Jump to content

shais01

  • הודעות

    881
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

כל מה שפורסם על ידי shais01

  1. RS לרגע לא זלזלתי בך, לא כיניתי אותך בכינויים כמו שאתה עשית כלפי ואפילו לא התנצלת והתייחסתי אליך בצורה עניינית. כן זלזלתי בדעות שאתה מרשה לך להפיץ בתחום התעופה ושאינן מבוססות על כלום, ביחוד כשאתה מרשה לך להפיץ השמצות וסילופים על אלעל. כתבתי כאן בעבר ואחזור על זה, אני עובד היום באלעל וגאה על כך. עובד בתחום המבצעי באלעל ועברתי את המסלול האופייני למי שעובד שם. אבל, כל שאני כותב כאן הוא על דעתי ואני מייצג כאן את עצמי בלבד. אני לא מתווכח עם מגיבים כאן שטוענים שהאוכל לא טעים או שהצוות לא אדיב. אלו תחושות סובייקטיביות ולכל אדם הזכות לדעה ודעתו שווה לזו של כל אחד אחר. הבעיה שאתה מנופף כאן בעובדות לכאורה וקובע קביעות שאין בינן ובין המציאות שום קשר. אני לא יודע מה תפקידך ובאיזו חברה. זה גם לא לגמרי משנה. (תופתע לאן אפשר להגיע עם אסטמה כל עוד לא מצהירים עליה בגיוס ). אני לא מוכן שאתה תירק כאן בפומבי לבאר שמשפחתי שותה ממנה בלא שום ביסוס. אז קדימה, נתמודד קצת עם עובדות? מקווה שויקיפדיה מקובלת עליך, כך גם לא נסתבך עם אבטחת מידע. שיבחת את לופטנזה כחברה מעולה, אין ספק שהיא מהטובות, מנגד לא כל מה שמגיע מגרמניה תמיד מוצלח (DSG7 ). ללופטנזה צי של 301 מטוסים, שגילם הממוצע 13.3 שנים, ובאלעל 44 מטוסים שגילם הממוצע 11.1 שנים. הפתעה ראשונה - הצי של אלעל חדיש יותר משל לופטנזה. יודע מה לופטנזה עשתה ברבעון הראשון של 2012? הפסידה 381 מליון יורו. בין השאר בגלל זה לא תראה כאן אחרי הקיץ 330/340 ו 747 של לופטנזה אלא רק מטוסים צרי גוף. אחלה שירות. ושוב, לעובדות (מדגיש ע"פ ויקיפדיה): לח"א הגרמני 397 מטוסים מאויישים מתוכם 244 מטוסי קרב (מרביתם מיושנים טורנדו ופאנטום) לח"א הישראלי 697 מטוסים מאויישים מתוכם 440 מטוסי קרב כולם מתקדמים (F-15/F-16). כלומר ח"א הישראלי גדול כמעט פי שניים. לא נדבר על תהליך המיון והניסיון המבצעי. כלומר ח"א הישראלי מייצר בערך פי שניים טייסים שהולכים לחברה הקטנה פי 7. אז איך בדיוק ההשפעה של בוגרי הלופטוופה מורגשת בלופטנזה? מרבית טייסי לופטנזה מגיעים לחברה חסרי כל ניסיון טיסתי. כל טייסי אלעל מגיעים עם ניסיון טיסתי עשיר, כמעט כולם בוגרי ח"א. טייס באלעל טס בממוצע 10-20 שעות בחודש יותר מבלופטנזה, כל חודש. אז מי יותר מנוסה? ולעניין הקביעה שלך בעניין 707/747. לופטנזה קלטה 747 בשנת 1970 (היא בהחלט היתה הראשונה בעניין 747-החברה הראשונה שריסקה אחד, בשנת 1974) ואלעל בשנת 1971. שתי החברות קלטו 707 בערך ביחד, ב 1960/61. בפינת הפיקנטריה, אלעל קבעה בשנת 1961 שיא עולמי לטיסה המסחרית הארוכה ביותר בטיסה ישירה מניו יורק לתל אביב ב 707. אז זה היה הישג מרשים. כאן אתה כבר נמצא עמוק בתחום לשון הרע כשאתה חסר כל נתון לגבות את טענותיך. רק לדוגמה, סבתא שלי קונה ירקות בשוק אצל בעל דוכן שחמו הוא יועץ שירות בסקודה והוא אמר לו שאין סקודה יטי 1.2TSI שנוסעת יותר מ 500 ק"מ בלי להגיע למוסך. או דודה שלי הולכת לפסיכולוג שאמר לה שבחור צעיר שבוחר לקנות סקודה יטי ועוד בוחר לה צבע בשם Candy White בטוח יש לו צנצנת וזלין ליד המיטה ויש ימים בהם הוא מעדיף לעמוד ולא לשבת. בקיצור, אי אפשר להפיץ טענות כאלה בלי לגבות בעובדות. עובדות אלו נתוני