Jump to content

shais01

  • הודעות

    881
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

כל מה שפורסם על ידי shais01

  1. חן שלום ראשית מזל טוב, לי יש עוד 8 שנים לחכות... תוכל להרחיב מעט על הלנציה גמא? על הדגם באופן כללי ועל זה שבידך באופן ספציפי. משיטוטי באינטרנט, גמא קופה היא אחת היפייפיות שהייתי שמח לארח באורוותי בעתיד (ביחד עם תמא 8.32 ופתוחה איטלקית כלשהי, כשאלפא ספיידר ופיאט 850 ספיידר בראש). מכוון גבוה בתור אחד שבידו A112 אבארט... תודה שי
  2. המלצה על אברהם מכל מפתח. מכיר אותו כבר יותר מ 10 שנים. מקצועי ממנו לא מצאתי. שכפלתי כעת מפתחות לאבארט, מאחר ולא היה לו את הגלם, טרח והביא במיוחד. ולא כי יש צפי לעשרות בעלי ביאנקי המעוניינים בשכפול מפתחות... אם יש לך את הקוד של המפתח (מופיע אצל חלק מהיצרנים על המפתח עצמו, בהנחה ומדובר במפתח המקורי) אין לו בעיה לשכפל מפתח חדש לפיו, באופן ממוחשב, בלא קשר למצב הפיזי של המפתח (מידת השחיקה). פחות רלוונטי לרכבי אספנות, אבל הוא יודע להעביר את הרכיב האלקטרוני של האימובלייזר ממפתח ישן למפתח חדש ובכך לחסוך את הצורך ברכש גלם יקר. בהצלחה. שי
  3. עליתם עלי מהר מאוד... התמונות, כפי שיוני ציין, הן לא של האבארט שלי (איזה מזל!) אלא של A112 שנמצאה ע"י ג'ורג' באחד המושבים במרכז. לא רק שמצבה נורא, רקובה כמו שכנראה רק אוטו איטלקי מוזנח משנות ה 80 יכול להיות, אלא לדעתי זו לא אבארט. צדק אילן שזה לא הגה אבארט, בנוסף מכסה פילטר האויר ומכסה השסתומים חסרים את העיצוב והכיתוב האופייני, אין את שלישיית המחוונים במרכז (לא ברור אם נתלשו או שמעולם לא היו), צינור הפליטה מסתיים בצד שמאל ולא ימין ועוד. הסימנים היחידים שמעידים על היותה אבארט הם מד הסל"ד ומכסה המנוע, ושניהם עשויים להיות תוספות מאוחרות. לא הצלחתי לבדוק האם יש הילוך חמישי, מה שהיה עשוי להסיר את הספק סופית. תמונת האבארט שלי מצורפת לפתיחת השרשור. שי
  4. המטרה כעת - טסט. מנסה לנצל את העובדה ש'ניצלתי' מאימת בדיקת המעבדה ולסיים את הפרשה במסגרת הרשיון הנוכחי - עוד כארבעה חודשים. תכלס, אין כמעט מה לעשות - החלפת משאבת מים, החלפת צמיגים, בדיקת בלמים וכנראה ניקוי וכיוון קרבורטור, כל זה נכון לעכשיו. שיפוץ לא מאוד נדרש כרגע, סה"כ, מלבד חוסרים קוסמטיים קלים ומעט נק' חלודה - האוטו נראה סביר. מצרף מספר תמונות להתרשמותכם. שי
  5. shais01

