Jump to content

shais01

  • הודעות

    881
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

כל מה שפורסם על ידי shais01

  1. היתה לי כזו ידנית מודל 2002, מחדשה ועד 130K ו 2006. אוטו מעולה. היתה לי תופעה זהה, בהתחלה קושי בהתנעה אחרי עמידה ארוכה של שבוע, בהמשך זה התקצר עד למצב שהתנעת בוקר היתה כמעט בלתי אפשרית וחייבה סטרטרים ארוכים מאוד. אחרי שהניע בפעם הראשונה לא היתה בעיה במשך היום. המוסך (המורשה - הרכב עדיין היה באחריות/הסכם אחזקה) התקשה בפתרון התקלה, אבל אחרי מספר ביקורים הוחלפו גומיות האטימה של המזרקים (לדבריו) והבעיה נעלמה. כל זה כשהרכב היה בן 3 שנים וכ 100K. שי
  2. אחרי תיקון פנצר השבוע, הפנצרמאכער אמר שאין צורך לאזן, הוא סימן והחזיר את הצמיג ע"פ הסימון. התעקשתי שיאזן, אמרתי שאשלם את האקסטרה. הוא העלה את הצמיג על מכונת האיזון והריץ אותו מבלי לפרק את המשקולות הקיימות וראה זה פלא - הצמיג לא היה מאוזן... שיקול שלך, אני לא חוסך בזה. שי
  3. shais01

    איטום חלון אחורי

    הרכב המדובר - פורשה 928. אף זגג לא יקח אחריות, ובצדק, על חלון שעלות השגת חדש עלולה להגיע לאלפי שקלים, שלא לדבר על כאב הראש בלהשיגו. כמו שיוני ציין, זו לא בדיוק מאזדה, לטוב ולרע. ודעתי האישית - אין ברירה, צריך לתקן כמו שצריך, גם אם יש כאן סיכון לשמשה. ממליץ לקחת את הזגג הכי טוב שתמצא, לצאת מהמיטה ברגל ימין, להחביא שום באוטו ולתת 20 ש"ח לקבצן הראשון שתפגוש בצומת... שי
  4. הפריזמה שבחתימה שלי, מודל 88 עם פחות מ 80,000 ק"מ... אמיתי? כנראה שכן, קניתי אותה מיד ראשונה, הבעלים בן 84 קנה אותה חדשה בשנת 88 (מן הסתם...) כשיצא לפנסיה אמר לי שהעדיף ליסוע לרוב המקומות באוטובוס כדי לא להסתבך עם חניה. החליט לוותר על רשיון הנהיגה בגיל 84 ואז מכר את הרכב. מה שכן, האוטו נראה מבפנים ונוסע כמו אוטו עם כ"כ מעט ק"מ - בלי חופשים, חלק ושקט. שי
  5. רפי בהנחה וזו אכן התקלה, זה פשוט תענוג לעקוב אחרי התגובות שלך בפורום, שבאות מבעל מקצוע מנוסה, שכבר חווה הכל והתנסה בכל התקלות האפשריות. מתיאור התקלה הייתי בטוח שמדובר בתקלה מורכבת ולא זולה לתיקון שתחייב נבירה בצמות לחיפוש קצר מסתורי. לא הייתי מעלה על דעתי פתרון כ"כ טריוויאלי ויש לי תחושה, שבעל רכב שהיה פונה לחשמלאי לא כל כך ישר, היה משלם הרבה על 'תיקון נתקים/קצרים בצמה'... שי
  6. הפוך גוטה, הפוך אם כבר אתה מחפש חולה. אתה הוא ה'תורם'... שי
  7. גם אצלם אין קשר ישיר בין המחירון (קראוס) למציאות? מה ההסבר לפער הזה? שי
  8. זה חדש לי, הבנתי שה 911 הרבה יותר מבוקשת ולכן יקרה. בכל מקרה - ברכות, גם אני מעדיף את ה 928 על פני ה 911, גם אם היא פחות 'קלאסית'. שי
  9. shais01

