Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יונדאי ולוסטר VS פולקסווגן שירוקו


omri888
שימו לב! השרשור הזה בן 4333 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 92
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

שוב קוטלים את הולוסטר שהיא רק רכב פוזה ואין שום קשר לספורטיביות. זה פשוט לא נכון. יש לה שמחת חיים מסויימת ובהחלט אפשר להינות מנהיגה בה.

מעניין שכמעט כל הביקורות בעולם מנוגדות לקטילות פה, אבל כרגיל בארץ יודעים הכי טוב. זה יונדאי אז זה בהכרח לא מהנה, לא איכותי וכו'.

נכון, היא לא בליגה של השירוקו ברוב הבחינות (שגם היא לא רק רכב פוזה), אבל מבחינת תמורה למחיר היא מנצחת בגדול.

emotion of motion

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב קוטלים את הולוסטר שהיא רק רכב פוזה ואין שום קשר לספורטיביות. זה פשוט לא נכון. יש לה שמחת חיים מסויימת ובהחלט אפשר להינות מנהיגה בה.

מעניין שכמעט כל הביקורות בעולם מנוגדות לקטילות פה, אבל כרגיל בארץ יודעים הכי טוב. זה יונדאי אז זה בהכרח לא מהנה, לא איכותי וכו'.

נכון, היא לא בליגה של השירוקו ברוב הבחינות (שגם היא לא רק רכב פוזה), אבל מבחינת תמורה למחיר היא מנצחת בגדול.

 

תשמע, כנראה שרוב מי שעונה כאן גם נסע על הוולוסטר, ובתור אחד כזה אני יכול להגיד שהיא חביבה מאוד, אבל לא יותר מזה.

בגדול, אין קשר ישיר בין העיצוב ליכולות.

זה המצב, אולי הביקורות מחו"ל מתייחסות יותר למנוע הטורבו שעתיד להגיע גם לכאן.

Kia Sportage Premium 2023

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם מרשה לעצמי "להתפרע" ולהגיד שגם מכובדנו BULL-81 לא נהג עליה, אלא רק כותב שהוא כן (וזה עקב תגובה שלו בפוסט אחר).

אלכס, אם תשים לב, בארץ (והכוונה לתגובות האנשים ולאו דווקא בוחני רכב למיניהם) מה שלא בא עם טורבו זה לא ספורטיבי. אם תשאל את כלל בעלי הלאון לדוגמא, הם יגידו לך שיש להם רכב ספורטיבי כי רוני אהרונוביץ כתב ככה או כי יש להם טורבו (למרות שכמוני כמוך - ליד הולוסטר היא מתנהגת כמו אוטובוס).

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סחירה בעתיד? איפה אתה חי? סיאט יוצאים במבצעים כל שני וחמישי, על אחת כמה וכמה על האיביזה. ואגב, אם הולוסטר לא קשורה לספורטיביות בעליל (מה שלא נכון), וירדת ממנה בגלל זה, אז אתה רוצה איביזה? :roll:

 

עוד נקודה:

רוב המגיבים כאן טוענים שלולוסטר אין יכולות ספורטיביות כי אין לה מנוע חזק כמו שלספורטיבית אמור להיות (מה שלפי דעתי לא הכי נכון, כי האמנם גם אני הייתי רוצה עוד כמה סוסים על אחת כמה וכמה שיבואו עם טורבו, אבל זה לא אמור להשפיע על כך שאפשר להנות מהרכב גם עם מנוע אטמוספרי סטנדרטי יחסית כשתתקוף פניות לדוגמא. הכל כמובן מנסיון על אחת :-) ).

 

לתשומת ליבך יש שירוקו 1.4T עם 122 כ"ס ידנית, שעולה באיזור ה-150K ש"ח חדשה מהחברה (כמעט מחיר זהה לולוסטר אליט חדשה מהחברה). תשקול גם אותה (למרות שהיא לא מאובזרת כמו הולוסטר לדוגמא).

 

בכל אופן - בהצלחה בכל מה שתבחר!

 

 

גיא, ההגה בוולוסטר לא מתקשר במיוחד. היא יחסית יציבה אבל לא מתנהגת משהו.

 

מבחינת מנוע, עזוב סוסים, המנוע עצלן ברמות! עושה טובה שהוא מזיז משהו. וזה לא קשור שאני בא ממוגדשת, שגם היא לא חזקה במיוחד. אבל לעומת הוולוסטר, זה לא בר השוואה! אומנם רק 20 כ"ס ו6-7 קג"מ על הנייר, אבל בפועל? משהו שונה לגמרי.

