Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחליפה ראויה ללאון - לאון חדשה? רנו קפצ'ור? קרוז טורבו? (סביב 120K)


Kreios
שימו לב! השרשור הזה בן 3322 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יסלחו לי חובבי הצרפתיות, אבל למה לקנות רכב שמנסה לחקות את הגולף (308 ) במקום איטרציה של הגולף (לאון)?

 

הדבר היחיד שהיה גורם לי להתלבט ביניהן הוא שנת האחריות הנוספת של הצרפתייה, אלא שכשהייתי נזכר שעם הלאון מדובר בגיר ידני, רכב זול יותר לרכוש ועם פוטנציאל לירידת ערך נמוכה יותר, ההתלבטות הייתה נגמרת..

עריכה אחרונה על ידי Fkl0ster
:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 212
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

יסלחו לי חובבי הצרפתיות, אבל למה לקנות רכב שמנסה לחקות את הגולף (308 ) במקום איטרציה של הגולף (לאון)?

 

הדבר היחיד שהיה גורם לי להתלבט ביניהן הוא שנת האחריות הנוספת של הצרפתייה, אלא שכשהייתי נזכר שעם הלאון מדובר בגיר ידני, רכב זול יותר לרכוש ועם פוטנציאל לירידת ערך נמוכה יותר, ההתלבטות הייתה נגמרת..

 

אני ממש לא נחשב כחובב צרפתיות ועד שלשום אפילו קצת סלדתי מהן.

ישבתי גם בלאון החדשה וגם ב-308 והתחושות שונות לגמרי.

תקרא לזה איך שתרצה, חיקוי או לא - התחושה ב-308 היא הרבה יותר יוקרתית. אפילו מעל הגולף.

לגבי ירידת הערך של הלאון, עם צ'מפיון אי אפשר לדעת כלום, הכל תלוי במבצעים שיעשו לקראת סוף הדגם.

אני כרגע לא בשלב שאני משכנע לכאן או לכאן כי אני בעצמי עדיין מתלבט בין שתיהן והסקודה.

 

קח בחשבון שבמקרה של ה308 הבאגז׳ העצום (לרכב בגודל כזה) בא על חשבון מקום לנוסעים מאחור - היא צפופה!

 

זה משהו שאכן אצטרך לקחת בחשבון.

למרות שבמושב האחורי אמור להיות רק כסא בטיחות לילדה והאישה כשכולנו נוסעים ביחד.

אני ממש לא אנסה לדחוף שם שלושה מבוגרים בגודל מלא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישבתי ב-308 לפני משהו כמו חודש וחצי (כשבדקתי את ה-DS3) ולא נפלתי. התחושה לא יוקרתית באמת: אני נמנה על "מלטפי הדשבורדים", ויכול לומר שברגע שהיד נשלחה למסע מישושים בכפתורים השונים ובמרקם החומרים היא חזרה מאוכזבת, יחסית ללאון. מה שכן, תא הנוסעים ב-308 נראה יותר יקר (עד שאתה נוגע).

עריכה אחרונה על ידי Fkl0ster
:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה, היתה לי את אותה התלבטות לפני כמה חודשים.

את הסקודה הורדתי מהשיקול כי הRapid Spaceback היא איטרציה הRapid, אומנם יותר חזקה ומאובזרת בנדיבות אבל לא לרכב הזה פיללתי שהחלטתי להוציא סכום שכזה. אוקטביה ירדה מהפרק כי לא רציתי בג'ז גדול מידי ורכב ארוך יותר.

על גולף כמובן שלא היה מה לדבר, לצערי הרכב דל באבזור באופן יחסי ובמחיר מנופח ברמה שאי אפשר לתאר.

הייתי מוכן להתגמש בתקציב בשביל להכניס לשקלול את ה308. ראיתי את הרכב, נכון, ההרגשה אכן יוקרתית והרכב נוח למדי. 3 שנות אחריות. אבל לתוספת המחיר שהייתי צריך לשלם לא מצאתי סיבה אמיתית.

 

נכנסתי ממש במקרה לסוכנות של סיאט, במקור, למרות שמדובר בVagית לכל דבר, לא ספרתי אותם בכלל, כנראה משיקולי תדמית.

