-
הודעות
881 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
-
ימים ב"תורמים ביותר"
1
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי shais01
-
בין השאר בגלל היות נושא המים האפורים בתחום האפור , אני מחפש כאן עצות ודעות. אגירת מי גשם, אלא אם אני מפספס כאן משהו, נראה לי לא בכיוון. נניח שהקמתי מערכת לא קטנה בכלל עם מיכל אגירה של 10 קוב. נניח גם שהחורף היה גשום והמיכל מלא. אז עכשיו יש לי מיכל מלא במים בשווי 80 ש״ח... אם נשקלל את אגרת הביוב אולי נגיע ל 120 ש״ח... לא מתקרב לעלות הקמת המערכת-מיכל, צנרת איסוף, משאבות לאיסוף ולפיזור. ובסוף יש לך 10 קוב שמספיקים לשתי השקיות בערך=שבוע... והרי מהרגע שמילאת את המיכל אין לך מה לעשות עם המים עד הקיץ, אם השימוש הוא רק להשקיה. במים אפורים הסיפור שונה לגמרי, בהנחה של צריכה מינימאלית של 50 קוב בחודש ומיחזור של נניח 50%,אתה מייצר 25 קוב בחודש, זה כבר סיפור אחר. שי
-
אני לקראת סיום בניה של בית במושב. ברור לי (טעות?) שנכון ללכת על מערכת של מים אפורים, אבל לא מבין כלום בתחום. בבניית המערכת הסניטרית הופרדו הכיורים והמקלחות מהאסלות ליציאות נפרדות מהבית. מכונת כביסה ומטבח לא בעסק. מבין שעד לטופס 4 אסורלהתקין מערכת של מים אפורים... המים מיועדים להשקיית הגינה. המלצות, הפניות לאתרים מקצועיים ורלוונטיים ולחברות/בעלי מקצוע יתקבלו בשמחה! גר בשפלה, ליד גדרה. תודה, שי
-
חבר קו ישר בין רבת עמון להונג קונג ועכשיו תעקל אותו מעט צפונה, זה ה׳מעגל הגדול׳. מבלי להיכנס לשיעור ארוך במבנה כדור הארץ ותכונות מפות, זהו הקו הקצר ביותר בין שתי נקודות על המפה. תראה שהוא עובר דרך עיראק ואיראן. תעשה אותו הדבר לטיסה מאיסטנבול לבנגקוק ותקבל את אותו הדבר. זה לא ודאי, לפעמים טיסות סוטות מהמעגל הגדול בגלל תנאי מזג אויר, אבל סטיה משמעותית היא נדירה. בקיצור, טיסה מעמאן לכמעט כל יעד במזרח חוצה את עיראק ואיראן. חלק מהטיסות מטורקיה, כנ״ל. שי
-
אף חברה לא טסה מהמזרח לאירופה דרך איראן או עיראק, אין בכך צורך או הגיון. לא כתבתי שמישהו עושה זאת. כן כתבתי שחברות זרות לא מוגבלות בלטוס כך, תהיה בטוח שהוריך שטסו בגורדניאן למזרח, טסו כך, דרך עיראק ואיראן באותה הטיסה. גם טיסה של טורקיש למזרח בתנאים מסויימים תעבור באיראן. יחס של כבוד לנוסע ישראלי הנוחת בטהראן - ניסיתי להיות ציני, מסתבר שלא הצלחתי. אם תעקוב אחרי 'תעופה בחקירה' תגלה שבעשורים האחרונים בהם המטוסים הפכו משוכללים מאוד מחד ואמינים מאוד מאידך עיקר התאונות מתרחשות בשל טעות של הצוות או בשל טיפול שגוי בתקלה מינורית שכשלעצמה לא אמורה לסכן את המטוס. אתה עדיין בטוח שלאיכות הצוות אין משמעות? נכון, אני עובד באלעל מזה כשנה וחצי. אשמח להתייחסות עניינית לדיון ולא לעובדה הזו. גם אם תניח שאני לא אובייקטיבי, זה לא אומר שהטיעונים אינם נכונים. לסיום, לא התכוונתי לנהל כאן דיון אישי, לגופו של אדם, אני מתנצל אם הרגשת שאני מוליך לשם, זו ממש לא היתה הכוונה. שי
-
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000747959#FromSearchArticles כאילו בהזמנה...
