Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קיה פיקנטו או ריו?


dealy
שימו לב! השרשור הזה בן 3140 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה הצרכים שלך ? רק עירוני או גם בין עירוני? בריו 5 דלתות ידנית יש את אוטו מנוע של הפיקנטו. ב4 דלתות יש כבר 1.4 עם גיר 6 הילוכים.

הפיקנטו מגיעה עם מנועי 1000 ו1250, ויש לה גם גרסאת 3 דלתות. לשתיהן 7 שנות אחריות.

מה התקציב ומה אופי הנסיעות -עירוני או בינעירוני?

לא חסרים סיכומי שימוש באתר על פיקנטו ועל ריו , רק צריך לחפש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי. ארחיב את הצרכים.

אני לבד. נוסע רוב בעירוני. אך לפעמים נוסע לגוש דן...מעדיף גם וגם.

מבצע מחיר פיקנטו 1.2 אוטומט קרוב למחיר ריו ידנית. (ריו אוטומט לא מאפשר לי בתקציב.)

לכן מה עדיף ?בטיחות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי ציוני בטיחות של NCAP הריו יותר בטוחה, תהיה גם יותר חסכונית בגלל הגיר.

מצד שני מבחינת חנייה ותנועה פקוקה בגוש דן הפיקנטו עדיפה למרות שלא בהרבה. לדעתי אם אתה יכול לחיות עם הידני בפקקים אז עדיף את הריו, בעיקר בגלל החסכון בדלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עם הריו הסדאן הידנית עם המנוע הגדול בנסיעה בגוש דן+ירושלים-תל אביב מגיע לממוצע של 1-15.

הריו מרוויחת יחסית המושב לי מאוד נוח(נהגתי בג'וק בצרפת שבוע חזרתי לריו והמושב היה משמעותית נוח יותר).

האיכות נסיעה יחסית נוקשה, לא מכיר את המנוע 1,250 עם הגיר הידני לתת לך עליו דעה לגבי הזריזות אבל יש הרבה חברים עם הרכב שבקרוב יגידו לך מה דעתם.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לריו יש גיר 4 הילוכים ולא 6.. לעדעתיעדיף לך לבדוק את יונדאי I10/מיצובישי ספייס סטאר (באוטומטיות), או איביזה/208 בידני. הריו הידנית חלשה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא רשם ריו ידנית- אוטומטית לא בתקציב שלו- תקרא לפני שאתה כותב.

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הצרכים שהצגת הפיקנטו האוטומטית תהייה מצוינת.

ד"א מבחינת בטיחות היא מהבטיחותיות בקטגוריה עם ציוני מבחן ריסוק ואיבזור בטיחות גבוהים ו5 כוכבי בטיחות בכללי.

בהתלבטות הזו לדעתי, אין לך צורך ל"פזול" לi10 או לספייס סטאר. הi10 מעט איטית מהפיקנטו (זאת לפי מבחני רכב, למרות המנוע הזהה), מעט בזבזנית ממנה, פחות אחריות, פחות בטיחות, ציון ירוק גבוהה (גבוהה=מזהם יותר) כמו של משפחתית, נתון שמשפיע על מחירי הטסט והביטוח ופחות יפה מהפיקנטו (בעיניי). הספייס סטאר אומנם מעט יותר גדולה מהפיקנטו אך בכך מסתיימות לטעמי היתרונות שלה על הפיקנטו.

אם אין לך צורך בעוד טיפה מרווח, הפיקנטו מנצחת.

שמרנות היא עצלנות מחשבתית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הספייס סטאר יותר חסכונית . נשמע לי מוזר שאתה אומר שהi10 יותר בזבזנית מהפיקנטו כי מדובר באותו גיר ומנוע ושתיהן לא ממש חסכוניות ביחס לקטגוריה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולפי אתר euroncap דירוג הבטיחות של הפיקנטו ירד לארבעה כוכבים. המיני היחידות נכון להיום לפי האתר שלהם אלו שלישיית הואגיות. כל השאר חוץ מהאלטו עם 4 כוכבים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה טועה ומטעה: הפיקנטו שמשווקת אצלנו ומגיעה עם מערכת בקרת יציבות זכאית ועומדת על חמישה כוכבים במבחני הריסוק.

בעניין ההבדלים בין הi10 לפיקנטו בנוגע לצריכת דלק- שים לב שכתבתי שזה ע"פ מבחני רכב (האמת שבשלושה שבדקתי נמצא שהיונדאי יותר בזבזנית גם אם "בקטנה").