    פיאט פנדה 4X4

    הבוקר ראיתי אחת בפקק מגהה לכיוון ת"א בכביש מס' 1. צבע כחול כהה, מגן חזירים (!) שלא ברור לי לפחות האם הוא תוספת מאוחרת או אביזר מקורי. במבט חטוף נראתה חבוטה למדי, אבל לא חותם על זה. ראיתי אותה בחטף. גבוהה באופן בולט לעומת פנדה רגילה, כיתוב 4x4 sisley בתחתית הדלת השמאלית. שי
  6. הגעתי לשלב החלפת הצמיגים. במקור ועל פי רשיון הרכב האבארט נעלה צמיגי 135R13. במונחים מודרניים - צרים וגבוהים מאוד. כוונתי היא להחליף צמיגים לאותה המידה, משיקולי שמירה על המקוריות וציות להוראות החוק כאחד. דעתכם? המלצותיכם למקום רכישה? זו לא מידה סטנדרטית במונחים מודרניים. שי
  7. מדובר במוסך של גדליה, מכונאי מיתולוגי של אופנועי BMW. בתחילת שנות ה-90 טיפלתי אצלו ב 600 מודל 54 שלי וב R26 של אחי. לא הייתי שם מאז אבל בשעתו גדליה ידע היטב את ערך האופנועים הללו, ובצדק. שי
  8. ברק שלום שתי השאלות המשמעותיות שעליך לשאול - מהי עלות האגרות שלא שולמו (אצלי זה קרוב ל 4K ש"ח) ומהי עלות הפחחות, שכן מתיאורך עולה שאלו שתי הוצאות שתיתקל בהן בוודאות ובתחילת הדרך. עכשיו שאל את עצמך האם הרכב שווה לך את זה. לדעתי עלות רכישת הרכב תתגמד לעומת ההוצאות הללו. מקווה שתלך על זה, ה 127 ספורט תהווה בת זוג ראויה לאבארט' שלי... בהצלחה ועדכן מה נסגר. שי
  9. שוב שלום היום קיבלתי את טפסי חידוש הרשיון שהזמנתי לפני החגים. על פי עצת רובכם הכוונה היא לבצע טסט והעברת בעלות. בשום מקום ברשיון לא ראיתי התייחסות לבדיקת מעבדה. היכן, אם בכלל, מופיעה הערה בנושא? בהעדר הערה, האם אני פשוט ניגש לטסט עם אישור בלמים בלבד? תודה שי
  10. שלום לכולם אני שוקל גרירת רכב לחלפים ממיקומו הנוכחי אלי הביתה כדי שישכב בחצר ויהיה זמין (בעידן סוחרי הברזל הוא לא ישרוד במיקומו הנוכחי זמן רב). אשמח לקבל הערכותיכם לגבי עלויות. מדובר בהובלת הרכב מת"א לאזור גדרה. כמובן שאין לחץ זמנים כך שאין לי בעיה להמתין כך שהנסיעה תשתלב לנהג הגרר בהובלה אחרת בכיוון ההפוך, וכך לחסוך עלויות. ולפני שתקפצו (ובצדק) מדוע הרכב יהפוך לתורם ולא ישופץ בעצמו - מצבו כלאחר יאוש מבחינת חלודות והוא נטול ניירות. גם לו היה מדובר ב E-TYPE היה מדובר במגה פרוייקט, והוא ממש לא קרוב לזה... המלצות לגבי נהגי גרר ? שי
  11. אהלן יוני לא הכרתי את האתרים ששלחת, מלבד הראשון. משום מה לא הופיעו בדפים הראשונים בחיפושים ב GOOGLE. חיפשתי בדיוק אתרים שכאלו - פחות פולקלור וגלריות (גם זה נחמד, אבל יש אתרים שזה כל מה שיש בהם) ויותר פורומים וסיוע תכלס. עכשיו נשאר ללמוד איטלקית... אני בחיפה אחה"צ, אם אתה פנוי אשמח לראות את היפייפיות שלך ב 'LIVE', אתקשר מאוחר יותר. תודה. שי
  12. shais01

