Jump to content

shais01

  • הודעות

    881
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

כל מה שפורסם על ידי shais01

  1. מעולם לא הייתי בצד של 'בעל העסק', לשמחתי. למרות זאת אני יכול להבין שיש כאן קו שמעבר לו הלקוח כבר לא צודק. אני מעדיף שהמוסכניק שלי (כמו כל בעל מקצוע שאני עובד איתו) לא ידגול ברעיון ש'הלקוח תמיד צודק' מכיוון שמי שבעצם משלם את מחיר הגישה הזו זה אני, הלקוח הישר, האמין והמשלם. מקרים גבוליים צריך להכריע לטובת הלקוח, זה ברור. אם נוצרה סיטואציה בה התפתחה אי הבנה, הרי היא באחריות המוסך ועליו לשאת בנזק. המוסכניק שלי (מקצוען וחבר) הוסיף בטיפול תוסף לשמן המנוע שלא סוכם עליו. גיליתי במעבר על החשבונית. העלתי שאלה בעניין ומייד החיוב נמחק. כך צריך להיות. אבל אם הלקוח מנסה בתרמית/בדרך עקלקלה להתחמק מהתשלום המלא, אני אשמח לראות שהמוסכניק שלי לא נרתע. הרתעות שלו משמעה שאני משלם יותר על הטיפול שלי (במעט אומנם, אבל כעיקרון) על חשבון אותם נבלות. שי
  2. שלום מה ההבדל בין שני הצמיגים הבאים? - 215/55ZR16 93W - 215/55R16 93V המידה זהה כמובן, קוד המשקל גם כן, קוד המהירות שונה. כל זה ברור לי. מה משמעות ההבדל בין ה ZR ל R? תודה. שי
  3. קח בחשבון שמאות אקסנטים כאלו משוטטות בכבישים כרכבי ליסינג בשירות צה"ל. מתי שהוא הן תצאנה לאזרחות, והשוק יוצף בהן, זה לא יעשה טוב לסיכויי המכירה שלך. מעבר לכך ש'ביליתי' עם רכב שכזה כשנתיים, היה חדש כשקיבלתי אותו. אוטו בינוני מאוד. מאוד. שי
  4. תגובותיך בשרשור ממשיכות להיות בזויות, הקודמת (שנמחקה ככל הנראה, ובצדק) וזו. מדבריך משתמע שבנסיבות דומות היית נוהג כמו 'גיבורנו' הנהג. בהצלחה. מאחל לעצמי שלא להיפגש עם שכמותך, לעולם. מקווה בשבילך שלא תיפגש עם שכמותך, אם כי זה כנראה יותר סביר. ו'גיבורנו' הנהג ישלם עוד מחיר גבוה על בריחתו, הרבה יותר משהיה משלם לו היה נשאר בזירה, אפילו היה נמצא שתוי.
  5. קראתי כמה פעמים ואני לא מאמין שאתה מצדיק את ההתנהגות העלובה והבזויה הזו. נהג בגילופין, נוסעים לא חגורים , התהפך בכביש ישר בלא כל סיבה נראית לעין וברח אחרי שראה שלפחות נוסעת אחת נהרגה. באשמתו. למה לא הלך עוד צעד אחד קדימה לשיטתך? היה לוקח את גופת ההרוגה ומושיב אותה מאחורי ההגה. אני מקווה שהוא יענש לא רק על עצם ההריגה של הנוסעת (לא גרימת מוות ברשלנות - הריגה) אלא גם על נטישת הפצועים ועל שיבוש החקירה. שי
  6. מניח שכן. אבל לך לכל מתקין מערכות ותמצא אצלו ערימות במצב חדש לגמרי שפורקו לטובת רדיו דיסק. יודה לך על פינוי הזבל... שי
