Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משפחתית היברידית - יונדאי איוניק או טויוטה קורולה


jumbos
 שיתוף
עוקבים 13

פוסטים מומלצים

היי אנשים,

אנחנו בדרך לרכוש רכב משפחתי חדש מודל 2021, היברידי עם מספיק מקום בתא הנוסעים בעיקר בשביל לחבר שני כסאות בטיחות. חשוב לנו גם האיבזור מבחינת מערכות הבטיחות.

כרגע ההתלבטות היא בין יונדאי איוניק וטויוטה קורולה (הדגמים היקרים יותר עם כל מערכות הבטיחות).

בינתיים הנטיה לכיוון איוניק עקב מתיחת הפנים המוצלחת מאד שנעשתה לא מזמן.

מה דעתכם?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

גם לא הבנתי איזה התעסקות וסיכון יש עם היברידי   בעיניי עם TSI+DSG יש יותר התעסקות וסיכון

תבדקו גם את קיה נירו. ב 2020 הרכב עבר כמה שינויים ושיפורים . יותר מאובזר, יותר נוח ושקט, איכות הפנים השתפרה. יחידת הנעה זהה לאיוניק.

הייתה לי איוניק 2018 במשך שנתיים וחצי, ולא היו לי שום בעיות גיר.   אני חושב שעיקר הבעיות עם גירים דו מצמדיים זה בהתחלת הנסיעה או זחילה בפקק, מה שבהיברידי לא רלוונטי, כי אתה תמיד מתחיל את הנס

תבדקו גם את קיה נירו.
ב 2020 הרכב עבר כמה שינויים ושיפורים . יותר מאובזר, יותר נוח ושקט, איכות הפנים השתפרה.
יחידת הנעה זהה לאיוניק.

  • רעיון טוב! 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

העיניין הוא האם ללכת על האיוניק למרות שקורולה עם ניסיון די מוכח בתור היברידית ובסופו של דבר גם יפנית?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שתיהן חסכוניות אבל מנתונים שראיתי צריכת הדלק בפועל באיוניק עדיפה ב 2-3 קמ/ליטר על הקורולה

 

שתי נקודות נוספות:

- אם ה CVT של הקורולה החדשה מתנהגת כמו זו בקורולה 2014 (שהייתה לי) - אז בעיני זה חיסרון שצריך להילקח בחשבון. אני לא מכיר את התיבה הדו-מצמדית של איוניק

- הקורולה נמוכה. יצא לך להשוות מרווח גחון של השתיים?

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שתיהן חסכוניות אבל מנתונים שראיתי צריכת הדלק בפועל באיוניק עדיפה ב 2-3 קמ/ליטר על הקורולה

אחרי נסיעה בשתיהן לאורך זמן (חודש באיוניק), חייב להגיד- הפוך גוטה, הפוך. הקורולה חסכונית יותר ב-5% בערך.
היא יותר רועשת במאמץ ופחות מאובזרת, אבל הייתי מעדיף אותה כי היא יותר מרווחת למשפחה והגיר הרציף שלה (שיותר רועש) יותר אמין מכפול המצמדים של יונדאי.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה לי איוניק 2018 במשך שנתיים וחצי, ולא היו לי שום בעיות גיר.

 

אני חושב שעיקר הבעיות עם גירים דו מצמדיים זה בהתחלת הנסיעה או זחילה בפקק, מה שבהיברידי לא רלוונטי, כי אתה תמיד מתחיל את הנסיעה על חשמל (מנוע חשמלי לא צריך קלאץ׳ כדי להתחיל נסיעה).

 

אז לדעתי אין יותר מדי ממה לחשוש. יש לזה גם 5 שנים אחריות.

 

צריכת דלק - לא ירדתי מ1:17 גם עם רגל כבדה על הגז במהירויות שהשתיקה יפה להן.

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לחלוטין איוניק ואו נירו, הגיר הרציף של הטויוטה בלתי נסבל, ולטעמי האיוניק \ נירו טובות יותר מהקורולה.

  • רעיון טוב! 1

Seat Arona FR– הבחירה של האישה..

Hyundai Ioniq Premium

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים רצים לקנות רכב היברידי, בלי לבדוק אם הוא באמת מתאים להם,

פות"ש מה כמות הנסיעה השנתית שלך? נוסע הרבה? מעט? ובאיזה תאווי דרך? נוסע עם עומס מלא? עירוני בינעירוני?

