Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צרות במימון רכב: הטלנובלה של פרנקוס (כותרת לא נערכה).


יוסי פרנקוס
שימו לב! השרשור הזה בן 3870 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא ממש.

הריבית שנתנו לי היא 2.5%, ולפי מה שהבנתי, אותה לוקח הבנק. כל מה שהחברה הזו רואה ישירות מהלקוח זה את ה1300 ש"ח.

כנראה שהעמלה שלהם היא כמו של תיווך, כלומר שווה לחודש אחד של תשלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 255
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כרגע דיברתי שוב עם חברת המימון.

 

לא דיברתי עם הנציג אלא עם מי שבאמת עושה את הניירת שם והיא אמרה שעוד מעט יהיה אישור לעוד 6000, ושאז יזמנו אותי.

 

שאלתי אם זה יהיה היום (כדי להתארגן בהתאם, לא כדי ללחוץ) והיא אמרה שזה גבולי אז עדיף ביום ראשון.

אז היא אמרה שידברו איתי ו"תודה על ההבנה".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשרות מס' 3

אתה מבטל את הבקשה להלוואה, שוכר רכב למספר חודשים ואז כשאתה נעמד על הרגלים קונה מה שאתה רוצה ובלי לחץ.

דמי השכירות של הרכב יעלו פחות מהריבית הדרקונית של ההלוואה.

יהיה לך פנאי לחפש רכב משומש במצב מושלם ועל אש קטנה, לא חסרים רכבים שנמכרים אחרי חודש חודשיים מכורך הנסיבות.

בזמן הזה מחיר הרכב יכול לרדת היות והדגם כבר לא חדש, יש מיתון וכו...

 

יוסי אתה מתנהג בצורה אימפולסיבית, רק מקריאה בפורום אני מתרשם מכך שאתה לא האדם הכי שקול לא יודע אם המנטליות שונה או עניין של אופי.

תפוס את עצמך, סע לים, שב חצי שעה שעה ותדפדף בשרשורים שפתחת.

אטרקציות לאירועים

 

 

פאביה על כביש זה כמו צ'אק נוריס בקטטה בבר.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת? ריבית של 2.5% זה דרקוני?

זה יוצא לי 1000 ש"ח בממוצע לשנה.

 

אני משלם 16% שנתי על החוב הנורמלי שלי, בלי קשר לאוטו (עוד כמה חודשים אני אוכל להוריד את הריבית).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה, תשאל את רוני אם הוא חשב לפני 3 שנים שהוא יחייה במדינה שהיום הכי חם בשנה הוא כמו שיא החורף בישראל.

 

הלו! מאמצע מאי ועד היום (אמצע ספטמבר) יש כאן מעל 20 מעלות בממוצע לאורך היום, כשביולי-אוגוסט זה גם היה מעל 25!

בזמן שאתם מזיעים לכם ב-30+ שלכם, אני פה נהנה מקרני השמש החמימות.

אבל חכו חכו, תוך חודש אני כבר מתחיל לבכות לכם על מתחת למינוס...

יאללה, יצאתי לצהרים. 20 מעלות ושמש בחוץ :wink:

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת? ריבית של 2.5% זה דרקוני?

זה יוצא לי 1000 ש"ח בממוצע לשנה.

 

אני משלם 16% שנתי על החוב הנורמלי שלי, בלי קשר לאוטו (עוד כמה חודשים אני אוכל להוריד את הריבית).

 

חישבת כמה עולה לך הרכב אחרי ריביות ועניינים ?

יוצא שאתה משלם ריבית כ10% מההלוואה ומחירו של הרכב לאורך התקופה יפחת לפחות ב50%, כלומר יוצא שבתור אדם ללא גב כלכלי אתה מתכוון לוותר על 40,000 ₪ ב5 שנים.

למדת אנתרופולוגיה, חקרת תרבויות ועדיין אתה מבצע טעויות של מתחילים.

אתה עצמאי בעל הכנסה משתנה (נמוכה יחסית, הרי אין תנאים סוציאליים וימי חופשה) שרוצה לעזוב את בית ההורים (להתחייב לשכירות), לקנות רכב חדש (להתחייב להלוואה) ולפתח את העסק, כל החברי הפורום שהגיבו כאן מנסים למנוע ממך לבצע טעויות נוספות ואילו אתה עצמך מתעקש להיכנס עמוק יותר לחובות.

 

היה לי שותף פעם שביצע טעויות זהות וכיום הוא נמצא בנקודה שיכול היה להגיע עליה כבר לפני שנתיים אילו היה סבלני יותר.

 

תנשוך שפתיים, תקנה רכב סביר ב30K , פתח קצת את העסק ואז תראה שהכול מסתדר.

אטרקציות לאירועים

 

 

פאביה על כביש זה כמו צ'אק נוריס בקטטה בבר.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על מה אתה מדבר?

 

יש לי את כל הפירוט פה לידי.

אני משלם 4633 ש"ח במצטבר על הריבית.