  7. את הבחור הנ"ל יוני מכיר... יוני - יש לך נסיון עם פחחות. ממה שראיתי בתמונות של האברט (81 לבנה, נכון?) יש צורך בלא מעט. השאלה כמה נדרש במונחי כסף ומה צפוי להיות התוצר הסופי. תשווה לאפשרות היבוא, 81 אפשר כבר להביא. בהצלחה בכל מקרה! שי
  8. טוב לשמוע על עוד GTV. אצלי, גם אם היא לא נסעה שבוע היא מניעה בנגיעה, עם מצבר בן 4 שנים. האפשרויות: - תקלה במצבר. - זליגת זרם ה'מחסלת' את המצבר בזמן חניה ממושכת. בכל מקרה כדאי לסדר את נזילת השמן, אצלי זה גם קרה - נזל אטם מכסה השסתומים, לא יקר ופשוט לתיקון. שי
  9. גם היונדאי אקסנט 2008 (איכס) שהיתה לי מליסינג של שלמה סיקסט טופלה במוסך מורשה וטופלה היטב. כל פיפס שלא היה תקין - הוחלף. שי
  10. אתה צודק לגמרי, אבל את הטענות אתם יכולים להפנות בעיקר אל עצמנו כצרכנים, לא לקבלן או לספק הדלתות. הם רק מיישרים קו עם דרישות השוק. לא מכיר את פותח השרשור, אבל כשמרבית הישראלים ניגשים למו"מ על רכישת דירה הדבר העיקרי אם לא היחיד שמעניין אותם הוא השורה התחתונה - המחיר. לא משך האחריות, לא מאפייני שירות (כמו הגמישות בשדרוגים) וכו'. כמה רוכשי דירות בוחנים (עד כמה שאפשר) את היציבות הפיננסית של הקבלן? כמה בוחנים את הרקורד שלו מבחינת איכות הבניה? זה דוחף את כל השוק לבינוניות ולתחרות על המחיר בלבד, ע"ח השאר. אם מה שחשוב לרוכש אלו השידרוגים, נא ישקיע את האנרגיה ותשומת הלב בשלב המו"מ לזה. אם מה שחשוב הוא המחיר הסופי (וזה בכלל לא פסול, להיפך), אז משקיעים בזה. אי אפשר לצפות לקבל גם וגם. גם מחיר שחיטה וגם שירות של VIP. בכלל, כיום בשוק הנדל"ן בישראל צריך בכלל להודות לקבלן שניאות ברוב נדיבותו למכור לך דירה... שי
  11. אבל זה בדיוק העניין שאתה מסרב להבין/לקבל. אתה לא הלקוח, הקבלן הוא הלקוח שסגר עסקה על מאות דלתות אם לא יותר, במחיר שחיטה. עכשיו אתה מצפה שפנדור תתחיל להתעסק עם כל רוכש דירה בפרוייקט ותיתן לו שירות מלא כשהוא משדרג דלת אחת ב 700 ש"ח? זה לא כדאי להם. זה גם הגיוני ומובן, למרות שאולי זה מעצבן אותך. אלו חוקי המשחק. תהנה מהדירה החדשה. שי
  12. הצעת המחיר שפנדור נתנה לקבלן תומחרה כך שהרווח יגיע מהשדרוגים הללו. ברור לך שאם היית לקוח פרטי שבא לקנות דלתות, היית מקבל הצעה אטרקטיבית בהרבה. בדוק מול הקבלן מה הזיכוי שתקבל במידה ותוותר על התקנת דלתות בדירה ובמקביל בדוק הצעות מספקי דלתות אחרים, אולי זה משתלם. למרות שכעיקרון כדאי לפצל נותני שירותים רק אם הפער הכספי גדול מאוד, כי כך אתה פותח פתח לבעיות/חיכוכים והטלת אחריות האחד על השני. כאשר אתה עובד מול הספק של הקבלן יש לך כתובת אחת. דרך אגב, אותה השיטה עובדת גם בברזים/מטבח/סניטריה וכו'. שי