לפעמים קניית רכב היברידי היא לא ממש הנכונה, כי באותו כסף או פחות תוכל לקנות רכב הרבה יותר טוב ומתאים לך יותר כאשר ההבדל בעלויות הכוללות שולי ואפילו לטווח ארוך יהיה לחובת ההיברידי.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

היברידי לא מתאים אולי רק למי שמחפש רכב ספורטיבי (וגם שם קיים היברידי), או אם צריך כושר גרירה.

 

מעבר לזה - כלכלית, אם כבר קונים או לוקחים בליסינג חדש, אני לא מצליח להעלות על הדעת סיבה לקנות לא היברידי.

 

אם משווים משפחתית היברידית מול משפחתית רגילה, ההבדל במחיר לא דרמטי, עלויות אחזקה וטיפולים הן אותו דבר*, והחיסכון בהוצאות דלק מתחיל מהקילומטר הראשון (בניגוד לדיזל).

 

*לרכב עדיין באחריות יצרן, אחר כך זה 400 ש"ח בשנה להאריך אחריות בטויוטה, מה שנראה לי די מתקזז עם העובדה שלא צריך להחליף צלחות/רפידות כל שנתיים.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני בטוח ששוק המשומשים יהיה פחות טוב, וזה בגלל עלויות אחזקה יקרות בעתיד, אם זה מכלול חשמלי, סוללות שבכלל שוברות את כל הכדאיות של רכישה הזו.

מעבר לזה, ההבדל בהוצאות דלק לא יהיה כזה משמעותי למי שלא נוסע הרבה, אז למה לסבול ברכב משעמם או פחות פראקטי רק בגלל שהעדר רץ לקנות רכב היברידי? כאילו בשם הזה יש קסם, ואפילו המחקרים מתחילים להוכיח שזה לא כזה חסכוני וגם לא כזה לא מזהם,

יש היום לא מעט מכוניות עם מנוע מוגדש וקטן שיהיה הרבה יותר מוצלח מרכב היברידי, אם זה זמינות כח, איכות, פראקטיקה, ובטח עמידות לטווח ארוך,

מי מחליף צלחות כל שנתיים? הגזמתה, זה תלוי באופי הנסיעה, אני מחליף בדר"כ רפידות כל שנתיים, וצלחות לפחות 4.

 

לכן שוב, תלוי מה הדרישות של פות"ש, לרוץ על עיוור לקנות היברידי לדעתי טעות איומה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

"לסבול"?

טוב, כל אחד והקריטריונים שלו לסבל.

 

תקלות במכלול חשמלי וסוללות יקרות? רבבות פריוסים בנות 10+ שמסתובבות פה, די שוברות את הטענה הזאת.

 

פרקטיקה? מה לא פרקטי באיוניק/נירו/קורולה/פריוס (חוץ מכושר גרירה, אבל גם כל ה3 ציל טורבו רובוטי לא בדיוק מצטיינות שם).

 

מוגדש וקטן יותר עמיד בטווח ארוך מיחידת הנעה היברידית של טויוטה? טוב אחי.

 

רפידות בפריוס מחליפים פעם ב100 אלף פחות או יותר. בהיברידי אתה יכול "לרכב" על הבלמים בירידות/האטות כל היום בלי שום בעיה, זה אפילו יתבטא בצריכת דלק נמוכה יותר.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

^

לשכן שלי היתה פריוס בת 10, אכל קש מכמה בעיות חשמל שהיו לו, דווקא לא הסוללה (לטענתו הוחלפה לפני שקנה), מכר אותה אחרי חצי שנה וקנה ראב 4, ואמר לי בפירוש "משוגע מי שקונה היברידי ישן",

אז לי היא בוודאי לא שוברת שום טענה.

 

נסכים שלא להסכים, כרגע, אני לא רואה שום סיבה לרוץ לקנות רכב היברידי מסובך ומורכב יותר בשביל לחסוך כמה שקלים בחודש.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 48 דקות, wildlands2019 כתב:

נסכים שלא להסכים

 

Agreed

 

הניסיון שלי ושל אנשים שאני מכיר עם פריוסים, הוא שזה משהו שנוסע ונוסע כל עוד מטפלים בו.

 

להורים שלי יש פריוס 2011, ששם, חוץ מסוללה שמתה והוחלפה באחריות, לא היו תקלות חשמל whatsoever, חוץ ממנורות שרופות.

 

אבל בגדול - לי אין ניסיון עם טורבו קטנים, לך אין ניסיון עם היברידי, אז אנחנו סתם טוחנים מים פה.

  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...