Jump to content

אודות המועדון

מיועד לכל נהגי וחובבי המותג, החל מהקלאסיות ועד לחדשות ביותר. מקווה ליצור כאן בית בו ניתן להציג את המכוניות, לקבל עזרה בבעיות טכניות, עזרה בהזמנת חלקים, המלצה על בעלי מקצוע, לארגן מפגשים וטיולים, מכירה וקנייה של חלקים ומכוניות.

  1. מה חדש במועדון
  2. אייל

    330i

    אוקיי,תודה. זה מסביר את העובדה למה השוק מוצף ב 330e , עוד לא הגעתי אפילו לשאלות על ההבדל בין רמות הגימור . התייעצתי עם בעלים של רכב כזה (2018 יד 1) שעובד איתי שהוא גם בעלים של וולבו T5 245HP והוא טוען שה BMW ההיברידית חלשה משמעותית , מה שחיזק את הרצון לדגם בנזין חזק.
  3. amosbmw

    330i

    הייתי משער שאולי יותר קל למצוא 335i/340i מלמצוא 330i בשנים האלה. ה330e נהנתה מיתרון כל כך גדול במיסוי בתקופה הזאת, כולל על כל האיבזור. כך שאם רצית דגם בנזין "טהור" מאובזר, היית צריך לשלם פי 2 על אותם מושבי עור או כל איבזור נדיב אחר, שהגיע ב330e כשסטנדרט ונהנה מהנחת מס לרכבים היברידיים. כך שמי שהיה נעול על דגם בנזין ולא היה איכפת לו לשלם על זה, לרוב כבר הלך על ה6 צילינדר. לגבי מוסך לא רשמי, כאן בפורום והרבה חברים ממליצים על מוסך "בימר" בבת ים. לי אישית אין ניסיון איתו.
  4. שלום לכולם, התחלתי כבר לחשוב על הרכב הבא שלי כבר מעכשיו. כדי להשיג רכבים שיעברו את המסננת שלי צריך להתחיל את החיפוש שנים לפני תאריך היעד. לאחר ששקללתי את רוב המתחרות בשוק הגעתי למסקנה שככל הנראה 330i משנתונים 2015-2017 אחת האופציות המובילות. (דרישת ברזל : לא פחות מ245 כ"ס , לא היברידי אז e לא רלוונטי) מאחר ואין מידע ברשת וכמובן לא נמכרו הרבה יחידות בארץ , רציתי לשמוע קצת חוכמת המונים על הרכב. בעד, נגד , מחלות ידועות , באגים מעצבנים וכו'. האם יש מוסכים מתמחים ל BMW במחירים סבירים (כמו רון ב VAG) וכו'... תודה
  5. מתחילת שנות ה70 BMW תכננו קו דגמים שבנוי כך: סידרה קטנה = 3. סידרה בינונית = 5. סידרה גדולה = 7. המספרים הזוגיים נשמרו לרכבי קופה בעתיד. כמו כן הושאר מקום לדגם קטן יותר, 1, מלמטה ולדגם גדול יותר מלמעלה, 9. הדגם מורכב מ3 ספרות: הספרה הראשונה היא של הסידרה ו2 האחרונות מציינים את מקומו של הדגם בתוך הסידרה. כעיקרון ככל שהמספר גדול יותר מדובר במנוע חזק יותר. האותיות אחרי המספר מציינות טכנולוגיית הנעה: i הזרקת דלק בנזין d דיזל g גז מעובה h מימן e היברידי אותיות נוספות יכולות לציין הנעה כפולה (x) או קופה (c,cs). בהמשך נולדו ציוני דגמים נוספים: M לדגמי ספורט וX ללדגמי SUV, שחוזק המנוע שלהם וסוג ההנעה שלהם מצויין במקום אחר, Z לדגמים דו מושביים, וI לדגמים חשמליים. פחות או יותר באותו זמן התחיל הציון של כל דור בכל סידרה על ידי קוד של אות ו2 ספרות. נבחרה האות E שמציינת Entwicklung כלומר פיתוח. כשנגמרו המספרים עם האות E עברו לF, שנגמרו הרבה יותר מהר בשל שינוי חלוקת המספרים לתתי דגמים. הדגמים העכשויים מתחילים בקוד G. כל איש BMW ידע מיד איזה רכב יש לך כשתאמר, למשל, E39. זה יותר פשוט מלומר "סידרה 5 דור רביעי" או סידרה 5 מודל 2002. להלן הקודים העיקריים: E3 סידרה גדולה שהקדימה את סידרה 7 E9 קופה גדולה שהקדימה את סידרה 6 E10 דגם קטן עם 2 דלתות, הקדים את סידרה 3 E12 סידרה 5 דור ראשון E21 סידרה 3 דור ראשון E23 סידרה 7 דור ראשון E24 סידרה 6 דור ראשון E26 M1 E28 סידרה 5 דור שני E30 סידרה 3 דור שני E31 סידרה 8 דור ראשון E32 סידרה 7 דור שני E34 סידרה 5 דור שלישי E36 סידרה 3 דור שלישי E38 סידרה 7 דור שלישי E39 סידרה 5 דור רביעי E46 סידרה 3 דור