-
ממש לא. אין הבדל בין נבטים לבין נתב״ג. מטוס ישראלי לא יוכל לטוס מעל מדינות ערב למזרח. לחברות זרות אין שום אינטרס לעשות קונקשיין דרך ישראל, נתב״ג או נבטים. קונקשיין עושים בשדה שהוא hub, כלומר שדה הבית של החברה, אליו כל טיסה חוזרת בסופו של דבר, וזה כל הרעיון של קונקשיין, לאסוף נוסעים מהרבה יעדים, לערבב אותם ולפזר אותם הלאה, בדיוק כמו התחנה המרכזית בת״א... לאלעל יש hub אחד-נתב״ג, לחברות גדולות יש כמה. ואם כבר, נבטים זו דוגמה מעולה להתנהלות העלובה של משרד התחבורה (עוד אחת...). כשעלה הרעיון של העברת מערך התובלה של ח״א לנגב והקמת בסיס תומך ח״א התחנן לשיתוף פעולה עם משרד התחבורה על מנת לחלוק בעלויות ההקמה הגבוהות, תוך הצעה שהשדה החדש יהיה דואלי, צבאי ואזרחי וישמש כשדה חלופי לנתב״ג. מי סירב בכל תוקף? ניחוש אחד... והיום, אחרי שח״א מימן את כל הפרוייקט בעצמו קם משרד התחבורה ולוטש עיניים לפרוייקט תוך יללות שהעומס בנתב״ג עובר כל גבול ושיש להקים שדה נוסף בדרום מסכן טום, לאן נחטף השרשור שלו... שי
-
מלון רנסנס. מיקום מעולה, לא גדול ולא קטן, צוות מאוד נחמד, ארוחת בוקר מצויינת. מגיע לשם המון ותמיד נהנה. מומלץ בחום. שי
-
עידן, אני לא מבין דבר ביהלומים, לכן נמנע מלהתייחס בפסקנות לסוגיות בנושא. חושב, שכדאי לך לנהוג כך בתחומים בהם אני מתרשם אתה פחות שולט: כל החברות הזרות טסות דרך איראן ודרך עיראק, וזו מגבלה משמעותית מאוד לחברות הישראליות, המנועות מכך. וכן, מצב בו תתבצע נחיתת חרום של רויאל גורדניאן, טורקיש או לופטנזה בטהרן הוא לא תיאורטי. איך ינהגו בנוסע ישראלי? מאמין שבכבוד. אין רכישה של קוי טיסה יקרים יותר או פחות. בטח לא של גבהים. יש רק אשרות מעבר בשטח הטריטוריאלי של מדינות. ככלל לכולם מותר לעבור בכל מקום למעט שוב, אנחנו בתכנון טיסה משתדלים למקסם את יעילותה ולפעמים בוחרים נתיב ארוך במעט כדי לעקוף מדינה שאגרת המעבר שלה גבוהה. מה שיש, ואליו אולי התכוונת אלו חלונות נחיתה בשדות, מן הסתם עמוסים ומבוקשים. אלו באמת נכסים שיש לחברה מסויימת. ואם נחזור לעניין אלעל, היא לא מקבלת דבר ממדינת ישראל, ומה שהיא מקבלת זה בעיקר צרות ומגבלות... שוב, הורדת דירוג התעופה של ישראל אין לו דבר עם רמת החברות הישראליות אלא רק עם רמת הרגולטור-רשות התעופה האזרחית. אבל את מחיר הורדת הדירוג החברות עצמן משלמות. הנחיות הביטחון המחייבות את אלעל מונחתות עליה על ידי המדינה ואינן נתונות לשיקול דעתה, אבל בעלותן המדינה משתתפת באופן חלקי בלבד. ולבסוף, בשל היותנו ישראלים (גאים, בלי ציניות!) אין לאלעל סיכוי לחבור לתאגיד תעופה עולמי, שהוא המפתח היום להתפתחות בתחום. ולבסוף, לבחור חברת תעופה רק על פי רמת השירות זה חשוב אבל גם קצת שטחי. כמו לבחור מנתח לפי נחמדותו, חשוב אבל מקצועיותו חשובה קצת יותר... מדהים אותי שאנשים בוחרים לטוס בכל מיני חברות צרטר קיקיוניות, כאלו שמספיק לשמוע את הטייסים שלהן בשביל להבין שלא הייתי סומך עליהם שיחצו כביש לבד, רק כי הכרטיס זול ב 50$. נראה לי שגם רמת הבטיחות ורמת הצוותים חשובה ולשאלתך, ולטובת הגילוי הנאות, אני עובד באלעל, אבל מייצג כאן את עצמי בלבד. שי
