Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מרוצי רחוב - החוקים הלא רשמיים


lior_baruch
שימו לב! השרשור הזה בן 7243 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אמנם אצלנו זה קצת שונה, שם אמריקה, כאן ישראל, אך גם שם מרוצי רחוב אינם חוקיים(!)... אך כמו להרבה דברים לא חוקיים, גם להם יש חוקיים משלהם....אגב, לפי החוקים האלו לרכב שלי אסור להשתתף...חחח....ולהלן חוקי מרוצי הרחוב הרשמיים (עד כמה שלא חוקי יכול להיות רשמי) בארה"ב:

 

מצורפים גם שני קבצים עם ה"תקנון" המלא.

 

(החוקים האלו הם לא המלצה או הצדקה למרוצי רחוב לא חוקיים, מובאים כאן בפורום לידיעה בלבד, בשל היותם מעניינים!)

 

F.A.S.T. RACING RULES

 

 

“FACTORY APPEARING STOCK TIRE”

 

 

The intention of these rules is to provide an easy-to-understand guide to the F.A.S.T. style of drag racing. Which is to look stock, sound stock and run fast, the way muscle cars should, while having fun and building camaraderie among fellow muscle car enthusiasts, and following the intent or spirit of the F.A.S.T. rules. However, there may come a time when a participant misinterprets the F.A.S.T. intent. In all instances, the F.A.S.T. Rules committee will make the final interpretation on the rules. Do to the overwhelming number of correct* car and engine combinations, and due to the fact that many parts are no longer available, if you believe that you have a valid reason why your car could not follow the letter of the following rules, contact the rules committee for a decision.

 

NOTE: Throughout this rules document, all references to “correct*” acknowledge that it is “proper for the year, make, model and horsepower claimed, for both the car and engine claimed. The car year, make, model, body style and engine combination must all have been produced and available to the general public in the year claimed, in an actual car.”

 

For 1955 to 1974 muscle cars built in United States and Canadian assembly plants. Factory lightweight cars built for sanctioned drag racing and dealership built/modified cars are not eligible to participate. Cars must be equipped with a minimum of four-barrel carburetion, dual exhaust, and other factory installed equipment that promotes a high performance image. ANYONE USING NITROUS OXIDE WILL BE BANNED FROM PARTICIPATING FOR LIFE!

 

BODY

The original appearance must be retained. No custom or fiberglass replacement panels are allowed. No "custom" paint colors, designs, or lettering is allowed. The car must retain the correct* stock ride height.

 

Bumpers must retain all original bracing and reinforcements. Correct* inner fender panels, front and rear, must be retained. Factory hood scoops, ram air, fresh air induction must be correct*. No aftermarket or homemade induction units of any kind are allowed!

 

Interior seating, trim, and materials must be correct*. Aftermarket tachs and gauges are allowed if mounted on the steering column or under the dash. OEM glass only. All windows must be functional and closed during all runs. Hood must be fully closed during all runs.

 

ENGINE

Engine: Must be factory correct*. Original OEM blocks only, or OEM replacement blocks if they duplicate the correct* vintage block in design, material, appearance, size and performance. No raised deck, raised cam, big bore or aftermarket blocks are allowed. Dealer installed engines and dealer performed modifications are not allowed. Cylinder heads, Intake and exhaust manifolds must be correct*, have correct* casting numbers and be of correct* material. Internal engine modifications encouraged. Engine compartment must appear factory correct*. Appearance of the engine will be inspected with the air filter housing off. Removal of pollution control air pump is allowed. Engine torque strap OK. Note: Any Block, Head, Intake or Exhaust manifold that is not the correct* casting number, must be approved by the F.A.S.T. rules committee before a race.

 

Fuel System and Carburetor: The carburetor and air filter housing assembly must be correct*. Mechanical secondary carbs cannot be substituted if vacuum operated units were original to the car. The stock mechanical fuel pump must be retained. Electric fuel pumps are allowed if mounted in a location out of view. No fuel pressure gauges are allowed. Carb choke is optional. Factory fuel lines are required from pump to carburetor. No rubber lines allowed unless originally equipped as such. All qualifying and race runs must be done with the correct* air filter housing and an air filter in place. Carb spacers are not allowed. Maximum of 2 OE type gaskets allowed under carb.

 

Fuel: gasoline only.

 

Exhaust: Cast iron exhaust manifolds are mandatory and must be correct*. Under no circumstances will headers be allowed, including those cars that had headers delivered in the trunk. Exhaust systems may be upgraded to a maximum of 2.5" diameter head and tail pipes. Mufflers must be stock-looking in design. Pipes must exit in the correct* original location. No X pipes. H pipes allowed only on cars that were equipped with an H pipe from the factory. Excessive exhaust leaks are not allowed. (Certain Max Wedge cars left the factory with 3" inch head pipes, these cars can retain these head pipes up to, but not past, the transmission tail-shaft. Although equipped from the factory with cut-outs, all runs must be made with closed exhaust running through the mufflers.) Any car that runs an E.T. quicker than 11.70 will be checked for X pipe and H pipe compliance.