    שיפוץ גיר

    הי יוני בדקת עם איציק מבית דגן? אני בטוח שידע לחבר אותך לגיר מפירוק או למקום הנכון לשיפוץ שי
  10. אאל"ט, התנעה של רכב מודרני בדחיפה (ידני בכל אופן) עשויה לגרום לנזק בלתי הפיך לממיר בשל דלק לא שרוף שמגיע אליו. לכן, גם אם ניתן להניע רכב עם גיר רובוטי בדחיפה/דרדור, וגם אם לא יגרם נזק לגיר, משיקולי שמירה על הממיר כדאי להמנע מכך. שי
  11. למיטב ידיעתי במנוע הזה (TDI 300, זהה לקיים בדיפנדר עד סוף שנות ה 90) אין קשר בין המזרקים לשמן. אני מכיר שבמנועי דיזל מודרניים (הזרקה ישירה אאל"ט) המזרקים מופעלים ע"י שמן וזוהי נקודת כשל למעבר סולר לשמן, הדוגמה הכי מוכרת לי - איסוזו טרופר. קשה לי לעקוב אחרי צריכת הדלק - זהו הרכב השני במשפחה, אישתי נוסעת בו בעיקר נסיעות קצרות. שי
  12. שלום הרכב - לנדרובר דיסקברי 97 EDC אוטו' (אין EDC ידני...), 191,000 ק"מ. לאחרונה נתקלתי בתופעה לא מוסברת של עליה במפלס שמן מנוע. שמתי לב לראשונה לפני כ 2000 ק"מ, לפני טיפול 190,000. בטיפול העלתי העניין בפני מנהל המוסך (מורשה LR), לדבריו לא מכיר תופעה שכזו בדיסקברי, ובמהלך הטיפול לא אובחנו תקלות הרלוונטיות/עשויות להסביר תופעה שכזו. כיום, כ 1000 ק"מ אחרי הטיפול, יש עליה של כחצי ס"מ מעל המפלס איתו עזב הרכב את המוסך אחרי הטיפול. המנוע נשמע מצויין, אין תופעות נילוות (קשיי התנעה/עשן חריג בהתנעה, השמן ונוזל הקירור נקיים). אני מניח שסולר חודר בדרך כלשהי לשמן וגורם לעליית המפלס. מישהו מכיר/נתקל בתופעה? מהיכן עשוי לעבור סולר לשמן (בהנחה וזה אכן מה שקורה?) שי
  13. shais01

    התחדשתי בסיטרואן XM

    תשובתך לא ממש מעודדת אותי, ואם זה המצב, אני הולך לשמור מרחק גדול מאוד מכל XM שאראה על הכביש . 1. אין צנרת שלא נפרצת, בשלב זה או אחר של חיי המערכת, בין אם מכשל פנימי (פיטינג, אטם וכו') ובין אם בשל טראומה חיצונית. בעולם הרכב - מכשול על הכביש, קריסת מכלול אחר בתא המנוע הפוגע בצנרת ההידראולית. 2. מה קורה אם מאגר הלחץ (מצבר הידראולי) עצמו כושל? 3. לא מבין כיצד מערכת שאין בה חיבור מכאני מייצרת כזה בשעת חירום, ומה ההיגיון במערכת שכזו. יעילותה של מערכת Fly By Wire נובעת מהויתור על חיבור שכזה. ושוב, מעצם העובדה ש XM לא מתרסקות כל שני וחמישי כנראה שיש במערכת יותר תבונה מכפי שעלה עד עכשיו, הבעיה שאני לא מצליח לעלות עליה... שי
  14. shais01

    התחדשתי בסיטרואן XM

    ומה קורה אם יש אובדן פתאומי (קרע בצנרת, אטם שנפרץ) של הנוזל ההידראולי במערכת הבלמים? האם מאבדים אז גם היגוי וגם בלמים אני מניח שלא, מכיוון שאם כן זו היתה מערכת מסוכנת מדי לשימוש בכבישים ציבוריים. שי
  15. shais01

