Jump to content

Moshe c

  • הודעות

    1,577
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי Moshe c

  1. אם אתה מתכוון להחזיק את הרכב לזמן ממושך, לדעתי שווה להחליף. אם לא, הייתי מניח לזה. לגבי החלפה במוסך, תוודא שהמילוי מבוצע במידה מדוייקת. בלא מעט מוסכים ממלאים שמן מנוע מעבר לנדרש. במנוע הבדיקה פשוטה מאוד, בשמן גיר אני לא יודע ספציפית לגבי השנתון שלך אבל בשנתונים אחרים נדרש לחמם את המנוע לרמה מסויימת להעביר את המוט בין כל ההילוכים, לכבות ואז לבצע בדיקה של המדיד. תוודא מראש שהתהליך מבוצע כראוי כי רמת מילוי לא נכונה בשמן גיר אותי אישית הייתה מטרידה.
  2. לא כתבת איזה גיר ידני או רציף, שנה, נסועה. תתחיל בבדיקת גובה מפלס שמן גיר ואז תבדוק את התושבת.
  3. למיטב ידיעתי ההנחיה היא שאין צורך להחליף. מכיר אישית גירים שעברו למעלה מ300k ועובדים תקין. בנסועה הקיימת אם אתה מעוניין להחליף לא אמורה להיווצר בעיה, בעיות צצות לעיתים כשההחלפה מבוצעת בנסועה גבוהה משמעותית משלך.
  4. לפני שאתה מתחיל להתעסק עם המנוע, תבדוק אם הרעש מגיע מאיזשהו פולי.
  5. יכול להיות שבשטיפת המנוע מים או חומר שהשתמשו בו הגיעו למקום לא רצוי ונגרם נזק כלשהו שגורם לרעש. קשה לדעת מהיכן זה מגיע דרך האינטרנט, תנסה לפתוח מכסה מנוע ולהקשיב. את השמן הייתי מרוקן בעצמי בעזרת מזרק וצינורית דרך מדיד השמן כי במוסך עלולים לרוקן יותר/פחות מידי ולא תצא מזה. בפעם הבאה תבקש הצעת מחיר ללא כל התוספות שהזכיר החבר מעל. יעלה פחות וגם הסיכוי לנזק יקטן.
  6. לפני שאתה מוציא סכום משמעותי, שווה לקפוץ למוסך לבדוק מהיכן הרעש. לא בטוח שהבולמים הם המקור כך שיכול ולאחר ההחלפה אתה עלול לשמוע שוב את החריקה.
  7. תעשה תרגיל מתמטי קטן ותשווה בין מחירי מכוניות יפניות חדשות לבין מחיריהן לאחר 3/4/10 שנים ותעשה את אותו החשבון לגבי פיזו'. תוכל לראות בעצמך אם ההפרש בירידת הערך משמעותי עבורך או לא.
  8. לא כתבת תקציב. מופרז לאחד זה נמוך לאחר. בכל מקרה מדובר במוצר שיכול לשמש אותה שנים רבות ולדעתי מדובר במוצר עם השפעה בריאותית אז שווה להשקיע במוצר איכותי. אישית לא הייתי קונה כיסא בסופר וגם לא באיקאה משום שלדעתי הם לא מספיק טובים בעניין הזה. וקסמן אכן שווה בדיקה והייתי מוסיף את צרעה. הייתי מתייעץ בחנות מה מומלץ מבחינה אורתופדית ומנסה לשכנע את הילדה בהתאם. תשקול להוסיף דרגש/הדום לרגליים.
  9. יש רכבים עם נתונים דומים לשלך ללא צריכת שמן כלל. לפני שינויים, בטיפול הבא תבקש שמן מנוע קסטרול A5 או שתביא איתך. זה במקום המוטורקראפט חצי סינטטי שמסופק במורשה יבואן. נכנס טיפה פחות מ4 ליטר בהחלפה. תבדוק את הפלאגים ואם יש צורך תחליף למקוריים. בהזמנה מאמזון מדובר בפחות מ50 דולר לכל הרביעיה במורשה יבואן כ800 ש"ח. אם זה לא עובד, אני לא הייתי מחליף צמיגויות ופשוט מוסיף שמן לפי הצורך.
  10. את הרצועות מחליפים ב120 ולא ב70 אלא אם יש סימנים לבלאי. יש גם צורך להחליף נוזל בלמים כל טיפול שני וב80 אם אני לא טועה מחליפים נוזל קירור בפעם הראשונה. מנסיוני שולם סכום נמוך משמעותית משציינת על החלפת נוזל קירור, נוזל בלמים, שתי הרצועות, שמן ופילטר שמן במוסך מורשה יבואן. תבדוק גם מתי הוחלף פילטר אויר ומזגן או שתסתכל בעצמך מה מצבם. תבקש הצעות נוספות ממוסך מורשה יבואן באזורך, סביר שתקבל הצעות נמוכות יותר. ככלל, עדיף לבדוק בספר רכב מה נדרש לבצע ולפנות למוסך לבקש הצעה לפי זה ולאחר שבדקת מה בוצע ומתי תוך שאתה מציין שאתה לא מעוניין בכל מיני תוספים שלעיתים מכניסים לחשבונית. למיטב ידיעתי אין בעיות בגיר הרציף של הבלנו ואין דרישה להחליף שמן גיר למרות שלדעתי עדיף לבצע החלפה בנסועה שעוד לא הגעת אליה.
