Jump to content

shais01

  • הודעות

    881
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

כל מה שפורסם על ידי shais01

  1. כולנו שותפים לאותה התחושה הקשה. השאלה היא מה עושים. האם קמים ומוותרים על הנכס הזה ששמו מדינת ישראל ונוטשים אותו לקיצונים משני הצדדים שיריבו עד מוות או מבינים שיש כאן פנינה אמיתית, גם אם דהויה מעט עכשיו, ששווה להילחם עליה ולמענה כי לנו כעם (בשונה מיחידים)אין באמת אופציה אחרת. שי
  2. איזו מקסימה! טורבו? אם כן - אוטו מדהים. (בעצם כל תמה, אבל ביחוד הטורבו). אני מתנייד היום על 166 ידנית שהחליפה תמה טורבו, ועדיין מתגעגע ומצטער. שי
  3. היא אצלי עכשיו... קניתי אותה אחרי שעברה תאונה בדופן מרכב חולף בחניה אצל הבעלים הקודם (זה שהציע אותה למכירה בקישור שצירפת). היא באמת במצב מצויין, מלבד אותה תאונה ומספר נקודות חלודה קטנטנות. לא דומה בכלל לסיפורי האימה. בדיוק מתלבט מה לעשות איתה, התכנון היה ללכת על פחחות וישור קו לקראת הגעתה לאספנות בעוד שנה (היא מודל 83) שי
  4. אתה צודק לגמרי, אין לך על מה להתנצל, אתה לא חייב הסברים לאף אחד עשית את הבחירות שלך והן הצליחו וטוב לך איתן וזה מצויין. אנשים כמוך לא מפריעים לי כלל, ההיפך. שמח בשמחתך ובהצלחתך למצוא את מקומך. מעצבנים אותי אנשים (שוב, בפעם השלישית אם לא יותר) שיורקים לבאר, שמלכלכים על המקום הזה ומעודדים אחרים לבוא בעקבותיהם. ומפליאה אותי ההתכחשות של אותם אנשים לתפקיד של מדינת ישראל כתעודת ביטוח לקיומם של יהודים בעולם. שי
  5. לא כיוונתי לאף אחד מחברי הפורום. זה ברור למי כיוונתי, לגיבורי השגרה שבשניה הופכים את עורם ומצפים שמדינת ישראל תושיע אותם בכל מצב ובכל משבר. שי
  6. הודעה כפולה (לא מבין במה טעיתי...) נמחקה. שי
  7. אז אתה טועה, ובגדול. לא נדבר עליך אישית. אבל 99% מהאחרים, הגיבורים, המצליחנים ואלו שסגרו את הדלת מאחוריהם מבלי להביט לאחור. כשהמשבר היתדפק על דלתם, לקח להם בדיוק 10 שניות לחייג לחדר המצב של משרד החוץ, ללשכת מח"א וללשכת רוה"מ. ולחזור ולהתקשר שוב ושוב כל חצי שעה. שוב זה לא אתה. זה הם. ואני ממש לא מאשים אותם. בעת חירום גם אני הייתי עושה כל שאני יכול כדי להציל את משפחתי. מעצבנת אותי הזחיחות והיהירות שבה הם מתבטאים ביום יום, בשגרה, כלפי אלו שבוחרים לגור בארץ. והמהירות בה הם נוטשים את פוזת ה 'I made it' ועוטים את גלימת הישראלי הזקוק לעזרה, ותובעים אותה עכשיו. אין בעיה. כל אחד זכאי לבחור לו את דרך החיים שמתאימה לו, את הערכים שמלווים אותו, את מה שחשוב ואת מה שלא וכך הלאה. אבל נא לא להתייחס בזלזול ובהתנשאות ולא לירוק לבאר ששתית ממנה עד לא מזמן. אותה באר שמהווה את תעודת הביטוח שלך למשברים 'קטנים' ובעיקר את תעודת הביטוח ליום הדין. שי
