Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת ידית הילוכים+ מסגרת של הבורר קאוואליר


שימו לב! השרשור הזה בן 3989 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הבנתי אותך.

 

תאכלס המנועים של האמריקאיות כבדים.

 

נהגתי במאליבו 98' 3.1, לא משהו מיוחד יותר מהקוואליר שלי, סך הכל סחיבה קצת יותר טובה, תאוצה בערך 10 למאה.

 

יפה שככה החלקים המקוריים מחזיקים. (ואפשר גם יותר או שאני טועה?)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קאוואליר 2003 סטנדרטי - 9 שניות ל100.

מאליבו 9.4 או משהו כזה ואלרו 9 עגול.

 

חלקים מקוריים הכוונה ש GM תכננו מנוע כזה, סופר צארג'ר הוא עם מק"ט מקורי!! קאמשפט של DARKSTAR , יש המון פוטנציאל למנוע הזה.

 

היתרון מבחינתי שבו זמנית הרכב גם מונע גפ"מ.

 

לא נורא,בשבוע הבא כל השיפורים מפורקים :-(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצויין!

מוזר, שיווקו קוואליר עם סופר-צ'ארג'ר באופן המוני (יצור סדרתי הכוונה)?

 

מה היתרון עם הגפ"מ?

 

למה מפרק אותם? טסט? או שהחברה מפחדת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם טסט,גם עלויות האחזקה,גם העובדה שלחברה קשה לנהוג עליו...

 

שווקו קובאלט SS עם אותו מנוע וסופרצ'ארג'ר ,וכמובן כל מיני תצוגות אורח של GM עם קאוואלירים עם כל מיני סופרצ'ארג'רים עליהם.

 

כל הסיבות ביחד, גם אני לא מעוניין מסיבות ביטוחיות,וגם אין לי צורך אני לרוב תקוע בנתיב הימני על 100-110 .

 

הרכב משרת אותי נאמנה, אבל אין לי צורך ביותר מהביצועים שלו כרגע.

 

עזוב את זה שהרכב עצמו גם פרוע מדי עם כל כך הרבה כח בגלגלים, וגם כמובן חברה שלי נוהגת עליו יותר ויותר מעדיף לחזור לסטנדרט ולהנות מחסכון של גפ"מ.

 

ולצערי זה גם לא השלב בחיים שאני יכול להרשות לעצמי רכב כזה, וגם לשמור על הרשיון :oops:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הזה לא מספיק "מוכן" לכוח הזה.

מבחינת התנהגות ועוד דברים.

אם אתה אומר שבמעבר לשני הוא מפרפר (ב60 קמש), סימן שזה מטורף.

 

מת לדעת כמה כבר הגפ"מ הזה חוסך.

חלק אומרים לי אותו דבר, חלק אומרים שהרבה, חלק לא אומרים כי הלך להם מנוע, בקיצור יש הרבה חלקים בעניין, אבל אין חלק אחד שאומר בבירור את האמת.

 

ותוך כמה זמן החזרת את ההשקעה במערכת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קאוואליר אחת על אותו מנוע מקורי OHV עם מערכת גפ"מ כבר כמעט 400 אלף ק"מ והרכב שורד יופי ללא תופעות חריגות.

 

מזמן הוחזרה ההשקעה.

 

קאוואליר שלי,לא מזמן הותקן גפ"מ לפני משהו כמו 6-7 אלף ק"מ.

210 ש"ח 550 ק"מ בשיוט על 90-110.

 

בעקיפות חזקות ותאוצות ביניים על כביש 6 נניח...

 

160 ק"מ - 21 ליטר בדיוק.

 

השילוב של צ'ארג'ר עם גפ"מ עובד יופי לעניות דעתי.

 

הצאג'ר ירד,ונעבור לנסיעה רגילה וחסכונית.

 

הרכב נלחם חזק מאוד בהיגוי תחת תאוצה, הרכב עצמו נורא קליל מלכתחילה ותוספת ההספק לא כל כך מועילה לאחיזה.

 

בקרת המשיכה לא מצליחה כל כך להסתדר.

 

לעומת זאת,הציריות ושאר חלקים מתפקדים יופי.

 

נסיעה עם בקרת משיכה מבוטלת - בעיקר גוררת קעקועי גומי על האספלט.

 

מומלץ למי שרוצה SLIPPER חזק ולא סטנדרטי ובו זמנית לא מושך תשומת לב.

