-
הודעות
881 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
-
ימים ב"תורמים ביותר"
1
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי shais01
-
לא זוכר את הכתובת אבל הוא במרחק הליכה מטיב טעם. אם תבחר להגיע אליו אני בטוח שאהרון יכוון אותך, ואתה מוזמן למסור ד"ש משי עם האלפא 166+GTV. מצבר שהולך אחרי פחות משנתיים מעיד על בעיה כל שהיא במערכת הטעינה - טעינת יתר/חסר. שי
-
באמת נראה כמו טעינת יתר. חשמלאי מומחה בדגם= מוסך מורשה. חשמלאי מעולה ואמין מנסיוני האישי - אהרון 050-6780700. אזור התעשיה הישן ברשל"צ. שי
-
כמי שקנה רכב נכה אני מסכים עם ישה ו drsubaru. להעברת בעלות נדרש קודם כל להעביר הרכב לסטטוס 'רגיל' ע"י תשלום יתרת האגרה ורק אח"כ ניתן להעביר בעלות. מזל טוב ובהצלחה עם התמה! יש לי המון סנטימנטים לתמה, מאמין שעוד אפגש עם אחת בעתיד... אפשר פרטים - יד/ק"מ/דגם? שי
-
מצבר וורטה (VARTA) האם נחשבים איכותים?
shais01 פרסם הודעה בנושא של Haim_gds בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אצלי המצבר מותקן בתא המטען בשני רכבים (אלפא GTV ו-166) כהתקנה מקורית. כנאמן למותג - ב 166 התקנתי מצבר וורטה, ב GTV מצבר FIAMM (כך קניתי אותה) וכשהוא ימות גם יותקן מצבר וורטה. האם התקנה בתא המטען מחייבת התייחסות מיוחדת לעניין האוורור, בהנחה ומותקן מצבר איכותי - וורטה/פיאם? בשני תאי המטען לא ראיתי הכנה כלשהי לצינורית ניקוז אדים ואין התייחסות לכך בספר הרכב. שי -
מצבר וורטה (VARTA) האם נחשבים איכותים?
shais01 פרסם הודעה בנושא של Haim_gds בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
מקור האבחנה בין הדגם השחור (מתאים למכוניות מיושנות/פשוטות) לבין הכחול (למכוניות מודרניות) הוא האתר העולמי של וורטה, זה מופיע שם מפורשות. ראה בתיאור המצברים בקישור הזה : http://www.varta-automotive.com/index.php?id=26 אין לי נסיון עם הסדרה השחורה של וורטה, האתר עצמו מתייחס אליה כנחותה לעומת הכחולה. כשתי כבר 4 מצברי וורטה מהסדרה הכחולה (לארבעה רכבים נפרדים, אף אחד לא התקלקל עד היום) וברור לי שגם בפעם הבאה זה יהיה וורטה כחול. מאחר והפרש המחיר בין הכחול לשחור הוא בד"כ זניח, אני לא רואה סיבה להתפשר. שי -
מצבר וורטה (VARTA) האם נחשבים איכותים?
shais01 פרסם הודעה בנושא של Haim_gds בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
ועניינית לשאלתך וורטה הוא מצבר מעולה. יש לי נסיון ארוך איתם, אבל מהסדרה הכחולה. גם בדיסקברי דיזל וגם ברנו סניק במתאר הכי קשה למצבר - נסיעות מקומיות (לא עירוניות, אני גר במושב, אבל מהבית לביה"ס/לחוג/לחברים של הילדים). בדיסקברי של אישתי היא גם מתעקשת ליסוע עם אורות... שורדים יפה מאוד. ממליץ בחום. בדוק וורטה כחול, הוא יותר איכותי מהשחור. 90 אמפר נשמע לי המון לרכב בנזין מתחילת שנות ה 90, ממליץ לך לבדוק באתר של וורטה העולמי מהו המצבר המתאים לרכבך. ואיששטח מומלץ מאוד - אחלה שירות. שי -
