Jump to content

shais01

  • הודעות

    881
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

כל מה שפורסם על ידי shais01

  1. יש סיכוי לא רע לצאת ממטוס בוער על הקרקע כל עוד גוף המטוס שלם ופינוי החרום מתבצע בתכליתיות. אפשר לראות כאן אש שהתחילה בכיבוי מנועים על הקרקע בסוף הטיסה בגלל נזילת דלק במנוע. כולם (למיטב זכרוני) יצאו בחיים. במקרה של ה 747 אין סיכוי, כוחות ה G בפגיעה הרגו את כולם, עוד לפני הפיצוץ. http://www.youtube.com/watch?v=-qyZFASOAe0 דרך יוטיוב ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
  2. שלום לכולם, הרכב של אמא, רנו סניק 1600 אוטומטי, דגם מנוע k4m שנת 2002 (עם 60,000 ק״מ אמיתיים, אוטו של פנסיונרית ותיקה...) לא מניע. יש סטרטר טוב, מצבר טעון, יש קודנית של רב בריח שמגיבה כרגיל להקשת הקוד. ניסיתי להניע בשני המפתחות, בשניהם לא מניע. עבר טיימינג לא מזמן במוסך מורשה (מטופל שם מיומו הראשון), למיטב הבנתי הטיימינג לא נקרע. יש דלק... רעיונות לפני גרירה למוסך? שי
  3. ג'מבו מלכה??? זה המטוס הכי זכר שיש! שי
  4. העובדה שמקזז הגובה בתחום הירוק רק אומרת שהוא במגבלות להמראה, ושמבחינת מערכת אזהרת ההמראה זהו מצב 'חוקי'. זה בכלל לא אומר שהמקזז במצב המתאים למרכז הכובד, זה שחושב וזה שקיים בפועל. במקרה שבו מרכז הכובד על המגבלה האחורית וגם המקזז עד סוף הטווח הירוק אחורה, ברוב המצבים המטוס אינו בר הטסה. בהמראה במצב הזה המטוס יתחיל להרים אף מוקדם מאוד ובהמשך גם דחיפה של כל הסטיק קדימה לא תעצור את המשך עלייתו, בדיוק כמו בסרטון הזה, עד ההזדקרות. צוות ערני וזריז יתחיל לקזז קדימה ואולי יצא מזה. החלצות רק בעזרת הסטיק אינה אפשרית ולמי שהעיר בעניין בדיקות ונהלים למניעת מצבים שכאלה, אתה מאוד צודק, אבל מתוך אלפי הטיסות המסחריות ביום, פעם ב צוות עייף/לא מיומן/שלא מסתדר האחד עם השני יפול. יש דברים להם יש הגנות, אבל לפעמים עוקפים אותן או שהן לא מספיק יעילות. לכן המריאו בלי דלק/מדפים/אישור מגדל ועוד. הכל כבר קרה.
  5. בהרבה מקרים בהזדקרות כנף אחת מזדקרת לפני השניה וגורמת להפלת כנף. בד"כ זה בגלל שהמטוס מפותל (עקום). אופציה אחרת היא החלקה, במטוסים בעלי כנף משוכה לאחור להחלקה יש השפעה דרמטית על מהירות האויר שהכנף 'מרגישה' והחלקה בהזדקרות תגרום לכנף 'שמאחור' להזדקר קודם (ובכלל זה שילוב מועד לפורענות, יכול להביא לסחרור). גם אם המטוס לא הוטען/לא נפרק בלג הזה, עדיין יתכן שהמטען השתחרר בהמראה, בשל תקלה טכנית/טעות אנוש או אפילו חבלה. אופציה נוספת היא כיון שגוי של מקזז הגובה שלא מתאים למרכז הכובד בפועל של המטוס. גם במקרה כזה המטוס יזדקר, והסיכוי של הצוות לצאת מזה נמוך (אם כי טוב יותר מאשר במקרה בו המטען זז אחורה).
