Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משפחתית היברידית - יונדאי איוניק או טויוטה קורולה


jumbos
שימו לב! השרשור הזה בן 1461 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי אנשים,

אנחנו בדרך לרכוש רכב משפחתי חדש מודל 2021, היברידי עם מספיק מקום בתא הנוסעים בעיקר בשביל לחבר שני כסאות בטיחות. חשוב לנו גם האיבזור מבחינת מערכות הבטיחות.

כרגע ההתלבטות היא בין יונדאי איוניק וטויוטה קורולה (הדגמים היקרים יותר עם כל מערכות הבטיחות).

בינתיים הנטיה לכיוון איוניק עקב מתיחת הפנים המוצלחת מאד שנעשתה לא מזמן.

מה דעתכם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדקו גם את קיה נירו.
ב 2020 הרכב עבר כמה שינויים ושיפורים . יותר מאובזר, יותר נוח ושקט, איכות הפנים השתפרה.
יחידת הנעה זהה לאיוניק.

  • רעיון טוב! 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שתיהן חסכוניות אבל מנתונים שראיתי צריכת הדלק בפועל באיוניק עדיפה ב 2-3 קמ/ליטר על הקורולה

 

שתי נקודות נוספות:

- אם ה CVT של הקורולה החדשה מתנהגת כמו זו בקורולה 2014 (שהייתה לי) - אז בעיני זה חיסרון שצריך להילקח בחשבון. אני לא מכיר את התיבה הדו-מצמדית של איוניק

- הקורולה נמוכה. יצא לך להשוות מרווח גחון של השתיים?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שתיהן חסכוניות אבל מנתונים שראיתי צריכת הדלק בפועל באיוניק עדיפה ב 2-3 קמ/ליטר על הקורולה

אחרי נסיעה בשתיהן לאורך זמן (חודש באיוניק), חייב להגיד- הפוך גוטה, הפוך. הקורולה חסכונית יותר ב-5% בערך.
היא יותר רועשת במאמץ ופחות מאובזרת, אבל הייתי מעדיף אותה כי היא יותר מרווחת למשפחה והגיר הרציף שלה (שיותר רועש) יותר אמין מכפול המצמדים של יונדאי.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה לי איוניק 2018 במשך שנתיים וחצי, ולא היו לי שום בעיות גיר.

 

אני חושב שעיקר הבעיות עם גירים דו מצמדיים זה בהתחלת הנסיעה או זחילה בפקק, מה שבהיברידי לא רלוונטי, כי אתה תמיד מתחיל את הנסיעה על חשמל (מנוע חשמלי לא צריך קלאץ׳ כדי להתחיל נסיעה).

 

אז לדעתי אין יותר מדי ממה לחשוש. יש לזה גם 5 שנים אחריות.

 

צריכת דלק - לא ירדתי מ1:17 גם עם רגל כבדה על הגז במהירויות שהשתיקה יפה להן.

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחלוטין איוניק ואו נירו, הגיר הרציף של הטויוטה בלתי נסבל, ולטעמי האיוניק \ נירו טובות יותר מהקורולה.

  • רעיון טוב! 1

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים רצים לקנות רכב היברידי, בלי לבדוק אם הוא באמת מתאים להם,

פות"ש מה כמות הנסיעה השנתית שלך? נוסע הרבה? מעט? ובאיזה תאווי דרך? נוסע עם עומס מלא? עירוני בינעירוני?

לפעמים קניית רכב היברידי היא לא ממש הנכונה, כי באותו כסף או פחות תוכל לקנות רכב הרבה יותר טוב ומתאים לך יותר כאשר ההבדל בעלויות הכוללות שולי ואפילו לטווח ארוך יהיה לחובת ההיברידי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היברידי לא מתאים אולי רק למי שמחפש רכב ספורטיבי (וגם שם קיים היברידי), או אם צריך כושר גרירה.

 

מעבר לזה - כלכלית, אם כבר קונים או לוקחים בליסינג חדש, אני לא מצליח להעלות על הדעת סיבה לקנות לא היברידי.

