Jump to content

shais01

  • הודעות

    881
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

כל מה שפורסם על ידי shais01

  1. לא נראה לי שרפי, שהתעקש על רכישת 164 V6 סופר ידנית והשקיע הרבה בטיפוחה ירשה לעצמו להתנייד עם כיתוב 2000TS מאחור... שי
  2. מבלי להכנס לחישובים מפורטים, גם אני בעד רכב איכותי וישן על פני חדש. אבל אני עושה את זה כפול מחזיק אלפא 166 (לפניה לנצ'יה תמה טורבו) ואלפא GTV. עלות רכישת שתיהן יחד - משמעותית פחותה מרכישת משפחתומטית. עלות האחזקה בהתחשב בירידת הערך שכמעט אינה קיימת כבר אצלי - פחותה (לא נתווכח אם משמעותית או לא). החסרונות: להיות מוכן לזה שתקרנה תקלות, שהרכבים מצריכים התעסקות/יחס/קשב שרכב חדש פטור מהם. לא כל תקלה תיפטר באופן מיידי, ביחוד אם מכוונים לערוץ חליפי בהזמנת חלקים (יבוא אישי מחו"ל). היתרונות: נו באמת כמו שכבר נאמר - זה לא מתאים לכל אחד, אבל למי שזה מתאים - זה בול. שי
  3. מסמך/נוהל פנימי של המשטרה איננו חוק. תקרא טוב את סע' 4 במסמך שאתה עצמך הבאת. ממליץ לך להתבטא בסגנון יותר אדיב, לא הזיק לאף אחד. שי
  4. סוף דבר. מסתבר שהתנהגות מד החום היתה הגיונית, וכותרת הפוסט שגויה. לאחר החלפת טרמוסטט שהיה תקוע (פתוח חלקית), נראה היה שהרדיאטור קר בחלקו. נסעתי לרדיאטוריסט (שמוליק 'גונגה', יושב במוסך 'דרך השטח' בת"א - מומלץ בחום 0546607095), פורק הרדיאטור ולאחר שנשללה האפשרות לנקותו (דודי פלסטיק יבשים) הותקן רדיאטור חלופי יעודי ל 166. והרכב הפסיק להתחמם. עדיין לא ברור לי מדוע לפני החלפת הרדיאטור כאשר המחוון הראה על התחממות סגירת סוייץ' ופתיחתו ביטלו את ההתחממות, לפחות לכמה דקות (כלומר המחוון הראה 89 מעלות) ומדוע בחיבור הרכב לסורק חיישן טמפ' נוזל קירור (השייך למערכת ההזרקה, לא למחוון החום) הראה טמפ' נורמאלית בעת שהמחוון הראה על התחממות. אבל עם עובדות לא מתווכחים. הלקח שלי לפחות הוא לא לקחת הנחות מקילות, די מהר הלכתי לכיוון של תקלת מחוון כאשר בעצם המחוון היה תקין והרכב התחמם. למזלי/לשמחתי תחושת הבטן שלי לא נתנה לי ליסוע ברכב במצב הזה ומלבד נסיעות אל/מבעלי המקצוע השונים, הוא עמד, כמו גם שההתחממות היתה מתונה כך שלא נגרם כל נזק. שי
  5. עדכון ביניים: הרכב נבדק במוסך ונשללה התחממות אמיתית - מערכת הקירור תקינה, טמפ' נוזל הקרור במיכל העיבוי/צינורות הרדיאטור מעט מתחת ל 90 מעלות בזמן שהמחוון מראה 110. הטמפ' נמדדה בעזרת מד חום ליזר/IR (לדעתי הוא עובד על IR). הרכב נבדק ע"י חשמלאי שעבר על החיוט, הארקות ובכלל ולא מצא בעיה. מסתמן שהשלב הבא - מכון לספידומטרים. שי
  6. רפי תודה על תשובתך, כרגיל . ב 166 המצבר מותקן מאחור, בתא המטען. האם זה משנה את תשובתך? האם זו משימה שחשמלאי רכב יתמודד איתה בקלות? שי
  7. האוטו אצלי שבועיים. בזמן הזה לא הותקן כלום, קיים איתוראן ישן. המוכר פירק מגבר לפני מסירת הרכב. השאלה היא כיצד אני מוודא שמדובר בתקלת מחוון ושהמנוע אינו מתחמם באמת? הרי זו בעצם הנחה מקלה - עצוב עד מאוד יהיה לגלות שלמרות שזה הגיוני שזו תקלת מחוון, זו היתה תקלת אמת והלך מנוע (או ראשים - יש כאן שניים...). שי
