Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חום מנוע עולה- אונו 96 [הכותרת נערכה בהתאם לכללים]


R2B
שימו לב! השרשור הזה בן 5449 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

על הינויט צריך להיות כתוב 92-87 והכוונה שב 92 מעלות מופעל המאורר רדיאטור וכחומו יורד ל 87 מעלות,

מפסיק המאורר לפעול, כל זאת עם טולרנס של כ 2 מעלות +-.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רב הסיכויים שהבעיה אכן ביוניט. הייתה לנו פיאט אונו 1100 מודל 92 במשך כמעט 17 שנה. היוניט המקורי החזיק מעמד קרוב ל-12 שנים, כל השאר החזיקו גג שנה, רובם אפילו פחות מחצי שנה. שיא השפל היה חודשיים :lol: .. זה הפך לבעיה כרונית, היוניט שנמצא בתחתית הרדיאטור לא נותן הוראה להדליק את המאורר בזמן והחום גולש. כאשר הוא מגיע ל-110-120 מעלות הפקק של הרדיאטור משחרר לחץ והמים בורחים ישר, מצב מאוד מסוכן. זה יכול להסתיים בתיקון ראש מנוע. כל פעם שזה התחיל, סימן שצריך להחליף את היוניט :evil:. העבודה לא קשה, אתה מוציא אותו בהברגה, רק כך בחשבון שכל המים ממערכת הקירור יוצאים דרך הפתח הזה, רצוי שלא יהיו רותחים בזמן הזה :? .. לא כדאי לשים את זה שנדלק ב-60 מעלות, אחרת הוא מדליק את המאורר ויותר הוא לא נכבה לאורך כל הנסיעה, זה מעצבן והמנוע נשאר קר כל הזמן. כמו שאמר רפי, כך את זה שנדלק ב- 87-92. אני בסופו של דבר התבאסתי מלהחליף אותו כל כמה חודשים והעברתי לסלון כפתור הדלקה ידנית של המאורר והדלקתי אותו בעצמי לפי נתוני השעון.. :roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחתי לציין פרט חשוב, כאשר את מבריג יוניט חדש, מוסיף מים או אנטיפריז, תדליק את המנוע לאחר-מכן ותמתין כמה דקות, עד שהחום יעלה והיוניט יפעיל את המאורר. בזמן הזה מפלס המים ירד ואז תוסיף עוד מים על-מנת שמערכת הקרור תהיה באמת מלאה.

 

בהצלחה! :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטח הייתה לך חווית נסיעה מדהימה.

כל כמה דקות אתה צריך להפעיל את המאוורר בעצמך.

 

 

כן, היה נחמד.. :lol: תאמת לא היה צריך להדליק אותו יותר מדי, בזמן נסיעה הרוח מקררת טוב את הרדיאטור ואין צורך להדליק את המאורר.. כשצריך היה לעמוד ברמזור, אפשר היה להדליק אותו ישר לכמה דקות רצוף ולא לכבות כל פעם, כך שזה לא היה מעצבן יותר מדיי.. סה"כ האונו לא התחממה, בבאר-שבע אין פקקים כמו במרכז, ככה שגם לא כל נסיעה בכלל היה צורך להדליק את המאורר, אפילו בקיץ.. :?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי ישנו יוניט מדגם מסויים שכדאי לחפש על מנת שישרוד שנים ולא ילך כל כמה חודשים?

 

רק אם תצליך למצא משהו מקורי, אולי אפשר להזמין דרך המוסכים של פיאט או מחו"ל, תבדוק את זה.

היוניט הלא מקורי עולה בסביבות 70-90 ש"ח והוא בעצם האופציה היחידה, אין בחנויות משהו אחר.

דעה אישית שלי, נראה לי שהוא יותר מדי רגיש למים מלוכלכים, בשנים הללו המים במערכת הקרור לא יכולים להיות נקיים עקב הקורוזיה והיוניט נדפק מהר מאוד. הוא מתחיל להדליק את האוורר מתי שבא לו, פעם ב-92 מעלות, פעם ב-110 מעלות ופעם בכלל לא מדליק, קרה לי שהוא אפילו הדליק את המאוורר כשהמנוע היה כבוי :? העדפתי לנתק אותו לגמרי שלא יהרוג לי את המצבר בטעות.. גם אם תחליף לחדש, אני ממליץ לך בחום לעשות את הכפתור שסיפרתי עליו מקודם. הוא לא יפריע לפעולה של היוניט כל עוד היוניט תקין, אבל אם הוא ימות לך איפה שהוא בדרך אתה לא תשאר בלי מים שיברחו לך, אלה תוכל להדליק את המאוורר בכפתור להמשיך לנסוע.. יחסוך לך זמן, עצבים וגרר.. :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר בירור טלפוני קצר ךהךן הממצאים:

מוסך מורשה בראשל"צ לא נותן מחירים בטלפון ולא מוכר חלקים אלה אם כן הם מרכיבים (שכמובן זה תשלום על עבודה בנוסף)

מוסך מורשה בת"א נתן לי טלפון של החלפים המקוריים שלהם ברחוב המסגר. מחיר 160 ש"ח למקורי. נשמע לא רציני.

אני אבדוק מתי תיהיה לי אפשרות אולי יום שיש אני יקנה.

נראה לי זה עדיף מחלופי שהוא חצי מחיר אבל בעייתי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר בירור טלפוני קצר ךהךן הממצאים:

מוסך מורשה בראשל"צ לא נותן מחירים בטלפון ולא מוכר חלקים אלה אם כן הם מרכיבים (שכמובן זה תשלום על עבודה בנוסף)

מוסך מורשה בת"א נתן לי טלפון של החלפים המקוריים שלהם ברחוב המסגר. מחיר 160 ש"ח למקורי. נשמע לא רציני.

אני אבדוק מתי תיהיה לי אפשרות אולי יום שיש אני יקנה.

נראה לי זה עדיף מחלופי שהוא חצי מחיר אבל בעייתי

 

 

כן, 160 ש"ח נשמע בהחלט סביר. כשתבוא לקנות, תבדוק טוב שנותנים לך מקורי באמת (שלא יתברר ש"מקורי" הכוונה ל"מתאים לאוטו שלך" - גם בדברים כאלו נתקלתי). בד"כ הקרטון של החלפים המקוריים של פיאט הוא בצבע לבן-כחול וכתוב עליו Fiat-Lancia משהו בסגנון, לא זוכר בדיוק כבר. וכמובן על תשכח מהנתונים - 87-92 מעלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5449 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...