התישבתי בלאון, עברתי על הרשימת אבזור, ראיתי את המחיר, לאחר נסיעת מבחן לא הייתי צריך לחשוב פעמיים. זה הכי טוב שהכסף שלי יכול לקנות.

כמובן שאם אתה מחפש דגם ידני תאכל לרכוש את דגם הFR הידני עם מנוע ה1.4 שהינו מאובזר עוד יותר מדגם סטייל 1.2tsi עם DSG, המחיר שלו הרבה מעבר למעולה ונותן תמורה עוד יותר טובה להוצאה. אם הייתי מוכן לדגם ידני אין לי ספק שעל הדגם הזה הייתי הולך.

 

כפי שכבר רשמתי בשרשור הזה, אחרי חודש וחצי עם הלאון אני הרבה מעבר למרוצה. כוח, נוחות, פינוק ואבזור, יוקרתיות, חסכון. זה הכי טוב שיכלתי למצוא בסכום הזה.

לפעמים אני טיפה פוזל לכיוון הFR DSG שעליה החלטתי לוותר, אבל אחרי שאני נזכר במחיר אני גם נזכר כי בסכום שלה, אולי עם עוד טיפה גמישות, יכלתי לקנות רכבים הרבה יותר טובים ואיכותיים. אבל זו כבר קבוצת מחיר אחרת לגמרי.

 

בקיצור, איש איש ושיקוליו. כל אחד ומה שהוא אוהב. העיקר שתעשה את הבחירה הנכונה בשבילך.

בהצלחה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהמשך להודעה של ניר, כל פעם שאני רואה לאון על הכביש אני בוהה בה ונזכר כמה היא הייתה קרובה להיות שלי. מתוך ההתלבטות בין ה-A1 ללאון קניתי את המיני (הטוב בשני העולמות) - השיקוף המוצלח של הפולו (שהיא נפילה בין הכסאות - עדיף לאון מאובזרת או A1 עירומה).

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קח בחשבון שבמקרה של ה308 הבאגז׳ העצום (לרכב בגודל כזה) בא על חשבון מקום לנוסעים מאחור - היא צפופה!

 

קודם כל, היא לא כזו צפופה. כמו משפחתית רגילה - לא נראה לי שהלאון יותר מרווחת.

 

חוץ מזה, לפתרון בעייה זו ניתן לקחת סטיישן. עליה לא נהגתי, אבל לפי המבחנים זה פותר את העניין כי גם בסיס הגלגלים ארוך יותר והבגאז' כמובן גדול יותר וענק בפני עצמו (מעל 600 ליטר ללא קיפול מושבים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שאם אתה מחפש דגם ידני תאכל לרכוש את דגם הFR הידני עם מנוע ה1.4 שהינו מאובזר עוד יותר מדגם סטייל 1.2tsi עם DSG, המחיר שלו הרבה מעבר למעולה ונותן תמורה עוד יותר טובה להוצאה. אם הייתי מוכן לדגם ידני אין לי ספק שעל הדגם הזה הייתי הולך.

דגם ה-FR עם מנוע 1.4 גם יהיה פחות חסכוני והוא גם מגיע בגרסת 3 דלתות בלבד. כאמור אני צריך 4/5 דלתות.

אגב, אם משווים את ה-1.2TSI עם גיר DSG ל-308 אוטומטית, ה-308 יוצאת אפילו זולה יותר.

 

לפתרון בעייה זו ניתן לקחת סטיישן. עליה לא נהגתי, אבל לפי המבחנים זה פותר את העניין כי גם בסיס הגלגלים ארוך יותר והבגאז' כמובן גדול יותר וענק בפני עצמו (מעל 600 ליטר ללא קיפול מושבים).

 

רק אל תשכח שהסטיישן עולה כ-15K יותר מגרסת ההאצ'בק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישבתי ב-308 לפני משהו כמו חודש וחצי (כשבדקתי את ה-DS3) ולא נפלתי. התחושה לא יוקרתית באמת: אני נמנה על "מלטפי הדשבורדים", ויכול לומר שברגע שהיד נשלחה למסע מישושים בכפתורים השונים ובמרקם החומרים היא חזרה מאוכזבת, יחסית ללאון. מה שכן, תא הנוסעים ב-308 נראה יותר יקר (עד שאתה נוגע).

