חייב להביע עמדה שכנראה לא תהיה מאוד פופולארית.
דעתי על כל ניתוחי הקיצור/טבעת/שרוול למיניהם שלילית.
בגדול, הם נותנים פתח לאדם לחמוק מאחריות לגורלו, לגופו ולבריאותו ולהעביר את האחריות לגורם אחר, במחיר הליך רפואי פולשני, יקר, כואב וגם מסוכן.
במילים אחרות, האדם טוחן ואומר לעצמו, בתת המודע - מכסימום, כשנעמוד על סף התהום נעשה ניתוח.
נכון, הסביבה היום מאוד לא תומכת עם כל הפרסומות למזון, והזמינות העצומה של מזון מהיר ולא בריא, הכל נכון.
ועדיין, אדם צריך לגלות אחריות וכח רצון.
אני מניח שיש מקרים בהם ניתוח שכזה הוא הכרח, בין אם מדובר בבעיה רפואית או מנטלית חריגות.
אבל כל כך הרבה מנותחים? זה מדהים.
קצת מזכיר את מה שקורה עם הריטלין. חצי מתלמידי ביה"ס לוקחים ריטלין כי ההורים/מורים שלהם לא יכולים להתמודד איתם.
אני מפרגן לכל מי שעבר את התהליך הכואב הזה, שביט וכל האחרים, ושמח בשמחתו של מי שזה הצליח לו כי להיות שמן בחברה המודרנית, מעבר לבעיות הרפואיות הנלוות, זה אות קיין, אבל יש כאן מפגש אינטרסים של רופאים/קופ"ח/הממסד הרפואי לדחוף להליך הזה ולתת לו לגיטימציה רחבה מכפי שנדרש.
וגם אני רחוק מלהיות שחיף, סוחב ק"ג עודפים ונלחם בהם מרבית חיי.
יאללה, נכנס לממ"ד