Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[עדכון] יבואן רשמי לשמני Elf ו- Total בארץ ועוד...


efi_shams
שימו לב! השרשור הזה בן 4004 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

 

לאחר חודשים של חיפושים מתמשכים, מיילים לחברות בעולם, ל"פז שמנים" ול"קרסו" בארץ, מצאתי את היבואן הרשמי של מוצרי Elf מקבוצת Total בארץ.

 

היבואן הוא א.י. שורק שיווק והפצה בע"מ.

כל המעוניין לרכוש את מוצרי החברות, נא לפנות ליעקב ברוך בטלפון: 052-4315712.

לציין שהופנתם ע"י אפי מפורום הרכב.

 

*** עריכת ההנהלה: בניגוד למה שעלול להשתמע מהכותרת, א.י.שורק משווקים רק את מוצרי המותג ELF. את המוצרים תחת המותג Total משווקת חברת לובינסקי. מר יעקב ברוך מבקש שלא לפנות אליו בנושא מוצרי Total, כיוון שאין ביכולתו לסייע. ***

נפגשתי היום בבוקר עם יעקב במושב חדיד (סמוך לבן-שמן), שם ממוקם אחד ממחסני היבואן.

התרשמתי מההיכרות הגבוהה של יעקב עם שוק השמנים בארץ ובעולם.

 

נושא נוסף:

לבעלי רנו המצויידים בתיבות הילוכים ידניות:

בשעה טובה ניתן להשיג בארץ את שמן הגיר TransElf TRJ 75W80, המיוצר עבור רכבי רנו.

לכל בעלי הקנגו, הקליאו והמגאן, הסובלים מהעברות הילוכים קשות, עפ"י הוראת היצרן יש להשתמש אך ורק בשמן זה (ולא בשום תחליף אחר, גם אם הוא בעל צמיגות זהה).

זוהי הוראה ולא המלצה, המצויינת בהוראות הטכניות של היצרן (לכל המעוניין נא לפנות בפרטי).

 

שמן הגיר Esso BV 75W80 אינו מתאים לגירים הידניים מסדרת JH של רנו (אינו עומד בתקן API-GL5, ולמרות הצמיגות הזהה שלו לשמן TRJ, הוא בעל צפיפויות שונות ופרמטרים שונים לחלוטין).

 

בחיפוש אחר תשובות מ"קרסו" מדוע הם משתמשים בשמן גיר "פזגיר קרסו", ולא בשמן גיר הדרוש עפ"י הצהרת היצרן, נטען כי יש בידיהם אישור טכני לשימוש ב"פזגיר" מרנו העולמית.

אולם, מסיבה לא ברורה, הם אינם מוכנים להציג בפניי אישור זה.

 

כמו כן, אצל "קרסו", נכון להיום, לא ניתן לרכוש שמן גיר, אלא רק בתנאי שעבודת הריקון והמילוי של השמן מהגיר תבוצע ע"י המוסך.

לטענתם הסיבה היא שהשמן מגיע בצוברים גדולים.

למרות פנייתי ל-3 מוסכים מורשים (ביניהם 2 מרכזיים), למכירה של שמן בכלי מילוי שהבאתי עימי, לא היו מוכנים למכור אותו עבורי, אלא אם כן אסכם שהעבודה תבוצע ע"י המוסך.

פניה למחלקת השירות המרכזית הניבה תשובות תמוהות (ביניהן זכיתי להארכת האחריות על תיבת ההילוכים של הרכב ללא מגבלת זמן, ועד 200,000 ק"מ. זאת רק בשביל שלא אתעקש בפני היבואן לייבא את השמן TRJ עפ"י דרישה ממני, ואסתפק ב"פזגיר קרסו" במילוי ע"י המוסך).

כמובן שמדובר בפעולה לא חוקית : מכירת חלף בכפיית עבודת מוסך.

 

פנייה ל"פז שמנים" בחיפה הניבה DataSheet של השמן "פזגיר קרסו" בעל נתונים חלקיים בלבד, בטענה ש"אלו הנתונים שניתן לספק".

 

אישית, המלצתי לבעלי הרנו היא להשתמש ב- Elf TRJ בלבד.

 

בשבוע הבא "קרסו" אמורים להשיב עם תשובה מסודרת בנושא. מבטיח לעדכן בהמשך.

 

אפי.

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 95
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אפי שלום,

 

תודה על המידע.

בקשר לבקשה שלך שיציגו לך אישור רשמי של היצרן המאשר שימוש בשמן X או Y ,אני ממש לא מופתע שאישור כזה לא הוצג.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום אפי, הזכרתה את השמנים TOTAL, יש לי מדבקה כזו על הסיטרואן (על השמשה) , האם זה השמן המומלץ ע"י סיטרואן צרפת? אני מנסה בימים האחרונים לאחר ששילמתי על גלון של לובקס (כהרגלי מהיום שהרכב יצא מהיבואן) 135 שקל, מחיר יקר לכל הדעות עבור שמן תוצרת ישראל, היתי מעוניין לדעת על מה סיטרואן ממליצה, ניסתי לחפש - השגתי מסקנה שמדובר בשמנים של TOTAL.

