Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיקור שנה וחצי עם פיג'ו 208 ידנית והמחליפה שלה.


Eitann
שימו לב! השרשור הזה בן 1474 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בצל הקורונה והעובדה שאני אעשה הכל רק לא ללמוד 😅 החלטתי לרשום סיקור על ה208.

נמאס מאוטובוסים

בתור חייל החלטתי שהדבר הראשון שאני אעשה כשאשתחרר יהיה להוציא רשיון וכך היה, אחרי 3 חודשים קיבלתי את הרשיון והשלב הבא היה לבחור רכב. הקריטריונים היו רכב קטן וידני עם ק''מ נמוך ושנתון יחסית מתקדם. על הכוונת היו סיאט איביזה ופולקסווגן פולו שהמראה שלהם מאוד משך אותי אבל התמורה למחיר פחות, רנו קליאו ופיג'ו 208 שהסטיגמה עליהם דואגת לתמורה מצויינת למחיר יחסית לוואגיות ויפניות. אני לא יודע בדיוק להסביר את זה אבל משהו בפיג'ו ממש משך אותי, יום אחד ראיתי שצצה לה מודעה על 208 ידנית שנת 2015 יד ראשונה עם 19,000 ק"מ יום אחרי אני ואבא שלי נפגשנו עם המוכר. הרכב היה די מוזנח מבחינה חיצונית עם פגיעה בפגוש האחורי ככה שהרושם הראשוני היה די מאכזב אך הכל השתנה כשנכנסתי לרכב. הוא היה ממש כמו חדש, היו עליו עוד ניילונים שהבעלים כנראה התעצל להוריד (שממש לא הבנתי אותו כי זה החלק הכי כיף 😆) . לאחר שיחה קצרה עם הבעלים התברר שהוא משתמש ברכב מהעבודה ואישתו לא נוהגת על גיר ידני אז יצא שבין שנת 2017-18 הוא נסע רק 1,500 ק"מ. יום אחרי החלטתי שאני רוצה את הרכב ושאני יאלץ להסתדר עם הפגיעה בפגוש ויקשיב למה שאבא שלי תמיד אומר: "שטויות, אם לא מחליד לא מתקנים". לאחר משא ומתן עם הבעלים הוחלט על 37,500 ש''ח כשהמחירון המשוקלל באותו הזמן (8.2018) היה 42,000. 

 

יישור קו 

הוחלף לו שמן,מים ונוזל בלמים והורכבו 4 צמיגי אנרג'י סייבר של מישלין. הבלמים שלו היו חורקים במהירויות נמוכות דבר שהיה נראה לי מוזר עקב הק"מ הנמוך שהוא עבר ואחרי בדיקה קצרה בפורומים בריטיים מסתבר שהדיסקים שהרכב מגיע איתם נשחקים מהר מהרגיל לכן הוחלפו גם. 

 

אז איך הרכב?

אין ספק שהוא מביא תמורה מצויינת למחיר, הכיסאות שלו מאוד נוחים, אפשר להסיע 4 אנשים בצורה די נוחה, מאוד מאוד חסכוני (1 ל-15 בנסיעה משולבת שרובה בתוך העיר) יש בלוטוס, המתלים מאוד רכים שזה לטוב ולרע (יותר לרע לדעתי) והתנוחת ישיבה מוזרה בהתחלה אבל בגדול היא די נוחה. אז מה לא טוב ברכב? המנוע.. פשוט עגלה... 1.2 אטמוספרי עם 3 צילינדרים ו82 כ"ס באמת שהוא פשוט לא סוחב, מתחת ל3,000 סל"ד דוושת הגז בקושי מגיבה,  כל עקיפה במיוחד בעלייה צריכה להיות מחושבת היטב, ברגע שנוסעים בו יותר משלושה אנשים אם היה לרכב פה אני בטוח שהוא היה מתחנן לרחמים 😖. אין ספק שהיו רגעים שהייתי מחליף את ה208 בקליאו בגלל הכוח שהוא מקבל בסל"ד הנמוך בזכות הטורבו. אני בטוח שגם הגיר שלו לא זוכה ליותר מדי שבחים, הוא מאוד ארוך ומרגיש לא יציב, ולהכניס רוורס איתו התלווה עם הרבה רעשים מדאיגים בחצי שנה הראשונה עד שהצלחתי להתרגל.