 

בכללי אוטו לעומת אוטו אין שום פרמטר שהוולוסטר יותר טובה מהשירוקו (ואני לא מדבר על עיצוב, אם כי לטעמי הוולוסטר נראת מצויין, אבל אני יותר אוהב את המראה של השירוקו). הנוחות, תנוחת ישיבה, יציבות, התנהגות, איכות חומרים וכ'ו וכ'ו השירוקו עולה על היונדאי.

 

אמרתי לך שהופתעתי לטובה מהוולוסטר! מאוד לטובה, אבל עדיין זה לא בר השוואה.

Got To love It

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר למנוע שכחת שיש אצלך טורבו, שמשנה הכל מין הסתם. בכל אופן, לגבי המנוע הוא לא כזה עצלן, אתה רגיל לכוח כבר מסל"ד נמוך, וזה מנוע שבשביל לחלוב אותו אתה צריך "לשחק" איתו בסל"ד גבוה ולהישאר שם, ואני מניח שאתה יודע את זה (בנהיגה נמרצת כמובן ולא ביום יום).

 

בכל מקרה, לא עשיתי שום השוואה ביניהן כפי שבטח שמת לב (למרות שהאיכות חומרים טובה בולוסטר, ולפי דעתי לא נופלת מהשירוקו, וגם המושבים מעולים). מה שכן, אני דווקא מאוד נהנה ממנה, ההגה אולם לא הכי מתקשר אבל הוא כן מגיב היטב להפניות מהירות ויש שם משהו (חסר משקל, זה נכון) :wink:

 

אבל, אחרי מה שקרה לך ולעוד כמה וכמה לקוחות עם המנוע הנ"ל, אני אישית לא הייתי מתקרב לאחת כזאת (אבל כמו שכתבתי ל-122 כ"ס כן או כמובן ל-2T).

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון שהשירוקו הוא רכב נפלא, יש לו עיצוב ששובה את העין, מגון מנועים מתוחכמים והוא נהנה מהילת הפרמיום של פולקסוואגן,

לא הייתי מתנגד לאחת, מצד שני הוולוסטר יותר פרקטית, לשפוט האם היא יפה יותר זה עניין של טעם וריח...

מבחינת אחריות ואבזור הוולוסטר היא שיקול נכון יותר, בעיקר בתמורה למחיר, ואמנם לא בדקתי את זה אך אני מאמין שהיא אמינה כמו

כל יונדאי ממוצעת.

השירוקו זה רכב שאני ללא ספק הייתי בוחר בו מבין השניים, אבל בגלל הלב ולא בגלל הראש.

לדעתי אתה צריך להחליט אם אתה מכיוון הראש או הלב,

לדעתי הוולוסטר יותר תתאים לך ולאמא שלך, אם היית לבד אולי השירוקו,

לא משנה במה תבחר, בסך הכל שני הרכבים האלו מצויינים ובמה שתבחר לא תצטער.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם קודמי, למרות שבסופו של דבר אני נניח בחרתי גם לפי הלב את הולוסטר (שכן, אין שירוקו 122 DSG בארץ ובמחיר סביר, וחבל).

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר למנוע שכחת שיש אצלך טורבו, שמשנה הכל מין הסתם. בכל אופן, לגבי המנוע הוא לא כזה עצלן, אתה רגיל לכוח כבר מסל"ד נמוך, וזה מנוע שבשביל לחלוב אותו אתה צריך "לשחק" איתו בסל"ד גבוה ולהישאר שם, ואני מניח שאתה יודע את זה (בנהיגה נמרצת כמובן ולא ביום יום).

 

בכל מקרה, לא עשיתי שום השוואה ביניהן כפי שבטח שמת לב (למרות שהאיכות חומרים טובה בולוסטר, ולפי דעתי לא נופלת מהשירוקו, וגם המושבים מעולים). מה שכן, אני דווקא מאוד נהנה ממנה, ההגה אולם לא הכי מתקשר אבל הוא כן מגיב היטב להפניות מהירות ויש שם משהו (חסר משקל, זה נכון) :wink:

 

אבל, אחרי מה שקרה לך ולעוד כמה וכמה לקוחות עם המנוע הנ"ל, אני אישית לא הייתי מתקרב לאחת כזאת (אבל כמו שכתבתי ל-122 כ"ס כן או כמובן ל-2T).

 

 

לא שכחתי, בגלל זה אמרתי שזה שונה מבחינת מנועים.

האיכות חומרים בוולסטור נופלת משל השירוקו, ואני לא בא להשמיץ פשוט אומר את האמת.

 

המושבים לא נחשבים לנוחים, הם שטוחים ולא "מחבקים" אותך.