  6. יש לי S3, איך מקבלים עוד 50 גיגה? שי
  7. ההיפך. אם המבנה מרושיין או ותיק דיו הוא יהיה שווה לרוכש הפוטנציאלי הרבה יותר AS IS ממה שתקבל עבורו כמבנה לפירוק שזה גרושים. אם אתם מתכננים למכור - לא לגעת! שי
  8. אני מושך ידי מהדיון הזה. כולכם צודקים. שי
  9. אי אפשר להשוות מחירים ספציפיים ביום מסויים, כי באותה הטיסה יכול להיות מישהו ששילם 1600$ ומישהו בכיסא לידו שילם 900$, כתלות במתי בוצעה ההזמנה, איזה סוג כרטיס וכו'. עדיין, בהחלט יתכן שאופציית הקונקשיין דרך אירופה זולה יותר ואם כך, לך על זה. לונדון מרוחקת יותר מהונג קונג מאשר תל אביב. לא בדקתי לעומק אבל לדעתי זמן הטיסה דומה כי אל על נאלצת להקיף את כל המזרח התיכון בעוד המטוס שהמריא מלונדון טס ישירות. לכן המרחק על המפה לא רלוונטי. אז אתה דוגל בתיאוריית הקונספירציה שאלעל, חברה קטנה-בינונית במונחים עולמיים מאיימת על חברות גדולות כמו קת'אי פסיפיק? נו באמת. ואם אלעל תיעלם, אז הן יורידו מחירים פתאום, בהתנדבות? ואיך בדיוק רפורמת השמיים הפתוחים מול האיחוד האירופי, העוסקת בטיסות לאירופה תעזור לך בקו להונג קונג? ובסוף, לעניין מלחמה, אף אחד לא משכיר מטוסים אזרחיים לאזור מלחמה. טיל אחד לאזור גוש דן ולא תראה כאן אף חברה זרה. זה קרה בכל מלחמות העבר וזה יקרה בעתיד, ויודע מה, בצדק מבחינתם. אשמח לראות את הג'מבו של ח"א. מתקשים כלכלית להחזיק את מתדלקי ה 707 הישנים אז ג'מבואים למה לדעתך משרד התחבורה כתב את הדו"ח הסודי/פנימי שלו לעניין אפשרות קריסתה של אל על אם אין צורך לאומי שכזה? שי
  10. אבל ככה כל מערכת צבאית עובדת, לא שי
  11. אלעל לא יכולה להצרף לברית תעופה מכיוון שהיא חברה ישראלית עם מגן דוד על הזנב. בכל ברית שכזו יש לפחות חברה ערבית גדולה אחת, לפעמים יותר מאחת, והוטו שלהן מונע את זה. זה נכון ששמירת השבת (וכולם יודעים שזה ישראבלוף, כי מטוסי אלעל טסים בחלקם בשבת תחת 'סאנדור') היא החלטה עסקית כיום, אבל בינה לבין הצטרפות לברית תעופה אין ולא כלום. לקחתי הרבה אויר. אין באלעל עשרות אלפי עובדים, תראה לי איפה טענתי כך? יש בה למיטב ידיעתי 5000. הטענה (והיא לא שלי אלא של ההסתדרות) שבכל תעשית התעופה הישראלית יש כמות כזו של מקומות עבודה. נכון או לא - לא יודע. להרבה מעובדי החברה יש טענות על שכר הבכירים בחברה. זה לחלוטין לא חדש. ולטענותיך על השירות וההגיון המסחרי (או העדרו) - אין לי דרך להתייחס, ואתה יודע מה - אם אלעל גרועה בתחום הזה, ואני לא בטוח שזה נכון, אבל נניח - שתתיעל ותשתפר או שתקרוס. זה לחלוטין לגיטימי. רק תנו לה להתמודד בתנאים הוגנים. ולכל אלו שטוענים שהם מממנים את אלעל, ונמאס להם לעשות זאת, איך בדיוק הם עושים זאת? שוב, בפעם האלף, אלעל איננה מונופול. אני אישית מממן את מחדלי חברת החשמל ומקורות דרך העלאות התעריפים שלהם ע"מ לכסות על כשלים ניהוליים ואין לי