  8. אחלה, שלפחות נדע לאן לא צריך לשלוח מטוסי ח"א/אל-על לחלץ יהודונים מפוחדים כי היה פיגוע/רעידת אדמה/יש הפיכה. למה כשהכל זורם כמו שצריך כולם גיבורים וכשהח*א פוגע במאוורר כולם זועקים לעזרה ועוד מעיזים לתבוע אותה? שני אנשי העסקים האחרונים שנעקצו (לכאורה) ע"י ממשלת גרוזיה כדוגמה - הרוויחו הון עתק - אחלה, מעולה. נעקצו וישבו בכלא - כתבות כל שני וחמישי עד מעורבות של נשיא המדינה להביא לשחרורם. ומבלי להישמע מלודרמטי מדי, אתם ב ט ו ח י ם ששואה נוספת בלתי אפשרית? אני מאוד מקווה שאתם צודקים. אבל תעודת הביטוח היחידה היא כאן. שי
  9. מעבר לעובדה שכל אחד רשאי לבחור לו את דרך חייו מה שמעצבן אותי זו ההנחה הסמויה לאורך השרשור הזה מצד הבוחרים בחיים בחו"ל והיא שבעת משבר מדינת ישראל תמיד תהיה שם לתמיכה וסיוע. דיון תיאורטי - אם הייתם יודעים בוודאות כי בהחלטתכם (הלגיטימית!) לעזור את ישראל אתם מנתקים כל קשר אליה, מפסיקים להיות אזרחיה ואינכם זכאים לחזור אליה מבחירתכם, הייתם ששים כל כך מהר להגר? די קל לקחת סיכונים כשיש תעודת ביטוח 'קטנה' שיש פרייארים (בראייתכם!) שממשיכים לקיים אותה. וכדי שיהיה ברור שהבחירות שלי לא באות ממקום של חוסר ברירה, יש לי אזרחות של מדינה מערב אירופית נחשבת, מאלו שסוחבות את נחשלות גוש היורו על גבן, ומקצוע שיאפשר לי בקלות להרוויח את שאני מרוויח היום בארץ בשקלים, בחו"ל וביורו. ואני בוחר לגור כאן. שי
  10. שכפל שני מפתחות. אחד עם הקוד הנכון ואותו תסליק במקום הכי בטוח ונסתר בבית. את השני עם קוד שגוי ואותו תתלה בבית במקום יחסית גלוי. ככה אם יפרצו אליך הביתה לגנבים יהיה קצת יותר קשה לגנוב את הרכב (גם על זה הם יתגברו). שי
  11. מניסיון העבר עם אסטרה דיזל (ידנית) 2003 - אטמי המזרקים התבלו ומאפשרים חדירת אויר למערכת. זה מתחיל בקשיי התנעה לאחר עמידה של מספר ימים, אז מתקצר לעמידת לילה ובסוף כל עצירה של מעל לשעה. נסה, אם אפשר לנסות להניע בצהרים אחרי שהרכב עמד כל הלילה. אני בטוח שהתופעה תחזור. בשעתו לא שילמתי על התיקון (רכב חברה) אבל למיטב זכרוני זה לא תיקון יקר. בכל מקרה כדאי לטפל כי זה רק יחמיר ובנתיים אתה מעמיס מאוד את המצבר ואת הסטרטר בהתנעות הארוכות הללו. שי
  12. כמי שבונה עכשיו עם 'אוסטק-שמיר' ובנתיים מאוד מרוצה, כמה תובנות: צורת הבניה הזו באמת לא זולה מבניה קונבנציונאלית. היא כן יותר איכותית, גימור טוב יותר, בידוד עדיף וכו'. שאל עצמך למה בכל העולם המודרני בונים כך. כיום לשאול כמה יעלה מ"ר בניה זה די לא רלוונטי. בעבר הבניה היתה מאוד סטנדרטית וכך גם הגימור. כיום השונות בין בתים בעלי שטח זהה כל כך גדולה ובעיקר רמת הגמר שלאמירה ש'מ"ר בניה זה 5,000 ש"ח' אין הרבה משמעות. ממליץ מאוד על 'אוסטק שמיר'. אמורים לסיים בעוד מספר חודשים (סיימנו שלד לפני שבועיים) מוכן לעדכן אם שביעות הרצון תימשך... שי
