Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[חדשות רכב עצבניות]מקלארן MP4-12C ומרצדס SLS


LotusElise
שימו לב! השרשור הזה בן 5347 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

המרסדס הזאת זה המרסדס הכי יפה שיצאה בשנים האחרונות. מה לעשות אבל שאני חובב יותר של העיצוב הישן וזה מזכיר לי אותו. המקלארן בכלל לא משהו מיוחד לדעתי:|

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

 

השאלה העיקרית: האם נראה את המרצדס הזאת בארץ בהזמנה מיוחדת...בתור מתחרה לאאודי R8.

 

אתה טועה, יביאו אותה בהזמנה מיוחדת להתחרות בגולף GTI. אין רכב שיכול להתחרות בR8.

 

וברצינות- דבר ראשון, מעבר להגדרות המקובלות שהR8 אינה מכונית על, מדובר במכונית שאפילו לא מתקרבת להנדסה ולביצועים של הSLS. הSLS לעומת זאת תוגדר כמכונית סופר על, כלומר קרוב יותר לפגאני מאשר לפרארי "פשוטות" כמו ה430, אם כי נראה שמחירה לא ינסוק ל400K פאונד (כמו פגאני וחברותיה) אלא ישאר בסביבות ה150-200. כיוון שהמנוע אינו אמצעי, מדובר בGT ענקית כמו הפרארי 612, וזאת כנראה תהייה המתחרה. דבר שני, הR8 אינה אלא מכונית "יש מאין" עוד מכונית ביצועים סתמית שמבחינתי תקבל הכרה נאותה אם תתפתח אבולוציונית ב50 שנה הבאות, אז נדבר. לעומתה המרצדס הזאת, מעבר להיותה שיא ההנדסה, התחכום והביצועים הינה גרסת רטרו מודרנית לאחת המכוניות היפות והגדולות בהיסטוריה. מבחינתי הR8 היא סקודה עם ביצועים. הSLS היא היסטוריה על גלגלים. מה גם שבמחירה ניתן יהיה להכניס מספר R8. לא לדבר על מה שילך אחר כך באיביי עם סוחרים זריזים שישימו ידיהם על הרכב.

 

ואנקדוטה לסיום- חבר מתקשר אלי בבהלה "תקשיב אתה מכיר את הרכב מקלארן F1??" אני- כן, ברור.. הוא-"אני בדיוק בדייט עם מישהי והיא טוענת שהמקלארן יותר טובה מהZ4 שלך. אמרתי לה שאין מצב, נכון?"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה ענית לו?

 

כמו שאמרו כאן, המקלארן נראית כמו פרארי ויש לה עיצוב די סתמי.

 

מצד שני, הSLS היא מאוד יפה כי היא מזכירה את הSL המקורית, אבל אם היו עושים לה פנסים עגולים מקדימה, אז היא לא הייתה יפה, אלא מושלמת!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שחושב שהמרצדס מכוערת, כל כך אין לו מושג שזה פשוט מדהים.

ולמה אין לו מושג? כי מדובר ברכב המעוצב ברוח אחד הרכבים היפים ביותר שיוצרו אי פעם, בנוסף להיותו מכונית העל הראשונה ואחד מסמלי שנות החמישים הנפלאות שהיו לציון דרך צרכני ועיצובי (מודרניות סטייל שנות ה 50(חייזרים, תעופה ומדע) ששולב ברוח שנות ה30 שמהוות את שיא השיאים של העיצוב במאה ה20).

 

ולא, זה לא עניין של טעם, באותו אופן שהעובדה שבר רפאלי יפה אינה ניתנת לערעור. מדובר בקלאסיקה מודרנית מדהימה.

הSL300 המקורית יפה, הSLS לא.

העתיקו את הדלתות. כל הקימורים היפים של הSL300 נעלמו ובמקומם המעצבים הלכו על קווים רבועיים יותר, ביחד עם פנסים "משוכים" אחורה שרק מחדדים את המראה המרובע (יחסית).

 

אז מה, אין לי מושג? בסדר. אתה חושב שהיא מדהימה, אני לא.

Insane things comes from insanely people.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה ענית לו?

 

 

אחרי התשובה הפשוטה "אתה אדיוט" (למרות שהוא סטאזר ברפואה אז כנראה שלא) הוא לא התחמק מהסבר על הרכב, במה המנוע שלו מצופה (ולמה) ואיך שהF1 גם היום, 15 שנה לאחר הצגתה, נחשבת לאחת הטובות. בנוסף, נדירותה ומחירה.