האם יש שמן כזה להשיג בארץ? ואם כן - גם לדיזל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי האישור שהם לא מוכנים להראות לך - אני בטוח שאין אישור כזה.

לגבי שמן של ELFחצי סינטטי (בסיס סינטטי) = 80 ש"ח (גלון) בחנות חלפים בצומת קריית אתא.

שמן מצויין, אני השתמשתי בו מספר פעמים.

כרגע אני משתמש בשמן של חברת ARECA (גלון) חצי סינטטי שמחירו 100 שקל באותה חנות בדיוק = מומלץ מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עומרי,

 

שמני טוטל אכן מומלצים לשימוש ע"י פיז'ו וסיטרואן, וניתן להשיגם אצל יעקב ברוך, בטלפון שציינתי מעלה.

ציין בפניו שנשחת על ידי אפי.

אני ממליץ לך להיכנס לאתר העולמי של טוטל ולעיין בין סוגי השמנים: http://www.total.com .

כמובן שקיימים גם שמנים עבור מנועי דיזל.

 

אפי.

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפי - אלפי תודות- חבר של אבא הביא לי לארץ שמן של ELF מצרפת מילאתי ברכב הופסקו רעשי התקתוקים של השסתומים- וכאשר חזרתי לשמן אחר- חזרו התקתוקים מאז אני מחפש את השמן

תודה לך. יש לו ספק באזור המרכז או רק בבית שמן?

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמח לעזור.

צור עימו קשר טלפוני - ייתכן והוא יוכל לספק לך את השמן עד הבית.

ציין שאפי שלח אותך.

 

אני ממליץ לך להיכנס לאתר של Elf ולעיין בקטלוג השמנים: www.elf.com .

באיזה סוג ספציפי של שמן של Elf השתמשת?

 

אפי.

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו אפי תודה,אני אתקשר אליו ביום ראשון,אני מקווה שהוא מפיץ גם לירושלים.

 

אצלי יש מדבקה מקורית בתא מנוע עוד מהיצרן! שממליצה על שמן של ELF.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה שווה להתאמץ אפי...:wink:

 

כמו שדיברנו יש מספיק חברי פורום שמעוניינים בשמן הנ"ל.:-D

 

למי שלא ידע, אפי עשה מאמצים רבים על מנת לפתור את סוגיית השמן של רנו בארץ ולמצוא את היבואן ועל כך מגיע לו צל"ש.:mm_yeah: :mm_yeah: :mm_yeah: :mm_yeah: :mm_yeah:

Veni Vidi Vici

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נושא נוסף:

לבעלי רנו המצויידים בתיבות הילוכים ידניות:

בשעה טובה ניתן להשיג בארץ את שמן הגיר TransElf TRJ 75W80, המיוצר עבור רכבי רנו.

לכל בעלי הקנגו, הקליאו והמגאן, הסובלים מהעברות הילוכים קשות, עפ"י הוראת היצרן יש להשתמש אך ורק בשמן זה (ולא בשום תחליף אחר, גם אם הוא בעל צמיגות זהה).

זוהי הוראה ולא המלצה, המצויינת בהוראות הטכניות של היצרן (לכל המעוניין נא לפנות בפרטי).

 

אפי.

אשמח מאד עם תציין את מס' הוראת היצרן והשנה.

הTransElf TRJ 75W80 - הוא שמן סמי סינתטי .

בהוראות הטכניות של מס' דגמים של רנו כולל הקליאו קיימת הנחייה לשימוש בשמן TRX 75W80 שהוא באיכות גבוהה יותר - סינטטי מלא, בתקן: API GL5 .

הנחיות שציינתי מופיעות במס' הוראות טכניות כולל עבור מנועים F4R 730 CBOM המותקן בקליאו ספורט - הוראה טכנית של היצרן :N.T. 3286A

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רק לרנו !!!

 

יעקב ברוך מביא שמנים גם בתקני פולקסווגן הנוכחיים, ומספק לחלק גדול ממוסכי רשת צ'מפיון. אני עובד עם יעקב ברוך מספר שנים, כך שמי שמעוניין שאעזור באספקת שמנים מיעקב יכול גם לפנות אלי בה"פ.

בברכה,

אורן

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח מאד עם תציין את מס' הוראת היצרן והשנה.

הTransElf TRJ 75W80 - הוא שמן סמי סינתטי .