רביעי E52 Z8 E53 X5 דור ראשון E60 סידרה 5 דור חמישי E63 סידרה 6 דור שני E65 סידרה 7 דור רביעי E70 X5 דור שני E71 X6 דור ראשון E82 סידרה 1 קופה E83 X3 דור ראשון E84 X1 דור ראשון E85 Z4 E87 סידרה 1 דור ראשון E89 Z4 דור שני E90 סידרה 3 דור חמישי F01 סידרה 7 דור חמישי F10 סידרה 5 דור שישי F13 סידרה 6 דור שלישי F20 סידרה 1 דור שני F22 סידרה 2 דור ראשון F25 X3 דור שני F26 X4 דור ראשון F30 סידרה 3 דור שישי F32 סידרה 4 דור ראשון F39 X2 דור ראשון F40 סידרה 1 דור שלישי F48 X1 דור שני G01 X3 דור שלישי G02 X4 דור שני G05 X5 דור שלישי G06 X6 דור שני G07 X7 דור ראשון G11 סידרה 7 דור שישי G15 סידרה 8 דור שני G20 סידרה 3 דור שביעי G29 Z4 דור שלישי G30 סידרה 5 דור שביעי
  6. קודם כל תהיה בטוח איזה חלק אתה צריך או רוצה. לשם כך ניתן להתייעץ בחברי הפורום או עם מכונאי. באתר bimmercat.com ניתן למצוא את קטלוג החלקים האלקטרוני של BMW. ניתן למצוא כאן מק"טים ונתונים טכניים כגון מידות ומשקלים של חלקים. הכניסו מספר שילדה לקבלת האופציות הנכונות של הרכב שלכם. כשמוצאים את החלק הרצוי בשירטוטים שימו לב למק"ט. בעזרת הקטלוג ניתן לבדוק באיזה דגמים נוספים של BMW מורכב חלק זהה, מה שיכול לעזור לחפש אותו מרכבים לפירוק. לחלופין, אם אתם רוצים לשדרג רכיב כלשהו ברכב שלכם. לדוגמה מוט מייצב עבה יותר מדגם חזק יותר באותה הסידרה. תבחרו את הדגם החזק יותר על פי הסידרה שלו ללא מספר שילדה. ותראו מה העובי של המוט המייצב שם לעומת שלכם. עכשיו כשיש בידכם מק"ט אתם יכולים לחפש מהיכן לקנות אותו. בין אם קונים בארץ ובין אם קונים בחו"ל יש להבחין בין חלק מקורי BMW, חלק המיוצר על ידי ספקי משנה שמספקים הן ליצרן והן לשוק החופשי (Original Equipment) שאיכותם על פי רוב זהה למקורי אך יותר זולים, לבין חלקים תחליפיים באיכות משתנה מאוד. חלקים מכאניים ניתן להשיג על פי רוב משלושת הסוגים. חלקי פנים ניתן על פי רוב להשיג מקורי בלבד. בקטלוג החלקים האלקטרוני ניתן לבדוק מק"טים תחליפיים של יצרני אפטרמרקט, אבל לא כתוב מי הוא הספק של החלק המקורי. לפעמים ממש קשה לדעת את המידע הזה. על פי רוב הקנייה המוצלחת ביותר היא של החלק מהמותג של הספק המקורי. סוכן רשמי של BMW, בין בארץ או בחו"ל יחזיק אך ורק את החלקים המקוריים עם מותג BMW. יש אתרים וחנויות חלפים שמחזיקים אך ורק יצרני אפטרמרקט. ובנוסף יש אתרים וחנויות שמוכרים גם חלקי אפטרמרקט וגם יזמינו לכם חלקים מקוריים מBMW לפי הצורך. חלקים משופרים כגון בולמי זעזועים ספורטיביים כדאי לקנות אצל מוכרים שמתמחים בנושא הזה. כשיש בידכם את המק"ט הרצוי תחפשו אותו בכמה אתרים ותשוו את היצרן, המחיר ועלויות המשלוח. מספר אתרים מומלצים: באתר הלטווי cars245.com יש מחירים טובים אולם זמני האספקה יכולים להיות ארוכים מאוד. אתרים אמריקאים: Fcpeuro.com, ECStuning.com, Pelicanparts.com אתר גרמני עם מבחר עצום של חלקי אפטרמרקט ממגוון גדול של יצרנים. כולל המון נתונים טכניים, מידות ומשקלים של חלקים: PKWTeile.de. באיביי אפשר למצוא המון חלקים על פי מק"ט. אבל הרבה פעמים זהות יצרן החלק לא ברורה. כמו כן הרבה פעמים לא ברור אם החלק נמצא במלאי או שהוא יוזמן רק אחרי ההזמנה שלך, מה שיכול לעכב. כמו כן כל מוכר משתמש בשיטת שילוח אחרת ולא תמיד מתחשב בשיקול דעתו של הקונה. אני משתמש באיביי בעיקר לקניית חלקים מקוריים מפירוק. מי שמעדיף לרכוש בארץ, ממליץ על משה חלקים בפתח תקווה. ישנם עוד המון אתרים מתמחים בBMW ברשת, אפשר לשאול לנושאים ספציפיים.
  7.  

×
×
  • Create New...