  11. כל הרכבים שציינת נחשבים אמינים אבל בתקציב הזה ישנה חשיבות למצוא רכב שטופל בצורה טובה ולא להסתפק רק בכך שהדגם אמין. צריכת הדלק של המאזדות תהיה גבוהה יותר מהייתר, כמו גם עלויות הביטוח המקיף אם אתה מתכוון לא להסתפק רק בצד ג'. אם אין לך בעייה מבחינת גודל הרכב ובהתחשב בנסועה הנמוכה, לדעתי מבחינת עלות מול תועלת המאזדה 6 תהיה המתאימה ביותר.
  12. מבחינה כלכלית בלבד, בהנחה שאתה רוכש רכב שנחשב אמין ושבשנים האחרונות אתה לא מבטח בביטוח מקיף אלא רק צד ג' ולא מטפל במורשה יבואן, לדעתי לחכות שיזדקן.
  13. החישוב לא נכון אבל זה לא העניין. כלל האצבע לנהוג על רכב חדיש עולה יותר מלנהוג על רכב ישן. תרצה איזון תרכוש רכב בן 3/4.
  14. גם אם המחירים עלו, מדובר בעלייה זניחה לעומת החיסכון שלעיתים מסתכם במאות אחוזים ביחס לארץ ובעשרות אחוזים לעומת אתרים אחרים בחוײל שיצא לי לחפש בהם חלקים. הבעיה היחידה אצלם הם זמני המשלוח.
  15. הכי פשוט לפנות לחברה עצמה ולשאול אותה. כנראה שגם עזרה מקצין הרכב של החברה בה אתה מועסק לא תזיק. בהצלחה.
  16. אין טעם לבזבז כספים סתם. תעבור על ההיסטוריה ותבדוק מה לא בוצע. תוכל גם לבדוק אם הותקנו חלפים לא מקוריים כגון מסנננים ולהחליף למקוריים. מעבר לזה פשוט חבל. גם כך הרכב יחסית חדש עם נסועה לא גבוהה. אם אתה מרגיש שאתה חייב לעשות משהו ברכב, תמיד תוכל להשקיע בדיטיילינג ושם אין גבול.
  17. הייתי מנסה קודם טיפול קצת פחות מורכב באמצעות סיליקון ויקטור ריינז או פלסטלינה אפוקסית. לדעתי אמור להחזיק.
  18. מציע לבדוק את הפלאגים ואולי גם ניקוי מצערת.
  19. יש לא מעט ופגיעה יכולה להיות בו זמנית גם ביותר מרכב אחד. מכיוון שמדובר בפער כספי קטן מאוד, אני ולדעתי עוד לא מעט אחרים, מעדיפים להגדיל את התקרה. כל אחד ושיקוליו.
  20. יש היום הרבה רכבים יקרים על הכביש. הפער בין לבטח מליון לשני מליון נע בין 0 לכמה עשרות שקלים. חבל להסתכן בהפרש כזה.
  21. יש מספר חודשים שתוכל להיות ללא ביטוח על שמך, נדמה לי שמדובר בשישה חודשים. לאחר מכן אתה מאבד את הרצף הביטוחי. תוסיף את שמך לביטוח של אשתך. תדאג לקבל פוליסה מתוקנת ובזה תם העניין. לרוב מדובר בכמה עשרות שקלים תוספת לשנה אז חבל לעשות טעות בעניין כי האלטרנטיבה תהיה משמעותית יקרה יותר.
  22. אישית לא שמעתי שמבצעים בדיקות אטימה. העבודה אמורה לקחת פחות משעתיים. הם מבקשים להשאיר את הרכב כדי לתת זמן לסיליקון להתייבש.
  23. אין לי קישור אבל שווה לנסות דרך אפליקציות גלגלים או קאר פראט לפנס מפירוק. יש גם אתרים שמוכרים חדשים חליפיים במחירים סבירים.
  24. השיטה עם המחט עובדת טוב יותר כשמישהו מפעיל את המתזים תוך כדי שאתה משחק עם המחט. אם לא עובד, תפרק אותם, תשרה בחומץ והאבנית אמורה להשתחרר. אם לא הלך, בעלי מוכרים כאלו בשקלים בודדים
  25. זה מגדיל את האפשרויות, בטח אם הגעת למצב שאתה מוכן לשקול לרכוש מסוחר, מה שלדעתי לא פסול אבל לא רצוי. מכיר מקרוב את הבלנו, רכב בעל צריכת דלק נמוכה ואמינות גבוהה לפחות מהניסיון שלי ושל סובביי, אבל בסיסי ולא כ"כ נוח לנסיעות ארוכות. אם רוב/כל הנסיעות קצרות, בהחלט הייתי מנסה למצוא גם בלנו.
×
×
  • תוכן חדש...