כל סיבוב אתה צריך להחזיק את עצמך לא לזוז.

Got To love It

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נהגתי בשתיהן, ולוסטר elite ושירוקו 1.4 DSG. נהגתי גם בגולף וגם בהיונדאי I30.

גם אם יש כזה אני לא הרגשתי שום הבדל בהתנהגות בין גולף לשירוקו ובין I30 לולוסטר.

לטעמי הפולקסווגן התנהגו הרבה יותר טוב.

דעתי על הולוסטר מאוד ברורה. היא הברקה עיצובית. היא יפה ומושכת ויש לה, לשם שינוי, גם אלמנט מקורי בדמות הדלת השלישית. היא מאוד מפנקת ומפוארת אבל מתחת לשמלה היא בדיוק כמו אימה מולידתה, משפחתומטית ליסינג אפורה. מי שזה מתאים לו, סבבה אבל דעו לכם, זה די פתטי לראות את הנסיונות להפוך אותה למכונית ספורט רק בגלל העיצוב שלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתייחס לכמה נושאים ואתחיל בלציין כי נהגתי על הוולוסטר ועל שירוקו 160.

 

הוולסטור נראת הרבה יותר ספורטיבית ממה שהיא באמת. אין הרבה קשר בין המראה המוחצן ליכולות האמיתיות.

140 סוסים ממנוע אטמוספרי זה נתון שעל הנייר מאוד מכובד אבל בפרקטיקה צריך לנהוג בסל"ד מאוד גבוה כל הזמן ע"מ לייצר קצת מהיר בוולסטר וגם אז, המנוע מרגיש די עצל...

 

לעומת זאת,

השירוקו נראת טוב יותר (לעניות דעתי...) ומרגישה הרבה יותר טוב. הכוח מגיע מסל"ד נמוך מאוד הודות לסופר צא'רגר ונשאר יחסית לניארי לאורך כל רצועת הכוח הודות לטורבו וגם פה אין זאת לומר כי היא מפצלת כוח (יש לשים הכל בפרופורציה - ביום יום אני נוהג על 300+ כ"ס...).

 

לסיכומו של עניין,

אם אתה מחפש פוזה בלבד, שני הכלים יענו לך על הצרכים או אז הייתי ממליץ ללכת על היונדאי מסיבות אמינות בלבד.

בנוסף, בל נשכח כי אתה מדבר על הוולסטר ברמת האבזור הגבוהה ביותר שלה (עלית) שמגיעה גם עם מושבי עור ועוד חמוצים...

 

אבל אם אתה מחפש פוזה בשילוב יכולת ספורטיבית כלשהי ולא מפחד מאמינות מפוקפקת שקיימת בדגם ה-1.4 טויין צ'ארג אזי שהשירוקו תהיה בחירה מעולה.

 

נב.

רק לי זה נראה מטומטם (אבל גאוני מבחינה שיווקית...) לקרוא לאיביזה עם 100 כ"ס FR...? :roll:

 

גיא

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו, לא ידעתי שהמוניטין של השירוקו כזה גרוע.

כשאמא שלי שאלה אותי איזה אוטו מבין השניים יותר טוב [ואני עם הידע האישי שלי על פולקסווגן] אמרתי לה שהולוסטר זה אוטו, והשירוקו זה א ו ט ו.

אם אתם מבינים את הכוונה שלי.

רגע ומה לגבי הדגם עם ה-122 כ"ס שהוא ידני? הוא עדיף מבחינת אמינות? כי לפי מה שהבנתי פה התייחסתם לדגם עם ה-160 DSG. או את הדגם עם ה-160 ידנית, גם לא אמין?

 

ועוד שאלה, פשוט אבא שלי קיבל את המבצעים מחבר, ויש מבצע טוב על האיביזה, אך גם היא מנוע 1.2 TSI וגיר DSG, זה אותן בעיות אמינות כמו עם השירוקו? במקרה של האיביזה זה חדשה מהחברה.

בשילוב של רכב חדש מהחברה [האיביזה], נסועה ממש נמוכה [פחות מ-10K ק"מ בשנתיים], אבא מכונאי רכב, ואנשים ששומרים על הרכב ועושים את כל הטיפולים, עדיין צפויות להיות בעיות אמינות רציניות בשילוב של TSI וDSG?

אני חייב לציין שלחבר יש איביזה TSI DSG שנת 2011 והוא מבסוט ממנה ועד היום אפס תקלות.