 

הנקודה חוזרת על עצמה בישראל שחושבים שהסקודה עם המנוע האמצעי יכולה להשתוות למכוניות על מהמדרגה הראשונה כמו שראינו למעלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר שני, הR8 אינה אלא מכונית "יש מאין" עוד מכונית ביצועים סתמית שמבחינתי תקבל הכרה נאותה אם תתפתח אבולוציונית ב50 שנה הבאות, אז נדבר.

 

והזונדה היא לא מכונית "יש מאין"? לא ברור לי כל כך הזלזול, מדובר ברכב שמציג ביצועים נאים מאוד, מה גם שלAudi לא חסרה מסורת מוטורית.

A man walks down the street in that hat, people know he's not afraid of anything

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק בעיקרון אבל כמה נקודות- הזונדה מיוצרת 10 שנים ברציפות, אותו הדגם (עוד 10 שנים, נתחיל לדבר על הR8, אם תשרוד עד אז). בנוסף, פגאני מתמחים בייצור סיבי פחם ברמה עולמית, וכך גם כמעט 100 אחוז מהמכונית שזה כבר מעורר השתאות ויראת כבוד לעומת האודי שהינה מכונית בינונית בלבד בסגמנט הזה, שנוצרה כאשר איזה מהנדס עם ממוצע 100 מMIT לקח אלומיניום וכמה חלקים מהמחסן של VW, עשה מה שהוא יודע לעשות והתוצאה מעולה מבחינת ביצועית אבל סתמית.

 

מהיכן הזלזול? שורשיו מתחילים מנסיוני עם הקונצרן ברכישת גולף "GTI" סימן 4 בכמעט 200K שח. לא היה כמעט הבדל בינה לבין גולף 1.6. או סקודה אוקטביה. או פאביה. או פולו. או.. הבנתם את הרעיון. (זה מעבר לעובדה שהרכב התפרק- תיבת הילוכים, יחידת מיזוג, דשבורד וחלונות- הכל הוחלף באחריות). בסוף הרכב נמכר בהפסד של 60K שח לאחר שנה.

 

אלה רק השורשים, חקירה מעמיקה מראה על שימושים נרחבים של אותם חלקים בקונצרן שפועל כמובן ביעילות שיא ומוציא מהארסנל שלו מה שצריך, לדוגמא מכונית ביצועים שתנצח מכוניות נחשבות בנורבורינג, הR8. אז להשוות אותה למכונית כמו הSLS חייבת להעלות זלזול וגיחוך.

 

אכן לאודי יש מסורת מוטורית די נרחבת בעיקר בגזרת הראלי (עם הקוואטרו) אבל גם הR8 לא קשורה וגם בין מכונית ראלי מוצלחת משנות ה80 לפסגת העיצוב ואחד הסמלים של שנות ה50 ואחת המכוניות הנחשבות במאה ה20 (כנפי השחף של מרצדס) יש "קצת הבדל".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המרצדס מדהימה פשוט אין מילים ,כל כך יפה ,ועוד נאמנה למקור שלה ,בקיצור יצירת מופת :-D

 

המקלארן ,אני לא מת עליה ,כי היא לא יפה ומיוחד כמו המקורית ,אבל המנוע שלה נשמע כמו יצירת מופת ,ולדעתי הוא בעל פוטנצייל שיפור ענק .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק בעיקרון אבל כמה נקודות- הזונדה מיוצרת 10 שנים ברציפות, אותו הדגם (עוד 10 שנים, נתחיל לדבר על הR8, אם תשרוד עד אז). בנוסף, פגאני מתמחים בייצור סיבי פחם ברמה עולמית, וכך גם כמעט 100 אחוז מהמכונית שזה כבר מעורר השתאות ויראת כבוד לעומת האודי שהינה מכונית בינונית בלבד בסגמנט הזה, שנוצרה כאשר איזה מהנדס עם ממוצע 100 מMIT לקח אלומיניום וכמה חלקים מהמחסן של VW, עשה מה שהוא יודע לעשות והתוצאה מעולה מבחינת ביצועית אבל סתמית.

 

מהיכן הזלזול? שורשיו מתחילים מנסיוני עם הקונצרן ברכישת גולף "GTI" סימן 4 בכמעט 200K שח. לא היה כמעט הבדל בינה לבין גולף 1.6. או סקודה אוקטביה. או פאביה. או פולו. או.. הבנתם את הרעיון. (זה מעבר לעובדה שהרכב התפרק- תיבת הילוכים, יחידת מיזוג, דשבורד וחלונות- הכל הוחלף באחריות). בסוף הרכב נמכר בהפסד של 60K שח לאחר שנה.

