Jump to content

Moshe c

  • הודעות

    1,578
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי Moshe c

  1. חסכתי במלל כי הנחתי שזה לא רלוונטי לפות"ש. הקצבה תשולם ליורשים ע"פ חוק אלא אם צויין אחרת בסעיף המוטבים, ניתן גם לציין את אופן החלוקה באחוזים.
  2. נכות - הפרמיה נמוכה יותר ככול שאחוז הביטוח נמוך יותר. תשאל את הסוכן של החברה שבה אתה עובד או את החברה עצמה מה ההפרש הוא לא עצום אבל מצטבר, אישית לא הייתי חוסך ברכיב הזה. כמובן שאין טעם לרכוש ביטוח שארים אם אין ילדים. תגמולים - זה האחוז מהשכר, לדעתי עדיף שתיקח את המקסימום האפשרי. שכר להפרשות - לא בטוח שהחברה עושה כאן מעשה חוקי, זה פער גבוה מידי. אמור להיות לפי מה שאתה מקבל בפועל אלא אם מדובר במענקים חד פעמיים או שעות נוספות וכדומה. אני מניח שזה לא המצב אצלך. מגדל לדעתי אלופים במונחים מפוצצי שם בלי כיסוי. אישית הייתי מתרחק מהם. אין שום דבר בינואר. בדרײכ יש מה שנקרא אפקט ינואר שבו התשואות עולות יותר מבחודש רגיל. זה לא אומר שזה מה שיקרה גם בינואר הקרוב לדעתי חבל לשלם על ייעוץ חיצוני. הייתי בוחר אחת משלוש המובילות בשלוש שנים האחרונות ולוקח מסלול סולידי עד הכל מניות לפי רמת הסיכון שאתה מוכן לקחת. בגילך, לטווח ארוך שכזה, הייתי בוחר במסלול המסוכן ביותר אבל זו רק דעתי האישית.
  3. אפשר לחבר לאותה הנקודה של התנור גם תאורה רגילה במרחק סביר מהתנור כדי שלא יחמם את הנורה יתר על המידה ואז רואים שהאור דלוק בחדר הרחצה וכשמכבים את האור התנור גם כן מתכבה.
  4. היי, תיכנס לאתר הממשלתי https://pensyanet.cma.gov.il יש שם טבלאות תשואות של כל קרנות הפנסיה עם חיתוכים לפי מספר שנים. תשואות העבר לא מלמדות על העתיד אבל נותנות מושג כלשהו. יש לינקים דומים לקרנות השתלמות וקופות גמל אם זה רלוונטי עבורך. לפני שאתה חותם, תברר עמלות דמי ניהול מההפקדות ומהצבירה, יש הפרשים לא קטנים בין הקופות שלאורך שנים מצטברים לסכומים משמעותיים.
  5. אני חושב במקרה של שתי מודעות לשני רכבים זהים מבחינת דגם, שנתון, יד ונסועה, המודעה שיצויין בה ײחשבוניות וספר טיפולים מלא ממוסך מורשה יבואןײ, תקבל יותר פניות ולדעתי גם תקבל מחיר גבוה יותר. יש הרבה מאוד אנשים שישמחו לרכוש רכב ותיק ממוכר שלפחות על פניו לא חסך על הרכב וביקר לפחות פעם בשנה במוסך מורשה יבואן. אלו גם בעלי רכבים שלא נוהגים להזניח תקלות שניתן להמשיך ולנסוע איתם.
  6. תבקשי הצעה ממוסך היבואן והצעה ממוסך לא מורשה היבואן. תבדקי שההצעות זהות מבחינת הרכיבים ואז תוכלי לשקול האם לטפל ביבואן או לא. לעיתים ההפרש זניח, במיוחד בטיפולים שוטפים. רוב הקונים שמחים לראות תיעוד טיפולים ממוסך היבואן ולדעתי תוכלי לקבל על זה קצת יותר במכירה.
  7. לדעתי לא כדאי לחסוך בנוזל קירור, זה מקטין את הסיכוי לבעיות עתידיות במערכת הקירור ובמחיר הזה שווה להחליף גם תרמוסטט, בכײז שנת 2011.
  8. תנסה למצוא את המקט כאן https://partsouq.com/ ואת הפריט כאן https://cars245.com/en/ תיקח בחשבון שלגבי בולמים יכולה להתעורר בעיה בכניסה לארץ עם משרד התחבורה / מכס. יכול להיות שבולמים יעברו חלק יותר דרך אמזון ומנסיוני האישי עדיף משלוח דרך דואר ישראל
  9. לקבל תגמולי ביטוח שהכל כשר ותקין זו משימה לא פשוטה, במקרה הזה הסיכוי כנראה אפסי. לצערי על פניו נראה שאין יותר מידי מה לעשות בכדי לתקן את הנזק אבל בכל אופן הייתי מנסה למצוא סוכן ביטוח מאוד מקצועי להתייעצות. לא הייתי טומן את הראש בחול אלא מטפל בעניין לכאן או לכאן משום שלשלם דמי ביטוח בתקווה שיהיה בסדר, זה כנראה לא יעבוד במקרה הזה.