בהוראות הטכניות של מס' דגמים של רנו כולל הקליאו קיימת הנחייה לשימוש בשמן TRX 75W80 שהוא באיכות גבוהה יותר - סינטטי מלא, בתקן: API GL5 .

הנחיות שציינתי מופיעות במס' הוראות טכניות כולל עבור מנועים F4R 730 CBOM המותקן בקליאו ספורט - הוראה טכנית של היצרן :N.T. 3286A

מריוס

מריוס,

אני שמח שהמשכת עם הנושא לשיחה טכנית מעמיקה, כדי שחברי הפורום יוכלו ללמוד וכדי שאוכל לתת תשובות בנושא.

 

השמן TransElf TRJ 75W80 הוא אכן סמי סינטטי, ועומד בתקן API-GL5.

שמן זה מיועד עבור תיבות ההילוכים הידניות של רנו מסדרת J.

השמן TransElf TRX 75W80 הוא מינרלי, ולא סינטטי מלא, ועומד בתקן API-GL5.

אך ההבדל בין 2 השמנים אינו רק בהרכבם (סמי סינטטי, או מינרלי), אלא גם בצפיפויותיהם ב- 40 וב-100 מעלות צלסיוס, וכמובן גם ב- Viscosity Index.

 

אם בכל זאת אתה חפץ בשמן סינטטי מלא בצמיגות הנ"ל, קיים שמן TransElf TRZ, המיועד לשימוש בתיבות ההילוכים של רנו מסוג PK1, PK7, PK9, VM1 ובתיבה הידנית של וולו מסוג M56.

 

ההנחיות הטכניות של רנו בנושא שמני גיר אינן מתייחסות למנועים, כפי שציינת, אלא לדגמי תיבות ההילוכים.

בקליאו דור 1 ודור 2 (למעט גרסת הספורט וה- V6, שאליהן אתייחס בהמשך שמום שקיימת הוראה טכנית פרטנית), מותקנות תיבות ידניות מסדרת J, כדוגמת JHx, JBx, JCx (כאשר X מציין את תת-תת הסדרה).

ההבדלים באים לידי ביטוי ביחסי העברה שונים, בהתאם למנוע אליו משודכת התיבה, בהתאם לסוג המרכב, בהתאם לארץ היעד, ובהתאם לפרמטרים נוספים, אך אלו הם עיקריהם.

 

לעומת זאת, בקליאו V6 לדוגמא, מותקנת תיבת הילוכים מסוג PK6 (מסדרת P), ולכן יש להשתמש בשמן TRP, שהוא סינטטי מלא (אגב מדובר בתיבה זהה המותקנת גם בחלק מדגמי הלגונה דור 2, הוול-סרטיס והאוונטיים).

 

בקליאו ספורט מותקנת תיבה מסדרה J, מסוג JC5, ובה יש להשתמש ב- Elf TRJ ולא ב- TRX.

 

אז באילו תיבות יש להשתמש ב- TransElf TRX?

השמן נדרש בתיבות המותקנת לדוגמא בדגמים: אספייס דור 1-3 (בדור 4 נדרש TRJ או TRP, עפ"י סוג התיבה המותקנת), אלפיין ומאסטר (להוציא דור נוכחי, שם נדרש TRJ).

 

צירפתי טבלה מההוראה הטכנית של רנו, המפרטת את סוג השמן הדרוש, בהתאם לסוג תיבת ההילוכים (גם ידניות וגם אוטומטיות).

 

אשמח להעלות מידע טכני נוסף.

 

אפי.

Gear Oils.jpg

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום אפי,

 

התרשמתי מהתייחסותך הרצינית ולכן מס' הארות מדעיות\מקצועיות:

צפיפות - Density

לפי הסטנרטים המקובלים נמדדת בטמפ' 15 צלסיוס.

 

צמיגות דינמית - Kinematic Viscosity

שתי שיטות מקובלות :

1. cSt בשתי טמפ' סטנדרטיות : 40צלסיוס ו100צלסיוס.

2. SuS בשתי טמפ' סטנדרטיות: 37צלסיוס ו98צלסיוס

 

אינדקס צמיגות - Viscosity Idex

ככל שהערך הנ"ל גבוהה יותר, צפוי שהשינוי בתכונת צמיגות השמן בתנאי עבודה בטמפ' גבוהה יהיה נמוך ותכונה זו תישאר יציבה.

תכונה חשובה ביותר בתנאי טמפ' משתנות(קור וחום) משמעותית .

 

הנקודה הנמוכה ביותר לזרימה יעילה של השמן - PourPoint

ככל שערך הטמפ' נמוך יותר יותר טוב.

-------------------------------------------------------------

 

בנקודה הזו אני מאמין שניתן לנתח את העובדות שלגביהן יש אי הבנות או אי הסכמות

איני חולק על ההוראה הטכנית שנלקחה אכן מהנחיות היצרן לגבי גיר זה או אחר...

