Jump to content

שחר 1

  • הודעות

    1,091
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    2

כל מה שפורסם על ידי שחר 1

  1. אם אתה שוקל איביזה, סקודה פאביה זהה לה מכנית. יש לה יתרונות של תא מטען יותר גדול, ושהיא לא נתפסת כ"אוטו של צעירים", ולכן פחות סביר שהתעללו בה. אגב, פיאסטה גם יותר בטיחותית מהאחיות לבית ואג (5 כוכבים במבחן ריסוק, ו7 כריות אוויר).
  2. יש עדיין רכבים עם גיר פלנטרי (אפילו 6 או 8 הילוכים), שאני מניח שגרסה ידנית, אם הייתה קיימת - הייתה יותר חסכונית (לפחות במקרה של פלנטרי 6 הילוכים). זה לא רק עניין של כמות יחסי העברה, אלא גם עניין של הממיר מומנט שמבזבז חלק מהכוח. אני עם פיאסטה ידנית 2012. מבחינת אמינות - אם משווים למנוע 1.4 אז שתיהן אמינות באותה מידה. למנוע 1.2 טורבו יש לפעמים צריכת שמן יחסית גבוהה (במיוחד בגיל 10+), הוא קצת פחות אמין מה1.4. הפיאסטה חלשה יותר מהאיביזה (גם מהגרסה עם המנוע 1.4 האטמוספרי, ויותר משמעותי ביחס למנועי טורבו), אבל מבחינת התנהגות כביש אני מעדיף אותה. יש לה היגוי מעולה, הרכב יושב יציב על הכביש, וגם הנוחות עדיפה לדעתי. כשמתחשבים גם במחיר הזול יותר של פיאסטה, אני בחרתי בה (הייתי בהתלבטות דומה).
  3. בעצם עכשיו שאני חושב על זה, יכול להיות שפשוט הרכב עמד בלי טסט חצי שנה לא, כי במשומשת מופיע שבוצע טסט בספטמבר 2023. זה לא המקרה פה, הטסט היה בספטמבר. וגם דחיה מאוקטובר היא לא עד אפריל (נתנו חודשיים למיטב זכרוני).
  4. בהקשר הזה, אישור חוזר במקרה של יותר מ50 אלף קילומטרים מהקילומטראז' הקודם (כמו ש @סולל הדרך הציע) יפתור כמעט את כל טעויות ההקלדה.
  5. כתבת שהיא לא נוסעת הרבה. צריכת הדלק לא אמורה להיות השיקול המרכזי פה.
  6. לך על ידני ולא יהיו לך בעיות בגיר שם.
  7. לספארק יש גיר רציף ולא רובוטי, ככה שהנסיעה בה תהיה נוחה יותר.
  8. יכול לתת שקט מבחינת תאונות, לא מבחינת זיופי קילומטראז' (תסתכל בשרשור שרץ במקביל על זיוף קילומטראז') והיסטוריית טיפולים.
  9. אתה יכול לראות שגם ברכב הזה היתה קומבינה עם בוחן. הטסט בעיקרון בכלל בספטמבר, אבל בוצע פתאום "מבחן רישוי" ב4 לאפריל, שבו דווח קילומטראז' שונה, ותאריך תוקף הרישיון נשאר ספטמבר 2024...
  10. הרכב עבר לסוחר נוסף (לפי היסטוריית הבעלויות), שהוא כנראה זה שהוריד את הקילומטראז'.
  11. קח בחשבון שאם אתה מבטח ב2 חברות שונות ורוצה להוסיף ביטוח לנהג זמני לכמה ימים (אפשרות שקיימת ברוב, אם לא בכל חברות הביטוח) - תצטרך להוסיף בנפרד ב2 החברות, ואני גם לא בטוח אם זה אפשרי, וגם זה כאב ראש. לדעתי עדיף לבטח בחברה אחת, שכל הכאב ראש יהיה מולה, גם אם זה עולה 200 שקל יותר לשנה.
