Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המדריך המלא לשימור צבע הרכב בפנאטיות


שימו לב! השרשור הזה בן 2231 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 417
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

היום יצא לי לעשות ווקס למכסה מנוע בפעם הראשונה.

 

התוצאה לא מרשימה במיוחד, אולי כי הציפיות שלי היו גבוהות מדי ואולי כי לא עבדתי נכון. בכל מקרה, המריחה הייתה בעוצמה נמוכה (בלי לחץ כמעט על משטח העבודה) ובאזור ה5 סיבובים על בכל מריחה. השתמשתי בכמות ווקס לא מעטה יחסית למה שחשבתי שאשתמש (בערך שליש או קצת פחות ממיכל של 250 מ"ל). אולי אלה הן הסיבות?

הצבע גם לא חלק כמו שחשבתי שיהיה (אם משווים אותו לרכבים באוטומוטור:-)).

 

האם מישהו יכול למצוא פגם/לתקן טעויות שביצעתי?

Insane things comes from insanely people.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על הכתבה!

 

יש לי פיאט בראבו (החדשה) בצבע אדום מטאלי. בשטיפת רכב שגרתית ב"קאר ספא" אמר לי בעל המקום שהוא ממליץ מאד לעשות לרכב ציפוי קריסטל כדי לשמור על הצבע מדהייה בטענה שזהו צבע שנוטה לדהות מהר יחסית.

כמו כן הסביר לי שיש לחזור על תהליך הציפוי בתדירות של כשמונה חודשים ושעלותו היא כ 350 ש"ח.

 

אני לא מבין כלום בתחום והייתי שמח לקבל מכם ייעוץ. יש לציין שהרכב חונה בחנייה שאינה מוצלת ביומיום.

 

1. האם בתנאים שתיארתי אני יכול למצוא את עצמי עם צבע רכב דהוי/מתקלף/מחליד בתוך שלוש-ארבע שנים?

2. האם אכן ציפוי הקריסטל מגן בצורה טובה על צבע הרכב?

3. האם המחיר נשמע לכם הגיוני? האם פתרונות אחרים יעלו פחות והאם ישנם פתרונות באותה רמה ובעלות נמוכה יותר שאני יכול לבצע לבד?

4. האם ווקס בתדירות של פעם בחודש לא יעשה את העבודה?

 

אשמח לתגובות,

אלכס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם האוטו לא מטאלי אלה אדום רגיל אז הוא לא יתקלף בשום מצב וכמעט תמיד יהיה אפשר לשחזר אותו עם פוליש למצב טוב.

מה שאתה צריך זה פוליש פעם אחת + ווקס/טפלון, זה יעשה את האוטו מבריק. ואז רק לעשות ווקס (אפילו לבד בחינם..) כל כמה חודשים כדי לשמור על הברק הזה.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם האוטו לא מטאלי אלה אדום רגיל אז הוא לא יתקלף בשום מצב וכמעט תמיד יהיה אפשר לשחזר אותו עם פוליש למצב טוב.

מה שאתה צריך זה פוליש פעם אחת + ווקס/טפלון, זה יעשה את האוטו מבריק. ואז רק לעשות ווקס (אפילו לבד בחינם..) כל כמה חודשים כדי לשמור על הברק הזה.

 

 

תודה רבה על תגובתך.

 

עשיתי בדיקה נוספת מול שירות לקוחות פיאט ובהזמנת הרכב ומסתבר שאכן לא מדובר בצבע מטאלי אלא באדום רגיל.

 

האם יש טעם באיטום צבע כלשהו?

מהי הדרך המומלצת לשמור על הצבע במקרה שלי?

 

תודה,

אלכס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי לאוטו חדש הכי טוב לעשות ווקס לבד, אבל לעשות עם הרבה חומר ולא rally wax, וככה כל כמה חודשים. אוטו שיטופל ככה יראה נוצץ לנצח...

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי לאוטו חדש הכי טוב לעשות ווקס לבד, אבל לעשות עם הרבה חומר ולא rally wax, וככה כל כמה חודשים. אוטו שיטופל ככה יראה נוצץ לנצח...

 

 

נשמע טוב...

 

1. ממה שהבנתי בשרשור הזה, ווקס הינו סוג של איטום המקביל לציפוי קריסטל. האם אני צודק? מה עדיף?

2. האם מומלץ לעשות ווקס לבד או לתת לבעל עסק לעשות?