  13. לא רק שאני מתחבר לפותח השרשור ולצער שלו בצורה מלאה, אני יותר ממבין אותו. התחושה היא שזו הג'סטה האחרונה שאתה יכול לעשות לרכב האהוב שלך לפני הפרידה. שבפרידה הוא יראה הכי טוב שאפשר. מכל רכב נפרדתי בצער, היחיד עליו אמרתי ברוך שפטרנו בכלל לא היה שלי - יונדאי אקסנט בליסינג. יש יותר, יש פחות אבל מתגעגע כמעט לכולם. גם לדיסקברי שי
  14. כלומר שיקח לך יותר זמן ? שי (שגם מאמין בדיזל, אבל נוסע על בנזין)
  15. נתת למישהו שאינך מכיר לנהוג ברכב שלך (האהוב, על פי החתימה) מאילת לת"א? ואני מניח שהוא גם החזיר אותו? אחלה שירות אבל אני לא הייתי מסכים. שי
  16. מאחר וסוגיית הבוצה לא מוכרת לי ואני מניח שלרבים, תוכל להרחיב? ברור לי הקשר שבין אי ביצוע טיפולים במועד ובין איכות שמן ירודה להיווצרות בוצה, אבל מה הקשר בין נסיעה עם כמות שמן נמוכה לבוצה? תודה. שי
  17. התגובה של דני נכונה ב 100%, אני רק ארחיב מעט מנקודת המבט של מי שמאוד אוהב איטלקיות (ראה החתימה) והחזיק תמה טורבו ומאוד אהב אותה ומצטער עד היום על מכירתה. כל אוטו בגיל ופרופיל השמוש הממוצע של קאפה טורבו בת 15+/-, אפילו טויוטה קורולה, צפוי לבעיות באחזקה. כאשר מדובר ברכב מורכב טכנולוגית, עתיר מערכות מכאניות/אלקטרוניות/נוחות יחודיות ואשר נמכר בכמויות קטנות בארץ ובעולם=האחזקה צפויה להיות מאוד בעייתית. יש כמה מוסכים/בעלי מקצוע מצויינים המטפלים ברכבים הללו, באהבה ובמקצועיות. המלצות תמצא בחיפוש בפורום. לי יש את שלי . זה לא אומר שזה יהיה זול אבל ברגע שתמצא מישהו שתתחבר אליו זה עוזר המון. עדיין, אחזקה של רכב כזה זה ממש לא להגיע בבוקר למוסך המרכזי/המורשה, להשאיר אותו שם/להמתין שעתיים באולם המתנה, לקבל אותו ולהמשיך לעבודה/לימודים/לים. זה להיות מוכן לכך שכמעט תמיד יש תקלה או שתיים ש(עדיין) לא נפתרו ברכב, להזמין חלקים לבד באי ביי או מסוכנים בחו"ל, לבדוק באינטרנט מק"טים ולפעמים להתייעץ בפורומים בחו"ל לגבי תקלות לא שגרתיות. יש כאלו שאפילו נהנים מכך (עד רמה מסויימת...) אבל זה בטח לא מתאים לרוב האנשים. צריך להיות מוכן להוצאות כספיות פתאומיות ולא נמוכות, ולכך שהרכב יכול להיות לא זמין לנסיעה באופן פתאומי ולכמה ימים. אם אתה חייב רכב שיניע כל יום, יום אחרי יום, זו מגבלה רצינית. אני פתרתי זאת ע"י החזקה של שני רכבים מהז'אנר, כך שסטטיסטית תמיד אחד יהיה זמין. יש שיאמרו שבכך פשוט הכפלתי את הצרות שלי תהיה מוכן לכך שלרכוש רכב כזה זה סוג של חתונה קתולית. ברגע שתקנה אותו הוא שלך בערך לתמיד בחיים לא תמכור אותו בסכום שקרוב למה שעלה לך לקנות אותו וליישר קו אחרי הקניה. אם וכאשר תחליט למכור אותו זה יקח לך חודשים ובסוף תרד למחירים שבהתחלה נשבעת לעצמך שבמחיר כזה לא תמכור ושתשמור אותו לילדים, Been there. אבל, אם אתה מתחבר לסוג הזה של