Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוזוקי קרוסאובר החדשה - מנגנון הבלימה האוטונומית אינו חוזר לפעול לאחר ניטרול זמני


amnon_sh
שימו לב! השרשור הזה בן 1359 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

בסוזוקי קרוסאובר דגם 2019 (רישוי 2020) עם בלימה אוטונומית, מתקבלת לעיתים ההתראה הבאה:

Radar brake support FCN temporarily disabled

זה קורה למשל בכבישים צרים בחיפה, ובספר הרכב מפורטות נסיבות רבות בהן יכול להיות שהמערכת תנוטרל, למשל עבודות בכביש, מנהרה, אופנוע לפניך, ועוד ועוד.

הבעיה היא שאחרי שנסיבות הניטרול חולפות, למשל אם נסעתי בכביש צר עם עבודות בצידי הכביש אבל אחר כך יצאתי לכביש החוף ושם אין אף אחת מהנסיבות המפורטות בספר הרכב, המערכת לא חוזרת לפעולה אלא לאחר עצירת הרכב וכיבוי מוחלט של המנוע וכל המערכות החשמליות.

האם מישהו פה נתקל בתקלה הזו?

בתודה מראש!

אמנון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב שלך חדש לגמרי, ולמכשירי תנועה יש שירות לקוחות מעולה. ממליץ לך לפנות אליהם

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב שלך חדש לגמרי, ולמכשירי תנועה יש שירות לקוחות מעולה. ממליץ לך לפנות אליהם

 

פניתי אליהם כמובן, והם הפנו אותי למוסך, ושם נאמר לי שככה זה... אבל יש לי הרגשה שעדיין לא מכירים פה את המערכת הזו של בלימה אוטונומית כי היא נוספה לדגם מסויים של הרכב הזה רק לאחרונה.

תודה - אמנון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם אתה מצליח להשתמש בבקרת השיוט האדפטיבית לאחר הופעת ההודעה? אם כן, כנראה שהמערכת חוזרת לפעולה אך לא טורחת להתריע על כך באופן ברור. המנגנון אמור להיות פעיל כשבקרת השיוט האדפטיבית פעילה ובכך "לסנכרן" את מהירות הרכב שלך עם זו של הרכב מלפנים (או עם זה שעובר לנתיב שלך).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל המגיבים!

כמובן שקראתי בספר הרכב, וכפי שכתבתי בהתחלה, הספר מפרט מספר רב של נסיבות בהן עלולה להתקבל ההתראה בדבר ניטרול זמני של מערכת הרדאר לבלימה אוטונומית. אמנם הרשימה ארוכה מכפי שהייתי מצפה מאלגורתמים חכמים כאלה (למשל - אם אופנוע או אופניים נוסעים לפניך...) אבל זו לא השאלה המרכזית שלי; הבעיה העיקרית בעיני היא - מדוע המערכת לא חוזרת לפעולה באופן אוטומטי לאחר שהסתלקו הנסיבות לניטרול? הרי הרדאר ממשיך לעבוד ואם הרכב נמצא כבר בכביש פתוח ללא כל מסיח כלשהו, מדוע שהמערכת לא תחזור לפעולה? אם אעצור בשולי הכביש כדי לכבות את הרכב - זו תהיה סכנה בטיחותית יותר גדולה אולי מזו שהבלימה האוטונומית אמורה למנוע!

נ.ב. (1) כל המקרים שתיארתי קרו בתנאי מזג אוויר אידאליים וכמובן שבדקתי את הרדאר עצמו ואין עליו כל ליכלוך שהוא;

נ.ב. (2) בקרת השיוט האדפטיבית עובדת בצורה יפה, ואכן הרכב בולם את עצמו כשהרכב שלפניו נוסע במהירות איטית יותר, כך שהרדאר עצמו והבלימה האוטונומית בהקשר הזה הם תקינים;

נ.ב. (3) כאמור - התקלה בעיני היא באי היכולת של המערכת לאתחל את עצמה לאחר ניטרול זמני - לעניות דעתי זה עניין של האלגורתמים הבסיסי שמנהל את מהלך הנסיעה מאירוע לאירוע.

תודה!

אמנון :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנון, וכלל הציבור, חשוב לזכור שנוהגים בריכוז מלא גם כשהרכב מצויד במערכות הבטיחות האלה.

 

ברור שזה המקרה אצלך, רק מזכיר את הכלל.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל המגיבים!

כמובן שקראתי בספר הרכב, וכפי שכתבתי בהתחלה, הספר מפרט מספר רב של נסיבות בהן עלולה להתקבל ההתראה בדבר ניטרול זמני של מערכת הרדאר לבלימה אוטונומית. אמנם הרשימה ארוכה מכפי שהייתי מצפה מאלגורתמים חכמים כאלה (למשל - אם אופנוע או אופניים נוסעים לפניך...) אבל זו לא השאלה המרכזית שלי; הבעיה העיקרית בעיני היא - מדוע המערכת לא חוזרת לפעולה באופן אוטומטי לאחר שהסתלקו הנסיבות לניטרול? הרי הרדאר ממשיך לעבוד ואם הרכב נמצא כבר בכביש פתוח ללא כל מסיח כלשהו, מדוע שהמערכת לא תחזור לפעולה? אם אעצור בשולי הכביש כדי לכבות את הרכב - זו תהיה סכנה בטיחותית יותר גדולה אולי מזו שהבלימה האוטונומית אמורה למנוע!

