אני לא בא מהתחום, אבל 'ביליתי' את השנתיים האחרונות בלתכנן ולבנות בית. מבין שאתה כן מהתחום ולכן אשמח שתסביר למה.
להבנתי, אין שום הבדל בין שיטות הבניה לעניין התמחור. כשהתלבטתי לגבי בניה 'מתועשת' כפי שאתה קורא לה לבין בניה מסורתית ביקשתי מאוסטק שמיר תמחור לבניה קונבנציונאלית, בבלוקים, וקיבלתי תימחור שכזה בלי שום בעיה. היה קצת יותר זול.
לדעתי, חלק גדול מהקבלנים הקונבנציונאליים נוטים לערפל את עלויות הבניה כדי 'שלא יתפסו אותם במילה', קל יותר לעבוד באוירה מעורפלת שכזו כאשר הסיכון מונח על כתפי הלקוח (לשאת בעלויות לא צפויות) חלקם הפחות ישר אולי מערפל ומטה את ההערכות והתמחורים למטה, תוך זיהוי הבעיות והכשלים, כדי לקבל את העבודה תוך ידיעה שהמחיר יקפוץ תוך כדי העבודה, ע"ח הלקוח.
שי