-
אזרחות זרה במקצוע הזה זה נכס יקר מאוד. בדוק האפשרות להמיר הרשיון האמריקאי לרשיון גרמני. לא להוציא רשיון מאפס. לדעתי ידיעת גרמנית איננה תנאי. מאמין שכל המבחנים הם באנגלית. אפשרוײַות בלתי מוגבלות - זה יתרון... תחליט מה אתה רוצה ולך על זה. השמיים הם הגבול... מטוס מנהלים-זה נחמד בשלב מסויים בחיים, כשאתה לעצמך. ברגע שאתה מתבסס ומקים משפחה זו זוועה. אין לך חיים. הבוס מחליט מעכשיו לעוד שעתיים שבא לו להיות שבוע במלדיבים-יאללה נוסעים. זה עוד מקרה סביר. מה עם מסע עסקים בקירגיסטן או באנגולה לשבוע שי
-
בשל מוגבלותי בתפעול האיפד ממשיך בהודעה נפרדת אם מדינת ישראל תגיע למסקנה שהיא אינה זקוקה לתעשיית תעופה עצמאית ולאומית, אחלה. אני אישית אצטער מאוד אבל גם תעשיית רכב אין כאן. אבל זה לא המצב. חברות תעופה ישראליות זה אינטרס לאומי. ומה ששר התחבורה (אותו אידיוט שבמשמרת שלו ירדה מדינת ישראל לקטגוריה 2)עושה זה לקנא בכחלון ומהפיכות הסלולאר שלו ולנסות לעשות אותו הדבר בשוק התעופה. אבל כאן אין מדובר בהגברת התחרות בין החברות הישראליות (כפי שנעשה בסלולאר) אלא בחשיפת החברות הישראליות לכל עוצמת החברות הבינלאומיות, ולתחרות בתנאים שאינם הוגנים. ונראה אילו מחירים תשלם כשישלטו בשוק 2-3 תאגידי תעופה ויכתיבו את המחירים. שי
-
אלעל זו חברה שמתמודדת בתחרות קשה ולא הוגנת מול ענקי תעופה שנהנים מכל היתרונות שאלעל יכולה רק לחלום עליהם, החל מהעובדה שאף ברית תעופה לא תקבל חברה ישראלית משיקולים פוליטיים, המשך במיקומה של ישראל שלא מאפשר להציע קונקשיין לשום מקום (ששם החברות הזרות הגדולות עושות את הכסף הגדול) וכלה בהוצאות ביטחון גבוהות המוטלות עליה ע״י המדינה אבל ממומנות בצורה חלקית בלבד. לא די בזאת, במחדליה של המדינה-משרד התחבורה ידידנו כאן בפורום, הורדה מדינת ישראל מקטגוריה 1 לקטגוריה 2, ביחד עם מיטב מדינות העולם השלישי. מי משלם את מחיר הכישלון הממשלתי? שמעת ששר התחבורה התפטר? בוודאי שלא. מי שמשלמת את המחיר זו אלעל המוגבלת בפתיחת קוים חדשים ובמכירת כרטיסים בקודשייר ו׳זוכה׳ לביקורות מציקות ומטרידות בשדות בחול כפי שראוי שיעשה למדינת עולם שלישי, אבל אף חברה מערבית נורמלית לא עוברת. ובסוף, ידידי החי בחו״ל, ללכשיפול הגראד הראשון בנתב״ג, וזה יקרה, מי ימשיך לטוס ומי יתקפל מכאן? אצטט את מנכ״ל לופטאנזה שהתגאה שהם היו החברה הראשונה לחזור לטוס לישראל בכל מלחמה. להזכיר לך מי המשיכה לטוס ברצף במשך כל המלחמה?
