Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה של בורות בקשר לשיפורים שעולם בימים האחרונים


dodo19
שימו לב! השרשור הזה בן 6907 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה הכוונה שאומרים פורטינג וגלגל זיזים.

מצטער שוב על הבורות

כותרת: מנוע ממשיך לעבוד אחרי כיבוי

יש לי פיאסטה 88...

פיאסטה- המכונית היחידה שתסע גם בלי מנוע :smile:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בצע חיפוש בפורום הטכני אחר "פורטינג" ו"קאמשאפט" (או קמשפט, או קאמשפט וכולי)

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, פורטינג וגל זיזים ולא גלגל זיזים.

 

במילה פורטינג מתכוונים להגדלת/החלקת/שינוי זויות ומעברים במסלול זרימת אוויר היניקה וגזי הפליטה למנוע וממנו לאגזוז. במנועים נעדרי טורבו המנוע מתמלא בתערובת (במנועי בנזין, למעט מנועי הזרקה ישירות לצילינדר) או אוויר (במנועי דיזל) רק הודות לכושר היניקה של הבוכנות. הפרשי הלחץ הממלאים את הצילינדר הם נמוכים ולכן, ובהתחשב בזמן המילוי הקצר העומד לרשות תהליך היניקה, כל התנגדות טפילית מקטינה את המילוי ולכן את ההספק שניתן להפיק מהמנוע, ובמיוחד בסל"ד גבוה. פורטינג הוא דרך מעשית להגדלת יכולת הולכת האוויר ללא טורבו, פילטרי אוויר מגח (ראם) וכדומה - מנסים לכרסם במתכת הראש ולהגדיל את שטח החתך של מסלולי היניקה, ללטש ולהחליק את פני המתכת בתוך המעברים שבראש, לשנות מבנה סעפת יניקה וכדומה. שיפורים לאותה מטרה אף כי שונים הם למשל הוספת קרבורטור נפרד לכל צילינדר וכדומה, הכל כדי לשפר את נשימת המנוע ואת מילוי הצילינדרים, להבטיח יתר אחידות בתערובת (אורכים שונים של חלקי צנרת היניקה גורמים למילוי שונה בין צילינדרים שונים) וכדומה. התחכמות אחרת לאותה מטרה היא בניית מנוע ובו 4 (ובאופנועים מסוימים אפילו 5) שסתומים לכל צילינדר, הכל כדי להקטין את מפלי הלחץ בתהליך מילוי וריקון הצילינדרים. דרך אחרת היא להעלות את הלחץ בכניסת הצילינדרים ע"י מגדש (טורבו או בעל הנעה מכנית הנקרא סופרצ'רג'ר) - לאמצעים אלה יש יתרונות וחסרונות משלהם.

גל זיזים הוא המנגנון הפותח ומאפשר את סגירת השסתומים במנוע (נכון להיום, כי בקנה כבר טכנולוגיות עדיפות). בגלל הקצבים הגבוהים בהם מתרחש המילוי של הצילינדר והריקון שלו והאינרציה של תנועת השסתומים ישנו מצב הנקרא חפיפת שסתומים, כלומר שסתום היניקה נפתח בעוד שסתום הפליטה טרם נסגר. מידת החפיפה הזו קובעת את טיב עבודת המנוע בסל"ד גבוה, אבל מפריעה מאד לפעולה עגולה של המנוע בסרק ולתאוצות בסיבובי מנוע נמוכים. במנועים מודרניים יש לפעמים זימון שסתומים משתנה המתאים את פעולת השסתומים לסל"ד המנוע. גל זיזים 'חם' הוא גל זיזים שבו חפיפת השסתומים גדולה כדי לשפר את הביצועים על חשבון סרק מחוספס והתנעה קשה.

 

כל אחד מהנושאים הנ"ל הוא עולם ומלואו, אבל מה שכתבתי על קצה המזלג אמור להקנות לך יכולת לנווט בסבך המושגים ולהתחיל לאגור ידע בכוחות עצמך.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6907 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...