Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה 121, חום מנוע...


redbaron
שימו לב! השרשור הזה בן 6948 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היום בדקתי מזדה 121, הכל היה סבבה, המנוע מניע בנגיעה ועובד חלק מההתחלה, שמן נקי, אין חלודה ברדיאטור, הברקסים טובים, ואפילו יש צפצפה טובה :wink: ...

אבל האוטו מיתחמם... מיד עם ההנעה (אחרי דקה או שתיים שהוא עומד) הוא מגיע לשני שליש מחוג, ושם הוא נישאר גם בנסיעה או בעמידה עם מזגן או בלי...

היות ובמזדה אין שנתות אלא L ו H קשה להבין איפה אתה חיי. יכול להיות שככה סוג הזה של האוטו?

מישהו שהיה לו כזה יכול לאשר, או לתת עצה?

 

אחרי נסיעה לא שומעים קולות של "פריקה" ממערכת הקרור, הצינורות לא נפוחים מידי, ואין סימנים של נזילות קודמות...

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל האוטו מיתחמם... מיד עם ההנעה (אחרי דקה או שתיים שהוא עומד) הוא מגיע לשני שליש מחוג, ושם הוא נישאר גם בנסיעה או בעמידה עם מזגן או בלי...

היות ובמזדה אין שנתות אלא L ו H קשה להבין איפה אתה חיי. יכול להיות שככה סוג הזה של האוטו?

מישהו שהיה לו כזה יכול לאשר, או לתת עצה?

מה הכוונה במיד?

אני מניח שאם בדקת את הרכב, הוא חווה נסיעה לפני ולכן מי הקירור היו עדיין בטמפ' העבודה.

 

ברמת העקרון, ברוב המכוניות היפניות מד החום מראה טמפ' עבודה תקינה כאשר המחוג מראה על קצת מתחת לחצי הסקאלה.

עובדה נוספת האופיינית ליפניות היא יציבותו של מד החום בכל מצב ומצב (חוץ מכשל במע' - וגם אז לא תמיד יעיד על כך המחוג).

 

לעניות דעתי המצב שתארת תקין, אך כדאי להמתין לבעלי בימבה שיעידו על המצב ברכבם.

 

חג שמח,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המצב שאתה מתאר הוא גם תיאור מדוייק של מיאטה נורמלית... המחוג לא אומר כלום ויש לו "שטח מת" עצום שהמחט בכלל לא זזה בו ולא משנה מה תהיה הטמפ' האמיתית... כשהמחט זזה לכיוון ה-H האוטו כבר הרבה יותר מדי חם.

 

אין לי מושג למה מאזדה החליטו להפוך את השעון ל-DUMMY.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי, עיין בשרשור זה.

 

נאמר כאן שביפניות מד החום אינו רציף, ומראה מצבים שונים ולאו דווקא טמפ' מדוייקות.

משמע שגם בשינויי טמפ' זעירים וסדירים (נסיעה לעומת עמידה לדוגמא), המחוג יראה על אותו מצב תקין.

 

באמת מעניין מדוע כך הדבר.

אגב, המצב המתואר מתאים גם להתנהלות העניין בלאנטיס שלנו.

בברכה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הכוונה במיד?

אני מניח שאם בדקת את הרכב, הוא חווה נסיעה לפני ולכן מי הקירור היו עדיין בטמפ' העבודה.

 

redbaron כתב:

אבל האוטו מיתחמם... מיד עם ההנעה (אחרי דקה או שתיים שהוא עומד) הוא מגיע לשני שליש מחוג, ושם הוא נישאר גם בנסיעה או בעמידה עם מזגן או בלי...

היות ובמזדה אין שנתות אלא L ו H קשה להבין איפה אתה חיי. יכול להיות שככה סוג הזה של האוטו?

מישהו שהיה לו כזה יכול לאשר, או לתת עצה?

אני ארחיב...

האוטו היה קר כשהנענו אותו, נגעתי במנוע והוא היה יחסית צונן (היה יום חם אתמול)...

אחרי שמניעים את האוטו ונותנים לו להתחמם המחט עולה ומצביעה על 2/3...

מצד אחד זה אומר שהטרמוסטט עובד (ולא קימבנו משהו), מצד שני זה מדאיג... המנוע עם 100K ונראה יחסית די יבש ונישמע טוב...

מניסיון של 3-4 שנים עם ה323F אני יודע כמה מדוייקת המחט של הטמפ' :? ...

וגם איך נישמע מנוע לפני ואחרי שיפוץ :?:?:?