    התחדשתי בסיטרואן XM

    מבלי להיכנס לויכוח בינך לבין חן, וכאוהד של סיטרואן, האם משמעות הגאונות הזו היא שבכביית מנוע או באובדן נוזל הידראולי בנסיעה במהירות גבוהה נאבד את כל יכולת ההיגוי באחת וללא התרעה? אם כן, זהו תכנון מטריד בלשון המעטה. שי
  16. הדגם נקרא בתחילת דרכו בארץ קרייזלר (תוצרת צרפת) 1307. בהמשך שונה לטלבוט 1510, וזה הדגם שהופיע כאן. זה היה האוטו הראשון שנסעתי עליו - טלבוט 1510 שנת 80 (עם רשיון ), מטבע הדברים השילוב הזה, של מכאניקה צרפתית עדינה ונהג צעיר גרם להורי להתייאש ממנו מהר ולעבור לפאסאט. היה אוטו מעולה דווקא - מפנק ומפואר. סולרה היה הכינוי של דגם הסדאן, הזהה מכאנית. שי
  17. אין סיכוי שאני אגיד את זה. החותנת שלי מבשלת פי אלף יותר טוב מאמא שלי שי
  18. הכל בסדר בגירה? ההתנפלות הזו על רפי לין אינה במקומה. לא מכיר את רפי אישית, אבל מעריך מאוד את נכונותו לסייע לכלל הגולשים, במגוון תחומים. הפניית אדם המתעניין באלפא יחודית לפורום של מועדון אלפא היא אך הגיונית. לא היה בה כדי לפגוע במי מהגולשים כאן. לטעמי הפגנת גישה צינית ומתנשאת כלפי מי שאך ניסה לסייע לאחר, ולא לגמרי נכשל בכך (בלשון המעטה). שי
  19. ההמלצה המנצחת! התקשרתי, קיבלתי הצעת מחיר בטלפון, אטרקטיבית מאוד ביחס לכל האופציות שעלו כאן (160 ש"ח לכל סוללה, כולל מע"מ) כולל חידוש התאים (מזכיר : 9.6V, Ni-Cd) ואחריות לחצי שנה. הגעתי אליהם - חברה גדולה העוסקת ביצור וחידוש סוללות במגוון תחומים. ההחלפה לקחה יומיים, שתי הסוללות עובדות כמו גדולות. 'עמית תעשיות בע"מ', רח' הבונים 9 אשדוד, 08-8561612. יש להם גם סניפים במרכז ובצפון. בקיצור - לעת עתה מומלץ ביותר ומונע את כאב הלב שבהשלכת מברגות תקינות לפח. נראה במבחן הזמן איך הסוללות שורדות. ושתי תוספות קטנות - הם בחופש השבוע, אז לא להתבעס אם אין תשובה בטלפון, וכמובן נדרש להבהיר - אין לי כל קשר אליהם. שי
  20. אם כבר, CX-XL שי
  21. התמונה הימנית היא של המברגה הכחולה שלי - סוללה שחורה. יש המלצות למקום לשיפוץ הסוללות באיזור המרכז - דרום? (מתגורר באיזור גדרה, נייד לטובת שיפוץ איכותי) שי
  22. שלום ברשותי 2 מברגות של בוש, יחסית ישנות: כחולה - GSR 9,6 VES-2 ירוקה - PSR 96 שתיהן 9.6 וולט, שתיהן עובדות מצויין לצרכי, ובשתיהן הסוללות (Ni Cd) גמורות. בירור מול לדיקו (דרך סוכנות משנה) העלה כי רק אחת מהסוללות תגיע למלאי בעוד חודש ותעלה 300 ש"ח. ב e-bay לא מצאתי סוללות מקוריות, רק תחליפיות באיזור ה 30 $ לפני משלוח שמכפיל הסכום. אני מפספס משהו? יש דרך לרכוש סוללות איכותיות (לאו דווקא מקוריות) במחיר סביר או שהמלכוד הוא ברור ומיועד להוביל אותך לרכש של מברגה חדשה מישהו מחדש את הסוללות הקיימות? עזרתכם. שי
  23. זו דיאן, לא דה-שבו שי
  24. דווקא יש. ראיתי כמה כאלו. 2009.
  25. לפי מבנה המספר - של רנו/ניסאן, שנתון 99-00 להערכתי מדובר בניסאן טרנו, למיטב זכרוני מספר הרישוי שלהם במקום רגיש לנסיעת שטח.
×
×
  • תוכן חדש...