MTBF. יש לך כאלו של שתי החברות? מזכיר לך שבאלעל המטוסים חדישים יותר, ובניגוד ללופטנזה כל המטוסים הם GLASS COCKPIT (מניח שאתה מבין לבד את התרומה המכרעת לבטיחות הטיסה). לופטנזה חברה טובה וגם אלעל. אני לא נכנס לויכוח מי טובה יותר וזו השוואה שאינה הוגנת, לכל אחת יתרונות וחסרונות והן פועלות בסביבה עסקית ומבצעית שונות. את כל הטענות האלו אתה טוען מבלי שהתקרבת למטוס של אלעל בתחום המקצועי, אלא רק כנוסע וגם זה כדבריך לא בשנים האחרונות. התחום המקצועי שלך מאפשר לך היכרות מזערית עם עולם שהוא רחב בהרבה מכפי שאתה חושב. מכעיס אותי שמישהו כמוך מרשה לעצמו להכפיש חברה שהיא מקום העבודה של אלפי ישראלים ועושה את זה תוך התיימרות להיות מומחה בתחום. אי אפשר לסיים בלי בדיחת שואה קטנה. מגדל הפיקוח מאיץ בטייס לופטנזה לסיים הכנות ולהתארגן להתנעה והטייס עונה: 'מצטער אדוני עדיין חסר לנו נוסע אחד ואנו מחפשים אחריו' מטוס אחר על הקשר (נגיד אלעל) מתערב ומציע: 'חיפשתם בתנורים?' שי
  2. נו? עברו כבר כמעט יומיים, עוד לא הסתיימה המשמרת? שי
  3. מחפש את המקבילה מתחום הצילום למשפחתית האולטימטיבית אין יומרות כלשהן בתחום הצילום, מחפש אמינות/מהירות/קלות תפעול/איכות תמונה. סוללות נטענות חובה. תקציב גמיש. תודה. שי
  4. גדול עלי שי
  5. אצלי בגלקסי S1 זה גם קורה לפעמים. כיבוי ה GPS בתפריט הטלפון לכמה שניות והדלקה חוזרת והוא עובד כמו גדול. שי
  6. RS לא השתמשתי בשום כינוי מזלזל כלפיך, אני מצפה שתמנע מכינויים מעליבים בסגנון 'מיסטר ביאנקי'. קוראים לי שי. אתה מבלבל בין בטיחות לבטחון. אלו שני מושגים שונים. ממתין לשאר ההתייחסויות שלך. שי
  7. RS ידידי אני לא מבין דבר בסקודה ולכן לא אתיחס בפסקנות בפוסטים הנוגעים לה. צר לי לומר לך שגם אתה מבין מעט בתעופה, כנראה ברמה בה אני מבין בסקודה, אבל מרשה לעצמך להתבטא בפסקנות שאיננה ראויה. מרביתם המכריעה של טייסי לופטנזה אינם בוגרי חיל האויר הגרמני אלא מגיעים כבוגרי תיכון/אוניברסיטה לקורס טייס יעודי שמתקיים בכלל בארה״ב ובעצם גדלים מאפס כטייסים אזרחיים בחברת לופטנזה. עדיף או לא זה עניין אחר. אני אשמח שתפרט כאן מתי לופטנזה קלטו 747 ומתי אלעל 707. 734 ללא וינגלטס של לופטנזה לא עדיף במאומה על 738 גלאס קוקפיט של אלעל. אם לופטנזה יכולה היתה להחליף אותם, זה היה קורה מזמן. אני מבין שאתה חשוף לנתוני ה mtbf של שתי החברות כשאתה קובע שהמטוסים הישנים של לופטנזה אמינים יותר מהחדישים של אלעל. הבטחון באלעל נחות לעומת לופטנזה-נו באמת. ובסוף, אתה מעיד על עצמך שבשנים האחרונות לא טסת באלעל, אז מהיכן חוות הדעת הפסקנית לגביה? שי
  8. אף חברה לא תשלח 3 737/320 במקום 747 אם רק יש לה אופציה אחרת כי זה מאוד לא יעיל. אם זה קורה, כנראה שאין לה 747 פנוי או שהיא מאמינה (בצדק או שלא) שלפצל את כמות הנוסעים היומית לכמה טיסות בחלונות זמן שונים יתן שירות יותר טוב לנוסע, שיוכל לבחור האם לטוס בבוקר בצהרים או בערב. שי