 

למה קנית פיג'ו אחי הוא לא אמין

אחרי 20,000 ק"מ הרכב הפגין אמינות מופתית, באמת שאין לי שום דבר רע להגיד עליו חוץ מהצריכת שמן שלו, בין טיפול לטיפול הייתי צריך להוסיף ליטר וקצת של שמן. ב33,000 ק"מ בוצע טיפול קטן בעלות של 400 ש"ח וחצי שנה לאחר מכן ב39,500 ק"מ הוא נמכר.

 

אז למה להחליף?

האמת שאין באמת סיבה, הייתי בכיף יכול למשוך איתו עוד כמה שנים לפחות עד סיום התואר אבל משום מה ממש בער לי להחליף אותו, רציתי רכב עם מנוע חזק יותר ועם אווירה ספורטיבית. בצורה די ספונטנית החלטתי לשים את הרכב למכירה במחשבה שיקח לו כמה חודשים להימכר אך למרבה ההפתעה תוך חמישה ימים בלבד הוא נמכר ב30,000 כשהמחירון המשוקלל היה 32,000. העיתוי היה מצוין כי לא הייתי צריך רכב עקב הקורונה אז לא הייתי לחוץ על קניית רכב אחר ככה שהיה לי זמן לחשוב. רציתי שהמחליפה תהיה גם ידנית אז האפשרויות היו די מצומצמות: סיוויק האצ'בק, סיאט איביזה\לאון ,208 GTI. החלום הוא ללא ספק 208 GTI אך אני עדיין חושב שאין לי מספיק נסיון בשביל להחזיק רכב עם כ"כ הרבה כוח. לסיוויק ללא ספק יש מספיק כוח אך משהו בה לא כ"כ משך אותי אולי בגלל שהיא יותר על הצד המשפחתי, האיביזה לא הרגישה לי כמו שדרוג משמעותי מה208 לכן החלטתי על הלאון. הדגמים הידניים של הלאון שנכנסו לי בתקציב היו FR עם מנוע 1.4 טורבו ו122 כ"ס או דגם סטייל עם מנוע 1.2 טורבו ו105 כ"ס. הFR היא ללא ספק הבחירה הנכונה למרות העובדה שיש לה רק 3 דלתות מה שלא מפריע לי יותר מדי כי רק לעיתים נדירות יוצא לי להסיע יותר מאדם אחד. לאחר כמה ימים של חיפוש בלוחות נמצאה הכלה: לאון FR שנת 2014 בצבע אדום כהה נראית שמורה מאוד לפי התמונות. לאחר כמה ימים נפגשתי עם הבעלים והיא באמת הייתה שמורה בצורה יוצאת דופן, הצבע היה במצב מצויין ומבפנים הרכב היה מאוד שמור, היא ללא ספק לא הייתה נראית בת 6 שנים. יומיים אחר היא נקנתה.

 

רשמים קצרים מהלאון

דבר ראשון- כמה כוח! שמיים וארץ יחסית ל208, כוח זמין בכל סל"ד. בימים הראשונים לקח לי זמן להתרגל לא למשוך הילוכים כמו שהייתי מושך ב208 ובכללי לשים לב יותר באיזה מהירות אני נמצא. הכיסאות שלו מאוד נוחים ומאוד אוחזים, הנסיעה איתו עדיין נוחה בעיר למרות המתלים היחסית קשיחים והחתך הנמוך. יש לי את הרכב בקושי שבועיים אז אני לא ימהר לרשום עליו יותר מדי דברים כי אני עדיין נמצא בHoneymoon phase 🤩.

 

תמונות אני יעלה בהמשך, משום מה אני לא מצליח להעלות עכשיו.

  • אהבתי 2
  • מעניין 3
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תודה על הסיכום. לא היית צריך. לחשוש מה 208GTI אם יש את התקציב, זה רכב שבסכ"ה מהניסיון שלי קל לחיות איתו והוא ידידותי גם למתחילים, מקסימום היית עושה איתו קורס נהיגה קטן ועל הדרך גם נהנה יותר מהרכב אחרי שאתה יודע איך להוציא ממנו יותר. 