 

 

עריכה:

idanm,

נכון שאני ואמא שלי לא אנשי מסלול אבל בכל זאת אני בחור בן 20, מחפש את הפוזה, מחפש רכב שיהיה לו כח ולא רכב שיהיה עגלה, וכן גם אני אוהב לפעמים לתקוף פניות כשאני במצב רוח הנכון ואני מחפש רכב ש"ידע" לעשות את זה בצורה סבירה, שלפי מה שהבנתי מביקורות בין הולוסטר וספורטיביות אין קשר.

 

danielharati,

באמת שלי ולאמא שלי אין צורך ברכב עם יותר ממנוע 1.4 טורבו, כן יש לנו מבצע על הלאון 1.8 TSI, יש לנו עליה 20 אלף שקל הנחה מחבר, אבל אין לנו מה לעשות עם רכב כזה בעיקר כי רוב הנסיעות שלנו בעיר וזה יהיה ממש לא חסכוני.

 

אין שום קשר לביצועים. מנוע ה-1.8 בעל הספק 160 כ"ס, כלומר זהה לשירוקו 1.4 טווין טורבו. ל-1.8 יש יותר קג"מ אם אתה מתעקש.

 

זה פשוט מנוע יותר מוצלח ויותר אמין!

 

מנוע ה-1.4 עם 122 כ"ס הוא בעל טורבו בלבד, נחשב למנוע אמין. בשידוך לתיבה ידנית זה מתכון לאמינות גבוהה.

 

מנוע ה-1.2TSI מפגין עד עתה אמינות טובה. זאת לא באמת איביזה FR רק רמת אבזור FR.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן מבחינת כל הדרישות בגדול, האיביזה יושבת לנו בול, פוזה, מהירה [יחסית], חסכונית בדלק, יש לנו עליה מחיר טוב, סחירה בעתיד.

הפחד שלי עכשיו זה שאמרו פה שהשילוב של מנוע TSI וגיר DSG הוא אסון בגדול, אני מחכה לשמוע אם הבעיה היא רק במנועי ה-1.4 או גם ב-1.2.

הבנתי כבר שמנועי ה-1.8 וה-2.0 הם סיפור אחר והם מצויינים ומשתלבים מצויין עם הגיר DSG. השאלה לגבי מנוע 1.2

 

איפה האסון הגדול בשילוב הזה שכל העולם מהלל אותו?! הDSG בשילוב עם ה-TSI מוצלח מאוד חסכוני ויעיל. היתה להם בעיה לפני שנה עם כמה תיבות בעיקר של DSG7 והסבירו את זה בחום הישראלי אבל היצרן פתר את הבעיה ושדרג את הגיר ומאז דגמי 2012 לא שומעים יותר על שום בעיה איתם. שאר החברות כיום גם מתחילות לעבור למנועים קטנים ומוגדשים חסכוניים בשילוב גיר כפול מצמדים (אלפא ופורד למשל). אם האיביזה מתאימה לכם, תלכו על חדשה ואתה יכול להיות רגוע לגבי הגיר, מה גם שעל הגירים הקודמים האריכו את האחריות ל 5 שנים.

לגבי סחירות של רכב כזה או אחר, מי שחושב שהוא יכול לצפות את העתיד שנתיים שלוש קדימה בשוק הרכב בכלל והמשומשות בפרט הוא קשקשן. אף אנליסט רציני לא יכול לדעת מה יקרה לשוק מחר אז לכתוב בפורום איזה שוק יהיה לרכב עוד שנתיים זה בדיחה. לא קונים רכב כדי למכור אותו וכמו שאתה קנית אותו, כנראה שיהיו עוד כמה שירצו אותו מתישהו. במכירה אתה תפסיד עליו ולא משנה מה תמכור כי רכב זאת הוצאה וצורך ולא תוכנית חיסכון ומותרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בראש ובראשונה,

 

בתור בעלים לשעבר של איביזה קופרה 2010 אני יכול להגיד לך באופן חגיגי שהשילוב בין ה-DSG7 וה-1.4TSI הוא קטסרופלי.

הגיר לא נעים, קופצני בפקקים, איטי בתגובותיו...

 

מעבר לכך שמספיק חיפוש בפורום בכדי לעלות שהגיר היבש עושה לא מעט בעיות באקלים של ישראל...

 

באשר למנוע,

גם כאן מספיק חיפוש קל בפורום להראות כי ה-1.4 בגרסת ה-160 כוח שמגיע בשירוקו (ודווקא לא בגדמים האחרים {150/180 באיביזות החמות}) נשלח לבורא עולם לא מעט פעמים ואפילו יש מקרים שמנוע שהוחלף לחדש הלך גם הוא...

 

אקלים? תעשה לי טובה... פה זה לא Kuwait

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4333 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...