  10. לא שכיח בנסועה הזו. לדעתי מעיד על תאונה או שהרכב עבר חיים קשים. אישית הייתי מדלג.
  11. לפני שאתה מתחיל עם תביעה, כדאי שתצטייד בהקלטות שלה ואף של המוסך אליו היא הפנתה אותך.
  12. לכל אחד הנוחות, במיוחד התאמת המושב לגודל הנהג, קצת שונה. מציע לעשות נסיעת מבחן על השלושה כדי להרגיש למי מהם אתה מתחבר יותר. תיקח בחשבון שנוחות הנסיעה עצמה בתוך העיר שונה ממחוץ לעיר.
  13. לא כתבת איזה רכב. הייתי מתחיל בהחלפת פקק רדיאטור. חליפי עולה בדרײכ כ30 ש"ח.
  14. כיוון מחשבה קצת שונה, אם חד הורית, ללא עזרה, ללא הון, למה בכלל להגיע למקומות של רכבים ב-6 ספרות או קרוב לזה. במקומך הייתי מבצע נסיעה על קיה פורטה בתקציב קרוב ככול האפשר לסכום שאת אמורה לקבל ולראות אם הוא מספיק לצרכייך. אישית, להישאר בלי כסף בצד לבלת"ם בצירוף הלוואה שצריך לשלם נראה לי חסר הגיון.
  15. יש רפידות שמגיעות עם שיפוע קל לקראת הסוף שלהם, יכול להיות שזו הסיבה. אם זו הסיבה, כאשר הן ישחקו מעט, הן יישבו גם, על החלק שסימנת. בכל מקרה, כמו שהציעו מעליי זהו חלק בטיחותי ושווה לקפוץ למוסך.
  16. קורה לא מעט, תשתדל לא לקחת את הדברים קשה. תיגש למוסך אחר שיבדוק את הנזילה, כנראה שלא סגרו בצורה נכונה את פילטר השמן ו/או את פקק הריקון ובמקביל תתקשר למספר מקומות בהם מוכרים חלקים משומשים, יש לא מעט כאלה. תנסה גם באפליקציית גלגלים וקאר פארט, סביר להניח שיימצא החלק בעלות זניחה. בינתיים עד שיימצא החלק, בהנחה וניתן, תרכיב את המגן הנוכחי.
  17. Blomberg TAF7239 ‏7 ‏ק"ג. תיקח בחשבון שיש צורך בפתח לצינור ממנו יוצא האוויר החם והלחות.
  18. אתה לא צריך את מוסכי היבואן כדי לרכוש חלפים לסוזוקי. תוכל לפנות למחסן היבואן ולרכוש ישירות דרכם או לכל חנות שמוכרת חלקי חילוף, גם אבי חלקי חילוף שהוצע מעליי מחזיק חלקים מקוריים או שיכול להזמין לך לפי רשיון רכב או מספר רישוי. תשלח לו בווטסאפ 050-4808389 את כל מה שאתה מעוניין לקנות תבקש הצעה למקורי ולחלופי ובתוך זמן קצר תקבל תשובה. הוא מבצע גם משלוחים.
  19. הייתי מנסה לחפש משהו באמצע. 220 זה לא רק מנוע, יש עוד הרבה מכלולים שיכולים להגיע לסוף דרכם.
  20. מה שיכול לשנות את התמונה זה חינוך כלכלי / צרכני מגיל צעיר אבל יותר מזה חינוך תרבותי. העולם שבו אנחנו חיים הוא עולם שבו אחוז הולך וגדל מהאוכלוסייה עסוק בלבחון מה יש לאחר וברצון להשיג יותר ממנו וכמובן להראות את זה כי בלי להחצין, זה לא שווה דבר. לדעתי זה קשור לתרבות האינסטגרם, פייסבוק ודומיהם. לגבי המתנה. אם אתה יכול תמתין, אם אתה זקוק לרכב כעת תרכוש. אף אחד לא יכול לדעת האם מחר המחירים ירדו או יעלו, תקבל דעות לכאן ולכאן.
