Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 6 שעות, tribel כתב:

אולי אתה לא רואה אותו כי אין חלק כזה.

כמה חיישני חום יש במנוע?

הבקר ב ECU הוא וירטואלי - חלק מהתוכנה.

השאלה היא אם הבקר לא עובד איך רק הדרגה השנייה נכנסת לפעולה?

שאני מפעיל מזגן הוא פועל  מהר שאני ב105 מעלות הוא פועל מאוד מהר אז למה הדרגה הראשונה לא?

אולי יש לו גיבוי של המחשב מנוע?

 

ראיתי סרטון של איך לבדוק את הבקר הזה עם מחשב רכב מתקדם מאוד (שכמובן אין לי) והקפיצות הם ב10%.

אז זה לא רק מצב אחד ומצב 2 אני מאמין שהאוטו יודע לקבוע את המהירות לפי המעלות, מאיזשהי סיבה הוא פשוט לא עושה את זה.

פורסם

ברוב הרכבים המודרנים הפעלת המאוורר של הרדיאטור נעשית בצורה הבאה:

 

מחשב הרכב נותן פיקוד לממסר או ממסרים שאליו מחובר המאוורר. ברכבים מסויימים הפעלת המאוורר נעשית על-ידי אות PWM ככה שברוב המקרים תמצא גם מודול שהינו חלק אינטגרלי או מחובר למאוורר שתפקידו לשלוט על מהירות המאוורר מהפיקוד שמקבל ממחשב הרכב.

 

מהו נפח המנוע וקוד/דגם המנוע כפי שרשום ברישיון הרכב ?

 

 

איזה כייף לי :)

פורסם



ברוב הרכבים המודרנים הפעלת המאוורר של הרדיאטור נעשית בצורה הבאה:
 
מחשב הרכב נותן פיקוד לממסר או ממסרים שאליו מחובר המאוורר. ברכבים מסויימים הפעלת המאוורר נעשית על-ידי אות PWM ככה שברוב המקרים תמצא גם מודול שהינו חלק אינטגרלי או מחובר למאוורר שתפקידו לשלוט על מהירות המאוורר מהפיקוד שמקבל ממחשב הרכב.
 
מהו נפח המנוע וקוד/דגם המנוע כפי שרשום ברישיון הרכב ?
 
 


מנוע 1400 SPJA

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

אני צריך עזרה בלראות איפה הבעיה במערכת הקירור אצלי באוטו ובשביל זה אני רוצה להשוות דברים לפיאסטות אחרות כי אין שום פתרון באינטרנט.

דברים שאני ארצה לדעת זה נקודות מתח במקומות מסוימים, באיזו טמפרטורה קורים דברים, וכל מיני דברים כאלו.

אני המנוע 1.4 אבל גם 1.25 וה1.6 זה אותה מערכת קירור. אם יש פה איקובוסטים (שאני בספק) גם אתכם אני צריך.

פורסם

מה בדיוק הבעיה?  תפרט, יש פה בעלי  מקצוע  שסיכוי סביר שיתנו לך אינפוט יותר מדויק, מאשר משתמשי רכב דומה אחרים שאינם מעולם הרכב.  

פורסם

המאוורר נכנס לפעולה רק שאני מדליק מזגן/האוטו ב107 מעלות. שהוא נכנס לפעולה הוא נכנס רק במהירות נורא גבוה ולא במהירות רגילה אף פעם.
פיוז תקין ריליי תקין והחלפתי את הנגד משתנה של המאוורר עדיין קורה.
מאמין שהחיישן טמפרטורה תקין כי הוא מציג את הטמפרטורה בצורה הגיונית בסורק תקלות שלי, מאמין שהתרמוסטט סבבה כי ההתחממות קוראת רק בעמידה וגם אחרי כמה דקות והמנוע מאוורר בטוח תקין כי הוא עובד אבל רק במהירות גבוה.
הצעות כלשהן?

 

פורסם

מעדכן את הבעיה, החלפתי נגד משתנה למאוורר והבעיה עדיין קיימת

בתאריך 10.12.2020 בשעה 22:28, מרק10 כתב:

ברוב הרכבים המודרנים הפעלת המאוורר של הרדיאטור נעשית בצורה הבאה:

 

מחשב הרכב נותן פיקוד לממסר או ממסרים שאליו מחובר המאוורר. ברכבים מסויימים הפעלת המאוורר נעשית על-ידי אות PWM ככה שברוב המקרים תמצא גם מודול שהינו חלק אינטגרלי או מחובר למאוורר שתפקידו לשלוט על מהירות המאוורר מהפיקוד שמקבל ממחשב הרכב.

 

מהו נפח המנוע וקוד/דגם המנוע כפי שרשום ברישיון הרכב ?

 

 

מנוע 1.4 SPJA

יש לך דיאגרמות או דברים שיעזרו?

פורסם
לפני 14 דקות, danniel כתב:

תעלה סכמת חשמל של המערכת מאוורר מנוע

זה ברור לי שצריך אבל אין לי את הדיאגרמות עצמן בספר של haynes ואין לי את התוכנה ford etis שאני מחפש כבר כמה זמן.

למישהו יש את הדיאגרמות האלו?

פורסם (נערך)

טמפ' אמיתית של 105 מעלות היא תקינה, מה הבעיה בדיוק?

 

אם הייתה בעיה של טרמוסטט אז המאוורר דווקא היה נכנס לפעולה ופולט אוויר קר וחום המנוע היה עולה.