 

בכל אופן הלאון אחלה, תהנה מהקנייה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הלאון 3 דלתות היא המכונית היפה ביותר מבין אילו ששקלת, (בתכלס, יש סיכוי שהלאון היא אחת מההאצ'בק היפות אי פעם).

אני זוכר שנהגתי נהיגה קצרה על ה 308 וה 208 gti והכוח ב208 הרגיש הרבה יותר קל לעיכול וידידותי למשתמש. 

בכל מקרה, גם ה1.4 של הלאון הוא אחלה מנוע, תתחדש!

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Eitann כתב:

 

 

אז איך הרכב?

אין ספק שהוא מביא תמורה מצויינת למחיר, הכיסאות שלו מאוד נוחים, אפשר להסיע 4 אנשים בצורה די נוחה, מאוד מאוד חסכוני (1 ל-15 בנסיעה משולבת שרובה בתוך העיר) יש בלוטוס, המתלים מאוד רכים שזה לטוב ולרע (יותר לרע לדעתי) והתנוחת ישיבה מוזרה בהתחלה אבל בגדול היא די נוחה. אז מה לא טוב ברכב? המנוע.. פשוט עגלה... 1.2 אטמוספרי עם 3 צילינדרים ו82 כ"ס באמת שהוא פשוט לא סוחב, מתחת ל3,000 סל"ד דוושת הגז בקושי מגיבה,  כל עקיפה במיוחד בעלייה צריכה להיות מחושבת היטב, ברגע שנוסעים בו יותר משלושה אנשים אם היה לרכב פה אני בטוח שהוא היה מתחנן לרחמים 😖. אין ספק שהיו רגעים שהייתי מחליף את ה208 בקליאו בגלל הכוח שהוא מקבל בסל"ד הנמוך בזכות הטורבו. אני בטוח שגם הגיר שלו לא זוכה ליותר מדי שבחים, הוא מאוד ארוך ומרגיש לא יציב, ולהכניס רוורס איתו התלווה עם הרבה רעשים מדאיגים בחצי שנה הראשונה עד שהצלחתי להתרגל.

 

 

 

הכל יחסי, היה לנו את הרכב, ולפניו היו גם 306 ידנית, ג'אז 1.3 ידנית, קורסה 1.4 ידנית, ה208 די זריזה, הגיר שלה מחולק היטב, וחסכונית. אם תשווה עם טורבו בטוח תתאכזב, אבל יחסית לאטמוספירי המנוע הזה מצוין.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי צריכת הדלק, כנראה שיש כמה דגמים שסובלים מההתפוררות בטרם עת, מה שנקרא "די בשקט".

 

אצלי לרוב המזל כבר עבר את ה100K ובינתיים ב5K שהרכב אצלי לא הצלחתי להבחין בצריכת שמן כלשהי.

 

באותה דעה כמו קודמי, הלאון הידנית די מפתה ברמת המחיר הזו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיף לקרוא, מחכים לתמונות של הרכב החדש. תתחדש!

אני מסכים עם התגובות לגבי ה 208gti. הרכב קל וסלחן יחסית לנהיגה, אפשר לקחת כמה שעות של קורס נהיגה מתקדמת כדי לקבל טיפה יותר בטחון ושליטה. זה לדעתי אחד מהרכבים עם התמורה הכי טובה לכסף שאפשר לקנות עכשיו בשוק היד שניה למי שמחפש סופרמיני.

 

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב בן 3 שעבר 19 אלף ק״מ ומנוע שהוא אפילו לא טורבו שצריך להוסיף לו מעל ליטר! בין טיפול לטיפול לא מוגדר אצלי כאמין מצטער.

הרכב שלי בן 6 עם פי 4 ק״מ ועוד לא יורד מילימטר במפלס בין טיפולים.

  • רעיון טוב! 1

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, khalil כתב:

 

הכל יחסי, היה לנו את הרכב, ולפניו היו גם 306 ידנית, ג'אז 1.3 ידנית, קורסה 1.4 ידנית, ה208 די זריזה, הגיר שלה מחולק היטב, וחסכונית. אם תשווה עם טורבו בטוח תתאכזב, אבל יחסית לאטמוספירי המנוע הזה מצוין.