  21. קודם כל מזל טוב, פינוי בינוי מגיע עם רווח הון לא קטן. אתה צריך לבדוק מספר דברים: לבדוק פרוייקטים שהיזם ביצע - ללכת פיזית לראות ולנסות לדבר עם בעלי דירות. לבדוק היטב מי העו"ד, מה הנסיון שלו בפרוייקטים מהסוג הזה ואיך הוא כאדם. לבדוק מי האדריכל. לוודא שיש מפקח מטעמכם שממונה עוד טרם הוכנה התב"ע כל שכן הבקשה להיתר כדי לוודא שהתוכנית של הדירה המתקבלת לא פחות טובה מאלו שנותרות בידי היזם וטובה כשלעצמה וחשוב גם לדעת מי המפקח ושהדיירים בוחרים אותו. לבדוק מה התמורה - כסף - לעיתים יש מענק חתימה/פינוי, דמי שכירות לתקופת הבניה, מפרט טכני - לא פחות ממפרט דירות היזם - בדר"כ נותנים יותר (מיזוג - בדר"כ מרכזי עם הנמכות גבס, מטבח לא סטנדרט), תקציב לשידרוג המפרטי הטכני, חניה/יות והאם הן רגילות או מכניות, מחסן, כמה קומות מעל הקומה בה מצויה הדירה הנוכחית (ככול שהבניינים שייבנו גבוהים יותר כך נהוג לשדרג במספר קומות גדול יותר), כמה מ"ר מקבלים מעבר לקיים ומהי שיטת המדידה של הדירה היוצאת שתהיה זהה לשיטת המדידה של הדירה המתקבלת, תקציב עבור הובלה מהדירה הנוכחית לדירה השכורה וחזרה לחדשה (תקף במידה ובעלי הדירה מתגוררים בנכס). לוודא שהאחריות על פינוי השוכרים חלה על היזם ולא עליכם (לבקש נוסח להוסיף להסכם השכירות כדי למנוע טענה עתידית). ערבות בנקאית לפני הפינוי צריכה להיות בגובה שווי הדירה המתקבלת - לא הקיימת, ערבות בדק עבור ליקויים לאחר המסירה, ערבות על דמי השכירות לתקופת הבניה. התהליך לוקח בין 5 שנים מהחתימה ועד אינסוף. תלוי כמה בניינים, תלוי כמה דירות, איזה גובה הבניינים, תלוי אם יש בעלים שלא מוכנים לחתום, התנגדויות שכנים, תלוי אם יש צורך בהכנת תב"ע (לרוב צריך) וכו'. הייתי לוקח בחשבון לפחות 7 שנים מהחתימה למסירה. תיקח בחשבון שאם יהיה ליזם את הרוב הדרוש, בהיעדר סיבה מוצדקת תידרש לחתום, לכן, עדיף להעלות את הדברים כעת לפני החתימה. העו"ד שמטעמכם יחד עם הועד / מי שמונה על המו"מ עם הקבלן יוכלו להיטיב את המצב אבל בסופו של דבר הכל תלוי ברווחיות של הקבלן וזה תלוי מיקום ומה הזכויות שהוא יכול לקבל במתחם. בהצלחה !
  22. לא הייתה לי כוונה להציע לו ידני. ידני מסכן את פותײש יותר מאוטומט שירסן אותו מעט. ברור לי שהמילים שלי לא ישנו את דעתו מקצה לקצה, אבל אוטומט, בצירוף המלל שלי, יחד עם תגובות באותה רוח מצד אחרים ואולי גם מצד הוריו, אולי יגרמו לו לשקול שוב את העניין.
  23. מתנצל מראש על התגובה. לדעתי אתה נסחף ומתלהב. אתה עוד לא יודע לנהוג ואתה כבר רוצה להתחיל ברכב ספורטיבי. קח בהתחלה רכב פשוט ואמין שלא תצטער על כל מכה קטנה ולא תבלה כל יום במוסך ותמשיך משם ובמקום לקחת קורס נהיגה ספורטיבית, תבקר קודם בבית לווינשטיין ברעננה במחלקה האורתופדית לשעה, זה בטוח ירגיע אותך. לדעתי אתה הולך לסכן את עצמך ואת אחרים. רכב זה לא צעצוע והכביש הוא לא מגרש משחקים. ולעניננו, מאזדה 3 האצ'בק 2.0L לדעתי נאה, אמינה ולא חלשה והיא הרבה מעל הצרכים והיכולות שלך כנהג חדש וצעיר. אני לא מתכוון להטיף לך מוסר, בסהײכ מדאגה כנה לך ולאחרים.
  24. אם יש קודן או אזעקה כלשהיא אולי שם הבעיה.
  25. ההחלפה חלקית באמצעות ריקון, זה בערך מחצית מהכמות הכוללת ואף פחות. למיטב זכרוני יש גם פילטר/אוסף חלקיקים. שווה להחליף באותה הזדמנות. הייתי קונה את השמן והפילטר המקוריים ולוקח למוסכניק שמוכן לבצע רק את העבודה. לא הייתי דוחה את ההחלפה אבל הייתי עושה אותה במסגרת טיפול שגם כך הרכב על הליפט. זה כנראה יחסוך כמה שקלים. על הדרך הייתי גם מחליף רצועות, נוזל קירור כחול או ירוק לפי מה שקיים ושמן בלמים.
×
×
  • תוכן חדש...