ברירה אחרת. זה מקומם. אף אחד מכם לא מממן את אלעל אלא אם הוא בוחר לטוס בה, וגם אז המינוח מממן בעייתי שכן הוא מקבל תמורה לכספו. זה שוק חופשי, ומי שלא רוצה לטוס באלעל שיטוס בכיף בחברה אחרת. התחום היחידי הממומן מכספי המדינה הוא תחום הביטחון, וזה רק הוגן שכן הוא מוכתב לאלעל ע"י הממשלה (באמצעות השב"כ), אין לאלעל יכולת השפעה בעניין וגם המימון שמתקבל הוא חלקי. אז איפה ואיך אתם לעזאזל מממנים את אלעל? שי
  12. קבל סיפור אישי שמוביל לאותה המסקנה. לפני בערך 8 שנים, הייתי עדיין בשירות צבאי והגעתי למרפאת השיניים בבסיס לביקורת. הרופא הסדיר בדק אותי (כולל צילום) ובישר לי שעלי לעבור סתימה באחת השיניים. למזלי לא יכולתי לקבל זריקת הרדמה באותו היום, כי הוא רצה לעשות את זה במקום, אז קבענו להמשך השבוע. כשהגעתי במועד שקבענו קיבלתי את הרופא המילואימניק לביצוע הסתימה. הסתכל על הצילום ועל השן, ואמר לי - חבל, יש כאן משהוא אבל זה עוד מוקדם לסתימה. בגלל שהרופא הסדיר הוא הבוס, אז הוא קרא לו, התייעצו וסיכמו שאפשר לחכות. מאז, 8 שנים, אני עדיין מחכה, עדיין יש שם משהו וזה לא מצדיק עדיין סתימה. בקיצור, כמו שנאמר, אין כאן שחור ולבן, וגם בסיפור שלי שנקי לחלוטין משיקולים כספיים (צבא) היו שתי דעות. שי
  13. איזיגט טסה כבר היום לנתבג ועוד שלל חברות לאוקוסט. טוס איתן. אלעל לא חברת לאוקוסט ואין לה כוונה, לפחות בנתיים, להתחרות איתן. שוב, טוס עם כל חברה שבא לך, יש בנתבג עשרות חברות. לכל יעד מרכזי ופחות מרכזי יש לך הרבה אפשרויות לבחור מהן. איפה המונופול? אתה בעצמך אומר שהחברה הזרה היחידה הטסה בקו של אל על דורשת את אותו המחיר. אני לא יודע באיזה קו מדובר אבל בוודאות תוכל לטוס ליעד הזה דרך קונקשיין כזה או אחר ולחסוך. למה אתה לא עושה את זה? מעבר לכך, היום כשיש שתי חברות המתחרות על הקו הזה, אלעל ועוד אחת, המחיר הוא x. מה יהיה המחיר כשאלעל לא תטוס? שי
  14. יש עובדות מאחורי הטענות שלך? אתה משלם כפול היום? מה אל על אשמה שאתה לא יכול ליסוע באוטובוס או רכב? אלעל לא מונופול, לא מתאים לך טוס בטורקיש. זו לא חברת החשמל. נניח שיפתחו אלפי מקומות עבודה בעקבות ההסכם. די ברור שמרביתם יהיו מדרג נמוך בתחום התיירות. לעומת זאת נאבד אלפי מקומות עבודה מדרג בינוני ומעלה. וואלה-הצלחה גדולה. אתה צודק בדבר אחד. שר התחבורה העלוב שלנו (ראה המצב בתחום הרכב) מתקנא בכחלון ומהפכת הסלולאר ומחפש מהפך פופוליסטי משלו. נראה מה ישאר ממהפכת הסלולאר בעוד שנתיים, אחרי שקרבות ההישרדות ומחירי ההפסד יסתיימו, והמנצחים הבודדים ישארו. לדעתי נחזור למצב של 3-4 חברות ומחירים קרובים למה שהיה. זה גם מה שיקרה בתחום התעופה. רק שאז, תישאר בלי אף חברה ישראלית ובלי אף מנוף לחץ מול החברות הזרות. שי
