היי חברים, מתכנן לקחת משכנתא של כ1.5מ, הכנסות כ30k, בשאיפה לקחת לפחות מ30 שנה.
הייתי שמח לשמוע מה לדעתכם בתקופה כזו הוא תמהיל טוב.
1. אני יודע שתמיד הומלץ כאן על קלצ גבוה, בתקופה שהריבית הייתה נמוכה. גם במצב של היום זה מומלץ? או שעדיף לקחת קלצ מינימלי של שליש והיתר בפריים\משתנות?
2. האם מסלולי פיתוי עם הצמדה רלוונטים? אם כן, אז מה עושים במצב שבו הם נותנים את הריביות עם המרווחים הכי טובים דווקא במסלול הצמוד, על חשבון המסלולים הלא צמודים, איך משנים את זה בלי שהבנק ״יבין״ שמנסים לעשות פיתוי?
3. איך עושים פיזית את השוק מול הבנקים, דרך המוקדים הטלפוניים או שקובעים פגישות כשיש הצעות ביד?
וכל טיפ נוסף יעזור מאוד.
תודה!