Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בועיות בשמן - איך יודעים אם זה מים או שמן?


Nakamichi
שימו לב! השרשור הזה בן 5560 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מוציאים קצת שמן מפקק הריקון, אם יש מים זה יהיה הדבר הראשון שיצא, כוון שמשקלו הסגולי של שמן נמוך משל מים ולכן מים בשמן תמיד ימצאו את דרכם לתחתית אגן השמן.

עם הזמן המים כמובן יהפכו לאומלסיה עם השמן ואז צבעו של השמן ישתנה ולא ישר לך מקום לטעויות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה"טחינה" לא מעידה בהכרח על חדירת מים לשמן , היא יכולה להופיע גם כתוצאה של התעבות נורמלית של אדי מים ובמיוחד אם צינור הנשם סתום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב ידיעתי הלחות שמצטברת בשמן כתוצאה מנשם לא תקין, היא לא מהאוויר החיצוני (שממילא נמצא בכל מנוע תקין בבית גל הארכובה), אלא מתוצרי גזי השריפה שבצילינדר שחודרים אל בית גל הארכובה דרך הרינגים ולא מסולקים החוצה ע"י הנשם. אחד מהגזים האלה הוא H2O - מים.

 

זו הסיבה שבמנועים מנפחים - גמורים, כאלה שהלחץ בבית גל הארכובה הוא חיובי במקום שלילי, וכל הזמן מצויים שם תוצרי פליטה ולא אוויר נקי מהמסנן, נמצא סימני מים בשמן/על המדיד/על מכסה מילוי השמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, אך לא רק H2O מתוצרי הבעירה. גם כאשר האוויר החיצוני לח במיוחד והנשם אינו מאוורר את המנוע - יופיעו סימני אמולסיה ("טחינה") בצינור הנשם ועל פקק מילוי השמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב ידיעתי הלחות שמצטברת בשמן כתוצאה מנשם לא תקין, היא לא מהאוויר החיצוני (שממילא נמצא בכל מנוע תקין בבית גל הארכובה), אלא מתוצרי גזי השריפה שבצילינדר שחודרים אל בית גל הארכובה דרך הרינגים ולא מסולקים החוצה ע"י הנשם. אחד מהגזים האלה הוא H2O - מים.

 

זו הסיבה שבמנועים מנפחים - גמורים, כאלה שהלחץ בבית גל הארכובה הוא חיובי במקום שלילי, וכל הזמן מצויים שם תוצרי פליטה ולא אוויר נקי מהמסנן, נמצא סימני מים בשמן/על המדיד/על מכסה מילוי השמן.

 

מים הם תוצר של שריפה תקינה לגמרי והרוב המכריע שלהם יוצא החוצה או מתנדף. במנוע לא תקין לא יכול להווצר מים בכמויות כאלו שיחדרו לשמן, הרבה חומרים משחיתים אחרים כן אבל לא מים.

 

נשם לא תקין לא מאפשר ללחות שהצברה (בדר"כ במהלך לילה לח) להתנדף לשריפה ולכן נוצרת אמולסיה בחלקו העליון של מכסה השסתומים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל אטומי המימן שבדלק, וזה לא מעט בכלל, יוצאים בשריפה תקינה בצורה של H2O.

 

איך תסביר את העובדה שבמנועים מנפחים, למרות שהנשם תקין או שבכלל לא ניתן לשים אותו במקומו כתוצאה מהלחץ הרב שמעיף אותו נוצרת אמולסיה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשריפה תקינה במנוע הכי תקין והכי מכוייל אין המרה מלאה של כל אטומי המימן למים וחלק, זעום אמנם, עדיין נפלט כהידרו-קרבון ואמוניה.

 

במנועים מנפחים שאני נתקלתי,אך פעם לא מצאתי אמולסיה חריגה בפקק המילוי, עד כה ולכן אני, למרות שאני מאמין שאתה נתקלת בתופעה, לא יכול להסביר את זה. אך אני יכול לחשוב על כמה סיבות:

מים בדלק, חדירת מים דרך מערכת הקירור, נשם שלא מצליח לתפקד עקב כמויות אדירות של גזי פליטה שעוברות דרכו וגם סותמות אותו אפשרות שבמצבי מנוע מסוימים, למרות איבודי דחיסה, מתקיים תהליך שריפה מספיק טוב כדי ליצר כמות מים שכן תחלחל לשמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשרות שבמצבי מנוע מסוימים, למרות איבודי דחיסה, מתקיים תהליך שריפה מספיק טוב כדי ליצר כמות מים שכן תחלחל לשמן.

 

על זה דיברתי.

 

אין לי את הכלים להוכיח את זה, אבל להערכתי בגזי תוצר שריפה יש הרבה יותר מים מאשר באוויר רגיל, גם אם לח, ולכן בעיות האמולסיה נוצרות דווקא כשאת חלל בית גל הארכובה ממלאים גזי שריפה ולא אוויר נקי, שזה המצב במנוע מנפח ובמנוע שבו הנשם סתום.

 

או שאולי כן יש דרך להוכיח את זה. הרי גזי הפליטה מכילים את כל המים שיש באוויר החיצוני, למרות שהם עברו דרך תא השריפה, ובנוסף הם מכילים בצורת מים את המימן שבדלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הלחות באויר בזמן עבודת מנוע לא רלוונטית כי מהירות האויר לא ממש מאפשרת ללחות לחדור למערכת אוורור בית הארכובה ומדובר בלחות לילה שמצטברת על דפנות המנוע מבפנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים לגמרי. ההבדל בינינו הוא רק שאתה חושב שמדובר באוויר רגיל עם לחות שהיא זו שמתעבה על הדפנות הפנימיות של המנוע, וכפי שהסברתי זה לא הגיוני לדעתי כי הרי זה המצב גם במנוע תקין לגמרי, עם נשם תקין לגמרי, ובמנוע כזה הרי לא מתפתחת אמולסיה. מתי היא כן מתפתחת? כשבסוף עבודת המנוע נשארים בחלל הפנימי שלו גזי פליטה, כמו במצב של נשם לא תקין או מנוע מנפח, וכשהכול מתקרר המים שבגזים מתעבים לטיפות על דפנות המנוע הפנימיות.

 

אגב, זה לא רעיון פרטי שלי. קראתי את זה פעם במאמר מקצועי כלשהו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5560 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...