Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיפור החלפת רכב שנה אחרי או בשם האחר - מה זה טסלה?


Uri-G
שימו לב! השרשור הזה בן 313 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הסטריאו אכן מטורף דני אני לא האמנתי מצב סטוק שומעים ככה באוטו.

ביצועים של למבורגיני ברכב משפחתי, אפס הוצאות/אפס מאמץ.

צמיגים יקרים כן (יותר זול מצמיגים של למבורגיני/פרארי) מה אתה מצפה מרכב של 3 שניות שינעל צמיגי לינגלונג 4 ב 500 שקל מאוטודיפו = לא ייקרה.

סעו בדרכים טובות.

עריכה אחרונה על ידי m&t
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, דני זומרשטיין כתב:

חצי שנה עם פרפורמנס, 513כ"ס ועלות של עד 12 אג' "דלק" לקמ'. חסרונות: כניסה ויציאה מהרכב מיועדת בעיקר לאתלטים או לדקי גוף. מעבר לכך הכל תענוג. גם הסטריאו המשובח שמגיע בגרסה הזו.

 

הופתעתי דווקא לטובה מהכניסה והיציאה מהרכב. הדלת גדולה ונפתחת לזוית מאוד רחבה. הרבה יותר נח ממכוניות נמוכות אחרות שהיו לי (ואז הייתי גם יותר צעיר), אבל אכן בכללי אני שומר על כושר וגמישות.

לפני שעתיים, outnex כתב:

איך הולך עניין הצמיגים? הם מחוזקים איכשהו לעומת רכב רגיל?
יקרים יותר?

הברגים צריכים להיות מחוזקים למומנט של 175nm , זה משהו שצמיגאי ממוצע לא עושה ויש לוודא כשמחליפים צמיגים.

הצמיגים צריכים גם לעבור הצרחה כל 20 אלף קמ, עוד לא הגעתי לשם.

מחיר הצמיגים, תלוי בדגם. בשלי ,sr ,עולים קצת פחות מאלף שח למישלין ספורט שיש לי עכשיו וזה לא יקר בהרבה ממחיר של צמיגים איכותיים שהיו לי ברכבים אחרים. אני תמיד משקיע בצמיגים, וצמיגים שורדים אצלי הרבה זמן בגלל שהרכב כמעט תמיד חונה בחניונים תת קרקעיים. אני מנחש שבטסלה הם ישרדו פחות, אבל זה קשור בעיקר בסגנון הנהיגה שלי, שבה יותר לידי ביטוי ברכב כזה.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 26.5.2022 בשעה 21:38, Uri-G כתב:

 מאוד נהנה מהרכב. הוא הגשים לי את כל מה שחלמתי שרכב חשמלי צריך להיות והרבה יותר. כשנהגנו בטיול הראשון עם הרכב אני ואשתי לא האמנו שקנינו רכב כזה במחיר הזה. 

 

רוברט, הפרפורמנס רכב מדהים. בתור בעלים פרפורמנס בהווה ובמוו בעבר, קבל כמה ציטוטים נבחרים מהמבחן האחרון של what car של הטסלה 3 פרפורמנס מול  במוו i4 m50.

 

זה מה שהם כתבו על במוו:

"but there is simply no hiding that extra weight in corners. The i4 suffers more from body lean through quick bends, and that means it takes a moment longer to react when you ask it to change direction. And despite the fact that both cars are fitted with the same Pirelli P Zero tyres, the i4 also runs out of grip sooner...

the i4’s steering is slower and more relaxed, while the Model 3’s is sharp and direct. We prefer the extra precision afforded by the Tesla’s faster steering when driving quickly, but the i4’s steering suits its more relaxed demeanour"

 

וזה מהסיכום על הבמוו:

"So, why doesn’t it win this test? Well, judged as a performance car, it doesn’t quite have the grip, poise or balance to challenge the Model 3. For a car with an M badge on its rump, that’s rather disappointing."

 

וזה הסיכום של הטסלה 3:

"And that’s particularly the case when its most direct rival is quicker, better equipped, more practical and cheaper to buy outright...

Model 3 remains the most compelling electric car you can buy today.

"

ואת זה הם כותבים שהפער בעלות הרכבים פחות מ 10%. אצלנו...

 

הם כותבים הרבה דברים טובים על הבמוו בעיקר במה שקשור לרכב סלון מהיר, אבל מעדיפים את הטסלה בהתנהגות ,בהיגוי המדוייק, באחיזה ובביצועים ובקיצור כל מה שקשור בנהיגה. פשוט מדהים מה טסלה הצליחו להשיג בתור ניסיון ראשון שלהם בקטגורית הספורט סלון.

 

כן, מכיר את הההשוואה מ-What Car. וזה לא רק הם. כמעט כל מבחן השוואתי בין הפרפורמנס וה-i4 m50 שראיתי/קראתי עד כה מחו״ל (אנגליה בעיקר), הכתיר את הטסלה כמנצחת.

 

נדמה לי שזה היה מגזין CAR או אולי Top Gear אני לא זוכר כרגע, שבהשוואה בין הפרפורמנס ל-M4 (לא i4) הם כתבו משהו כמו The Model 3 Performance get's a lot closer to the M4 than it has a right to, או משהו בסגנון. 