נ.ב. (1) כל המקרים שתיארתי קרו בתנאי מזג אוויר אידאליים וכמובן שבדקתי את הרדאר עצמו ואין עליו כל ליכלוך שהוא;

נ.ב. (2) בקרת השיוט האדפטיבית עובדת בצורה יפה, ואכן הרכב בולם את עצמו כשהרכב שלפניו נוסע במהירות איטית יותר, כך שהרדאר עצמו והבלימה האוטונומית בהקשר הזה הם תקינים;

נ.ב. (3) כאמור - התקלה בעיני היא באי היכולת של המערכת לאתחל את עצמה לאחר ניטרול זמני - לעניות דעתי זה עניין של האלגורתמים הבסיסי שמנהל את מהלך הנסיעה מאירוע לאירוע.

תודה!

אמנון :wink:

 

איך אתה יודע שהמערכת לא חוזרת לפעול? ההודעה נשארת על המסך גם אחרי שחלפו הנסיבות המפריעות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך אתה יודע שהמערכת לא חוזרת לפעול? ההודעה נשארת על המסך גם אחרי שחלפו הנסיבות המפריעות?

כן - ההודעה נשארת על מסך המידע וההתראות ולכן גם אינה מאפשרת פעולות אחרות כמו החלפת התצוגה בין טווח הק"מ הצפוי ביחס לכמות הדלק וכדומה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 6 חודשים מאוחר יותר...

בעניין התקלה הנ"ל, התקשרתי שוב למחלקה הטכנית של סוזוקי אבל הם לא ידעו להגיד האם יש ליצרן פתרון. בכל אופן, עשיתי חיפושים נוספים באינטרנט וגיליתי עכשיו שהתקלה ידועה וכמו כן היה recall  באנגליה בשנת 2015 במכוניות מסוג Vitara. אני מניח שזה אותו מגנון (ADAS) שהותקן גם ב-CrossOver כך שבעצם התקלה ידועה, אבל מסתבר שהיצרן לא תיקן את המנגנון הזה. 

הנה פורום של בעלי רכב שכולם מדווחים על התקלה הזו: https://www.complaintsboard.com/suzuki-motor-corporation-malfunction-of-the-radar-brake-support-on-the-vitara-c1084387

פה יש בלוג שמספר על ה-recall  באנגליה: https://www.honestjohn.co.uk/our-cars/suzuki-vitara/total-recall-for-vitara-sz5-trim-at-least/

הייתי שמח עם יבואן סוזוקי בארץ יתייחס ברצינות לתקלה הזו כי למעשה הרכב אינו מספק את דרגת הבטיחות המוצהרת במפרט.

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערם של רוכשי רכבי סוזוקי בישראל,

היבואן של רכבי סוזוקי בישראל - מכשירי תנועה ומכוניות,

לא שם בראש סדר העדיפויות שלו את תחום הבטיחות ברכבים המשווקים על ידו.

 

מרבית רכבי סוזוקי מדגמים שונים הנמכרים בישראל
נמכרים באירופה שבהם מותקנת מערכות בטיחות מצילות חיים אקטיביות.

לעומת זאת רכבי היצרן סוזוקי המיובאים לישראל ע"י ידי היבואן הרשמי,
מרביתם מגיעים עוד היום עם מערכות בטיחות אקטיביות חלקיות המצריכות
הוספה והתקנת מערכות בטיחות פסיביות "צפצפת" ( מובילאיי - הון שלטון). 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה של הקרוסאובר, אין ליבואן ברירה והוא מביא מה שיש, ואין דגם בחול שמגיע עם התראה על סטייה מנתיב. 

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יואב, האם רק במקרה של הסוזוקי קרוסאובר אין ליבואן ברירה?

כדאי שתבדוק שוב בסקירות הרכב השונות שבוצעו לרכב החל משנת 2019.

 

 

בברור שקיימתי עם נציגי היבואן לגבי רכישת הרכב סוזוקי ויטרה העדכני
שרק היגיע לארצנו, נאמר לי מפורשות כי המשלוח השני של הרכב יגיע לארצנו
יהיו מערכות בטיחות מצילות חיים אקטיביות כמו שנמכר במדינות שונות באירופה
ושלא יהיה צורך להוסיף מערכות פסיביות "צפצפת" (מובילאיי - הון שלטון).

כמה משלוחים עברו מאז ועד היום ועדיין נדרשת התקנה "הצפצפת"?
תשומת לב לציון רמת האבזור הבטיחות בקטלוג של היבואן - ציון 1 מתוך 8 (גוון כתום).

גם הרכב סוזוקי קרוסאובר מחוייב בהתקנה של מערכות פסיביות "צפצפת" (מובילאיי - הון שלטון).
ציון רמת האבזור הבטיחות בקטלוג של היבואן - ציון 4 מתוך תלוי בדגם
קיים דגם שזוכה לציון ציון 1 מתוך 8.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1359 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...