Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן פיקאסו 1.6 C4 2009 טורבו. נקרעה שרשרת תזמון. מבקש המלצה למוסך לא מורשה יבואן לצורך טיפול.


liko111
שימו לב! השרשור הזה בן 3054 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם ותודה על המידע הרב, החכמתי מאוד מהשרשור הזה.

 

גם אני נקלעתי לסיפור הזה והתנתקה לי שרשרת טיימינג וגרמה להרס של המנוע.

 

הרכב שנת 2009 ועומד כרגע על 110,000 ק"מ. הרכב אצלי 3 שנים וקניתי אותו מלובינסקי טרייד. לפני כן הוא היה שייך לפריים ליס, כך שהוא טופל בקביעות רק במוסכים מורשים, וגם אני טיפלתי בו רק במורשים למעט טיפול תקופתי אחד שעשיתי במוסך לא מורשה.

 

העניין הוא שכבר ב30,000 ק"מ הוחלפה שרשרת טיימינג במוסך מורשה ורק לאחרונה (חודש וחצי) החלפתי טורבו, אחרי שנדלקה נורת זיהום אוויר. הטיפול הזה היה גם במוסך מורשה (מוסך רוברט בירושלים). לאחר הטיפול התלוננתי שעדיין כשהרכב מותנע אז יש אי יציבות בטורים, ונעניתי שזה בסדר וככה זה במנועים האלה. ממה שאני קורא כאן, זה פאדיחה של בעל הרכב שהוא לא המליץ לי על בדיקת טיימינג במצב כזה. האם זה נכון? האם כשנדלקה הנורה של הזיהום אויר והוא בדק במחשב זה היה ברור לו שמדובר בטורבו ולא בטיימינג? האם יש לי מה לבוא אליו בטענות?

 

ובכלל, האם יש לי למי לפנות? ישירות ליבואן? למוסך שהחליף טיימינג ב30,000? לבררות באיגוד המוסכים?

 

אני ממש אובד עצות וכרגע מדובר על הוצאה של 25,000 ש"ח במידה ומדובר במונע חדש. עלות מנוע חדש היא 17,000 לפני מע"מ ועבודה ואילו מנוע מייבוא עולה בסביבות 13,000 לפני עבודה ומע"מ, כך שלכאורה היה כדאי ללכת על חדש, וכך אכן הומלץ לי במוסך.

 

אודה מאוד לעצה והכוונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 118
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

דבר ראשון לחפש פירוקיות בארץ עם מנועים תקינים . לא תמיד צריך ייבוא. לשאול גם כמה יעלה שיפוץ לא במורשה.קבל עוד הצעות מחיר. דבר שני המוסך שלך לא שמע רעשים ? לא ראה בתוכנה זיופי מנוע ? אתה שמעת בבוקר נקישות ? כשאני שמעתי נקישות המורשה אמר לי שככה זה בסדר( מוסך הדקל) . לא השתכנעתי . הלכתי למישהו פרטי ומומלץ שפתח והוציא שרשרת שהתארכה ב 2-3 סמ . גם הסתבר שהמורשה לא ממש החליף את המותחן למרות שרשום בהיסטוריה. מה שגרם כנראה להתארכות השרשרת ולרעשים בבוקר.

בקיצור עכשיו קצת מאוחר אבל במנוע כזה צריכים לטפל אצל מקצוענים. לא אצל חובבנים. לדעתי בוררות לא תניב כלום. היבואן גם ככה מתעלם מהבעיה ורק ממתין שתפול לחכתו מחוץ לאחריות .

יש לי שאלה אחרונה אליך : אם האוטו עבר החלפת שרשרת ב 30000 אתה יכול להגיד לי מה צבע המובילים שלה ? אלו חלקי פלסטיק שמחזיקים את השרשרת במסלולה בתוך המנוע. מעניין אם זה חום או לבן. צילום מהמנוע יעזור.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העניין הוא שכבר ב30,000 ק"מ הוחלפה שרשרת טיימינג במוסך מורשה ורק לאחרונה (חודש וחצי) החלפתי טורבו, אחרי שנדלקה נורת זיהום אוויר. הטיפול הזה היה גם במוסך מורשה (מוסך רוברט בירושלים). לאחר הטיפול התלוננתי שעדיין כשהרכב מותנע אז יש אי יציבות בטורים, ונעניתי שזה בסדר וככה זה במנועים האלה.

