיוק באותה הצורה. כך כאשר טייס אחד מטיס הטייס השני חש בדיוק מה הוא עושה ויכול להעריך האם התגובה שלו הגיונית למצב הטיסה. באירבאס הסטיקים לא זזים ולכן לטייס שאינו מטיס קשה להעריך מה הטייס המטיס עושה. בתאונת האייר פראנס האחרונה (התרסקו לאטלנטי בטיסה מבראזיל לצרפת) הטייס המטיס (הזוטר מביניהם, בקוקפיט היו שני קצינים ראשונים, הקברניט הלך לנוח) ביצע פעולות לא הגיוניות עם הסטיק שמנעו מהמטוס להחלץ וככל הנראה הטייס השני לא היה ער לכך. בבואינג זה לא יכול לקרות, מכיוון שגם במטוסי FBW שלה (777, 787) התצורה בקוקפיט היא שמרנית - סטיקים באמצע מחוברים באופן קשיח. פחות נוח לאכול כך, אבל לדעתי יותר בטיחותי. מעבר לכך באירבאס כפילוסופיה למחשב יש את המילה האחרונה על פני הטייס. בתאונה מפורסמת מתחילת הקריירה של ה A-320 המטוס החליט שהטייס רוצה לנחות בעוד הטייס רק רצה לעשות יעף הדגמה נמוך. זה נגמר בעצים: מאז הבאג הזה תוקן והשיטה אמינה. ועדיין אני מעדיף את הגישה של בואינג... שי
  16. אין ספק שהקוקפיט של אירבאס יותר מתקדם נוח ויפה משל בואינג. כנראה שפחות בטיחותי אבל זה דיון אחר... שי
  17. לדעתי הוא מכוער ברמות. יוצא לי לראות אותו הרבה, בהרבה שדות באירופה, ומשהו בפרופורציות שלו מעוות לגמרי. הקוקפיט נמוך מדי ביחס לשאר הגוף, הגוף עבה מדי וקצר. וזה לא שאירבוס לא יודעים לייצר מטוסים יפים. 330/340 הוא מטוס יפייפה. שי
  18. shais01

    בונוסים בחברת חשמל

    עזבו לרגע את השכר השערורייתי בחברת החשמל. מספיק לראות צוות שלהם עובד כדי להבין שהחברה הזו זקוקה לניעור רציני. עובד אחד על העמוד (במקרה קיצוני שניים). למטה מביטים בהם לפחות חמישה נוספים שלא עושים כלום וסביבם ארבעה רכבים עומדים ראיתם צוות של בזק/יס/הוט עובד כך? שי
  19. לא ניכנס לויכוח ואולי אתה צודק שהם פחות מתאימים לתוספת בניה לבית קיים. אני אשמח שתסביר למה הם לא בקטגוריית קבלן מפתח. ואני עוד יותר אשמח שתפרט לגבי ההשמצות. גם בשישי בערב. שי
  20. משרשור אחר, לעניין הפוליטיקאי RS מתאים בול גם לכאן...
  21. לא יכולתי לנסח טוב יותר בעצמי. בשרשור הזה ובשרשורים אחרים. שי
  22. אני בניתי עם אוסטק - שמיר http://www.austec-shamir.co.il/ סוג של קבלן מפתח, אבל איכותי ואמין, וכזה שמעבר לשלד יש תמחור לכל נושא ולכל בעל מקצוע ותמיד יכולתי (ולפעמים עשיתי) לוותר על בעל המקצוע שלהם ולקחת מישהו מטעמי. מומלצים מאוד! שי
  23. שמח שאתה ממשיך להחזיק אותו! בהצלחה! שי
  24. את דעתי על סגנונו והתנהלותו של פותח השרשור הבעתי לא אחת. אבל, אם תרצה, קבל טיפ קטן שאחרים כאן מנסים לרמוז לך עליו ואתה או שמתעלם או שלא מבין. אתה נמצא עמוק בסכנת תביעת לשון הרע מצד צ׳מפיון. אין לי מושג מה המדיניות שלהם בעניין אבל אם הם יחליטו ללכת על זה הם יכולים בקלות לנקנק אותך, כך שהצרות שלך איתם סביב תקלות יראו כמו טיול בפארק הירקון בשבת בבוקר. שי
  25. כמי שסיים לבנות בית לא מזמן, יש שני בעלי מקצוע שעליהם לא כדאי לחסוך אלא ללכת על הטוב ביותר שאליו אתה גם מתחבר. שניהם הם כאלו שטעויות שלהם יקר מאוד לתקן או שבכלל אי אפשר. הראשון הוא כמובן האדריכל. השני הוא קבלן השלד. פאשלות של החשמלאי/אינסטלטור/רצף תמיד אפשר לתקן. פאשלה של האדריכל היא איתך לתמיד. פאשלה (או רמאות) של קבלן השלד-תגלה ברעידת האדמה הבאה (וגם בסדקים הקטנים והמעצבנים). שי
×
×
  • תוכן חדש...