Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מים חודרים לבתי המצתים ב פורד פוקוס 2006


bari20
 שיתוף
עוקבים 1
שימו לב! השרשור הזה בן 249 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום. יש לי פוקוס 2006 ואני מזהה בודאות שמי קירור חודרים לבתי המצתים משום שצבע המים שם הוא ורוד.

כיצד מטפלים בבעיה ולאיזו הוצאה עלי לצפות ? אשמח לשמוע את חוות דעת המומחים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

היי, היה לי מקרה דומה של חדירת מים בפוקוס, לדעתי מצינור המוביל לשפריצרים, זה היה לפני שנתיים ככה שאיני זוכר מה עשו, הצבע האדום לאו דווקא מהמים, יכול להיות שזה צבע חלודה.

סוזוקי קרוסאובר 2017 1.4 טורבו.

סקודה פאביה 2011 ידנית 1.2tsi

פורד פוקוס 2007.פגו' 205 1997.

יונדאי אקסנט 2000,פיאט אונו 1993.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם הכוונה שלך חדירה לאזור העליון - איפה שנמצאים כובעי מצתים מדובר בפריצה של צינור או מעבר נוזל שנמצא בקרבת מקום.

עריכה אחרונה על ידי tribel
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכתב שמוליק בדר''כ כניסת המים למצתים מתבצעת דרך הצינור של מתזי השימשה בעיה מוכרת בפוקוס מהמודל הזה

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הנזילה (נוזל קרור אדום)מהפקקי מים בראש מנוע. הסיבה לקורוזיה ולאיכול שלהם כנראה נובעת מחדירת מים דרך המתזים.

יש להחליף פקקים עליונים בראש מנוע(2 מתחת למכסה שסתומים) ולמנוע חדירת מים נוספת ע"י אטימת בסיס המתזים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
הנזילה (נוזל קרור אדום)מהפקקי מים בראש מנוע. הסיבה לקורוזיה ולאיכול שלהם כנראה נובעת מחדירת מים דרך המתזים.

יש להחליף פקקים עליונים בראש מנוע(2 מתחת למכסה שסתומים) ולמנוע חדירת מים נוספת ע"י אטימת בסיס המתזים.

+1 התז עם צינור מים על המכסה מנוע ותראה נזילה וודאית מתחת למכסה...אך שים משהו מתחת למכסה לוידוי.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 4 שנים מאוחר יותר...

לנושא חדירת מים מן השפריצרים.

 

 

אני משתף במידע לטובת משתמשי

פורד פוקוס

.



כמובן שחלק מן הפתרון הינו להחליף את השפריצרים , אבל החלק האחר הינו לכסות את ראש המנוע כדי למנוע חדירת נוזלים.

יש כאלה אשר מתקינים ...שטיח רכב!

אבל יש פתרון נכון יותר !

לגבי

FORD FOCUS

MKII (דור שתיים) המנוע או הראש הינו למעשה של .... וולוו

VOLVO

.



מהנדסי וולוו נתנו לזה פתרון במכוניות שלהם בצורת כיסוי לראש המנוע ! מדוע מהנדסי פורד לא עשו זאת ?

רכשתי את הכיסוי והתקנתי אותו בתוך 3 דקות !

הרי הפרטים מהספק אשר רכשתי ממנו אבל המקט"ים והפריטים כמובן של וולוו. הרי גם תמונות מצורפות.

בהצלחה !

 

הסט:

attachment.php?attachmentid=510423&d=1538908867

 

אחרי התקנה (כן.. זה לא וולוו... זה פורד פוקוס !)



attachment.php?attachmentid=510424&d=1538908913

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

המכסה:

https://www.wikingerparts.de/en/shop...-hood-30650468

attachment.php?attachmentid=510421&d=1538908732

הברגים:

https://www.wikingerparts.de/en/shop...o-screw-986019

 

attachment.php?attachmentid=510422&d=1538908775

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חודשיים מאוחר יותר...

חייב לציין שהפתרון עובד מדהים.

אני סובל מהבעיה כבר חורף שני ברציפות.

הזמנתי את החלק דרך ולוו בארץ, קצת יותר יקר אבל הגיע תוך 3 ימים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמה עלה בוולוו ? אני הזמנתי בגרמניה ב10/12 ורק לפני יומיים זה השתחרר מהמכס, נראה מתי יגיע

 

 

בנתיים כפתרון זמני, פירקתי את השפירצר ובמקום סיליקון שמתי וואזלין ואין חדירת מים

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • שנה מאוחר יותר...
הנזילה (נוזל קרור אדום)מהפקקי מים בראש מנוע. הסיבה לקורוזיה ולאיכול שלהם כנראה נובעת מחדירת מים דרך המתזים.