-
אזרחות? איזה רשיון אתה מחזיק ואילו הגדרים? בגדול, שוק הטיסה בישראל מושפע ב 99 אחוז מאלעל. כשאלעל קולטת טייסים (היא שואבת אותם ישירות מח״א או מהחברות האחרות או, במינון קטן מאוד טייסים עצמאיים כמוך) כל השוק פורח. כשהיא לא קולטת (בשלוש-ארבע השנים האחרונות היה רק קורס אחד) אז כל השוק עומד. כולם גם ממתינים לראות איך רפורמת ׳השמיים הפתוחים׳ המטומטמת של משרד התחבורה תשפיע על ענף התעופה בישראל. יש סיכוי לא רע שהרפורמה תביא לקריסה של החברות הישראליות לכן, ממליץ לחפש עבודה בחו״ל. אם מתעקש על עבודה בארץ אז הכיוון לדעתי לעבוד במטוסי מנהלים, אבל שם זו סוג של עבדות. בהצלחה! שי
-
מרגש שיש גם כאלו! הולנדי שמאוהב בישראל. תמונה מהיום .
shais01 פרסם הודעה בנושא של ravivhaik בתוך רכבי אספנות
היינו היום בתערוכה, ארתור ואני. מצחיק לכתוב ארתור ואני כי ארתור מסתובב שם כמו בן בית מכיר את כולם וכולם מכירים אותו, וזו תערוכה של מאות מוכרים/מציגים, אלפי מבקרים ואלפי רכבים בחניה... מתחילים בחניה, מאות סיטרואנים מכל השנים, עשרות DS ודה שוו, לא מעט טרקסיון אוונט, וכל הדגמים עד ל C6, ממשופצים כחדשים ועד כל מיני מוטציות מוזרות/מעניינות. המרתקות ביותר כמובן הן ה SM וה DS קונברטיבל. גם מהן היו לא מעט. כבר בחניה מתחילים לפגוש מכרים ולהחליף חוויות וחלקי חילוף (האמת - בעיקר ארתור, מוזר אבל לא פגשתי אף מכר ). אחרי שעה בחניה התחלתי לקפוא מקור וארתור ריחם עלי ונכנסנו לתערוכה פנימה. עשרות או יותר מכך דוכנים - לא ספרתי, בקלות מעל מאה, מכל הסוגים - ח"ח, אביזרים, ספרות, רפדים, חלקי פח, יצרני מכוניות קיט - פשוט מדהים. אם לא מתכננים את מסלול ההליכה מראש אין בעיה ללכת לאיבוד/לפסס מקטעים שלמים. אם הייתי מגיע לארוע דומה של אלפא רומיאו הייתי הולך לאיבוד לחלוטין ויוצא משם 'רזה' בהרבה מאוד יורו. והאוירה - מדהימה, כולם מחייכים, רגועים וברור שכולם באו להנות. ובסוף אי אפשר בלי מילה על ארתור - אדם מדהים!, לא הכרנו לפני, אסף אותי מהמלון (בכלל לא בדרך מהבית שלו לתערוכה), איש שיחה מרתק, אוהב ישראל אמיתי ובסוף התעקש להחזיר אותי עד לפתח המלון. בין לבין דאג כל הזמן שארגיש בנוח בכל ההמולה של התערוכה. ארתור- מקווה שלא הפרעתי יותר מדי ותודה ענקית על היום המהנה! בתמונה הראשונה ארתור ליד דה שוו חתיכה, באחרונה DS קונבטיבל מבעד לחלון ה CX היפייפיה של ארתור. בין לבין תמונות מהחניה ומהתערוכה עצמה, לרבות דה שוו מגולוונת, חצי צבועה וחצי 'נטורל'. שי -
זמן החלפת הבולמים בגולף-עיצות ותובנות מהמומחים.