גם לי החליפו את השרשרת באחריות באזור ה- 30 אלף. ועדיין המנוע נשמע מוזר ואמרו לי שזה נורמלי. אבל בעצם שיקרו לי כי כאשר שמו לי קיט טיימינג חדש הוא היה שוב מהסוג הדפוק ובאותו זמן בדיוק כבר הופיע קיט משופר באתרי אינטרנט. אני לא חשדתי שזה כך עד שהיא הלכה שוב ואז החלפתי על חשבוני. אצלך כנראה היה אותו סיפור. לכן כדאי שתוסיף פה פרטים - באיזה תאריך בדיוק הוחלף הקיט טיימינג בפעם הראשונה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי שאלה אחרונה אליך : אם האוטו עבר החלפת שרשרת ב 30000 אתה יכול להגיד לי מה צבע המובילים שלה ? אלו חלקי פלסטיק שמחזיקים את השרשרת במסלולה בתוך המנוע. מעניין אם זה חום או לבן. צילום מהמנוע יעזור.

 

לא שמתי לב. בע"ה מחר אהיה במוסך ואבדוק (או שאצלם כבר).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפירוקיות חפשתי דרך כמה מוסכים. רוצים על מנוע מפירוץ מקומי כ12,000 לפני מע"מ ועבודה.

במחיר כזה כבר נראה לי שכדאי להשקיע עוד 5000 וללכת על מנוע חדש.

 

השאלה אם יש לי קייס לפיצוי מול מישהו? היבואן/ המוסך שהחליף טיימינג בפעם הראשונה (בורג שמשתחרר זה נשמע כשל בעבודה שלהם)/ המוסך שלי (שלא עלה על התקלה למרות כמה תלונות ורק טיפל בטורבו).

 

 

בנוסף, במידה ואני הולך על מנוע חדש יש עוד דברים שאני צריך לשים לב חוץ מזה שהקיט של הטיימינג יהיה החדש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכסה שסתומים מהדגם החדש. אחרי התקנה צריך לכייל את המחשב מחדש. תהליך שלוקח איזה חצי שעה ,שעה עם בדיקות . שהמוסך ידאג לניירות מול משרד התחבורה. תכלס , אם התלוננת ולא הקשיבו לך או לא ידעו מה התקלה : זה הזמן להחליף מוסך ויפה שעה אחת קודם.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למען הסדר הטוב, אני מצרף לפוסט הזה את רשימת השמנים המאושרים לשימוש על ידי פג'ו וסיטרואן, עדכני ל 16/12/2015

כל דגמי המנועים מופיעים, מדובר בטבלאות הספציפיות למדינות מסויימות, בינהן ישראל.

 

7.1.1 TU / ET engines.

[TABLE=class: tableauAC]

[TR]

[TD]Engine type[/TD]

[TD]Engine identification[/TD]

[TD]0W30 oil

B71 2312[/TD]

[TD]5W30 oil

B71 2297[/TD]

[TD]5W40 oil

B71 2296[/TD]

[TD]10W40 oil

B71 2300[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]TU1 / TU1A[/TD]

[TD]HFX / HFY / HFZ / HFV[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]TU3 / ET3 / TU3A[/TD]

[TD]KFW / KFV / K6D / K6E / KFU / K6F / KFX / K6C / KFS / KFT[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]TU4 M[/TD]

[TD]YFZ[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]TU5[/TD]

[TD]NFV / NFS / NFU / N6A / NFT / N6B / NFR[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

7.1.2 EW engines.

[TABLE=class: tableauAC]

[TR]

[TD]Engine type[/TD]

[TD]Engine identification[/TD]

[TD]5W30 oil

B71 2297[/TD]

[TD]5W40 oil

B71 2296[/TD]

[TD]10W40 oil

B71 2300[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EW7J4[/TD]

[TD]6FZ[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EW7A[/TD]

[TD]6FY[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EW10J4[/TD]

[TD]RFN / RFM / RFP / RFR[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EW10A[/TD]

[TD]RFJ / RFH[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EW10J4S[/TD]

[TD]RFK[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EW12J4[/TD]

[TD]3FZ[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EW12E4[/TD]

[TD]3FY[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

7.1.3 TOYOTA engines.

[TABLE=class: tableauAC]

[TR]