  12. בנוזלים המשלוח מחו"ל יהיה מאוד יקר, בגלל המשקל. לכן זה לא משתלם.
  13. צד ג זה חובה, ועל רכב שעולה 45 אלף לא הייתי מוותר על מקיף. אני אוסיף פה את המקרה שלי, בתור דוגמה. עשיתי תאונה, נכנסתי ברכב מסחרי חדש במהירות די גבוהה. מפה לשם, טוטאלוס ו170 אלף שקל תשלום ביטוחי. אם לא היה לי צד ג' הייתי בבעיה רצינית. מכיוון שאין לך עבר ביטוחי, הביטוח יהיה יקר יחסית, אבל כן - פחות גרוע מנהג צעיר. בכל מקרה, לגבי טיפולים - תמיד יש טיפולים שוטפים (כולל כאלה גדולים מדי פעם - מצבר, צמיגים, וכו'), ותקלות כנראה שגם יהיו. זה יוצא בוודאות יותר מ1000 שקל בחודש, ואני חושב שגם יותר מ1500.
  14. אתה מאוד אופטימי. בהנחה שאין לך עבר ביטוחי, ובמיוחד אם אתה נהג חדש - רק הביטוח יתקרב ל1000 בחודש, או לפחות 500. תוסיף לזה דלק, טיפולים, רישוי וכו', ועברת את ה1000 מאוד בקלות.
  15. ואם מזמינים מוצרי choice? שם גם זה לא ממש פשוט לכתוב למוכר ישירות.
  16. אין שום סיבה שפיאסטה לא תספיק לזוג + 1. עגלה נכנסת בתא המטען בלי בעיות.
  17. יצא לי לנסוע טרמפ עם טיולית לפני כמה שנים (לקח אותי בחלק הקדמי 😄). היה בדרך לאסוף חיילים. זה עוד קיים היום...
  18. הונדה ג'אז רכב מעולה ואמין מאוד. מוסכי יבואן אצל הונדה יקרים יותר, אבל לא צריך לטפל במוסך יבואן. במוסך מורשה רגיל המחירים לטיפולים יהיו בערך אותו דבר, או קצת יותר. העלות הנוספת שתהיה לך ממעבר לרכב גדול יותר וחדש יותר זו ירידת הערך. השווי של ג'אז גבוה יותר משל פיקנטו, ולכן ירידת הערך תהיה גדולה יותר מבחינת סכום אבסולוטי. לא בטוח שזה שווה את החיסכון בדלק.
  19. תשאל אותה עכשיו. חבל להגיע עד אליה רק כדי לגלות שהרכב לא טופל.
  20. בבדיקה יש לא מעט כסתח, אבל דרכו אפשר להבין בין השורות גם מה המצב של הרכב. אתה יכול לקחת לבדיקה בעצמך ואז להעלות לפה את הטופס ויגידו לך אם זה כסתח או שיש משהו אמיתי לחשוש ממנו.
  21. זה לא באמת משנה, גם אם זה הדודה של הסבתא. כל עוד מי שכתוב בתור מזמין הבדיקה הוא לא הקונה - הבדיקה חסרת משמעות.
  22. זו בדיקה שהוזמנה על ידי המגרש, היא לא שווה את הנייר שהיא כתובה עליו. תיקח לבדיקה מטעמך.
  23. איזה מנוע? בתחילת 2016 עוד היה הדגם הישן, עם מנוע 1.6 וגיר al4. שם המנוע יחסית אמין, ונקודת התורפה היא הגיר. באמצע 2016 הגיע הדגם החדש עם המנוע 1.2, שאליו לא כדאי להתקרב. במיוחד לא כשהוא ישן.
  24. תמלא בגיר את הכמות שהוצאת ממנו.
  25. אם הרכב לא טופל - אל תקנה אותו. טיפולים בזמן זה הרבה יותר חשוב מקילומטראז'. אבל אם אתה מתכוון למוסך מורשה יבואן - רכב לא חייב להיות מטופל דווקא אצל היבואן, גם מוסך מורשה כללי זה בסדר.
×
×
  • תוכן חדש...