 

אלה רק השורשים, חקירה מעמיקה מראה על שימושים נרחבים של אותם חלקים בקונצרן שפועל כמובן ביעילות שיא ומוציא מהארסנל שלו מה שצריך, לדוגמא מכונית ביצועים שתנצח מכוניות נחשבות בנורבורינג, הR8. אז להשוות אותה למכונית כמו הSLS חייבת להעלות זלזול וגיחוך.

 

אכן לאודי יש מסורת מוטורית די נרחבת בעיקר בגזרת הראלי (עם הקוואטרו) אבל גם הR8 לא קשורה וגם בין מכונית ראלי מוצלחת משנות ה80 לפסגת העיצוב ואחד הסמלים של שנות ה50 ואחת המכוניות הנחשבות במאה ה20 (כנפי השחף של מרצדס) יש "קצת הבדל".

 

אז מכונית יכולה להיות מוצלחת רק אם היא מיוצרת על ידי עשרה אנשים במפעל משפחתי, או לחילופין מציגה שלדה דומה לזו של דגם קלאסי? הרי הקשר בין הSLS לבין הSL מסתיים בעיצוב החיצוני בלבד, ויתכננו אותה מהנדסים מאותה הפקולטה בה למדו המהנדסים של הR8, וכנראה גם המהנדסים של הפררי סקודריה או של הקוניגסג CCX. אני לא אתפלא גם אם היא תעשה שימוש במרכיב או שניים או עשרה מדגמים אחרים של מרצדס, כמו הSLR.

את הנקודה שלך לגבי GTI אני לא מבין לחלוטין, אני מצאתי בעיות כאלו ואחרות בפיאט גרנדה פונטו, זה אומר שמבחינתי הפרארי החדשה היא רכב מחורבן או "פיאט עם מנוע אמצעי?"

A man walks down the street in that hat, people know he's not afraid of anything

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המרצדס מדהימה פשוט אין מילים ,כל כך יפה ,ועוד נאמנה למקור שלה ,בקיצור יצירת מופת :-D

 

המקלארן ,אני לא מת עליה ,כי היא לא יפה ומיוחד כמו המקורית ,אבל המנוע שלה נשמע כמו יצירת מופת ,ולדעתי הוא בעל פוטנצייל שיפור ענק .

אם מקלארן היו מוציאים 600 כ"ס מ-3.8 אטמוספרי אז באמת היה אפשר להגדיר את המנוע כ"יצירת מופת".

"הרי כל חמור יודע" :wink: שבשביל להוציא 600 כ"ס ממנוע טווין טורבו לא צריך מי יודע מה תחכום,לא חסר סדנאות שמוציאות גם 700 כ"ס מאותו נפח בדיוק(דוגמת 911 או GTR35)

אז אולי גם כל מנועי הטורבו של "אונדה טייפ ערס" של כל צ'חצוח ארץ ישראלי יקראו "יצירת מופת"?

מה שכן את המנוע של המקלארן F1 האגדית בהחלט אפשר לכנות כיצירת מופת.

חבל מאוד שבמקום להתעסק בליצור מנוע מרגש(כמו שפרארי עושים) הם התרכזו בפליטת CO2,חיבוקי עצים,מנשקי קיפודים וכל החרטא הזה...

turboy

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מכונית יכולה להיות מוצלחת רק אם היא מיוצרת על ידי עשרה אנשים במפעל משפחתי, או לחילופין מציגה שלדה דומה לזו של דגם קלאסי? הרי הקשר בין הSLS לבין הSL מסתיים בעיצוב החיצוני בלבד, ויתכננו אותה מהנדסים מאותה הפקולטה בה למדו המהנדסים של הR8, וכנראה גם המהנדסים של הפררי סקודריה או של הקוניגסג CCX. אני לא אתפלא גם אם היא תעשה שימוש במרכיב או שניים או עשרה מדגמים אחרים של מרצדס, כמו הSLR.

את הנקודה שלך לגבי GTI אני לא מבין לחלוטין, אני מצאתי בעיות כאלו ואחרות בפיאט גרנדה פונטו, זה אומר שמבחינתי הפרארי החדשה היא רכב מחורבן או "פיאט עם מנוע אמצעי?"

 

 

גם הקשר בין ה911 מודל 70 לנוכחים עיצובי בלבד ובכל זאת מדובר באבולוציה, כך גם דגמי SL שמשנות ה50 ועד ימנו.

 

הR8 היא מכונית טובה מאוד, אבל כאשר מולה מתחרות שמציעות יותר באותו מחיר או שמשווים אותה למכונית שמציע הרבה הרבה הרבה יותר במחיר פי 4 אז ההשוואה לא במקום.