אני מצ"ב הוראה טכנית יעודית של היצרן רנו, המתייחסת לדגם הגיר היחודי JC5 הקיים בקליאו ספורט .

אני מצ"ב דף מידע שקבלתי בזמנו לגבי השמן ELF TRX .

לכן טענתי לסוג השמן הסינתטי - עוררתה בכל אופן ספק שיבדק לעומקו.

 

באשר לתכונות של שמן ELF TRX מול שמן ELF TRJ

אכן הצפיפות של ELF TRJ ב 15צלסיוס גבוהה יותר:0.884

לעומת :0.864 של ELF TRX

 

ELF TRJ - צמיגות קינמטית ב40צלסיוס- 47

צמיגות קינמטית ב100צלסיוס- 8.5

 

TRX - צמיגות קינמטית ב40צלסיוס- 34.5

צמיגות קינמטית ב100צלסיוס- 7.7

 

מנתונים אלו ניתן להסיק שלTRX יש יכולת טובה יותר לנוע ולכן להגיע בזמן קצר יותר למקומות "רגישים".

 

ולנתון משמעותי ביותר

אינדקס הצמיגות

TRJ - 175

TRX - 200 (ראה בהגדרות פותחות מה עדיף).

 

ולנתון האחרון להיום...

הנקודה הנמוכה ביותר לזרימה יעילה של השמן - PourPoint

TRJ מינוס 40

TRX מינוס 45

אי לכך ניתן להסיק שגם אם המידע לגבי הסינתטיות של TRANSELF TRX 75W- 80 שגוי, יתר הנתונים מאפשרים לבחור את הTRX (לעת עתה).

.

גם מחיר

אגב, ELF TRX יקר יותר מ ELF TRJ (ברוב המדינות).

TRX היווה שמן סטנדרטי בתיבות הילוכים של רנו קליאו ספורט 2000, המתחרה בגרופ N באיורופה.

 

מריוס

ELF TRX STD.jpg

ELF SYNT TRX.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מריוס,

 

מודה לך על ההתייחסות הרצינית והמעמיקה.

 

לגבי ההוראה הטכנית שבידיך: מאיזו שנה היא?

 

אגב, ייתכן ושני הסוגים מתאימים לתיבה המדוברת.

 

אולם, השמן TRJ מיועד ומיוצר ספציפית עבור תיבת מסדרה J של רנו (וכמובן שהוא מתאים לתיבות נוספות רבות).

 

כלומר, נתוניו שפרטנו ממעלה השרשור, אכן שונים מ- TRX ,אך אין זה אומר שעבור התיבה הספציפית הזו ה- TRX הוא טוב יותר.

 

באתר של ELF מפורט ב- DataSheet של שני סוגי השמנים כי הוא מתאים לקליאו (אך אינני בטוח האם מדובר גם בקליאו ספורט, שכן זהו דגם שונה).

 

ומעבר לכך, מצויין כי ה- TRJ הינו סמי-סינטטי, וב- Datasheet של ה- TRX לא מתייחסים למידת הסינטטיות של השמן (כנהוג בשמנים מינרליים, ממה שיצא לי להתקל ב- DataSheets של שמנים רבים מחברות רבות).

זאת גם לעומת ה- DataSheet של ה- TRZ, בו מצויין כי הוא סינטטי 100%.

 

בכל אופן, אמשיך לבדוק את השמן עבור הקליאו ספורט, ואעדכן בהמשך בהתאם.

ושוב תודה על ההתייחסות הראויה והמפורטת.

 

אפי.

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הפירוט של מריוס הוא צודק רק יש בעיה עם סוג השמן.

בכל זאת לאורך זמן השינויים שיקרו בשמן המינראלי יקפיצו את צמיגותו בהרבה לעומת החצי סינטטי ( תלוי באיכות ) לכן לאורך זמן השמן החצי סינטטי עדיף ( הרי רנו אומרים שלא צריך להחליף ).

לכן אני מאמין שלמרות הנתונים היבשים של המינראלי יש להשאר עם החצי סינטטי!

או בכלל לעבור לסינטטי מלא.

יש לציין עוד משהו.

ההרגשה בתקופה הקצרה לאחר ההחלפה למינראלי תרגיש טוב מאוד בגלל דילול השמן ולאחר מכן ההרגשה תהפוך לפחות חלקה איפה שהחצי סינטטי ירגיש ( ויפעל ) יותר טוב.

אני רואה את מדבקות הELF שאנשים ציינו פה כלא יותר מהמלצה לחברה שהיא ספונסרית של רנו במירוצי הפורמולה 1 ושאר תחרויות.

גם על מכוניות בארץ יש המלצות לפז אז מה אתם הולכים וקונים מה שפז ממליצים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4004 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...