יש להחליף פקקים עליונים בראש מנוע(2 מתחת למכסה שסתומים) ולמנוע חדירת מים נוספת ע"י אטימת בסיס המתזים.

 

גם אני סובל מבעיה דומה,,, פתאום האוטו החל לרעוד,,, הוציאו לי את הנוזלים וזה נרגע חלקית,,,, אתמול החלפתי פלאגים והבעייה נעלמה האוטו נוסע טיל.... רק שאמרו לי לבדוק שאין חדירת נוזל קירור,,,, על פניו לא נראה שיש כיוון שאין שם מים אדומים. מה שהיה שם היה צבע חלודה, צהבהב...

 

אתה יכול לומר לנו יותר איפה זה נמצא הפקקי מים האלו? אם זה משהו שאפשר לראות לבד? הייתי אצל מכונאי והוא טען שצריך לפרק ראש מנוע, שאלתי מכונאי חבר אמר לי בחיים לא,,, זה קל לעשות ולא לפרק ראש מנוע...... לא רציתי יותר מידי לנדנד לו אבל כאן בפורום יותר נח

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אליאורי -קודם תטפל בחדירת מי גשמים דרך המתזים(החלפה או אטימה שלהם) והרכבה של כיסוי עליון(ראה תגובה מספר 7). אמרת שיש חלודה על הפלאגים אז זה בהחלט כיוון ראשוני.

 

לא מכיר את הפקקים בראש המנוע בפורד אבל רוב הסיכויים שלא צריך להרים ראש בשביל להחליף אותם(אם בכלל יש צורך בכך).

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • שבועיים מאוחר יותר ...

הבו עצה הלום!

 

יש לי פוקוס 2007, קניתי אותה בקיץ 2018, בחורף 2019 התחלתי גם אני לסבול ממה שהיה נראה כמו כניסת מי גשמים לבתי המצתים (התעלה שיש בה את ארבעת הפלגים) בעיקר לאחר ימי/לילות גשם ממושכים בחניה בשטח פתוח. בבוקר הרכב מגמגם בהתנעה, מרגיש כאילו הדלק לא מצליח להגיע להיכן שהוא אמור, הרכב רועד, זז לאט ונורת המנוע נדלקת. לאחר לחיצות ארוכות על דוושת הדלק ושריפת דלק מיותרת במהלכה האגזוז מוציא מה שנראה כמו עשן לבן, הרכב מתחיל קצת להירגע, אבל אני חייב להמשיך בנסיעה, כי עצירה ושלא לדבר על העברת הילוך לרוורס, מכבה את המנוע. לאחר נסיעה של כמה מאות מטרים ולעתים ק"מ או שניים, תלוי במצב הרטיבות, הנורה נכבית והרכב חוזר לנסיעה חלקה, אני משער שההסבר הוא בגלל שהמים מתאדים מהיכן שהם לא נמצאים.

נכנסתי לפורום כאן וכמובן שקניתי את המכסה הנ"ל מגרמניה (תודה למפרסם) וציפיתי שהבעיה תעלם כלעומת שבאה, אך מסתבר שממש לא. אולי הבעיה מוזערה אבל המשיכה להופיע. גם איטום השפריצר שמעל הפלאגים לא עזר.

יצוין שלא בכל יום גשם הבעיה מופיעה, ולפעמים הנורה לא נדלקת אבל הרכב רק קצת מגמגם ומספר לחיצות דוושה מעלימות את את הבעיה מיידית, ולפעמים הנורה נעלמת אחרי 20 שניות.

כדי לבדוק מהיכן נכנסים המים, ניסיתי מספר ניסויים. בלילה הרמתי את מכסה המנוע ושטחתי על רוב המנוע צלון שמשה קדמית שעשוי מחומר אטום לגמרי למים וגם לא סופג, ולמרות שבבוקר הוא היה יבש לגמרי גם זה לא מנע את התופעה. אולי זה קצת מזער אותה אבל קשה לדעת כי יכול להיות שהיה פחות גשם, וכאמור לא בכל יום גשם הבעיה מופיעה. שורה תחתונה: היו ימים שהבעיה הופיעה במלוא חומרתה גם במקרים שהמנוע היה מכוסה כנ"ל. היה פעם אחת (כמדומני לאחר שהתקנתי את המכסה) שהרכב פשוט לא הניע יומיים, ולא עזרו מצבר וכבלים, האוטו לא הגיב. אחרי יומיים, העסק כנראה התייבש והרכב חזר להניע ללא שום טיפול.

