Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[הרהור אודיו] סאב בתא המטען - שווה פורט או לא שווה פורט.


שימו לב! השרשור הזה בן 7507 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

המטרה העליונה של רוב המתקינים שאת עבודתם ביקרתי היתה מאז ומעולם לאטום עד כמה שאפשר את תא המטען - המקום בו שוכן הסאב.

הם לרוב סמכו על המעבר של תדרי הבאס הנמוכים דרך המושב (לרוב) או דרך "העדר" אטימה מוחלטת של תא המטען מתא הנוסעים, ובכך קיוו כולם לקבל את הסאב האופטימלי.

 

ואני שואל - האם לא שווה אולי לתעל פורט מיוחד - באורך מסויים ומחושב, לתוך הבגאז' - מהמדף העליון למשל, וכך לנצל עוד טיפה מאותם באסים יקרים כל כך?

 

הרעיון הגיע אלי מתיבות הBANDPASS המפורסמות (DOAL), שם הסאב נתון בתיבה והתיבה הזו נתונה בתיבה אחת נוספת.

מעבר לזה, בניסוי אקוסטי שעשיתי, באסים מסאב שהושם בתוך קופסא מסויימת הצליח לרדת ולייצר עצמה גבוהה יותר של תדרים נמוכים יותר בגודל פורט מסויים (עקומה של התפלגות נורמלית לשינוי בעצמת התדרים כתלות בפורט).

 

 

האם מישהו ניסה את הדבר?

 

רון.

-אני מניח שמדובר יותר בהודעה שנוגעת לבעלי מכוניות ה-4 דלתות בינינו, או לאלה עם ה5 דלתות (או שלוש) שטרחו ועמלו על בגאז' "אקוסטי"...-

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין צורך לתעל פורט מיוחד. אתה פשוט יכול למשל לעשות במגש חורים בגודל של רמקולים ולכסות אותם בבד אקוסטי. תא המטען לא צריך להיות אטום שכן ככה אתה בעצם "חונק" את הסאב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשימוש בפורט נכון, עקרונית, אנחנו יכולים להביא לניצול יותר טוב של תנועת האוויר בתוך הבגאז' - שינויי הלחץ שהסאב יוצר שם...

 

 

בכל מקרה, אני אנסה את זה בסוף השבוע ואוסיף רשמים....

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשימוש בפורט נכון, עקרונית, אנחנו יכולים להביא לניצול יותר טוב של תנועת האוויר בתוך הבגאז' - שינויי הלחץ שהסאב יוצר שם...

 

 

בכל מקרה, אני אנסה את זה בסוף השבוע ואוסיף רשמים....

 

 

רון.

 

לא בדיוק שינוי הלחץ, אלא תיעול של כל (או רוב) הסאונד אל תוך הסלון, מבלי

"לבזבז" אותו בתוך הבגאז'...

דבר שבעצם יביא לעוד עוצמה, כמו עלייה של 3db שיש בין האצ'באק לסדאן,

ככה תהיה עלייה בdb, אולם לא בטוח של 3db...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו לא מאבדים מהאפקט משום שהרכב כולו הוא התיבה הכפולה שלנו.

 

יכולה להיות עליה גדולה בעוצמה, זה תכלס תלוי ברכב ובבגאז' שלו. היה לי שני שיבה על 700W בוולבו S60 ואומנם הבאס היה חזק אבל לא כמו שהוא צריך היה לראות. בכל פעם שהסאב הכה, המגש האחורי (שהיה מורכב מעץ ועוד שכבה עבה של חומר מבודד - ככה זה מגיע) היה מתנפח וממש היה ניתן לראות איך הוא חונק את הסאב (וכמובן גם לשמוע).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7507 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...