    קסם האברט

    שי שלום ברשיון האבארט שלי בסעיף מקוריות מצויין 'דיפלומטי'. אם הסיפור של אביך היה בשנת 1984 יתכן ואנחנו סוגרים מעגל מעניין. מבין שזה היה ישום המלצת היצרן לביצוע הרצה לרכב חדש, כשירות ללקוח... שי
  13. לאור התגובות יתכן ולא הייתי מספיק ברור בשתי סוגיות שאני מבקש להבהיר כאן: 1. הרכב נקנה על ידי עוד טרם פרסום השאלות בפורום. המוכר נפרד ממנו, התמורה הכספית הועברה וחוזה מכירה נחתם. הסוגיה היחידה לגביה התלבטתי היא לגבי ביצוע העברת בעלות במשרד הרישוי. לאור תגובותיכם ברור שהכיוון הוא שהדרך הארוכה (והיקרה) היא הנכונה - ביצוע טסט ע"מ להעביר בעלות באופן פורמלי וסופי. 2. אין בכוונתי למכור את הרכב בעתיד הנראה לעין (ואני נזהר שלא לומר לעד, אבל בנתיים כך אני רואה זאת). מצטער אם נוצר הרושם שזו אופציה רלוונטית. סיבוב קצר ברכב העלה שכל שנאמר על ה A112 אבארט - נכון. פשוט כיף. שוב, סיוע בנושא מידע טכני וספרי טיפולים יתקבל באהדה רבה (אתרים, חנויות וכו') שי
  14. תודה על כל התגובות אני לא מתייחס לרכב כאל השקעה כלכלית. ברור לי שאחזקתו כך או אחרת (טסט והעברת בעלות עכשיו או המתנה ל 'אספנות') תעלה יותר, וכנראה הרבה יותר מערכו הצפוי. היתה לי A112 גוניור בעבר אותה אהבתי ואני מקווה דרך הרכב הנוכחי שבעיני הוא יחסית פשוט לאחזקה אבל עדיין מיוחד, ללמוד את תחום האספנות ואולי בהמשך להתפתח הלאה. בכל מקרה הכוונה היא ללמוד לטפל ולתחזק את הרכב לבד. הוא פשוט גורם לי לחייך כשאני רואה אותו, וכנראה שזה שווה את ההוצאות הצפויות... אין בעיה לשמר את הרכב במצבו הנוכחי 9 שנים, בלא לבצע העברת בעלות כעת, תוך הנעה וביצוע סיבוב קצר וזהיר אחת לשבועיים. החסרונות העיקריים הם חוסר הודאות המוחלט בנוגע לבעלות, ועלו כאן תרחישים עליהם לא חשבתי ושאינם תלויים ברצונו הטוב של המוכר, וחוסר היכולת להנות באמת מהרכב - מפגשים וטיולים. האפשרות השניה של תשלום האגרות + בדיקת מעבדה + תיקונים לקראת הבדיקה יקרה בהרבה וטומנת בחובה סיכונים אחרים - העלות איננה ברורה (היקף התיקונים) ואני מבין שבבדיקת המעבדה טמון סיכון של הורדה מהכביש לצמיתות. משה והרפורמים העלה אופציה אותה לא הכרתי לפיה ניתן להעביר בעלות לאחר תשלום האגרות בלבד, בלא להזדקק לבדיקת מעבדה ולטסט. באם זו אופציה קיימת זה עשוי להיות פתרון מצויין שיסגור את סוגיית הבעלות ויאפשר לי להתלבט בשקט לגבי המשך הדרך. עצות לגבי חיפוש מידע טכני/ספרי טיפולים? באתר של HAYNES לא מצאתי דבר.
  15. שלום לא אספנות עדיין אבל מאמין שזהו הפורום המתאים. מאחר ואני חדש בתחום האספנות מבקש עצתכם בעניין הרכב איתו בחרתי להתחיל, אוטוביאנקי A112 אבארט, 1984. להתרשמותי הרכב במצב טוב כאשר הריג'קט העיקרי נכון לעכשיו - נזילה בינונית ממשאבת המים. שאלותי: 1. בחיפושי ברשת לא מצאתי מידע טכני כלשהו. האתרים שמצאתי עוסקים במידע כללי בלבד. אני מחפש ספר טיפולים וכו' - אשמח לעצות/הכוונות בנושא. בנתיים הוחלפו כל המסננים והנוזלים (מלבד שמן גיר ובלמים שיבוצע בהמשך). 2. הרכב עמד במשך 5 השנים האחרונות (בתנאים לא רעים דווקא - סככה עם רצפת בטון). לצערי הרשיונות לא הופקדו. אשמח לשמוע האם ישנה דרך לבצע העברת בעלות בלא לבצע טסט שעלותו צפויה להיות גבוהה ביחס לערך הרכב (5 אגרות רישוי+בדיקת מעבדה). כוונתי לעת עתה היא לבצע העברת בעלות רק בעוד 9 שנים, כשהרכב יכנס לקטגוריית 'רכב אספנות' וחובות אגרות העבר ימחקו. בעל הרכב הקודם הוא חבר ילדות והוא מסכים לתהליך. דעתכם? 3. לרכב מספר נקודות חלודה שטחיות, שתיים הנראות כעמוקות ואזור חלוד למדי בתא המנוע מתחת למיכל המתזים. מלבד זאת הצבע נראה סביר. אין בכוונתי לצבוע את הרכב בעתיד הקרוב. כיצד נכון לעצור את תהליך החלודה (חולשה קריטית ב A112) באמצעים עצמיים? 4. חסרים מספר פריטים קוסמטיים כלליים ל A112 (מסגרת פנס קדמי שמאלי, מראה פנימית) ופריטים יחודיים לאבארט (סמל 70HP למכסה המנוע, פלסטיק מחבר בין הפנסים האחוריים). מניח שקל הרבה יותר למצוא פריטים כלליים ל A112 ואשמח להכוונות/עצות. מצרף תמונה להתרשמותכם, מייד לאחר השטיפה. תודה שי
×
×
  • תוכן חדש...