 

מכיון ששמתי לב הבעיה הופיעה בעיקר בימים שהגשם היה מעורב בלחות גבוהה ובערפל, זה שגרם לי לחשוב שאולי לאו דוקא הגשם הוא הבעיה אלא הערפל שחודר תחת מכסה המנוע ומייצר לחות במקום שהוא לא אמור להיות, ולכן שום מכסה שמכסה מלמעלה לא ימנע את הבעיה לגמרי. לכן מכיון שהמכסה הנ"ל איננו אטום בצדדים, אטמתי אותו מסביב (ברובו) בדבק מסוים שהיה אמור לפחות למזער את הבעיה, אבל מסתבר שגם זה לא עזר.

 

אציין שאני גר ליד ואדי באזור ירושלים והערפל הוא דבר שכיח ואין לי שום אפשרות לחנייה מקורה, אני כמובן חונה כאשר חזית הרכב איינה פונה לואדי. חשבתי אולי להזמין כיסוי על כל הרכב שאטום למים ולחות, אבל זה לא תכלס, וגם אין לי כוח להסביר לכל השכנים למה התחלתי לכסות את ה'רולס רויס' שלי, ובכלל ספק אם זה יעזור.

 

הבעיה הגדולה בסוג תקלה כזו היא כפולה:

א. אין לי אפשרות לאתר את הבעיה בודאות, הלכתי לכמה מוסכים והם אמרו לי תביא את האוטו כשהנורה דולקת, הסברתי להם שהיא נכבית אחרי כמה מאות מטרים, אז אחד אומר לי תשאיר את האוטו פה עד שירד שוב גשם, אבל כאמור לא בכל גשם זה קורה ובפרט אם ההשערה שלי בקשר לערפל נכונה, לא בכל מקום זה יקרה.

ב. אין אפשרות לודא את התיקון. יבוא מוסכניק ויגיד לי כך וכך הבעיה תיקנתי החלפתי וזה המחיר, אין לי דרך לדעת שהוא אכן איתר מוקד הבעיה, ויתכן שמעכשיו יפסיק הגשם והבעיה תחזור לי שוב בחורף הבא.

 

בקיצור, אם יש מישהו ניסיון כמו שלי ויש לו רעיון שנשמע הגיוני ומסביר את כל הנ"ל, אודה לו מאוד.

 

נ.ב. באמת שאני בור במכונאות רכב, אבל האם יש איזה סיכוי שהבעיה קשורה לשסתום מיכל הדלק שאיננו סגור הרמטית מה שגורם למהילת הדלק במים ? אציין כי בדקתי והכל שם יבש, אבל אולי לא גשם אלא הלחות היא זו שגורמת את הבעיה ואם כן קשה להבחין בה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 3 חודשים מאוחר יותר...

תסתכל בפתרון שהעלה JD2005  עובד פצצה.

לנושא חדירת מים מן השפריצרים.

 

 

 

אני משתף במידע לטובת משתמשי

 

פורד פוקוס

.



כמובן שחלק מן הפתרון הינו להחליף את השפריצרים , אבל החלק האחר הינו לכסות את ראש המנוע כדי למנוע חדירת נוזלים.

יש כאלה אשר מתקינים ...שטיח רכב!

אבל יש פתרון נכון יותר !

לגבי

 

FORD FOCUS

MKII (דור שתיים) המנוע או הראש הינו למעשה של .... וולוו

 

VOLVO

.



מהנדסי וולוו נתנו לזה פתרון במכוניות שלהם בצורת כיסוי לראש המנוע ! מדוע מהנדסי פורד לא עשו זאת ?

רכשתי את הכיסוי והתקנתי אותו בתוך 3 דקות !

הרי הפרטים מהספק אשר רכשתי ממנו אבל המקט"ים והפריטים כמובן של וולוו. הרי גם תמונות מצורפות.

בהצלחה !

 

הסט:

 

 

attachment.php?attachmentid=510423&d=1538908867

 

 

אחרי התקנה (כן.. זה לא וולוו... זה פורד פוקוס !)



attachment.php?attachmentid=510424&d=1538908913

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

המכסה:

 

 

https://www.wikingerparts.de/en/shop...-hood-30650468

attachment.php?attachmentid=510421&d=1538908732

 

הברגים:

 

 

https://www.wikingerparts.de/en/shop...o-screw-986019

 

attachment.php?attachmentid=510422&d=1538908775

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 249 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...