[TD]Engine type[/TD]

[TD]Engine identification[/TD]

[TD]0W30 oil

B71 2312[/TD]

[TD]5W30 oil

B71 2297[/TD]

[TD]5W40 oil

B71 2296[/TD]

[TD]10W40 oil

B71 2300[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]384F[/TD]

[TD]CFA / CFB[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]1KR-FE[/TD]

[TD]CFB[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

7.1.4 MITSUBISHI engines.

[TABLE=class: tableauAC]

[TR]

[TD]Engine type[/TD]

[TD]Engine identification[/TD]

[TD]0W30 oil

B71 2312[/TD]

[TD]5W30 oil

B71 2297[/TD]

[TD]5W40 oil

B71 2296[/TD]

[TD]10W40 oil

B71 2300[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]2.4 MMC[/TD]

[TD]SFZ / SFY[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]2.0 MMC[/TD]

[TD]AFZ / AFX / FZ9 / FZP / AFY / FZC / FZH / FZE / FZF[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]1.8 D MMC[/TD]

[TD]6HZ / 6HY[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]1.6 MMC[/TD]

[TD]NKZ[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

7.1.5 EP engines. בנזין 1.6 טורבו\אטמוספרי (BMW)

[TABLE=class: tableauAC]

[TR]

[TD]Engine type[/TD]

[TD]Engine identification[/TD]

[TD]0W30 oil

B71 2312[/TD]

[TD]5W30 oil

B71 2297[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EP3[/TD]

[TD]8FS[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EP3C[/TD]

[TD]8FP / 8FR / 8FN[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EP6[/TD]

[TD]5FW / 5FP[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EP6C[/TD]

[TD]5FS / 5FK / 5FL / 5FJ / 5FH[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EP6DT[/TD]

[TD]5FX / 5FT / 5FR / 5F4[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EP6DTS[/TD]

[TD]5FY / 5FF / 5FD[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EP6CDT[/TD]

[TD]5FN / 5FV / 5F2 / 5FA[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EP6CDTX[/TD]

[TD]5FU / 5FB[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EP6CDTM[/TD]

[TD]5FE / 5FC / 5FM[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EP6CDTR[/TD]

[TD]5FG[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EP6FDT[/TD]

[TD]5GZ / 5GW / 5GL[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EP6FDTM[/TD]

[TD]5GY / 5GX / 5GV[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EP6FDTX[/TD]

[TD]5GR / 5GM / 5GT[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EP6FDTR[/TD]

[TD]5GN / 5GP[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

7.1.6 EB engines.

[TABLE=class: tableauAC]

[TR]

[TD]Engine type[/TD]

[TD]Engine identification[/TD]

[TD]0W30 oil

B71 2312[/TD]

[TD]5W30 oil

B71 2297[/TD]

[TD]5W40 oil

B71 2296[/TD]

[TD]10W40 oil

B71 2300[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EB0[/TD]

[TD]ZMZ[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EB2[/TD]

[TD]HMX / HMW / HMZ / HMT / HMU[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EB2 M[/TD]

[TD]HMY[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EB2DTS[/TD]

[TD]HNY[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EB2DTS M[/TD]

[TD]HNW[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EB2DT[/TD]

[TD]HNZ[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

7.1.7 EC engine.

[TABLE=class: tableauAC]

[TR]

[TD]Engine type[/TD]

[TD]Engine identification[/TD]

[TD]0W30 oil

B71 2312[/TD]

[TD]5W30 oil

B71 2297[/TD]

[TD]5W40 oil

B71 2296[/TD]

[TD]10W40 oil

B71 2300[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EC5[/TD]

[TD]NFP[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]EC5 (E100)[/TD]

[TD]NFN[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

7.1.8 DV engines. - מנועי הדיזל המודרניים 1560 סמ"ק

[TABLE=class: tableauAC]

[TR]

[TD]Engine type[/TD]

[TD]Engine identification[/TD]

[TD]0W30 oil

B71 2312[/TD]

[TD]5W40 oil

B71 2296[/TD]

[TD]10W40 oil

B71 2300[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DV4C[/TD]

[TD]8HR / 8HP[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DV4TD[/TD]

[TD]8HT / 8HZ / 8HX[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DV4TED[/TD]

[TD]8HS[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DV4TED4[/TD]

[TD]8HV / 8HY[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DV6ATED4 / DV6AUTED4[/TD]