  13. בישראל הדאגה לחיי ורווחת החיילים מפותחת מאוד, לדעתי אפילו מפותחת מדי. חיילים תפקידם להסתכן לטובת הכלל. אני עשיתי זאת בעבר ועדיין עושה זאת במילואים ובבוא העת אחרים יעשו זאת בשבילי. ואילו כאן מות חייל נתפש כאסון לאומי ומות אזרח באירוע מקביל מזעזע את הציבור הרבה פחות. ראה גם עניין עסקת שליט. אתה יכול להגיד שחשוב למצוא בן זוג יהודי ולחנך את הילדים. מה לעשות שהסטטיסטיקה נגדך והסיכוי שנכדיך יתפשו עצמם כיהודים נמוך מאוד. ודרך אגב, ההגיון שלי בריא כמו שלך. לא רואה סיבה לרדת לפסים אישיים. אתה העלת כאן טענות על 'עם פח הזבל', לא כך? שי
  14. ובעיתוי מדהים ראיתי את המאמר הזה עכשיו ב YNET, פורסם היום ואני מתחבר לכל מילה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4159218,00.html שי
  15. 100% לא אמרתי שהגישה שלך פסולה. לגמרי מקובלת, רק לא עלי. אני לא דתי, לא שומר שבת, אוכל שרצים לא צם ביום כיפור - הכל. אבל מכאן ועד מקום בו משפחתי תאבד כל סממן יהודי המרחק מבחינתי גדול. ולמרות שגם אני לא סובל את ההנהגה הנוכחית הם לא ציניים עד כדי כך. אף פוליטיקאי ישראלי לא יזם מלחמה או הלך על מבצע צבאי לטובת הקריירה האישית שלו. אידיאולוגיה היא אכן מסוכנת לפעמים אבל מנגד נותנת טעם ומשמעות לחיים שאחרת הם ריקניים למדי. נכון שקשה כאן, נכון שיותר קל בארה"ב/הונג-קונג/סינגפור, אבל כל עוד הבחירה בידי אני מעדיף כאן. שי
  16. מבחינתי המכשול העיקרי בחיים בחו"ל הוא אובדן הזהות היהודית-ישראלית. אם מבחינתכם העובדה שבתכם בת ה 4 תקרא לכם Daddy, שבנכם בן ה 16 יציג את חברתו החדשה ממוצא סיני/קוריאני/נורווגי ושאת ארוחת הערב ב 25/12/2038 תבלו בצל עץ חג המולד בבית בנכם כשנכדיכם לא יודעים מילה בעברית היא קבילה אז הכל בסדר. מה לעשות, רק החרדים יודעים לשרוד בחו"ל בלא לאבד את הזהות היהודית למשך יותר מדור אחד. לחיות בחו"ל למשך פרק זמן ארוך למטרת קידום אישי/לימודים וכו' זה אחלה, אישית לא עשיתי זאת אבל אני שוהה המון בחו"ל ומבין את היתרונות. אבל אני לא מוכן להגיע למצב בו משפחתי בתוך שני דורות תאבד כל סממן יהודי/ישראלי. ולפותח השרשור, לך על זה! שי
  17. ההשוואה שאתה עושה בין צמיגים שחוקים ויבשים (כדבריך) בני 4 שנים לסט חדש אינה הוגנת כלפי הסט הישן. סיכוי לא רע שגם GT בזויים היו טובים יותר מהסט הישן, בוודאי שסט איכותי. וגם אני מצטרף לשאפו על ההשקעה בבטיחות ובאיכות החיים. שי
  18. ממליץ לדבר עם איציק לשעבר מבית דגן, כיום ברחובות. הוא חולק את מתחם המוסך עם פחח שנראה רציני. שי
  19. shais01

