שלום לכולם ברשותי קיה סיד דיזל המהדורה הראשונה(ED), כשאני נוסע על באמפרים או בורות בכביש יש רעש של חריקה כזו, לא מכונאי או משהו אך משער שזה מהבולמים... הרכב קצת מבוגר שנת 2011 עם מעל ל290 אלף ק"מ... בכל אופן חשבתי להתחיל בהחלפת בלמים אחוריים שבראשית זו הבטיחות וכמובן חווית הנהיגה...
לשאלתי בדקתי באתר Solomycar ומוצעים שם בלמים של EUROMASTER,KYB ומונרו, עכשיו ברור לי שהמונרו הם האכותיים ביותר, עם זאת עד כמה גרועים הEUROMASTER לסטודנט שמנסה לחסוך בהוצאות, לא קורע את האוטו בק"מ וכמובן מתכנן להחליף אותם במידה וישחקו(כרגע במחיר של מונרו 1 אני קונה 3 של אירו...).
מדובר על הבלמים האחוריים כרגע שזו רק בוכנה ללא קפיץ... אני מודע לכך שכדי להחליף קידמיים צריך מכווץ ועדיף לעשות את זה אצל איש מקצוע(אני לא מתכנן לעשות זאת לבד.)
השאלה הנוספת שלי(אולי קצת דבילית) אבל גם לקפיצים יש איזושהי שחיקה? כי לבוכנה אני מבין... אטמים, השמן או הגז שבפנים ולכלוך שחודר... אבל יש צורך בהחלפת הקפיץ(במידה שהוא לא שבור פיזית), אם כן יש איזשהו מדד שחיקה לצורך החלפת הקפיץ עצמו?