אתה צודק, ולא רק פעמיים אלא גם בכיוונים מנוגדים, לניטרול השפעות רוח ושיפוע (לא שיש שיפוע שם, זה פלאטו אדיר). לדעתי עיקר האתגר כאן אינו במנוע אלא דווקא באוירודינמיקה. לייצר גוף שמצד אחד ייצר מינימום גרר זה טריוויאלי, אבל שייצר כח הצמדה מספיק כדי שהמכונית לא תעוף במינימום גרר זו החוכמה. ואם להיות יותר מדוייק - לייצר בדיוק את כח ההצמדה המינימאלי כדי להשאר על הקרקע. שי
-
האם לעשות טיפול שנתי לרכב שמגרד את ה 6500 ק"מ? (+זקוק להמלצה על מוסך מורשה למאזדה
shais01 פרסם הודעה בנושא של Transporter בתוך רכב כללי
יש בתמה מסנן מזגן. עמוד ליד כנף ימין (צד הנוסע) עם מכסה מנוע פתוח, באזור קיר האש באזור שקרוב לכנף יש מכסה פלסטי לא גדול ומתחתיו הפילטר. נשלף בדקה בלי שום כלי עבודה. זאת בהנחה ובתמה שלך (לפני 93 כזכור לי) זה זהה לזו שהיתה שלי (מודל 93). אם לא הוחלף אצלך מזמן, תחליף - זה משפר משמעותית את איכות המיזוג. ולזה שמעלי, למרות שהתמה היא אכן מכונית ישנה, היא מדהימה ברמת התחכום והחוכמה בה היא נבנתה. התרעה על כמות מי קירור נמוכה אין לי היום בשתי האלפות שאני מחזיק, מדידת גובה שמן מנוע רק באחת ועד היום אני לא מבין מה היא מודדת..., בקרת אקלים שמגבירה את מהירות המאוורר בעצירה לשמירה על רמת אוורור קבועה כו'. אוטו מדהים שאני מתגעגע אליו מאוד. שי -
ענתיקות בדרכים ובחצרות, יולי - אוקטובר 2010, הנחיות בהודעה הראשונה
shais01 פרסם הודעה בנושא של Benni Haspel בתוך רכבי אספנות
אני לא הייתי מפרסם את מיקום הרכב, על אחת כמה וכמה אם נראה שהוא תקוע. טוב לבעל הרכב לא יצא מזה. שי -
bagira תתפלא. אני משרת באותה היחידה מאז 1990, כיום במילואים, ואין לי ספק שאם שוב נקבל רכבים מגוייסים, ינהגו בהם בכבוד, בזהירות, ובעיקר במינימום הנדרש ורק לאחר ששאר הרכבים (צבאיים/שכורים) מוצו. וזו בעיני חלק מהגאווה לשרת בה. וישה, הנקודה שאתה מעלה, שבה אנו מתנדבים לסכן את חיינו אבל רוטנים על השימוש ברכושנו נכונה מאוד, אבל אני מודה שגם אני מתחלחל מהמחשבה שיגייסו את הלנדרובר האהוב שלי... שי
-
זו בעיקר תעודת עניות ליחידה בה שירתת. באותה 'מלחמה' (לא ממש נלחמנו, להזכירך) גם אצלנו היו רכבים מגוייסים, עמדו בחניה ושימשו כמוצא אחרון, באישור אישי של מפקד היחידה, בדחילו ורחימו. ובשל"ג גייסו לאבא שלי את הטרנספורטר, חזר די בסדר עם גרעינים של דובדבנים במאפרות... שי
-
תבדוק שלא מדובר במונית לשעבר. שי
-
אני לא מהנדס מיזוג, אבל בגדול ההספק בכ"ס הוא הספק המנוע החשמלי המניע את המזגן-חשוב אבל לא קריטי. התפוקה ב BTU היא החשובה והיא תכלס מעידה על הביצועים של המזגן. עוד נתון רלוונטי - היעילות האנרגטית שלו. אם נקביל באופן גס ועקרוני לעולם הרכב: הספק המזגן=נפח המנוע התפוקה ב BTU = הביצועים:תאוצה/מהירות מירבית שי
-
בגדול היו לפריזמה 4 דגמי מנוע בנזין, לפחות בארץ: 1.3 שהיה נדיר מאוד. 1.5 - 85 כ"ס - גל זיזים בודד ותכלס מנוע זהה לפיאט רגטה (ולפיאט אונו 70 בהגדלת הנפח), היתה גם רמת גימור LX למנוע הזה שכללה חלונות חשמל קדמיים ונעילה מרכזית. זה היה גם המנוע היחיד ששודך לתיבת הילוכים אוטומאטית. 1.6 - 100 כ"ס - גל זיזים כפול וקרבורטור, מזגן מקורי וצ'ק פאנל. ח"ח ונ"מ. 1.6 - 110 כ"ס - 'סימבול' - גל זיזים כפול, הזרקה, גימור מפואר - ריפודי אלקנטרה, הגה כח וכל האמור לעיל.