הרכבים - זה סוג של כיף שאין באף רכב אחר. אני עדיין מזועזע כשחברים מספרים לי בהתלהבות על הקיה סייד סטיישן החדשה שהם קנו . לא קיבלו בליסינג, קנו. איך אפשר להשוות את החויה/הסאונד/תחושת היחוד? זה שווה המון כאבי ראש ולב. תגלה שללכת למכונאי שלך זה ללכת לחבר, שלא תמיד זה נגמר בנזק כואב ואין כמו הכיף של לצאת ממנו ולתת גז כשהכל מנגן כמו שצריך ויש לך את התחושה שטיפחת את הבייבי בעוד משהו. המלצה אחרונה: קנה רכב מטופל ב 100%, בעצם במליון אחוז. שטופל במוסך מוכר בתחום באופן רציף (ולא דילג ממקום למקום). רכב כזה שווה לא מעט מעל מחירי השחיטה של השוק. אל תתפשר על קוסמטיקה חיצונית ופנימית זה יקר מאוד. אל תתפתה לרכב מפוקפק במחיר נמוך, זה יעלה לך הרבה יותר, הרבה יותר להגיע לרמת הרכב האיכותי. קנה תמה ולא קאפה. שי
  18. לא נראה לי שמי שנוסע 70,000 ק"מ ב 8 שנים מאוד מוטרד ממחיר הדלק, אבל יעיד פותח השרשור. שי
  19. בדיעבד אתה צודק לגמרי. מבחינתי - טעות גדולה. שי
  20. כמי שהחזיק תמה טורבו מודל 93, אני ממש מבין ללבך. שלי היתה עם 270,000 ק"מ, אבל טופלה היטב והיתה מקורית לחלוטין. לנהיגה בה היתה תחושת קלילות כאילו היתה קטנה בשתי מידות. למרות הוותק בשנים וקילומטרים, נסעה היטב ובדיוק כפי שכתבת תמיד היה תענוג לנהוג בה. רכב עתיר כריזמה. הוחלפה באלפא 166 ידנית, שגם לה לא חסר אופי, ועדיין אני מתגעגע לתמה... חבל שנמכרה גם אני סקרן - מה התחליף? שי
  21. שלום צביקה. סנטימנטים זו אחלה סיבה לקחת החלטות שאן בהן שום הגיון כלכלי. וצדקת - אני לוקח החלטות כאלה לא מעט. אם זה המניע של פותח השרשור - אחלה. Y-10 זה אוטו חמוד לאללה ואני אשמח שימשיך להתגלל ברחובות. שי
  22. מעשית, אלא אם יש לך סנטימנטים מיוחדים לרכב הספציפי הזה, יותר הגיוני/כלכלי/זול פשוט למכור אותו לגריטה/ברזל ולקנות אחר. שי
  23. shais01

    W126 האם לייבא?

    Or Best Offer שי
  24. אם כבר לנצ'יה בטווח המחירים הזה - קנה תמה טורבו. יותר גדולה, הרבה יותר חזקה, לא פחות כריזמטית. קיימים לא מעט בעלי מקצוע שמכירים אותה היטב, בעיקר באזור המרכז. מתגעגע מאוד לזו שמכרתי לא מזמן. שי
  25. shais01

    חלון בגג רשום ברישיון?

    מדובר בלנצ'יה? סמל"ת פספסו לא מעט בתחילת העשור ברישומי סאן רוף. כמו שנאמר לפני, אי אפשר לעבור כך טסט, לאחרונה החלו מכוני הרישוי להקפיד על כך, אם ישימו לב או לא זה כבר עניין של מזל. מנסיוני (קרה לי בדיוק אותו הדבר באלפא GTV 96) נדרש אישור היבואן. איתו הלכתי לעמדה מס' 1 ורק אז מנפיקים לך רישיון מעודכן. שמעתי שלאחרונה גם היבואן יכול לעדכן הרשיון במקרה של טעות שכזו. ממליץ לך לפנות לסמל"ת. שי
×
×
  • תוכן חדש...