    אלפא GT מסוכנות

    כנס לפורום מועדון אלפא iaroc.org.il ותבצע חיפוש. תיתקל בסיפורי זוועה, תיתקל באנשים שאומרים שיש שד אבל הוא לא נורא כל כך. החלטה שלך. אני לא הייתי קונה אף אלפא עם מנוע 2.0JTS. שי
  20. TS זהו דגם מנוע 2 ליטר בשנים הללו, יחסית אמין. הוחלף בשנת 2003 במנוע 2 ליטר שכונה JTS שהוא בעייתי למדי לאחזקה. TI זהוכינוי לרמת הגימור הספורטיבית של רבים מדגמי אלפא, מהדגמים ההיסטוריים ועד ל 159TI, 146TI. לא הכרתי 156 כזו אבל יתכן ויש. ב 146 מדובר בגרסה הבכירה בהיבט מנוע. ב 159 לאו דווקא. שי
  21. מזל טוב! אני דווקא מאוד נהנה מה GTV TS שלי, נכון שאחרי תמה טורבו אין מה לדבר על כח, אבל בשביל זה יש את ה-166. ה GTV שלי זריזה ומהנה למרות ה TS, ואמינה ברמה שה 166 יכולה רק לחלום עליה, מאחל לך שה V6 שלך תתגמל אותך כך. עד היום אני לא מבין למה אלפא התעקשו על מנוע ה V6 טורבו הזה כשהיה להם בבית את מנוע הטורבו המעולה של התמה/פיאט קופה. GTV עם המנוע הזה היתה מושלמת. מי הרפד? יש לי בעיה בכסא של ה 166 שהייתי רוצה לפתור. אם זה מישהו מקצועי ומומלץ אשמח לפרטים. שי
  22. לכל המלעיזים על הבחירה, אני נוהג באלפא (שתיים ליתר דיוק), אישתי בלנדרובר. אז אם הבחירה האומנותית קצת בנאלית זה לא נורא מחפש תדפיס חתום וממוספר. גודל של בערך מטר על מטר. אשמח להערכה בגדול כמה אמור לעלות. שי
  23. הבטחתי לאישתי תמונה של קדישמן (מסדרת ראש הכבשה) למתנת יום מהולדת. אין לי מושג ירוק בתחום האומנות - איפה קונים, כמה שווה, איך מוודאים שמקורי ולא מזוייף וכו'. למישהו יש כאן טיפים בעניין? יש חובבי אומנות/בעלי גלריות שהם גם חובבי רכב וגולשים בCF? תודה שי
  24. שווה להשוות להצעות של חברות אחרות, גדולות ומוכרות יותר לרכב דומה ואז להחליט מבחינת המחיר. לבדיקה לקחת למקום שלא קשור לחברה המוכרת ובוודאי לא להסתמך על טופס בדיקה שלהם. ככלל זו תקופה קשה למוכרים, חברות הליסינג תקועות עם המון רכבים שלא נמכרים אז שווה להשוות בין כולן ולהתמקח. לבדוק הסטוריית טיפולים במוסך. אולי אפילו לבדוק רכב כזה ממוכר פרטי. שי
  25. תעשה חיפוש על מוסך רון. הוא גם מפרסם כאן בפורום. אני לא מכיר אותו אבל הפידבקים עליו מצויינים והוא מתמחה באודי ופולקסווגן. איתו תוכל גם להתייעץ מה כדאי יותר, שיפוץ ראשים או החלפה. אולי בכלל תגלה שהבעיה אחרת, חמורה פחות וזולה יותר לתיקון. שי
×
×
  • תוכן חדש...