3. כמה עולה החומר אם קונים אותו לבד ואיפה מומלץ לקנות? איזה חומר מומלץ לקנות (משהו טוב כמובן)? כמה יעלה לעשות במקום מסודר?

 

תודה

אלכס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חושב שיש כזה דבר ציפוי קריסטל, זה סתם שם מסחרי שמישהו הביא לזה.

יש ווקס וטפלון ועוד כל מני סוגים. ווקס הוא ההכי נפוץ כי אפשר לעשות ווקס לבד בקלות.

 

כל עוד האוטו חדש ואתה רק רוצה לשמור עליו, אז ווקס שתעשה לבד יהיה בסדר גמור. במקרה של אוטו במצב קשה שצריך להחזיר לו את החיים אז כבר שווה ללכת לבעל מקצוע.

 

ווקס רגיל של טרטל למשל באוטודיפו עולה בערך 30 שקל, לא משהו רציני, וזה מספיק לכמה פעמים.

לי אין חומרים רציניים במיוחד, לפי דעתי ווקס פשוט עושה את העבודה ולא צריך להתעסק בוודו, אבל אם אתה רוצה לא חסרות המלצות לחומרים בפורום. ראיתי למשל שמזכירים הרבה את החברה carplan.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

בחיפושי אחר ווקס מעולה (כרגע משתמש בטרטל - ותוצאות נהדרות) מצאתי

הרבה אתרים שממליצים על חומר שנקרא 5ֹSTARSֹSHINE

ממה שקראתי זה החומר הכי חדש (מוגן בפטנטים) שבניגוד לווקס מחזיק קרוב ל 5 שנים ללא צורך בווקס כל כמה חודשים.

ממליצים עליו הרבה. בארץ לא מצאתי אותו, גם לא באיבי. רק באתר של החברה ובאמזון מצאתי אותו במחיר של 60$.

 

האם מישהו מכיר אותו בו השתמש בו כאן בארץ?

קובי

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רציתי לשאול יש רכב הונדה אקורד בצבע שחור מטאלי

ומסרתי את הרכב למקום שעושים בה פוליש וקס ופלסטלינה וכל מה שצריך כדי להבריק את הרכב לפני מכירה

אז אחרי שלקחתי את האוטו באמת אהבת י את הרכב והוא מבריק וחלק אבל לאחרונה שמתי לב שבלילה כאשר רכב עומד מאחורי עם אורות לכיוון האוטו שלי אני רואה סימנים פסים כאלה שלא היו לפני זה בכל האוטו האם זה אמור להיות ככה?

תודה רבה מראש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכל השירשור הענק הזה נשארתי מבולבל בנושא הספוג לניקוי.

 

יש כלל אצבע מסויים לגבי בחירת הספוג ?

איך אדע אם הספוג גס מידי ?

למה בכלל משתמשים בספוג ?

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.



לגבי פסים שיצוא לך על הצבע זה נקרה הולוגרמותזה מה שקורא לצבע כהה כי על צבעים כהים רואים אותם חזק בדרך כלל אחרי שטיפהראשונית.

זה תוצאה מ פוליש לא מקצועי,עשו לך פוליש בהזרת פרווה רק ו מרחו על זהוקס,כל פרווה תשיר אחריה מיקרו שריטות עגולות פלוס הולוגרמות.

פוליש בעלות 350שח לא יכול להיות טוב ומקצועי מטבע הדברים פוליש מקצועי לוקח בין 8 ל 24 שעות הכולתלוי במצב הרכב גודל ורצון הלקוח.

פוליש נעשה ב שלוש שלבים כמובן פלוס הגנהגלייז וקס הכול משטנה רק לא ביצוע פוליש.

שלב ראשון זה שטיפה טובה ופלסטלינה.

שלב שני זה פוליש שטחי גס עם פרווה להורדות שריטות עמוקות.

שלבשלישי פוליש בנוני עם ספוג גס לחיתוך של שימנים שהשירה פרווה.

שלב רביעי פולישעדין עם ספוג בנוני להורדת הולוגרמות ו סוורלים סופית לקבלת משטח צבע חלק ללאהולוגרמות ו שריטות עדינות ועומק הצבע.

רק אז הוברים לחומרים מאיצי ברק והגנה,לאחר כל השלווים הלו תקבלו צבע יפה נקי ומבריק ללא הולוגרמות.

בהצלחה לכולם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2231 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...