 

אם משווים משפחתית היברידית מול משפחתית רגילה, ההבדל במחיר לא דרמטי, עלויות אחזקה וטיפולים הן אותו דבר*, והחיסכון בהוצאות דלק מתחיל מהקילומטר הראשון (בניגוד לדיזל).

 

*לרכב עדיין באחריות יצרן, אחר כך זה 400 ש"ח בשנה להאריך אחריות בטויוטה, מה שנראה לי די מתקזז עם העובדה שלא צריך להחליף צלחות/רפידות כל שנתיים.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בטוח ששוק המשומשים יהיה פחות טוב, וזה בגלל עלויות אחזקה יקרות בעתיד, אם זה מכלול חשמלי, סוללות שבכלל שוברות את כל הכדאיות של רכישה הזו.

מעבר לזה, ההבדל בהוצאות דלק לא יהיה כזה משמעותי למי שלא נוסע הרבה, אז למה לסבול ברכב משעמם או פחות פראקטי רק בגלל שהעדר רץ לקנות רכב היברידי? כאילו בשם הזה יש קסם, ואפילו המחקרים מתחילים להוכיח שזה לא כזה חסכוני וגם לא כזה לא מזהם,

יש היום לא מעט מכוניות עם מנוע מוגדש וקטן שיהיה הרבה יותר מוצלח מרכב היברידי, אם זה זמינות כח, איכות, פראקטיקה, ובטח עמידות לטווח ארוך,

מי מחליף צלחות כל שנתיים? הגזמתה, זה תלוי באופי הנסיעה, אני מחליף בדר"כ רפידות כל שנתיים, וצלחות לפחות 4.

 

לכן שוב, תלוי מה הדרישות של פות"ש, לרוץ על עיוור לקנות היברידי לדעתי טעות איומה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"לסבול"?

טוב, כל אחד והקריטריונים שלו לסבל.

 

תקלות במכלול חשמלי וסוללות יקרות? רבבות פריוסים בנות 10+ שמסתובבות פה, די שוברות את הטענה הזאת.

 

פרקטיקה? מה לא פרקטי באיוניק/נירו/קורולה/פריוס (חוץ מכושר גרירה, אבל גם כל ה3 ציל טורבו רובוטי לא בדיוק מצטיינות שם).

 

מוגדש וקטן יותר עמיד בטווח ארוך מיחידת הנעה היברידית של טויוטה? טוב אחי.

 

רפידות בפריוס מחליפים פעם ב100 אלף פחות או יותר. בהיברידי אתה יכול "לרכב" על הבלמים בירידות/האטות כל היום בלי שום בעיה, זה אפילו יתבטא בצריכת דלק נמוכה יותר.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

לשכן שלי היתה פריוס בת 10, אכל קש מכמה בעיות חשמל שהיו לו, דווקא לא הסוללה (לטענתו הוחלפה לפני שקנה), מכר אותה אחרי חצי שנה וקנה ראב 4, ואמר לי בפירוש "משוגע מי שקונה היברידי ישן",

אז לי היא בוודאי לא שוברת שום טענה.

 

נסכים שלא להסכים, כרגע, אני לא רואה שום סיבה לרוץ לקנות רכב היברידי מסובך ומורכב יותר בשביל לחסוך כמה שקלים בחודש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 48 דקות, wildlands2019 כתב:

נסכים שלא להסכים

 

Agreed

 

הניסיון שלי ושל אנשים שאני מכיר עם פריוסים, הוא שזה משהו שנוסע ונוסע כל עוד מטפלים בו.

 

להורים שלי יש פריוס 2011, ששם, חוץ מסוללה שמתה והוחלפה באחריות, לא היו תקלות חשמל whatsoever, חוץ ממנורות שרופות.

 

אבל בגדול - לי אין ניסיון עם טורבו קטנים, לך אין ניסיון עם היברידי, אז אנחנו סתם טוחנים מים פה.

  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1461 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...