 

אגב,השלב הבא היה בלמי דיסק אחוריים של נאון.

 

הסבה קצת מסובכת אבל הבנתי שמועילה מאוד, אין לי ממש זמן גם להתעסק יותר מדי ברכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קאוואליר אחת על אותו מנוע מקורי OHV עם מערכת גפ"מ כבר כמעט 400 אלף ק"מ והרכב שורד יופי ללא תופעות חריגות.

 

מזמן הוחזרה ההשקעה.

 

קאוואליר שלי,לא מזמן הותקן גפ"מ לפני משהו כמו 6-7 אלף ק"מ.

210 ש"ח 550 ק"מ בשיוט על 90-110. יפה מאוד, זה כמו 1\19 בבנזין.

 

בעקיפות חזקות ותאוצות ביניים על כביש 6 נניח...

 

160 ק"מ - 21 ליטר בדיוק. זה שחיטה! (1\7 בערך בנזין), זה עם הסופרצ'ארג'ר?

 

השילוב של צ'ארג'ר עם גפ"מ עובד יופי לעניות דעתי.

 

הצאג'ר ירד,ונעבור לנסיעה רגילה וחסכונית.

 

הרכב נלחם חזק מאוד בהיגוי תחת תאוצה, הרכב עצמו נורא קליל מלכתחילה ותוספת ההספק לא כל כך מועילה לאחיזה.

מה הכוונה נלחם חזק מאוד בהיגוי תחת תאוצה? (כאילו אתה צריך לשחק הרבה עם ההגה כדי לשמור על קו ישר?)

לא יצא לי כמעט לפרפר עם הקוואליר, אולי מהתקופה של השפעה, הכי מוגזם שיצא לי זה לתת קיק על כביש רטוב ב30-40 קמש והרכב לא הפסיק לפרפר עד שלא עזבתי את הגז (תוסיף לזה צמיגים סינים שהיו בני שלוש בערך).

בקרת המשיכה לא מצליחה כל כך להסתדר.

 

לעומת זאת,הציריות ושאר חלקים מתפקדים יופי.

לפחות בשברולטים הישנים הציריות טובות וחזקות. (יש לי חבר, שעם קרוז חדשה 1800 שבר ציריה, זה שהוא מפגר כולם יודעים, אבל לשבור ציריה ברכב חדש? וכולה קרוז מסכנה, ה1800 לא כזו חזקה במציאות ביחס למה שכתוב על הנייר, סיויק לדוגמא משאירה לה אבק).

 

נסיעה עם בקרת משיכה מבוטלת - בעיקר גוררת קעקועי גומי על האספלט.

 

מומלץ למי שרוצה SLIPPER חזק ולא סטנדרטי ובו זמנית לא מושך תשומת לב.

 

אגב,השלב הבא היה בלמי דיסק אחוריים של נאון.

 

הסבה קצת מסובכת אבל הבנתי שמועילה מאוד, אין לי ממש זמן גם להתעסק יותר מדי ברכב.

 

בקיצור ולעניין, זה פרוייקט טוב ויפה, אבל לאמריקה ולרוסיה (ששם יש איזורים שמשלמים מיסים לפי כ"ס, חבר שעבר לשם אמר לי), לא לישראל.

פה זה הרבה כסף וכאב ראש.

שם בחלק מהמדינות זה בלי כאב ראש, וברוב המדינות גם בלי כסף. (נתחיל מזה שזה איזה 4 שקל לגלון, וגם החלקים והכלים שלא עולים הרבה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום דבר משתלם בבניה כזאת ברכב כזה ,אבל זה מה שהופך אותנו לחובבי רכב :-P .

 

ניסיתי,נהניתי,חוויתי, הספיק לי :wink: .

 

אולי בעתיד,כרגע ננסה להנות מהחסכון של הגפ"מ.

 

אגב,לגבי ציריות לא הייתי מודאג מלכתחילה כי הציריה זהה לשל קובאלט עם הספק דומה במקור.

 

ואני גם ככה לא יוצא מהמקום חזק, בכל אופן זה רכב יומיומי כך שלשחוט אותו גם לא יהיה צעד חכם.

 

אגב,צריכת הדלק בשיוט לא נפגעה,צריכת שמן הייתה אפסית, שינויים בתא המנוע נראו מעולה,נראה זהה למקור (כמעט :twisted: ).