[TD]9HX[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DV6TED4[/TD]

[TD]9HY[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DV6BTED4 / DV6BUTED4[/TD]

[TD]9HW / 9HT[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DV6TED4 with particle filter[/TD]

[TD]9HZ[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DV6UTED4[/TD]

[TD]9HU[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DV6TED4BU with particle filter[/TD]

[TD]9HS[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DV6TED4B with particle filter[/TD]

[TD]9HV[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DV6C / DV6UC[/TD]

[TD]9HR / 9HC / 9HM / 9HL / 9HD[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DV6C M[/TD]

[TD]9HG[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DV6D[/TD]

[TD]9HP / 9HF[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DV6D M[/TD]

[TD]9HE / 9HJ[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DV6DU M[/TD]

[TD]9HH[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DV6E[/TD]

[TD]9HN[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DV6E M[/TD]

[TD]9HK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DV6FC[/TD]

[TD]BHZ[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DV6FCU[/TD]

[TD]BHX[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DV6FD[/TD]

[TD]BHY[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DV6FDU[/TD]

[TD]BHV / BHS[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DV6FE[/TD]

[TD]BHW[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

7.1.9 DW engines - מנועי דיזל וותיקים וגם דגמים חדשים יותר (1.9 אטמוספרי, 2.0HDI, 2.2HDI)

[TABLE=class: tableauAC]

[TR]

[TD]Engine type[/TD]

[TD]Engine identification[/TD]

[TD]0W30 oil

B71 2312[/TD]

[TD]5W40 oil

B71 2296[/TD]

[TD]10W40 oil

B71 2300[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DW10TD[/TD]

[TD]RHY / RHV / RHU[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DW10ATED[/TD]

[TD]RHZ[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DW10ATED4[/TD]

[TD]RHW[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DW10ATED with particle filter[/TD]

[TD]RHS[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DW10ATED4 with particle filter[/TD]

[TD]RHT / RHM[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DW10BTED[/TD]

[TD]RHX[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DW10BTED4 with particle filter[/TD]

[TD]RHR / RHL / RHJ[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DW10BTED4 with particle filter (EURO 5)[/TD]

[TD]RHF[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DW10UTED4[/TD]

[TD]RHK[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DW10UTED4 with particle filter[/TD]

[TD]RHG[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DW10CTED4[/TD]

[TD]RHE / RHH / RHD / AHY / AHZ / RHB / RHC / RHA[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DW10FE[/TD]

[TD]AHJ / AHK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DW10FD[/TD]

[TD]AHX / AHV / AHR / AHS[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DW10FC[/TD]

[TD]AHW / AHH[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DW12BTED4 with particle filter[/TD]

[TD]4HP / 4HR / 4HS / 4HT[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DW12C[/TD]

[TD]4HL[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DW12UTED[/TD]

[TD]4HY[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DW12TED4 with particle filter[/TD]

[TD]4HW / 4HX / 4HZ[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DW12MTED4 with particle filter[/TD]

[TD]4HN[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DW12MTED4 with particle filter[/TD]

[TD]4HK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DW8[/TD]

[TD]WJZ[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DW8B[/TD]

[TD]WJY / WJX[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

7.1.10 DT engines.

[TABLE=class: tableauAC]

[TR]

[TD]Engine type[/TD]

[TD]Engine identification[/TD]

[TD]0W30 oil

B71 2312[/TD]

[TD]5W40 oil

B71 2296[/TD]

[TD]10W40 oil

B71 2300[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DT17[/TD]

[TD]UHZ[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DT20[/TD]

[TD]X8Z[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

7.1.11 PUMA engines.

[TABLE=class: tableauAC]

[TR]

[TD]Engine type[/TD]

[TD]Engine identification[/TD]

[TD]0W30 oil

B71 2312[/TD]

[TD]5W40 oil

B71 2296[/TD]

[TD]10W40 oil

B71 2300[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]P22DTE[/TD]

[TD]4HV / 4HU / 4HM / MFB[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PUMA C[/TD]

[TD]4HG / 4HH / 4HJ / 4HF[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

7.1.12 SOFIM engines.

[TABLE=class: tableauAC]

[TR]

[TD]Engine type[/TD]

[TD]Engine identification[/TD]

[TD]0W30 oil

B71 2312[/TD]