כשנהגתי על פיקנטו ידנית היא הרגישה הרבה יותר זריזה ויש לה אותו כוח בערך כמו בפיג'ו. גם הגיר שלה הרבה יותר נוח ומדוייק. לדעתי חוץ מהמנוע והגיר ה208 רכב מצויין.

עריכה אחרונה על ידי Eitann
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה-208 נראית טוב בעיני, וכמעט סגרתי עסקה על אחת מ2016, אבל עם מנוע טורבו דיזל. בסוף ויתרתי עליה כי היא הייתה אחרי תאונה והזדמנה לי קקטוס ''נקייה'' עם אותו מנוע.

לענייננו, אני לא מבין איך אנשים שקצת אוהבים רכבים מעבר לנסיעה מ-A ל-B מסוגלים לקנות רכבים עם יחס כח-משקל כל כך גרוע. בנוסף, המינימום שאני מצפה ממנוע כל כך בסיסי וחלש זה שיהיה אמין - וגם את המינימום הזה אני רואה בפורומים (וגם כאן עם צריכת השמן) שאנשים לא מקבלים.

תגיד ברוך שפטרנו על הנבלה (שבאמת מפתיע שנמכרה מהר) ותתחדש על הלאון.

קקטוסולר ידנית

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, wa11a כתב:

רכב בן 3 שעבר 19 אלף ק״מ ומנוע שהוא אפילו לא טורבו שצריך להוסיף לו מעל ליטר! בין טיפול לטיפול לא מוגדר אצלי כאמין מצטער.

הרכב שלי בן 6 עם פי 4 ק״מ ועוד לא יורד מילימטר במפלס בין טיפולים.

 

כן גם לי הקטע הזה קצת עבר פחות טוב. סתם להשוואה הקליאו הידנית שלי בת מעל לשנתיים עם קילומטר מעל 20 אלף פלוס מנוע טורבו ולא אכלה טיפת שמן אחת. לא שזה הישג גדול שמצביע על אמינות מופתית כן? זה בסכ״ה מינימום שמצופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, Asfanut כתב:

כח-משקל כל כך גרוע

זה משהו שכל כך קל לבדוק, אם משווים תפוחים לתפוחים.

 

ה208 הידנית שוקלת כמעט טון ויש לה 82 כוח סוס.
זה 0.082 כוח סוס לקילו.
הריו לדוגמא, שוקלת 1300 קילו ויש לה 110 כוח סוס.
זה  0.084 כוח סוס לקילו.
הקליאו הידנית שוקלת 1050, ויש לה 75 כוח סוס.
זה 0.071 כוח סוס לקילו.
פאביה 1.0 טורבו ידנית שוקלת 1100 ויש לה 95 כוח סוס.
זה 0.086 כוח סוס לקילו.

אני חושב שזה מספיק כדי לקבוע שהיחס כח-משקל שלה לא שונה משאר המכוניות בקטגוריה שלה. 
ולכן ממש ממש לא "כל כך גרוע".
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, Katom כתב:

זה משהו שכל כך קל לבדוק, אם משווים תפוחים לתפוחים.

 

ה208 הידנית שוקלת כמעט טון ויש לה 82 כוח סוס.
זה 0.082 כוח סוס לקילו.
הריו לדוגמא, שוקלת 1300 קילו ויש לה 110 כוח סוס.
זה  0.084 כוח סוס לקילו.
הקליאו הידנית שוקלת 1050, ויש לה 75 כוח סוס.
זה 0.071 כוח סוס לקילו.
פאביה 1.0 טורבו ידנית שוקלת 1100 ויש לה 95 כוח סוס.
זה 0.086 כוח סוס לקילו.

אני חושב שזה מספיק כדי לקבוע שהיחס כח-משקל שלה לא שונה משאר המכוניות בקטגוריה שלה. 
ולכן ממש ממש לא "כל כך גרוע".
 

הקליאו הידנית הנפוצה יותר מגיעה עם טורבו ועם 90 כ״ס.

 

הפאביה במיוחד חזקה יותר באופן משמעותי, אל תשווה בין זמינות ותחושת הכוח של מנועי הטורבו לבין התחושה של מנוע אטמוספרי חלש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1474 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...