 

טסט אחד אפילו עברתי בהצלחה רק כי הבוחן התלהב מהפרויקט והתעסק בלהכין לי קפה ולשאול שאלות על הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חח :twisted:

 

אנחנו סוטים מהנושא, אבל אם הייתי צד שלישי ובא עוד כמה שנים לארכיון, זה היה מעניין אותי מאוד.

 

תגיד, כל כמה זמן אתה משלים שמן לגיר בקוואליר עם המנוע OHV, אני יודע ששלי זה 3 היל' ושלך זה 4 היל', אבל סתם שאלה.

(למה נראה לי הגיר שלי מאבד שמן, לפני 6KKM עשיתי לו טיפול 10KKM, והשלימו לי קצת שמן גיר עד שהגיע לקו עבודה, לפני שבוע פתחתי ובדקתי לפי הספר רכב, והיה חסר מלא שמן מתחת לקו עבודה, אבל לא הרגישו את זה בנהיגה, נסעתי למוסך, הוסיפו לי איזה חצי גלון ככה, הגיע לקו עבודה, עכשיו אני יעכוב אחרי זה.) מילאתי במוסך כי לא היה לי כוח לקנות עכשיו שמן, גם ככה מכירים אותי טוב שם ולא לקחו לי על זה כסף, גם ככה אני עובר לידו כל יום כמעט.

ואני לא שוחט את הרכב, אני כמה שפחות נותן קיקים, ולא מאיץ חזק (ממש פעם ב).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא משלים - אין מדיד שמן.

 

האוטו כבר מעל 400 אלף ק"מ על אותה תיבת הילוכים ללא שיפוץ .

 

אני לא מעיר את המתים,כל עוד הגיר מתפקד יפה הכל טוב.

 

אגב, בדקת את האטם שמסביב לגיר? תבדוק,יכול מאוד להיות שהוא נוזל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא משלים - אין מדיד שמן.

 

האוטו כבר מעל 400 אלף ק"מ על אותה תיבת הילוכים ללא שיפוץ .

 

אני לא מעיר את המתים,כל עוד הגיר מתפקד יפה הכל טוב.

 

אגב, בדקת את האטם שמסביב לגיר? תבדוק,יכול מאוד להיות שהוא נוזל.

 

אטם בקרטר, או אטם איפה הממיר מומנט?

 

למה יש קצת הזעה (לא טרייה!) מסביב לממיר מומנט.

אני לא נלחץ כי היא לא טרייה, וגם אין סימנים טריים על הכביש.

 

אם היה לי יותר אומץ, הייתי מחליף לגיר שמן. (זה עבודה לא מסובכת, הבעיה שהרבה יותר קל לעבוד עם ליפט ואין לי).

יש כאלה שממליצים להחליף שמן וגם לקדוח בקרטר ולעשות ברז להחלפה עתידית (כי בשביל להחליף כל פעם צריך לפרק את כל הקרטר גיר ולהחליף אטם לחדש).

 

כרגע טפו טפו טפו הגיר מצויין, אני מפחד לגעת בו או שמישהו אחר יגע בו, מעדיף להוסיף פעם ב10KKM כמה קילו שמן ונגמר הסיפור.

גם ככה הרכב צריך לשרת אותי בשנה הקרובה חזק (30KKM בשנה אני עושה איתו ואני עליו 95% מהזמן), ואז הוא ישאר רוב הזמן בחניה, יסע רק בסופשים (תלוי איפה אני ישרת, אם זה קרוב לבית עד 50KM ככה אני יסע איתו).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

שלום

בדיוק רכשתי שברולט קאווליר 2003 וזה הדבר הראשון ששמתי לב, הידית די מכוערת.

יש לך מושג אם הידיות האלו יתאימו ? הבנתי שכל GM עובד (?)

1. monte carlo ?

2. Pontiac Bonneville ?

וד"א - מישהו יודע איך מקצרים את הידית ? אפשרי בכלל ? מסובך ?

זה לא נותן לי לפרסם קישורים בינתיים... אז 3 שניות בגוגל יתנו את התמונה של זה.

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גבוהה מידי?

אני מסכים שההנדסת אנוש לא משהו, אצלי זה גם תקוע כמו שמוק באמצע הרכב, אבל יש לי רדיו מקורי, ככה שדי נוח לשים את היד על הידית. (ועוד יש לי כפתור עילי) ולכוון את הרדיו.

באופן רגיל, זה לא מפריע, אולי כי יש לי ידיים ארוכות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3989 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...