-
באופן די מוזר, היו הרבה תקלות בהתחלה, חלקן כאמור כבדות, אבל בהמשך הרכב כאילו התיישר והפגין אמינות ראויה. ביחוד עם סיום האחריות והמעבר לטיפול אצל אנג'לו (שפתח מוסך עצמאי). איכות הרכבה? רמת הטיפול הטכני בארץ לא תאמה את רמת המכונית, אז נכון שתקלה בגיר אינה קשורה כנראה אבל שאר התקלות כנראה שכן. יש האומרים שהפער בין רמת הטיפול לבין רמת המכוניות נשמר, למרות שרמת המוסכים עולה רמת מורכבות המכוניות עולה בקצב מהיר והפער נשמר, כאשר התוצאה היא בעיות אמינות בדגמים מסויימים שאינן מופיעות בחו"ל, וחלקן שייכות גם לתנאי ארץ הקודש - מז"א, איכות הדלק וכו'. באופן כללי לנצ'יה מטופלת היא מכונית אמינה. היתה לי תמה טורבו עם 270,000 ק"מ, שנהיגה בה הרגישה איכותית מאוד והבטחון בהגעה ליעד בסיום הנסיעה היה מלא, הרבה יותר ממה שיש לי היום באלפא 166 צעירה ממנה עם קצת יותר מחצי הקילומטרז'... שי
-
הטעות היא שלי, שתי הפריזמות שהתייחסתי אליהן הן משנת 88, ושתיהן נרכשו בסוכנות המרכזית בת"א, כך שלפחות מבחינה זו אין כאן סגירת מעגל . מסכים עם התייחסותך ל Y10, שילוב נהדר של אלגנטיות וחסכון. אני זוכר איך הסתכלתי עליהן בהתפעלות במוסך המרכזי בזמן שבאנו לטפל בפריזמה שהייתה של הורי (וכפי שכבר נכתב כאן לפני, היא נסעה נהדר, הבעיה היתה שהרבה מהנסיעות שלה היו למוסך. התקלות הבולטות שאני זוכר - התחממות מנוע, חלון חשמלי שכשל והכי גרוע - גיר ידני(!) שהלך אחרי שנה ו 20,000 ק"מ, וזה לא היה בגללי ! את האגרסיות שלי כנהג צעיר הוצאתי על טלבוט 1510 אמיצה שקדמה לפריזמה). שי
-
קצת אחרי שקיבלתי רשיון הורי קנו פריזמה חדשה, 1.6 קרבורטור, לא סימבול לצערי, שנת 88. היה אוטו מדהים. לפני כשנה קניתי פריזמה 88 1.5 יד ראשונה מפנסיונר באמצע שנות ה 80 לחייו. קנה אותה חדשה כשיצא לפנסיה. נקנתה עם פחות מ 80,000 ק"מ, המוכר אמר שהעדיף בדרך כלל ליסוע באוטובוס בגלל בעיות חניה... נראית מבפנים ונוסעת (חופשים/קרקושים) כמו אוטו עם 80,000 ק"מ=נהדר! אבל מבחוץ קטסטרופה - חלודה 504L, אולי מכרת את שתיהן? הפרוספקט של ה 89 בידי כולל השירבוטים של איש המכירות עליו (מחירי תוספות וכו') שי
-
ייעוץ לרכישת רכב חדש לפנסיונרית,תקציב 90000
shais01 פרסם הודעה בנושא של matanfr בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אני לא יודע בת כמה אמא שלך ומה מצבה הרפואי, וכמובן מאחל לך שהיא תחייה שנים רבות ובבריאות מצויינת, אבל תרשה לי לציין מניסיוני האישי (למען האמת - נסיונה של אימי) שני פרמטרים שלא ציינת ושכדאי לקחת בחשבון, ביחוד אם בכוונתה להחזיק ברכב שנים רבות, כפי שהחזיקה בפיאסטה. 1. להעדיף גיר אוטומטי - גם אימי נהגה כל חייה ברכבים ידניים וזו היתה ההעדפה שלה, הרכב הנוכחי שלה נקנה כאילוץ/כפשרה עם גיר אוטומטי והסתבר שזה היה מאוד לטובה - עם העליה בגיל הקואורדינציה ומהירות התגובה נפגמות ולמרות שאימי נוהגת היטב אני והיא מאוד מרוצים שיש לה אלמנט אחד פחות להתעסק בו. 2. גובה הישיבה/המושב - לאנשים מבוגרים קשה לקום מרכבים נמוכים, נסה להעדיף רכב בעל מושב גבוה יחסית - בסגנון מיניואן, המאפשר ישיבה נוחה וקימה נוחות. בהצלחה! שי -