 

בקיצור, יכול להיות שהמחוג או הטרמוסטט שהוא מחובר אליו מזייפים, ויכול להיות שלא...

איך ניתן לבדוק את זה?

 

גילי

 

נ.ב. שאלה שעלתה, האם הרכב אמור להגיע עם ח"ח ונעילה מרכזית כסטנדרט (הרכב הזה לא, הוא היה מהשכרה, וחב' השכרה קונות את הרכבים הכי זולים ובלי כל התוספות)?

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ארחיב...

האוטו היה קר כשהנענו אותו, נגעתי במנוע והוא היה יחסית צונן (היה יום חם אתמול)...

אחרי שמניעים את האוטו ונותנים לו להתחמם המחט עולה ומצביעה על 2/3...

מצד אחד זה אומר שהטרמוסטט עובד (ולא קימבנו משהו), מצד שני זה מדאיג... המנוע עם 100K ונראה יחסית די יבש ונישמע טוב...

מניסיון של 3-4 שנים עם ה323F אני יודע כמה מדוייקת המחט של הטמפ' :? ...

וגם איך נישמע מנוע לפני ואחרי שיפוץ :?:?:?

 

בקיצור, יכול להיות שהמחוג או הטרמוסטט שהוא מחובר אליו מזייפים, ויכול להיות שלא...

איך ניתן לבדוק את זה?

 

גילי

 

נ.ב. שאלה שעלתה, האם הרכב אמור להגיע עם ח"ח ונעילה מרכזית כסטנדרט (הרכב הזה לא, הוא היה מהשכרה, וחב' השכרה קונות את הרכבים הכי זולים ובלי כל התוספות)?

 

בדקתי את הנושא מול חבר עם מאזדה 121, הוא אומר שבאופן שגרתי המחוג "קצת מעל החצי".

לפי מה ששניכם אומרים, כנראה שזה תקין.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי את הנושא מול חבר עם מאזדה 121, הוא אומר שבאופן שגרתי המחוג "קצת מעל החצי".

לפי מה ששניכם אומרים, כנראה שזה תקין.

 

איציק

היתה לי מזדה, אני מכיר את ה"חצי העליון" שלהם...

זה לא שם, זה בשני שלישים+ העליונים...

 

השאלה היא, האם ביכלל לקחת אותו לבדיקה או שחבל לי על ה400 ש"ח...

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לי מזדה, אני מכיר את ה"חצי העליון" שלהם...

זה לא שם, זה בשני שלישים+ העליונים...

 

השאלה היא, האם ביכלל לקחת אותו לבדיקה או שחבל לי על ה400 ש"ח...

 

גילי

 

שאלה מצויינת (שאף אחד לא יכול לענות אליה פרט לך)....

 

אתה בדקת, ראית, התרשמת... תחשוב אם מתאים לך לקחת לבדיקה או לא. לחילופין, אם יש אחת נוספת לבדוק, לך תראה אם גם אצלה זה ככה ואולי זה יסייע לך בהחלטה... ללכת לראות עוד אחת כזו יעלה הרבה פחות מ 400 שח ;-)

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי, עיין בשרשור זה.

 

נאמר כאן שביפניות מד החום אינו רציף, ומראה מצבים שונים ולאו דווקא טמפ' מדוייקות.

משמע שגם בשינויי טמפ' זעירים וסדירים (נסיעה לעומת עמידה לדוגמא), המחוג יראה על אותו מצב תקין.

 

באמת מעניין מדוע כך הדבר.

אגב, המצב המתואר מתאים גם להתנהלות העניין בלאנטיס שלנו.

בברכה,

שחף בן צבי.

שחף -

 

אין סתירה בדברים, להפך, הם משלימים אחד את השני - אני דיברתי על השטח המת של שעון החום, מה שבשרשור שקישרת נקרא "טמפ' עבודה"... שם השטח המת הוא עצום, אתה מדבר על טווח טמפ' אדיר מבחינה מכאנית, כזכור לי בפרנהייט השטח המת הוא בין 170 מעלות ל-220, כן, חמישים מעלות פרנהייט שהמחוג לא זז בהן אפילו אלפית המילימטר, אם הוא עובר אותן הוא כבר חם מאוד ובדרך לרתוח.

 

אגב, לא רק שעון החום הוא DUMMY במאזדות, גם השעון שמראה את לחץ השמן הוא דו-מצבי, יש לחץ או אין לחץ ואתה בבעיה.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6948 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...