 

קודם כל תחליף מיכל עיבוי שעלותו זולה ותחליף צנרת פגומה , שימוש בסיליקון אינו פתרון, אם בורח לחץ מהמיכל נוזל הקירור ירתח כפי שמרק ענה לך(למרות שהטמפ' תשאר זהה).

 

תחבר סורק תקלות, בצע קריאה של טמפ' מנוע, ותחמם את המנוע ותבדוק מתי בדיוק ובאיזה טמפ' המאוורר נכנס לעבודה, בזמן שהמאוורר נכנס לעבודה תוודא שהוא פולט אוויר חם המעיד על זרימה ויכולת קירור תקינה.

אם מחשב המנוע לא מפעיל את המאוורר משמע שמבחינתו הטמפ' תקינה ואתה מחפש בעיות שלא קיימות- עם מזגן המאוורר נכנס לפעולה משמע הוא והחיווט תקינים.

כאשר הבקר ברכב הזה מתקלקל, או שהמאוורר לא עובד בכלל או שהוא פועל קבוע, אלו בדרך כלל המצבים שאני נתקל בהם.

הבקר מאוורר עם 3 חוטים:

2 חוטים עבים + ו - עם הזנה קבועה, וחוט נוסף דק שהוא מתחבר ישירות למחשב המנוע.

לבקר מספר רב של מהירויות(PWM) ולא שניים, המחשב קובע כמה עוצמה להפעיל את המאוורר.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
  • אהבתי 1
פורסם



טמפ' אמיתית של 105 מעלות היא תקינה, מה הבעיה בדיוק?
 
אם הייתה בעיה של טרמוסטט אז המאוורר דווקא היה נכנס לפעולה ופולט אוויר קר וחום המנוע היה עולה.
 
קודם כל תחליף מיכל עיבוי שעלותו זולה ותחליף צנרת פגומה , שימוש בסיליקון אינו פתרון, אם בורח לחץ מהמיכל נוזל הקירור ירתח כפי שמרק ענה לך(למרות שהטמפ' תשאר זהה).
 
תחבר סורק תקלות, בצע קריאה של טמפ' מנוע, ותחמם את המנוע ותבדוק מתי בדיוק ובאיזה טמפ' המאוורר נכנס לעבודה, בזמן שהמאוורר נכנס לעבודה תוודא שהוא פולט אוויר חם המעיד על זרימה ויכולת קירור תקינה.
אם מחשב המנוע לא מפעיל את המאוורר משמע שמבחינתו הטמפ' תקינה ואתה מחפש בעיות שלא קיימות- עם מזגן המאוורר נכנס לפעולה משמע הוא והחיווט תקינים.
כאשר הבקר ברכב הזה מתקלקל, או שהמאוורר לא עובד בכלל או שהוא פועל קבוע, אלו בדרך כלל המצבים שאני נתקל בהם.
הבקר מאוורר עם 3 חוטים:
2 חוטים עבים + ו - עם הזנה קבועה, וחוט נוסף דק שהוא מתחבר ישירות למחשב המנוע.
לבקר מספר רב של מהירויות(PWM) ולא שניים, המחשב קובע כמה עוצמה להפעיל את המאוורר.


הסיליקון הוא פתרון עד שיגיע המיכל עיבוי החדש (איביי גרמניה).

להגיע ל107 מעלות ורק אז לפעול זה יותר מדי צמוד ואני די בטוח שזה לא היה ככה פעם.
חייב להיות דרגת אוורור קלה יותר כלשהי למאוורר אין מצב שרק ב107 הוא נותן את כל מה שיש לו זה נשמע מאוד מוזר.

שחיפשתי את הבקר (כן בקר) של המאוורר למודל שלי נתקלתי באחד (שכבר הזמנתי) שלא מצאתי איפה הוא מותקן ברכב שלי.
מצד שני דווקא מה שהיה מתואר כ"בקר" (שבתכלס זה סתם נגד משתנה) לפיאסטה מ2015 ומעלה כן היה ברכב שלי שמ2012.
האם הגיוני שהם עובדים ביחד וסתם בדגם שלי שמו במקום שונה או שזה חייב להיות או זה או זה?

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

פורסם
יש לך בקר כזה?
f64ccb10-e500-4d73-8d98-263932f6982f.jpg
 
ממוקם על כונס האוויר צמוד למאוורר, הקונקטור של המאוורר מתחבר אליו ישירות.
כן לפי האינטרנט זה מה שאמור להיות לי ואני לא רואה אותו באזור בכלל שזה מאוד מוזר...

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

פורסם (נערך)

יתכן מאוד ובשנתון שלך מותקן רק נגד מהירות מהסוג הזה:

38b4f3e3-fa85-4b99-b5a4-79e434807291.jpg

אם זה המצב, תסתכל על הכונס אוויר ליד המאוורר, תקלה בנגד מהירות הזה תגרום לאיחור בהפעלת המאוורר, ורק מהירות שניה תכנס לעבודה בטמפ' גבוה יותר ויתכן וזה מתאים לבעיה שלך.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
פורסם
יתכן מאוד ושנתון שלך מותקן רק נגד מהירות מהסוג הזה:
38b4f3e3-fa85-4b99-b5a4-79e434807291.jpg
אם זה המצב, תסתכל על הכונס אוויר ליד המאוורר, תקלה בנגד מהירות הזה תגרום לאיחור בהפעלת המאוורר, ורק מהירות שניה תכנס לעבודה בטמפ' גבוה יותר ויתכן וזה מתאים לבעיה שלך.
זה מה שאמרתי שהחלפתי ממש היום ולא פתר את הבעיה :(

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...