  9. אל על בקשיים בגלל מגוון סיבות, אחת העיקריות שבהן היא אכן שהיא לא שייכת לאף קבוצה. א ב ל הסיבה שהיא לא שייכת אינה קשורה לעובדה שהיא לא טסה בשבת. אני לא מנכ"ל אל על אבל אני די משוכנע שאם אחת הקבוצות היתה מצרפת את אל על ומתנה את הצטרפותה בטיסות בשבת זה היה קורה. אל על לא מצורפת לקבוצה בגלל סיבות שאינן תלויות בה. הראשית היא שהיא חברה יהודית-ציונית. עצוב לומר זאת אבל בכל קבוצה יש היום לפחות חברה ערבית גדולה אחת והן מטילות וטו על צירוף אל על. בנוסף מדינתנו האהובה דירדרה את מעמד ענף התעופה האזרחית (משרד התחבורה, זה שכל כך פופולארי בפורום הזה) למה שנקרא 'קטגוריה 2' אין לסיווג הזה שום קשר ליכולות של החברות הישראליות אלא רק ליכולות (או העדרן) של המחוקק/הרגולטור הישראלי. אבל מי ששייך לקטגוריה 2 (ביחד עם הנחשלות שבמדינות העולם) לא יצטרף לשום קבוצה. דרך אגב, כל חברות התעופה בקשיים. כולן מפעילות את אותו הציוד (בואינג או איירבס), קונות את אותו הדלק, משלמות את אותן אגרות מעבר/נחיתה וכו'. שולי הרווח מזעריים וכאשר מישהו מוכר כרטיס ב 100$ פחות מהשני, הוא כנראה יעיל יותר מצד אחד אבל כנראה גם חוסך במקום אחר. המכונאים שלו עובדים יותר שעות, הטייסים שלו טסים יותר ובצוותים יותר קטנים לאותו היעד, יש לחץ מההנהלה לטוס בתנאי מזג אויר/תקלות מגבלתיים. תהליכי הכשרה ואיכות כ"א פחות טובים וכו'. ב 99.99% זה מצליח בדיוק כמו מי שהוא פחות יעיל. לפעמים, בנקודות קיצון, צוות עייף/פחות מנוסה/פחות מאומן יכשל במקום בו צוות פחות 'רזה' יצליח. שי
  10. כמו תמיד בשרשורים הללו מתעסקים בצבע של הקרמיקה בחדר הניתוח ולא היכן למד המנתח, היכן התמחה ואיזה ציוד יש בחדר הניתוח השאלות הנכונות לשאול הן: מה רקורד הבטיחות של החברה? מי מתחזק את מטוסיה (אחזקה עצמית או חברה חיצונית)? עד כמה נהלי החברה מחמירים על דרישות החוק? עד כמה עובדיה (בעיקר הטייסים) מוגנים מפני לחצי ההנהלה השואפת תמיד לצמצם עלויות (לטוס יותר, לטוס עם תקלות מגבלתיות, לקחת פחות דלק ׳ספר׳, לטוס עייפים)? לכולן יש תקלות, אצל החברות המגבלתיות (צי קטן) היכולת להתגבר עליהן מהר מצומצמת הרבה יותר והפיגורים גדולים הרבה יותר. בסוף, אם הסנדוויץ היה טעים או לא זה חשוב אבל לא קריטי. שי
  11. ברור שמטוס נוסעים לא מתדלק ׳מלא׳ לכל טיסה אלא רק את הכמות הנדרשת. הכמות הנדרשת בגדול היא להגעה ליעד ומשם להמשיך לשדה משנה, המשמש כגיבוי למקרה והנחיתה ביעד המקורי אינה אפשרית בשל מזג אויר או בעיה אחרת. הטעות של אייר פראנס (על פי הכתבה, לא מכיר את הפרטים האמיתיים)היא שהם תכננו את דמשק כשדה משנה של ביירות וכאשר הנחיתה בבירות לא היתה אפשרית הם נאלצו לנחות בדמשק. הטעות היא ההתייחסות הנונשלנטית לנחיתה בדמשק בתקופה שכזו, בלי להבין את המשמעות (כספית וכו׳). מהרגע שהם הנמיכו לנחיתה בביירות והנחיתה שם בוטלה כנראה שכבר לא היה להם דלק להמשיך לניקוסיה והם היו מחוייבים לנחות בדמשק. שי
  12. אם יש לרכב ביטוח מקיף, יש סיכוי שחברת הביטוח תכסה את הנזק. ממליץ להתייעץ עם סוכן הביטוח שלך ולשקול את המשמעות בהיבט השתתפות עצמית ועליית הפרמיה בעתיד. במקרה שכזה חברת הביטוח תתמודד עם תחנת הדלק ולא אתה. שי
  13. על ההסכם הזה חתום אותו אחד מהשב״כ שאימן את יגאל עמיר ואיפשר את רצח רבין, לא? או שבכלל אלביס חתם עליו. שי
  14. שלום לכולם קניתי לביתי הגדולה לפ טופ בארצות הברית (sony vaio). הגיע עם ווינדוס הום אדישיון. הבעיות: 1. ניסיון לעדכן את הוינדוס נותן הודעת שגיאה. כניסה לפייסבוק ולהרבה אתרים אחרים נותנת אזהרת אבטחה. 2. אין לו עברית. איך נכון להתקין? ראיתי כמה המלצות סותרות בחיפוש בגוגל. ושאלה נוספת, יש מקום מומלץ לחריטת עברית על המקשים? זה משהו מסובך עם פוטנציאל נזק ? תודה לעוזרים, חלש בתחום שי
  15. shais01