 

Valve Train: Valve covers must be correct*. Valve cover spacers are not allowed. Maximum of 2 OE type gaskets under each valve cover allowed.

 

Camshaft: MUST SOUND STOCK!!!-We all know what a STOCK cam sounds like!

 

Pulleys: All pulleys must be factory issue and be correct*. Belts running the water pump and alternator must be retained at all times.

 

Ignition System: The ignition system must correct*, including the distributor, distributor cap and coil. Cars that had points available from the factory must use points. Coil must be retained in the correct* location. No electronic Ignition boxes or conversions. No electronic retards, traction controls, or launch controls. A single function rev limiter for missed shift protection is allowed. Spark plug wires must be black, 8mm maximum diameter, have no aftermarket lettering on them. A car that had mandatory electronic ignition from the factory may switch to a facorty style points distributor. Only cars that runs an E.T. quicker than 11.20 will be checked for electronic conversions.

 

Cooling System: The radiator, fan and radiator shroud must appear correct. Overflow cans of at least 20 oz. are required.

 

Electrical System: The battery must be retained in the correct* location and securely fastened down with original style hold down. The charging system must be fully operational at all times.

 

DRIVETRAIN

Automatic Transmission: The transmission must be of the same manufacturer as the car. Aftermarket shifters are not allowed. Line locks are allowed if hidden. Maximum 3 forward gears.

 

Manual Transmission: The transmission must be of the same manufacturer as the car. 3 speeds may be upgraded to a 4 speed. Aftermarket H pattern shifters are allowed if NO modifications to the floor pan are necessary. Line locks are allowed if hidden. Scattersheilds are OK. Maximum 4 forward gears.

 

Rear Axles: The rear axle must be of the same manufacturer as the car. Driveshaft safety loop required.

 

SUSPENSION

Rear Suspension: Traction devices are limited to hop stop bars for upper control arms on coil spring cars. Aftermarket upper or lower control arms on coil spring cars are not allowed. Pinion snubbers and clamping of leaf springs are allowed on leaf spring cars. No slapper bars or Ladder bars of any kind are allowed, unless originally equipped from the factory. Factory documentation will be required to prove authenticity for any cars with bolt on traction devices. No dealer installed traction devices allowed. Aftermarket bushings OK. Factory appearing aftermarket shocks and springs allowed

 

Front Suspension: The front sway bar is optional. Aftermarket shocks, bushings and springs are OK, but no other aftermarket front suspension parts are allowed.

 

Tires and Wheels: Wheels must be Factory correct*, including correct* diameter, width and offset. All 4 wheels and tires must be same size. Original equipment reproduction bias-ply tires only, no soft compound tires of any kind are allowed. Retread tires are not allowed. If the correct* tire for your car was originally a 60 series, you may run a maximum tire size of G-60, all other cars may run a maximum tire size of G-70.

 

All track safety rules apply and you must pass track teck. When required by track safety rules, roll bars and aftermarket seat belts will not be cause for disqualification under the 'stock appearing' requirement in the F.A.S.T. rules.

We require that everyone racing in the F.A.S.T. class maintain a stock image and appearance as best they can. Careful shaping and placement of the tubes to hide them as best as possible and painting of the roll bar is one way to try and blend in the roll bar with the interior.

 

DSC00003.jpg

street racing rules 2.doc

street racing rules.doc

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי בטקסס וראיתי מה זה

קודם כל הם נאספים בחניה ליד הים ואחר כך מתחיל כל אחד להשוויץ עם האוטו שלו אחר כך עושים סיבוב ולפעמים מתחרים ,אבל בתכלס עם באים בשביל ההצגה והבחורות ועושים דואוינים עם המכוניות.

חשוב להזכיר שמילה שיפורים ותוספות בארצות הברית שונה בהחלט ממה שיש בארץ.

וגם רוב המשתתפים ב- "תערוכות" האלה הם חברי כנופיות,ורובם מקסיקנים ושחורים.

Cadillac EL DORADO -

A REAL ROAD BEAST

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פאק, מה זה החוקים הדרקוניים האלו? :shock:

מתאים אולי לרייסים בין מכוניות ליסינג.

 

מה אתם אומרים, ככה ייראה חוק הספורט המוטורי בארץ בסוף?

אלמרה מול לנטיס, השיפורים המותרים - עץ ריח...

 

.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיצר לקחת רכב סטנדרט ולעשות מירוץ ברחוב... משהו... חוץ מזה ראיתי שאסור תוספות פיבר... זה לא מה שההונדה הלבנה עשתה ?.... חרטה

 

זה סתם תמונה שכנרה לא קשורה למרוצים הללו...

ג'ניה :wink:

:king:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7243 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...