  8. שלום לכולם. ברשותי אלפא 166 (ידנית ) שנת 98 עם 180,000 ק"מ. הרכב אצלי כשבועיים, טופל עד היום במרכזי, עם הרכישה בוצע טיפול טיימינג שכלל החלפת משאבת מים. עם התנעת מנוע קר מחוון טמפ' נוזל הקירור עולה באופן עקבי ומתייצב על טיפה מתחת ל 90 מעלות. בד"כ הוא נשאר שם. לפעמים הוא נשאר שם למספר דקות ואז עולה ומתייצב באיזור 100-110 מעלות. פעם אחת הגיע קרוב ל 120 (עד שנישברתי וכיביתי). לא זיהיתי קשר ישיר בין אופן תפעול המנוע (האצות/שיוט קבוע/עמידה בסרק) לבין עליית הטמפ'. אין קשר להפעלת/אי הפעלת מזגן. המוזר הוא שכיבוי מנוע במצב של טמפ' גבוהה (100-110 מע') והתנעה או פתיחת סוויץ מיידית מראה 90 מעלות . במקרה כזה המנוע שוב מתייצב על 90 מעלות למספר דקות, ובד"כ עליית הטמפ' הנ"ל חוזרת. בוצע ניקוז למערכת הקירור. כשהמנוע חם צינור עליון ותחתון ברדיאטור חמים באותה המידה. לא יודע אם זה קשור, אבל מספר דקות אחרי ההתנעה התצוגה הדיגיטלית של מד הק"מ המצטבר והמתאפס משתבשת, עד להתנעה הבאה. האם לחשוד בזיוף מד טמפ'? מחיר הטעות כאן הוא גדול... הרכב מחר בדרך למוסך, אם יש למישהו כאן (רפי לין?) תובנות ועצות - אשמח לשמוע. שי
  9. פוגע בול! שי
  10. נגמרו החיילים שרצים על הג'בלאות בחמסין הקיץ ובבוץ בחורף כי מסתמן שכולם כאן עובדים במהלך השירות ונשארים במשרד מרוב מסכנות או שאין להם זמן לגלוש באמצע השבוע בפורומים... שי
  11. ולכן כל המגיבים בשרשור מסכימים שפותח השרשור צדק ופעל באורח חוקי. הדיון פה, ומרבית המגיבים כאן חושבים כך, הוא לא פעל באורח הוגן ומתחשב. לא היינו שם, אבל סביר להניח כי תגובה הוגנת ומתנצלת מצד המתדלק בזמן אמת היתה מביא לתגובה מקבילה מצד פותח השרשור, ולכן גם למתדלק שטעה יש בעיני חלק בתוצאה שבסוף פגעה בעיקר בו. שי
  12. לאור המתקפה עליך (פותח השרשור) אומר כי אתה לא צריך להתנצל על מעשיך, הצדק אתך. השאלה שעלתה היא האם נהגת כלפי המתדלק בטיפה חמלה, וזו כבר שאלה שלך מול עצמך. לאור המשפט הזה ובהנחה שאני מבין אותו כפשוטו יש לי תחושה ברורה שפותח השרשור נהנה מהכנסה של יותר ממשכורת חייל סדיר. זה בסדר (בהנחה וזה נעשה ע"פ חוקי צה"ל), אבל לא מאפשר לפותח השרשור להשתמש בטענת 'חייל סדיר עני'. שי
  13. למרות שאתה צודק, ולמרות שהמתדלק טעה, אני הייתי מרחם עליו וסופג את הטעות שלו. את הדלק הרי קיבלת, אתה תשתמש בו, הוא לא מתקלקל. אז נכון שחטפת הוצאה גבוהה ממה שתכננת, אבל לא הפסדת כסף. הוא לעומת זאת מחק בטעות הזו שלו שכר של חצי יום עבודה. ומרבית הסיכויים שהוא לא חייל בפועל כמוך אלא מבוגר ממך בשנתיים=חייל משוחרר. שי
  14. יתכן והיום שניהם חונים בתנאים זהים, אבל אני מניח (ואם אני טועה, אני מתנצל מראש) שאינך הבעלים הראשון בשני הרכבים וכי הם לפחות מתחילת העשור כך שמספיק שאחד מהם בילה אצל בעלים שבמקום העבודה לא היתה לו חניה מקורה כדי ליצור פער. האם הרכב בו ריפוד התקרה צנח מראה סימני בלאי שמש נוספים - פלסטיקה פנימית/חיצונית, ניקלים, צבע? לאחרונה קניתי אלפא 166 מודל 98 שחנתה כל חייה בחניה מקורה ולפניה ראיתי (ולא קניתי) לנציה קאפה 97 שחנתה כל חייה בשמש. הנסועה ומספר הידיים היו דומים (עם יתרון לקאפה) נכון שהדגמים אינם זהים אך חולקים את אותה הפלטפורמה ובאים מאותו קונצרן ואני מניח שאיכות הבניה דומה אם לא זהה. ההבדל בין איך שתא הנוסעים ב 166 שחנתה בצל לעומת זה של הקאפה שחנתה בשמש נראה הוא פשוט מדהים. בקאפה הכל התפורר - פלסטיקה/ריפודים, כל הניקלים היו אכולי חלודה. ה 166 נראית כמעט כמו חדשה. שי
  15. רכב העומד הרבה בשמש צפוי לסבול מצניחת ריפוד תקרה מוקדם בהרבה מרכב החונה בצל. יתכן שזה מקור השוני בין רכבך לרכב של אישתך. שי
  16. צניחת ריפוד התקרה זו תופעה נפוצה בלנד רובר דיסקברי. התארגנה קבוצה לקבלת הצעות מחיר מכמה רפדים. המחיר שסוכם (לפני כשנתיים כמדומני) היה 750 ש"ח לדיסקברי 'רגיל' ו 950 ש"ח למפואר - כולל 2 חלונות בגג ולכן מורכב יותר לעבודה. מנגד בדיסקברי קל להוציא את הגג דרך הדלת האחורית, ברכב משפחתי כמו ה C קלאס אולי נדרש פירוק מושבים. בכל מקרה - אתה באיזור המחיר הנכון. חשובה יותר התרשמותך מבעל המקצוע מאשר +/-200 ש"ח. שי
  17. shais01