[TD]5W40 oil

B71 2296[/TD]

[TD]10W40 oil

B71 2300[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]F28DT[/TD]

[TD]8140.43S / 8040.23[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]F28DTGV[/TD]

[TD]8140.43 N[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]F30DTE[/TD]

[TD]F1CE0481D / F1CE3481DM[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]F30DTE[/TD]

[TD]F1CE348IN / D / E[/TD]

[TD]OK[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]-[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

7.1.13 FIAT engine.

[TABLE=class: tableauAC]

[TR]

[TD]Engine type[/TD]

[TD]Engine identification[/TD]

[TD]0W30 oil

B71 2312[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]1.3 HDi 75[/TD]

[TD]FHZ[/TD]

[TD]OK[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

מוסיף את הטבלה הזו מאחר וישנם כמה סוגים של 5W30 ו-0W30 שהיצרן מדבר עליהם, לכן כדאי להסתכל על המקט"ים בטבלאות ולהשוות מול הטבלה הזו:

[TABLE=class: tableauAC]

[TR]

[TD=colspan: 1]Normes PSA PEUGEOT CITROËN[/TD]

[TD=colspan: 1]SAE grade[/TD]

[TD=colspan: 1]Type of oil[/TD]

[TD=colspan: 1]Products complying with the Norms[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 1]B71 2300[/TD]

[TD=colspan: 1]10 W 40[/TD]

[TD=colspan: 1]Semi-synthetic[/TD]

[TD=colspan: 1]TOTAL ACTIVA 7000 10W40

TOTAL ACTIVA DIESEL 7000 10W40

TOTAL ACTIVRAC 10W40

TOTAL QUARTZ 7000 10W40

TOTAL QUARTZ DIESEL 7000 10W40[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 1]B71 2296[/TD]

[TD=colspan: 1]5 W 40[/TD]

[TD=colspan: 1]Synthetic[/TD]

[TD=colspan: 1]TOTAL ACTIVA 9000 5W40

TOTAL QUARTZ 9000 5W40[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 1]B71 2290[/TD]

[TD=colspan: 1]5 W 30[/TD]

[TD=colspan: 1]Synthetic anti-pollution[/TD]

[TD=colspan: 1]TOTAL ACTIVA INEO ECS

TOTAL QUARTZ INEO ECS[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 1]B71 2301[/TD]

[TD=colspan: 1]5 W 30[/TD]

[TD=colspan: 1]Synthetic[/TD]

[TD=colspan: 1]TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE XPC 5W30[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 1]B71 2297[/TD]

[TD=colspan: 1]5 W 30[/TD]

[TD=colspan: 1]Synthetic[/TD]

[TD=colspan: 1]TOTAL QUARTZ INEO MC3[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 1]B71 2312[/TD]

[TD=colspan: 1]0 W 30[/TD]

[TD=colspan: 1]Synthetic anti-pollution[/TD]

[TD=colspan: 1]TOTAL QUARTZ INEO FIRST[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 1]B71 2302[/TD]

[TD=colspan: 1]0 W 30[/TD]

[TD=colspan: 1]Synthetic[/TD]

[TD=colspan: 1]TOTAL QUARTZ INEO FIRST[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

לצערך מנוע כזה חדש מקורי עולה כ17000 לפני מע"מ עבודה ונלווים.

מנוע מפירוק כבר קשה להשיג, ובמידה ותמצא מחירו יהיה כ13 אלף בתוספת מע"מ ועבודה.

ניתן לשפץ את המנוע הקיים במחיר תחרותי אצלנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה אם יש לי קייס לפיצוי מול מישהו?

 

אתה יכול לקחת את החלקים שמדברים עליהם בשרשור ושמותקנים לך כרגע ולהשוות את המק"טים לאלה המשופרים. אם יתברר שיש לך את המק"טים הישנים יכולה להיות לך עילה נגד המוסכים המעורבים. יש לך הרבה מידע בשרשור הזה. תיעזר בו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי להשוות הוא צריך איש מקצוע מהיימן שמכיר את המראה של החדש והישן והמשופר... לדעתי לשלם לגרר פרטי 400₪ ושיעבור מוסך. כי ייתכן שהמוסך הנוכחי ינסה לכסתח את עצמו מתביעות. הבעייה היא שכל מסלול של בוררות ותביעה הוא מסלול של שבועות אם לא חודשים שסופו לא ממש ברור. הכי מביש זה להחנות את הרכב מחוץ למוסך עם שלט ענק "במוסך זה שכחו להחליף טיימינג בזמן והלך המנוע" . זה עבד לבחור עם האודי בזמנו. גם זה לוקח שבועות .