    איך מגרשים יונים?

    סופסוף תפסתי אותו. מצא אותם באינטרנט בחיפוש תחת ׳דחליל עורב׳. חפש את הסוג בו הבובה תלויה מתחת לזרוע מתכת וחופשיה לנוע ברוח. מקווה שעדיין רלוונטי (בעצם אולי עדיף שהבעיה כבר נפתרה...) שי
  16. מצטרף לממליצים. קניתי אצלם כבר 3 סטים, לאלפות ולדיסקברי של אישתי. כולם טויו... שירות מעולה ומחירים מצויינים. שי
  17. בהנחה ויש לך בדדרה בקרת אקלים, מאחורי הגריל הקטנטן הזה נמצא חיישן הטמפרטורה הפנימית ברכב, ומאחוריו מאוורר זעיר שמטרתו להזרים אויר על פני החיישן על מנת לתת קריאה מדוייקת של הטמפרטורה. פתח את הגריל בזהירות, בדרך כלל יוצא במשיכה, וראשית נקה את החיישן. הוא נראה כמו נורה קטנה וסיכוי טוב שהוא מכוסה באבק של שנים רבות. מקל של ניקוי אוזניים יעשה את העבודה. עכשיו גם תוכל לראות מה הבעיה במאוורר. מצטרף להמלצה על מסיר לק ללא אציטון. הדביקות הזו זה באג של רכבי אלפא ולנציה משנת ה 90. לדעתי נסיון לתת לפלסטיקה תחושה רכה ויוקרתית שלא עמד טוב במבחן השמש הישראלית... שי
  18. התחלתי תהליך דומה מול יבואן אחר (החלפת מנוע 2.0TS למנוע 3.0 V6 באלפא GTV 1996) וקיבלתי תשובה דומה 'היצרן לא מאשר הגדלת נפח מעל ל 10% מהנפח המקורי' גם אצלי המנוע הגדול הוצע ב GTV, שווק גם בארץ וההבדלים בין הדגמים מינוריים לחלוטין. לדעתי סמל"ת יבואן הרבה יותר סימפטי מדלק מוטורס, בטח בעניינים שכאלו, אבל בנתיים השורה התחתונה זהה. סתם כדי לבחון את הסוגיה, שאלתי אותם האם (בהינתן מגבלת היצרן הנ"ל) אפשר להחליף בלנצ'יה קאפה מנוע 3.0 V6 במנוע 2.0 טורבו... עדיין לא קיבלתי תשובה... גם אני לא מעוניין להגיע לערוצים אפורים. יש למישהו מידע על יבואים שכן מאשרים החלפות שכאלו? שי
  19. ה JSF או ה F-35 שח"א יצטייד בו בשנים הבאות מוגדר כבר כמטוס הקרב המאוייש האחרון. אני לא יודע מה האמריקאים מפתחים עכשיו, אבל יש לי תחושה שזה לא יהיה מאוייש. שי
  20. shais01