  15. אל תשווה בין הועדים של חברת החשמל/נמלים/רכבת לזה של אלעל. הם מונופול שיושב על שלטר שמפחיד את האוצר וככה מגיעים לכך שעובדים, בוא נהיה עדינים, לא מאוד מתוחכמים ובמקצועות די שגרתיים מרוויחים סכומי עתק. זה לא קורה באלעל. יש ביקורת על שכר מנהלים באלעל, לא עובדים. ברית תעופה - יש שלוש בריתות כאלו בעולם שמאגדות 2-3 חברות ענק (כמו לופטנזה או יונייטד) ועשרות חברות בינוניות וקטנות. בעצם ברית שכזו היא מעין חברה אחת גדולה מה שנותן לחברות בה כוח עצום. שי
  16. ומהצד השני, זה מעולה לטעון 'תחרות חופשית׳ אבל מה לעשות שאלעל והחברות האחרות לא נמצאות במצב של תחרות חופשית כי: חברה שלא יכולה להצטרף לברית תעופה עולמית בגלל המצב המדיני של ישראל נלחמת עם ידיים קשורות מאחורי הגב. חברה שמחוייבת לנהלי ביטחון קפדניים שלא היא קובעת אותם, אבל שהמדינה שקובעת אותם מממנת אותם רק חלקית נלחמת עם ידיים קשורות מאחורי הגב. חברה שלא יכולה לטוס בקו ישיר למזרח אלא נאלצת להקיף מסביב כל המזרח התיכון נלחמת עם ידיים קשורות מאחורי הגב. ויש עוד. מעבר לכך, ישראל צריכה להחליט אם היא רוצה תעשיית תעופה מקומית או לא, יש כל מיני שיקולים בעד (מי יטוס לכאן ומכאן במלחמה? מקומות עבודה, עצמאות וכו׳) יש גם שיקולים נגד. במתווה הנוכחי לא תהיה תעופה ישראלית. אלעל ארקיע וישראייר לא תצלחנה להתמודד כי זו התמודדות לא הוגנת. אלעל צריכה להתייעל, זה נכון. זה גם קורה עכשיו כחלק מכניסת קרן פימי לחברה. כן, אני עובד באלעל, כתבתי זאת בעבר. כן אני מגמתי, לא אובייקטיבי ואינטרסנט. זה לא אומר שאני לא צודק. יאללה כל שונאי אלעל, כנסו בי שי
  17. עד היום הכרתי רק טייסים שתיינים.
  18. קומנדר, ביחס למי שיש לו סיכת חובל בסמלון, השליטה שלך במימד האוירי מרשימה שי
  19. תותח, תודה! שי
  20. כן, זה בהחלט עצוב, ויש סיכוי יותר מסביר שבעוד 5 שנים אני אסתכל על המכירה הזו ואחשוב שאני מטומטם, אבל כרגע זה הדבר הנכון לעשותו שי
  21. איפה טעיתי? למה הדבקת הסרטון השני נכשלה? שי
  22. והסרטון של ה F-15 האמריקאי. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2R7BWrqmgac דרך יוטיוב ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
  23. וככה זה נראה כשמטוס תובלה זקן מתפרק באויר. צילום אמיתי. http://www.youtube.com/watch?v=4bDNCac2N1o דרך יוטיוב ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
  24. אני יכול רק להניח שאתה מתייחס ל 707 הראשונים שח"א קלט, הם באמת היו יוצאי חברות תעופה וגרוטאות. מרביתם הוחלפו במטוסים יוצאי VIP בכל מיני נסיכויות שזכו לחיי נוחות ופאר עד שהגיעו לח"א. אני גם מתייחס ל 'בז', F-15 A- D, לא לרעם, ובהשוואה הזו הגילאים דומים. זה גם המטוס שנשבר לאמריקאים בטיסה.
  25. לחובבי הז'אנר, קישור עם הדמיה של F-15 אמריקאי נשבר באמצע טיסה בגלל סדק התעייפות/גיל http://www.hoax-slayer.com/F15-crash.shtml תמונה אחת לגירוי התיאבון
×
×
  • תוכן חדש...