בלי דגם זה באמת לא רלוונטי, כי ב 35 היו 3 הילוכים קדמיים וב 135 היו 4. אבל זה טרקטור... תשלב ותנסה, גם ברביעי הוא לא יכבה (יקטר, אבל ימשוך.) שי
-
Land Rover Discovery נזק המחייב שיפוץ מנוע
shais01 פרסם הודעה בנושא של boardrider בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לא מכיר אותו. בצפון שמעתי דברים טובים על מוסך גבע, ממליץ לך לגרור לשם את הרכב לקבלת חוות דעתם. לפחות להתייעץ איתם טלפונית לפני החלטה על השבתה (למיטב זכרוני שם הבעלים/המנהל הוא יורמי ידין). זכור שגם אם המחירון נמוך, חשוב מהי הערכתך האישית את הרכב. אם הוא במצב טוב (מלבד הארוע המצער )גם אם כלכלית זה נראה לא מוצדק להשקיע סכום השוה למחיר המחירון בשיפוץ המנוע/החלפתו, הרי החלופה - השבתה+רכישת רכב אחר עשויה להיות הרבה יותר יקרה. כאן אתה יודע מה יש לך בידיים. דיסקו I דיזל במצב טוב וק"מ סביר קשה מאוד למצוא, וגם אז המחיר בהתאם. בכל מקרה תתיעץ עם רמי שיואב המליץ לך עליו, הוא עובד בדרום כך שלעזור בפועל הוא כנראה לא יוכל, אבל תקבל עצה מאדם חסר אינטרסים, וזה שווה הרבה. שי -
Land Rover Discovery נזק המחייב שיפוץ מנוע
shais01 פרסם הודעה בנושא של boardrider בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
למכור As is לסוחר או לאדם פרטי. האם המנוע נבדק ע"י בעל מקצוע מתחום ה LR? בהתחממות הרבה פעמים כל שנדרש הוא שיפוץ ראש. שי -
ויש לעידן מ'איששטח' גם יופי של שירות. קניתי השבוע מצבר VARTA כחול 74 אמפר (750 ש"ח) כולל משלוח עד הבית. אחרי שעתיים שיניתי את יעד המשלוח למוסך בו הרכב המתין, עודכנתי כי השליחות תתבצע למחרת (מקובל). למחרת בלבלתי את המוח לגבי מועד ההגעה כי המוסכניק לחץ עלי. בכל המופעים הללו נענתי באופן מיידי ובאוירה נעימה. לא רק שלעידן מחירים מצויינים (לא יודע אם הכי נמוכים, אבל לבטח בתחום הנמוך), השירות מצויין. שי
-
Land Rover Discovery נזק המחייב שיפוץ מנוע
shais01 פרסם הודעה בנושא של boardrider בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לא מכיר את יואב מהפוסט מעלי, מכיר מצויין את רמי וחותם על כל שיואב כתב עליו. ממליץ להתיעץ איתו בסוגיה, לא הייתי פוסל שיפוץ של המנוע, גם אם העלות גבוהה יותר. קשה לי להאמין שתמצא מנוע TDI שאין בעברו מאות אלפי ק"מ. כמי שמכר לפני חצי שנה TDI EDC 97 ששירת אותנו להפליא במשך 7 שנים ו 100,000 ק"מ (לא מעט בזכות רמי) כדי להתקדם ל TD5, יש לי המון סנטימנטים ל TDI ויש לא מעט תחומים בהם הוא עולה על מחליפו, אל תוותר עליו בקלות! מניח ששאלותיך בעניין הביטוח/רישיון ואיתורן רלוונטיות להשבתה, באם תלך על זה תוכל לקבל את החלק היחסי שנותר בכל אחד מהם, לעיתים בניכוי דמי ביטול. שי -
שיבוש של PTO=Power TakeOff, הציר המשונן באחורי הטרקטור (וחלק מרכבי 4X4 הישנים) המשמש להנעת ציוד חקלאי/בניין. שי
-
מישהו שמקלל רוצה לדעת איך הופכים להיות כתבי רכב (מקלל. כן. מקלל)
shais01 פרסם הודעה בנושא של submachine בתוך רכב כללי
וכמו בסרט של הגששים (ששמו פרח מזכרוני), גם מודעות האבל הן מקור מידע טוב ולכתבים - לא להעלב, בצחוק! שי