    איך מגרשים יונים?

    לתלות על הגג (רעפים?) כמה בובות של עורבים בגודל טבעי. תולים אותן על חוט מתכת או דייג דק ושקוף כך שהן מתנועעות ברוח. העורבים מרתיעים את היונים ולך יש שקט וניקיון. השכן שלי (מושב) שלצערו תמך בקהילה של עשרות יונים, על כל המשתמע (רעש, הפרשות,פוטנציאל מזיקים) תלה כמה כאלו על הגג (ובמקביל תיקן כמה פתחים דרכם הן חדרו פנימה). נראה ביזארי משהו אבל יעיל מאוד. היונים נעלמו לבלי שוב. לא יודע היכן קונים כאלו, אם תתקשה למצוא אשאל אותו. שי
  21. תעודות זהות של שניהם ויפוי כח (יש באתר משרד התחבורה) של מי מהם שלא נמצא. שי
  22. shais01

    רנו 16 חויה

    בני שלום, ראשית אם העלבתי אני ממש מתנצל, לא זו היתה הכוונה! שנית, כשקראתי את ההודעה הראשונה העניין נראה לי ממש מוזר. זה היה נראה כאילו ה׳סיבוב׳ נעשה בלא ידיעת בעל הרכב. אינני מכיר אותך אישית אבל המעמד והכבוד להם אתה זוכה בפורום, ומהמון אנשים, לא התאים לעניין שכזה. ולכן לא הגבתי. רק לאחר שבעל הרכב הגיב וציין כי הדבר נעשה באישורו הגבתי. לכן אינני רואה כאן כל עלילה ולא היתה כל כוונה לרמוז או לפגוע בך. ככל הנראה הניסוח בו בחרתי לא היה מספיק ברור. שוב, מתנצל על הפגיעה, וברור לי שאם אגיע לשיפוץ אחת האיטלקיות הזקנות (יחסית... האוטוביאנקי והלנציה) שלי, אשמח מאוד לעשות זאת אצלך (אם עדיין תקבל אותי...) שי
  23. shais01

    רנו 16 חויה

    אני שמח לקרוא שבעל הרכב היה שותף למהלך. מקריאת הפוסט הראשון זה היה נראה כמו משהוא ממש לא מחמיא לבעל המוסך, או במילים אחרות, אחד הסיוטים שבעל רכב (כל רכב, לאו דווקא אספנות) חרד מפניו כשהוא משאיר אותו במוסך... שי
  24. אני לא מכיר את ד"ר אלפא הנ"ל, אבל בפורום מועדון אלפא [email protected] לא תמצא המלצות עליו. לעומת זאת תמצא המון המלצות על מוסך איציק מרחובות, על מיכאל מתל אביב, על מוסך התלתן ועל מוסך אוטואיטליה. שי
  25. לא לגמרי קשור לשרשור הזה, אבל חזרתי היום מפרנקפורט, שהיתי במלון השייך לאותה הרשת ואותו הבעלים, וגם שם היתה בנטלי מדהימה. אלומיניום מוברש, זכתה בקונקורס דה אלגנס בפבל ביץ ב 2003. והמדהים הוא שהיא עומדת לה בלובי, בלי חיבלול, בלי שומר, סתם כך. אני לא צלם גדול והזויות היו קשות, בעיקר לתפוס את התחת דמוי הסירה הזה... שי
×
×
  • תוכן חדש...