 

זה מאוד מרשים.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...
לפני 7 שעות, Uri-G כתב:

עלות חשמל שלי 1320 שח לעשרת אלפים קמ. סה"כ 1.32 שח לק"מ

תיקון: 13.2 אג’ לק”מ

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 16.6.2023 בשעה 01:17, Uri-G כתב:

תחזוקה

אחרי שנתיים הגיעה הזמן לעשות טיפול ראשון לרכב. הנוהל בטסלה קצת מוזר. הטיפולים בטסלה הם בגדר המלצה, אין טיפול סטנדרטי. אתה צריך להזמין איזה פעולות אתה רוצה שיבצעו. הזמנתי החלפת פילטר מזגן ונקבע לי ניידת שירות שתגיעה הביתה לצורך החלפת פילטר. להפתעתי לא נשלחה לי שום דרישה לגבי בדיקת נוזל בלמים למרות שזה נמצא בגדר ההמלצות בספר הרכב, מאחר ואני משתמש בבלמים מידי פעם בנהיגה ספורטיבית בכבישים פתוחים לא רציתי לוותר על בדיקת בלמים. אין באפליקציה רובריקה מתאימה לבדיקה כזאת והייתי צריך להזין אותה באופן ידני ואז הופנתי למוסך לצורך הטיפול שכלל החלפת פילטר ובדיקת נוזל בלמים(בצעתי הצרחת צמיגים לפני בצמיגיה). כשהגעתי למוסך ניסיתי לברר מדוע הם לא דורשים בדיקת בלמים או לפחות מיידעים באפליקציה על המלצה כזאת ונאמר שמבחינתם אופן הטיפול הוא באחריות הבעלים של הרכב,  מוזר.

תודה על העידכון המפורט! מאד מעניין לקרוא וכתוב היטב.
לגבי תחזוקה, באמת נשמע מוזר.
אני יודע שאין מרווחים קבועים, אבל חשבתי שהטסלה עצמה מעלה הודעה כשצריך טיפול, ויודעת איזה מערכות צריכות טיפול ואיזה לא, ולפי זה אומר לבעלים אם מספיקה ניידת שירות הביתה או צריך תור במוסך.
הרי בשביל להזמין פעולות ספציפיות צריך קצת הבנה ברכבים -- מה עם לקוחות שאין להם שום מושג, ולא רוצים לדעת, רק ״שיעשו מה שצריך״?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים. זה גם משאיר פתח גדול לאנשים שרוצים לשמור על הרכב בתחזוקת שבר.

 

אפשר, אני מניח, לרשום ידנית באפליקציה שרוצים טיפול אחרי שנתיים והשירות יחזיר תשובה מה צריכים לעשות ויזמין לך תור למוסך, אבל לדעתי זה צריך להיות יותר טריוויאלי מזה.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.5.2022 בשעה 23:16, Uri-G כתב:

 

 

מעצבן
עור סינטטי - שנאתי עור גם במכוניות קודמות שהיו לי, זה פשוט לא מיועד למזג אוויר חם ועוד יותר שונא עור סינטטי. הכסא צובר את כל החום בזמן שהוא חונה בשמש ואז משחרר אותו לתוך הגב תוך כדי נסיעה. אם היה אפשר לקבל את הרכב בלי הדבר המיותר הזה הייתי שמח. אבל כנראה זה סובייקטיבי, כי משום מה לאשתי זה לא מפריע. לי לבנתיים קניתי כיסוי בד למושב שאמור לעזור לבודד את החום מהגב. הקיץ יהיה המבחן האמיתי שלו כשיתחיל החום, נראה כמה זה עוזר.

 

 

סיכום מעולה - אהבתי.

 

אשמח מאוד ללינק לכיסוי למושב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתחבר מאוד למה שרשמת גם בתחילת השרשור.

אחרי חודש וחצי ו 5,500 ק"מ עם MYLR, אני יכול להגדיר אותו כרכב הכי "שלם" שהיה לי.  

הוא לא מצטיין בכל, יש דברים שבאמת פחות טובים (זוית המזגן, עור סינטטי), אבל היתרונות הרבים כולל הנוחות של סמארטפון כמפתח ואפליקציה לשליטה מרחוק, כמו גם העובדה שהרכב מוכן לשימוש ("מותנע") כל הזמן - הם פשוט חוויה אחרת מרכב רגיל.

כשלקחתי את ה3008 בן ה-3 של אשתי לטסט זה הרגיש כמו מסע אחורה בזמן.

 

עכשיו נשאר רק לחפש הנעה אחורית לסופש"ים... :)

 

אגב, לגבי תדירות הטיפולים והמלצות לטיפול - באופן כללי נקודת המוצא של טסלה היא שאנשים צריכים לקרוא את ספר הרכב... יש שם מספיק מידע. 

למשל, אם יש שחיקה מוגברת בבלמים תישמע חריקה ואז תדע שאתה צריך ללכת למוסך... לא רואה סיבה להתעסק עם זה עד אשר תישמע השריקה...  "Model Y רפידות הבלמים מצוידות במצייני שחיקה. מציין שחיקה הוא פס מתכת דק שמחובר לרפידת הבלם, אשר חורק כשהוא משתפשף ברוטור כאשר הרפידה שחוקה. צליל חריקה זה מציין שהרפידות הגיעו לסוף דרכן ויש להחליף אותן. כדי להחליף את רפידות הבלם, פנו אל השירות של Tesla"

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 313 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...