    רכב שהוא גם מטוס

    על זה שי
  18. shais01

    רכב שהוא גם מטוס

    ולמה שארצה לעשות את זה? שי
  19. shais01

    רכב שהוא גם מטוס

    היו כאלו כבר בשנות ה 50-60. הבעיה של הדגמים הללו בד"כ שהם גרועים בשני התחומים - מטוס גרוע ומכונית גרועה. וכבונוס הם מאוד יקרים. אפשר במחיר הנתון לקנות מטוס נורמאלי+מכונית מעולה. שי
  20. בכוונה אתה מונה דגמים של סוזוקי ? שי
  21. כנס ל Jeeptrip.com ועוד יותר טוב ל Jeepolog.com. למרות הסיומת אלו אתרים ישראלים. כנס לפורום לנד רובר (יש בשניהם), יש שם המון מידע. יש דעות לכאן ולכאן, יש את אלו שנכוו ולא יגעו ב LR בחיים ויש את אלו שלא יחליפו אותו בחיים (כמוני ). כדאי גם שתציין באיזה דיסקברי אתה מתעניין, היום יש כבר ארבעה דורות עם הבדלים גדולים ביניהם. שי
  22. מנסיוני, עדיף משלוח דרך חברת שילוח בינלאומית (Fed-Ex ודומיהן). קצת יותר יקר, אבל חוסך את כל הממשק מול אבירי הבירוקרטיה לעיל. החלק מגיע לארץ, החברה מתקשרת אליך עם עלות המכס, אתה משלם בכרטיס אשראי והחלק מגיע אליך הביתה עם שליח שלהם. שווה. שי
  23. קצר וקולע. שי
  24. פניתי למוכר (שבנתיים הבנתי שהוא ישראלי, לא ידעתי לפני). הוא טען ששלח הפריט לאחיו הגר במודיעין בדואר רשום מארה"ב והאח שלח ממודיעין אלי. אולי. לתחושתי הפריט הגיע במזוודה של מישהו לארץ ואז נשלח אלי. בכל מקרה - שיהיה לו לבריאות, אני עזבתי את זה. ציינתי את המקרה כדי להמחיש שנטייתנו כישראלים לנסות ולכופף את השיטה לא תמיד מתקבלת היטב בצד השני...
×
×
  • תוכן חדש...