 

לגבי הGTI וההקבלה לפיאט. הקשר בין פיאט לפרארי הוא מימוני בלבד כבר עשרות שנים. פרארי שומרת בקנאות על אופיה (עד לפני פחות מ20 שנה עדיין ברשותו של ה"דיקטטור" אנזו) ואין שום בורג שמשותף להם. אין אף חברה בעולם כמו פרארי, שבעליה ומייסדה שמר בקנאות על אופיה, התעקש ואיים לפרוש ולסגור את הבסטה אם לא יתנו לו להתרכז במירוצים, ולעזזל הרווחים. לעומת זאת קונצרן VW הוא קונצרן יעיל שחושב על כסף לכן יש שימוש נרחב בין המותגים ושיתוף הפעולה נרחב ביותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם הקשר בין ה911 מודל 70 לנוכחים עיצובי בלבד ובכל זאת מדובר באבולוציה, כך גם דגמי SL שמשנות ה50 ועד ימנו.

 

הR8 היא מכונית טובה מאוד, אבל כאשר מולה מתחרות שמציעות יותר באותו מחיר או שמשווים אותה למכונית שמציע הרבה הרבה הרבה יותר במחיר פי 4 אז ההשוואה לא במקום.

אחלה, לפחות התקדמנו מלקרוא לה "סקודה עם מנוע אמצעי" :) אני מסכים שלא מדובר ברכב ברמה של הזונדה, אבל הוא בהחלט משתווה למקבילות מאותו הסגמנט, וזאת לא דעה אישית שלי אלא גם של הרבה כתבי רכב מארצות ניכר.

לגבי הGTI וההקבלה לפיאט. הקשר בין פיאט לפרארי הוא מימוני בלבד כבר עשרות שנים. פרארי שומרת בקנאות על אופיה (עד לפני פחות מ20 שנה עדיין ברשותו של ה"דיקטטור" אנזו) ואין שום בורג שמשותף להם. אין אף חברה בעולם כמו פרארי, שבעליה ומייסדה שמר בקנאות על אופיה, התעקש ואיים לפרוש ולסגור את הבסטה אם לא יתנו לו להתרכז במירוצים, ולעזזל הרווחים. לעומת זאת קונצרן VW הוא קונצרן יעיל שחושב על כסף לכן יש שימוש נרחב בין המותגים ושיתוף הפעולה נרחב ביותר.

אילו מכלולים חולקת הR8 עם הGTI, או כל רכב "נחות" של הקונצרן? היא חולקת מכלולים עם הגאיירדו, רכב שלא הייתי קורא לו מחורבן, וגם רכב שהוא לא בדיוק משפחתומטית ממוצעת. אנזו פרארי, אגב, מת כבר מזמן, והטכנולוגיות של פרארי כבר לא יחודיות לרכבים שלה, הMC12 של מזראטי, לדוגמה, יושבת על הפלטפורמה של אנזו. ורק היום התבשרנו שמהנדסים של פרארי תרמו לעבודה על ה500 אברט החדשה : http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3774459,00.html

A man walks down the street in that hat, people know he's not afraid of anything

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה ירדתם כלכך על ה-R8?

מדובר במכוניות המכוונת למכונית על המחיר הגיוני לכל כיס "בריא"

הדגם ה-V8 מתחיל מ- 115,000$

והדגם ה- V10 מתחיל מ- 140,000$

רוב התוספות הקיימות בדגם ה- V8 כבר קיימות כסטנדרט ב-V10 ולכן עם להוסיף את רוב התוספות המוצעות לדגם ה- V10 מחירו יגיע ל- 160,000-170,000$. וזאת כאשר תחליטו להוסיף את רוב התוספות האפשריות ב-V8 תגיעו בכייף ל-145,000$+

הרכב הנ"ל (גרסת ה-V10) מבוסס רובו על הלמבורג'יני גיירדו המדהימה שמחירה ההתחלתי לקופה הינו 198,000$ ואם תוספות יגיע בכייף לאיזור ה- 240,000$. האם גירסת ה- V10 של ה-R8 היא מציעה? תחליטו אתם.

לגביי עולם המוטורי של אודי - מישהו כאן רואה לה-מאן?

 

ה-SLS הולכת להתחרות ברכבים שונים כגון בנטלי קונטיננטל, פרארי קליפוניה ומכירו של המרס היינו לפחות 170,000 יורו.

2 מילים על המקלארן החדשה: עיצוב מעפן!

HU: ADDzest DRX 9255EX / Amp: Audison 4.1K / comp: Focal K2p / Sub: XXLS 10

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5347 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...