וגם זו עיצה בעייתית משפטית כי אפילו היצרן טוען שהשר שרת זה לכל החיים

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני כשפניתי למוסך מורשה עקבות רעש מטריד מהמנוע . נאמר לי שזה תקין ,כשהרכב התחיל לזייף ולנזול מצינור השימון לטורבו כבר פניתי לאורן אצלו אני מטפל ב206 שברשותי . הוחלף קיט שרשרת טיימינג המנוע קיבל ניקוי בוצה הוחלף צינור שימוןלטורבו ומשאבת מים חשמלית . הרכב חזר לעצמו ללא זיוף ושקט בהתנעות הבוקר רעש המנוע חזר לרעש המקורי שלו .

והכי מטריד שהרכב היה בטיפול במוסך מורשה לפני 7K וחוץ מלעשות טיפול גדול לא עניין אותם כלום כל התלונות והשאלות שלי נענו בשלילה או באמירת הכל בסדר זה רעש טבעי .גם לאחר פניה לשרות לקוחות נופנפתי באלגנטיות . מזל שנגמרה האחריות כי ממש לא בא לי לראות את מוסכי היבואן יותר .

C4 PICASSO 1.6THP

PEUGEOT 206 XS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול לקחת את החלקים שמדברים עליהם בשרשור ושמותקנים לך כרגע ולהשוות את המק"טים לאלה המשופרים. אם יתברר שיש לך את המק"טים הישנים יכולה להיות לך עילה נגד המוסכים המעורבים. יש לך הרבה מידע בשרשור הזה. תיעזר בו.

בדיוק. אבל המקט לא בהכרח יעזור - אצלי מופיע בתדפיסים אותו המקט בדיוק בשתי ההחלפות, בעוד צילומים שאני צילמתי במוסך מראים שאלו שני קיטים שונים. לי החליפו את השרשרת הראשונה שבועיים אחריך (14/11/2011) וקיבלתי את הקיט החום.

תתחיל לקרוא - יש לך הרבה עבודה. חודשיים לפני שהחליפו לך את השרשרת הראשונה כבר הופיע פוסט שמתייחס לשלל עצומות ותביעות כלפי היצרן - http://www.ds3club.co.uk/showthread.php?2913-THP-engine-breakage-Turbo-timing-chain-power-loss-on-acceleration-cold-start

בקיצור - הלך לך המנוע בגלל שנקרעה שרשרת שהיתה אמורה להחזיק לנצח. היבואן והמוסך שלו ידעו היטב (לפי הרישומים) שיש לך שרשרת פגומה. נשמע כמו קייס צלול וברור.

ואני מציע לך לא לזרוק סכום (20-25) שעולה על מחצית משווי הרכב. זה הגיוני רק אם מדובר ברכב מאד מיוחד וסחיר ו/או מנוע מאד אמין. הרכב שלי כולו, המכיל מנוע כמו שאתה צריך וטורבו חדש, לא נמכר אפילו ב- 35. אבסורד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא קשור לאחריות . עזבתי אותם עוד בזמן האחריות . כאמור התחושה שלי היתה שהם א. לא מבינים

ב. יתנערו/ לא ייכבדו את האחריות במקרים קשים

ג. עדיף לי להיות חכם מאשר צודק.

 

גם שנת אחריות רביעית ויתרתי כי הבנתי שהיא חלולה.

עברתי לעשות טיפולים ותיקונים מחוץ למורשה כי פחדתי לתת להם לגעת במנוע. גם ככה הוא רגיש. ולא שלא נתתי להם צ'אנס . הייתי בצמרת בקריות, מרום צמרת בבני ברק , הדקל שבהרצליה . כל אחד מהם עם הפאדיחות שלו. שומר מנועו ירחק.

קצת מביך שמי שקורא פה בפורום מבין יותר מהמכונאי בתקלות סידרתיות . ככה זה נראה מהצד. ( נותן להם את הקרדיט שהם לא הסתירו מידע)

 

למעשה הרכב של פות"ש הינו total loss

עצוב.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3054 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...