 

"התחושה לא יוקרתית באמת" - כלומר, להבדיל מהמיני שהיא "יוקרתית באמת"?

 

אם היית אומר רק "יוקרתית", ניחא. הרי ידוע שהגדרת הפרימיום שלך היא מעט גמישה יותר מהסטנדרט.

אבל שאתה תעז להוסיף "באמת"?!

 

ולגופו של עניין - ה-308 היא יוקרתית לפחות כמו הגולף, בכל היבט שהוא. הן מבחינת איכות חומרים, ובטח ובטח שמבחינת עיצוב הדשבורד שאינו חסר כל השראה כמו הגולף. כנ"ל מבחינת איכות הנסיעה, שהינה שקטה, נוחה וחלקה בכמה רמות יותר מהגולף. כן, למרות מנוע ה-3 צילינדרים.

גם זמינות הכוח גבוהה יותר.

יש לזכור שהגולף והלאון מגיעות בגרסה הזאת עם קורת פיתול מאחור - ממש ממש לא "פרימיום".

 

על הלאון אני בכלל לא מדבר. פות"ש מכיר את הלאון מקרוב כמו שאני הכרתי - שנינו יודעים שמדובר במכונית שאולי מתאימה לצעירים שמחפשים בעיקר כוח וסאנרוף - אבל איכות ונוחות אין בה. המתלים שלה פשוט לא מתאימים למשפחה, ולעניות דעתי - גם לא לאדם רגיל מן היישוב.

 

ולא, אני ממש לא חובב צרפתיות. יתרה מזו, בחיים לא היה לי רכב צרפתי וגדלתי על סיפורי זוועות שההורים שלי חוו עם סיטרואנים שונים.

ואף-על-פי-כן דעתי נחרצת - ה-308 עדיפה על כל מתחרותיה האירופיות.

עריכה אחרונה על ידי mogo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשכתבתי "באמת" לא התכוונתי שציפיתי שהיא תהיה "פרימיום לכל דבר" (באמת שאז הייתי קונה אותה במקום, ומרוויח אבזור עשיר מאד), אלא שאין גיבוי מלא לתחושה היוקרתית - לא כפי שיש ב-VAG בכל אופן. היא די הזכירה לי את המאזדה 3 בתחושה - מתאמצת מאד להיות גולף. שלא תבינו לא נכון חלילה: מדובר בהישג מרשים, רק שהוא לא מדיח את מלכת הקטגוריה (שוב, גולף).

עריכה אחרונה על ידי Fkl0ster
:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פות"ש מכיר את הלאון מקרוב כמו שאני הכרתי - שנינו יודעים שמדובר במכונית שאולי מתאימה לצעירים שמחפשים בעיקר כוח וסאנרוף - אבל איכות ונוחות אין בה. המתלים שלה פשוט לא מתאימים למשפחה, ולעניות דעתי - גם לא לאדם רגיל מן היישוב.

 

שמע, מעולם לא הייתי מפונק בכל מה שקשור לנוחות ורכות ברכב.

כראייה - החלפתי בלאון לג'אנטים 18 אינץ' על חתך 40 בצמיג, מה שהפך אותו לעוד יותר נוקשה.

מעולם זה לא הפריע לי כרווק, אבל עכשיו כשאני מסיע ברכב את אשתי והילדה במושב האחורי, אני מרחם עליהן.

אז עכשיו אני מחפש רכות ונוחות אבל זה יותר בשבילן מאשר בשבילי... :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שכבר רשמתי בשרשור הזה, אחרי חודש וחצי עם הלאון אני הרבה מעבר למרוצה. כוח, נוחות, פינוק ואבזור, יוקרתיות, חסכון. זה הכי טוב שיכלתי למצוא בסכום הזה.

 

הליאון מצוינת אבל צר לי לאכזב אותך, יוקרתית היא לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3322 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...