חיסכון אם כבר עוסקים בעניין, הוא לא רק בדלק: שרשרת טיימינג לדוגמא, לעומת רצועה (במספר מתחרות של חברות אחרות), יכולה לחסוך כסף שווה ערך לכמה שנים של חסכון בהבדלי 2 ק"מ לליטר בין שני רכבים. הכסף שישולם (בריבית) עם הגעת טיפול הטיימינג יכסה את זה. כך גם אחריות ארוכת טווח היא שוות ערך לכסף ולמעשה "חוסכת", ציון זיהום אויר המשפיע על עלות אגרת הטסט ועוד... שהם שווה ערך כסף.

אכן הפיקנטו אינה מהמובילות בקטגוריה בחיסכון בדלק (גם לא כזו נוראה כמו שמקצינים מידי פעם) אבל כחבילה כוללת, היא האפשרות הטובה ביותר בקטגוריה ובקטגוריית הביניים (לדוגמא הספייס סטאר) לטעמי, בדגש על ההעדפה של פותח השירשור לגיר אוטומטי. אם גיר ידני היה רלוונטי או אז יש אפשרויות עדיפות מקטגוריית הסופר מיני.

בהצלחה.

עריכה אחרונה על ידי loty

שמרנות היא עצלנות מחשבתית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם החלטת שאני טועה ומטעה אני מבין שלא טרחת להכנס לאתר שלהם לפני שרשמת, כי אני לא בודה את הנתון הזה.

הנה חסכתי לך.

http://www.euroncap.com/en/results/kia/picanto/10977. אולי כאשר היא יצאה היא הייתה זכאית ל5 כוכבים אבל כיום לא, כפי שרשום אצלם.

ללא שם.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אפשט לך את שכתבתי בפשטות:

כאשר הרכב נבחן ב2011 (וזה הנתון שהבאת) לא היה קיים בו כסטנדרט באירופה מערכת בקרת יציבות (וגם לא 6 כ"א), דבר שגרע מהפיקנטו את הכוכב החמישי באירופה, והרי הציטוט מהאתר שהפנית אליו:

Electronic stability control is available as an option on the Picanto. However, its sales as standard equipment are notexpected to meet Euro NCAP's 2011 requirements and the system was not assessed. A seatbelt reminder isstandard equipment for the driver, front passenger and rear seats.

 

עם זאת פיקנטו שקיימת בה המערכת הזו (כל הפיקנטו בארץ) קיבלה ציון מירבי של חמש כוכבי בטיחות דבר שגובה בהודעה רשמית של euro NCAP.

ומכיוון שלא "טרחת" לברר לעומק את העניין אני "חוסך" לך: http://www.auto.co.il/%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%94-27428-%D7%A7%D7%99%D7%94-%D7%A4%D7%99%D7%A7%D7%A0%D7%98%D7%95-%D7%94%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%99-%D7%94%D7%9B%D7%99-%D7%91%D7%98%D7%99%D7%97%D7%95%D7%AA%D7%99%D7%AA-%D7%91.aspx

 

והציטוט מהכתבה: "בשורה טובה לרוכשי הקטנות הזולות בישראל:

קיה פיקנטו זכתה לציונים מצוינים במבחן הבטיחות המחמיר של Euro NCAP: הפיקנטו דורגה בציון של ארבעה כוכבים מתוך חמישה אפשריים, אך מבט מעמיק לתוצאות מגלה כי בגרסאות הנמכרות בישראל, עם שש כריות אוויר ובקרת יציבות תקנית, הייתה זכאית לציון של חמישה כוכבים. ב-Euro NCAP הדגישו כי הכוכב החמישי נשלל ממנה באירופה, מכיוון שעד ינואר 2012 היא מוצעת עם בקרת יציבות רק בחלק מהגרסאות. אלא שבישראל כאמור אין דגם ללא ESC, ועל-כן הפיקנטו זכאית לחמישה כוכבים. בתגובה לפנייה של "אוטו" ל-Euro NCAP, נמסר מהארגון כי הפיקנטו אכן זכאית לציון חמישה כוכבים בישראל."



אם תחפש תגלה שכך גם מופיעה בכתבה באתר ynet (ובעוד). במבחני הרכב שנערכו לאחרונה לפיקנטו המחודשת ממרץ 2015 כבר מופיע הרכב עם סטנדרט 5 כוכבי בטיחות (בכל המבחנים באתרים השונים) וכך גם היא משווקת רשמית על ידי היבואן כאשר לפיקנטו הנ"ל יש כבר 7 כ"א.

אם עדין לא נחה דעתך אז יש לך כאן יופי של הזדמנות לתביעה ייצוגית רחבה.

הכול ברוח טובה, אך כפי שאמרת כדאי לטרוח לעומק בברור (בכלל) ולא להסתפק ברסיסי מידע.

שבוע טוב שיהיה.

עריכה אחרונה על ידי loty

שמרנות היא עצלנות מחשבתית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3140 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...