shais01 פרסם הודעה בנושא של השושנים בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
הי רן לא יכול להעיד ממקור ראשון אבל אני בדרך להחלפת בולמים באלפא 166 והדרישות שלי היו כשלך, בגדול לשחזר את היכולת המקורית. לא הקשחה ולא הנמכה. ההמלצה שקיבלתי היתה ללכת על מונקו ריפלקס כבולם שמתנהג כבולם מקורי אבל במחיר נח בהרבה. ממליץ לבדוק. שי -
מדהימה ה ds הפתוחה הזו! שי
-
ככה זה כשאוהבים. (או- סוף סוף קניתי אלפא GTV) - שרשור מתעדכן
shais01 פרסם הודעה בנושא של לנצ'יהוליסט בתוך רכב כללי
אולי זה קצת מאוחר, אבל אצל איציק (בית דגן לשעבר, רחובות היום) יש פאנל כזה חדש מהמלאי לשעבר של סמל"ת. וכל הכבוד על הרעיון ועל הביצוע, אף פעם לא הבנתי את אלו שצובעים את הפאנלים הללו בכסוף. הם נראים הרבה יותר טוב בשחור. שי -
מרגש שיש גם כאלו! הולנדי שמאוהב בישראל. תמונה מהיום .
shais01 פרסם הודעה בנושא של ravivhaik בתוך רכבי אספנות
Hallo arthur Wat een aanbieding! Ik zal heel blij zijn om u aan te sluiten en de Citromobile komen met een citroen! Als het is handig voor u natuurlijk. Ik zal aankomen Amsterdam op de 4/5/12 rond de middag en laat op de 6/5/12 in de ochtend. By the way, ik ben half Nederlands mezelf, mijn moeder is er geboren en kwam naar Israël toen ze 30 jaar oud ... dank opnieuw aan te bieden voor uw vriendelijke en laat het me weten of het handig voor je. Als we niet zouden kunnen ontmoeten op de Citromobile. Mijn hotel ligt zeer dicht bij het centraal station. Shai -
מרגש שיש גם כאלו! הולנדי שמאוהב בישראל. תמונה מהיום .
shais01 פרסם הודעה בנושא של ravivhaik בתוך רכבי אספנות
אריה תודה! בבסיס אני יותר איש של פסטה מאשר בגטים, אפשר לראות לפי החתימה. אבל סיטרואן זה היצרן הכי מרתק מיד אחריהם. מבטיח לשתף. שי -
מרגש שיש גם כאלו! הולנדי שמאוהב בישראל. תמונה מהיום .
shais01 פרסם הודעה בנושא של ravivhaik בתוך רכבי אספנות
אני בסופשבוע הקרוב באמסטרדם. אשמח לפרטים על התערוכה. תודה. שי -
ככה זה שאוהבים[עוד משוגע עם אלפא מזדקנת בסיכום תקופה]
shais01 פרסם הודעה בנושא של Filius_Dei בתוך רכב כללי
אוטו יפייפה וכתיבה יפה לא פחות שי -
אפשר לראות את התמונות ולא באוטומוטור? שי
-
אני מאמין שהמגרש הזה פורח בעיקר כי הם נפלו על סידור מעולה. יש להם לקוח שאוהב לקחת את כל הרכבים הבעייתיים ולעשות להם ישור קו רק כדי לחזור אחרי חודשיים ולעשות את זה שוב ברכב הבא שי
-
כל הכבוד! שי
-
נכון, אבל בתנאי שלכרטיס יש ציפ, ולמיטב ידיעתי למרבית הכרטיסים בארץ אין. שי
