Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ק״מ של אוטו יד 2 - האם משנה האם הרכב נסע נסיעות עירוניות או בין עירוניות?


רונשו
שימו לב! השרשור הזה בן 1354 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן,

אני מחפש מכונית יד 2 ורוצה לבדוק טענה של אבא שלי.

מדובר על רכב בין 3 שנסע 60000 קמ.

הוא טוען שבגלל שהנסיעות היו בין עירוניות, אז זה השפיע יותר על האוטו (מבחינת כמה צריך לתחזק אותו בעתיד) מאשר אם הנסיעות היו בתוך העיר.

מה דעתכם?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק ההפך. 

 

בבין עירוני ללא פקקים משמעותיים לרוב הרכב והמכלולים שלו עובדים משמעותית פחות קשה מאשר בנסיעה בתוך העיר. 

  • רעיון טוב! 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היה מדובר על כבישי גרמניה שבה אין הגבלת מהירות אז אולי זה היה נכון. בארץ אין ספק שבינעירוני הרבה יותר נוח לרכב, תספור כמה באמפרים יש בעירוני כיום, כמה אתה עוצר ומתחיל נסיעו וכו' וכו'.

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, הבלאי מחוץ לעיר (בהנחה שאין הרבה פקקים) קטן משמעותית.

הרכב מגיע לטמפרטורת עבודה, לרוב אין צורך בהרבה האצות והאטות (תחת הנחה שאין משהו חריג ושלא נוסעים בפקקים), תיבת ההילוכים לרוב לא תעבוד קשה כי היא תמצא על ההילוך המקסימלי (או 1-2 הילוכים מתחת במקרה של עקיפה, אם צריך בכלל, תלוי ברכב), פחות שחיקה לרכיבים שמשככים את הכביש, כמו שמיכה ציין - במפרים שיש בעיר, בורות ניקוז וכו'.

 

אני יכול להגיד שאצלי למשל ברכב מהרגע שאני עולה על כביש 6, אני יכול לעבור עשרות קילומטרים בלי שהרכב יעביר אפילו הילוך פעם אחת, כל הדרך על הילוך שביעי. במקרה הזה תיבת ההילוכים לא צריכה לעבוד קשה בכלל (למעשה אין העברות הילוכים בשלב כזה), דבר שמאריך את אורך החיים שלה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לאלה שכתבו לפניי שבנסיעה בנן עירונית יש פחות בלאי, אבל אם הרכב יד 2 איך אפשר לדעת מה היה אופי הנסועה?  יכול להיות שהוא נסע הרבה בעירוני. יכול להיות גם שלמרות שנסע הרבה בבין-עירוני, נסע בעירוני לא פחות מרכב עם קילומטרז' נמוך יותר משמעותית.

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפועל אי אפשר לבדוק או לדעת.

גם אם הרכב נסע בעיקר בעיר זה ל אומר שהוא יבלה במוסכים.

 

אם הרכב שמור, מטופל לא הייתי חושש לקנות אותו.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 52 דקות, 133hp כתב:

מסכים בגדול עם זה שנסיעה בין עירונית זה פחות בלאי לרכב אבל מה הייתם בוחרים:
רכב בן 3 -4 עם 120k בין עירוני או 60k בתוך העיר?

 

מאוד תלוי איזה רכב. 

 

אבל בגדול, בהנחה והרכב שנסע רק בעיר טופל כמו שצריך(ספר טיפולים מאומת, ולא סיפורי אלף לילה ולילה של המוכר) אז אותו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להרבה רכבים בימינו יש מחשב רכב ורישום לצריכת דלק ממוצעת לאורך X ק"מ אחרונים רוב בעלי הרכבים לא מאפסים את זה ואתה יכול לראות צריכת דלק ממוצעת לאורך 10,000 ק"מ האחרונים או לאורך כול חיי הרכב בכך אתה יכול לדעת אם הרכב נסע בתוואי עירוני או בין עירוני ואם קרעו אותו (לחצו הרבה).
שואלים את בעל הרכב איפו הוא עובד ומה השימושים שלו ברכב ומצליבים את המידע שהוא מספק עם צריכת הדלק הממוצעת במחשב רכב עושים 1+1 וזהו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מספיק כמה נסיעות בעיר וזה מעלה את הממוצע, לא ניתן להסיק מזה.

 

אם בעל הרכב לא יגלה את האמת לא ניתן לדעת.

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים בגדול עם זה שנסיעה בין עירונית זה פחות בלאי לרכב אבל מה הייתם בוחרים:
רכב בן 3 -4 עם 120k בין עירוני או 60k בתוך העיר?
 
הנקודה ניא שנדיר מאוד שהרכב נוסע אך ורק בבינעירוני. 
 
בדוגמא הנ"ל, המצב יכול להיות כזה:
רכב אחד עשה 60 אלף בעיר,
רכב שני עשה 60 אלף בעיר ועוד 60 אלף בינעירוני, אז ברור שהבלאי שלו גבוה יותר.
 
 
אם הייתה לי דרך לוודא שהרכב עם 120 אלך ק"מ עשה את כולם בבינעירוני בלי פקקים, הייתי מעדיף אותו עם הורדה משמעותית במחיר על הקילומטרז' הגבוה. 
 
יוצא מנקודת הנחה שלשניהם אותן שעות מנוע, רק שאחד נסע במהירות ממוצעת 30 קמ"ש והשני נסע במהירות ממוצעת 60 קמ"ש. בהערכה גסה אותו בלאי רק שהרכב עם 120 אלף ק"מ זול משמעותית.
 
כל עוד אין דרך לוודא את זה (שזה המצב ברוב המקרים) הייתי מעדיף את הרכב עם 60 אלף. 

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1354 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...