 

כשאני ארצה להחליף את הרכב אני פשוט אמכור אותו, אשים את הכסף כמקדמה ואקנה רכב יותר טוב עם אותו תשלום חודשי.

 

כמה אתה חושב שיעלה לי בתיקונים להחזיק 5 שנים רכב שיעלה לי 30K?

רמז: יותר מלהחזיק רכב חדש.

 

אם מתעלמים מהשווי של הרכב ורק רואים את העובדה שאני משלם 1300 ש"ח לחודש ויש לי רכב תקין שלא צריך מוסך כל שני וחמישי, הערך המוסף של הרכב החדש עולה כי הוא מאפשר לי לא לאבד ימי עבודה במוסך או בהתרוצצויות מיותרות.

מבחינתי זה כמו ליסינג. אני יכול להתעלם מהערך של הרכב כי זה לא משהו שאני מרגיש ביומיום, אלא רק עוד כמה שנים, וגם אז זה לא כסף שאני אגע בו אלא רק אשים אותו כמקדמה לרכב אחר.

בסוף זה יוצא לי יותר זול מליסינג.

 

ומה זה משנה אילו תנאים סוציאליים יש לי? ביטוחי פנסיה וסיעודי אני משלם בעצמי באופן פרטי.

אני בוחר מתי אני עובד ואני מקבל כספים לפי העבודה שלי.

 

כמו שכתבתי, ההכנסות שלי הן יותר מההוצאות שיש לי, גם אחרי קניית רכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב סביר ב-30K זה לא אלפא או פלא מוטורי אחר מאותו סגנון.

לא משנה מה נגיד או נייעץ, אפשר לסמוך עליך שתעשה את הבחירה הגרועה. :cry:

 

בחיאת, תשבור כבר את המעגל. הגיע הזמן.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה אתה חושב שיעלה לי בתיקונים להחזיק 5 שנים רכב שיעלה לי 30K?

רמז: יותר מלהחזיק רכב חדש.

 

הרכב החדש יעלה לך כ-30000 שקלים יותר בירידת ערך מרכב שעולה 30K לאורך 5 שנים.

ביטוחים וטסט יהיו יקרים בקרוב ל-10000 שקלים לאורך אותה התקופה (בטח יותר, כי אתה לא בהכרח חייב מקיף ברכב הישן)

צריכת דלק בחדש תהיה כנראה טובה יותר ב-2-3 קמ"ל. נניח ואתה נוסע 20K בשנה, כלומר 100K ב-5 שנים, כלומר כ-10K הפרש לטובת החדש.

30K+10K-10K=30K

אתה באמת חושב שרכב קטן ידני משומש לאורך 5 שנים יעלה 30K יותר לאחזקה מרכב חדש? רמז: רוב הסיכויים שהוא יעלה הרבה פחות מזה אם תטפל בו כראוי. אתה בקלות יכול לחסוך כאן 15-20K לאורך התקופה.

חסרון משמעותי אחד: במשך 5 שנים אתה נוהג ברכב ישן משמעותית.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Noogie צודק :)

 

כרגע אני מכניס לחודש 5000 יותר מההוצאות הרגילות שלי.

יש לי יציבות כלכלית אבל היו לי הוצאות חד פעמיות גדולות, שלא יחזרו על עצמן, שהכניסו אותי למצב של אי יכולת תמרון אבל לא מצב שבו אין לי כסף להוציא בכלל (עובדה, ביקשו 1300 ש"ח והיו לי אותם ביד בלי בעיה).

 

כרגע ההוצאות על רכב שיש לי מסתכמות ב2700 כי האלפא צורכת המון ואני נוסע המון.

אותה כמות של קילומטרים על קליאו עם תצרוכת ממוצעת של 17:1 (אני נוסע חסכוני אז אני אוציא אפילו יותר), פלוס ביטוחים, תחזוקה ודלק, עדיין תצא לי פחות לחודש מאשר האלפא, שנשארת אצל אמא שלי.

אז מבחינתי מה שלא יהיה, ההוצאות על רכב חדש לא מתווספות לי לתזרים אלא הן מחליפות הוצאות אחרות ואולי אפילו מורידות אותן.

 

ד"א, בדקת כמה הוא עולה בליסינג תפעולי מלא?

 

ברגע שאני מקבל את הכספים על פרוייקטים שסיימתי כבר לפני חודשיים, אני יכול להיות רגוע במשך כמה חודשים טובים כי יש לי עבודה והכנסות מספיקות.

 

הקטע של התשלום של לקוחות זו בעיה כי יש כאלו שמשלמים אחרי חודשיים ויש גם אחד של כמה אלפים טובים שהחליט שכרגע יש "אילוצים של החברה" אז הוא לא משלם לי ברגע זה (זה לשרשור אחר).

אם הוא רק היה משלם, אולי הייתי אומר "לא משנה, אני אשים את הההפרש בעצמי ותנו לי את האוטו".

 

יוסי, כעצמאי איך אתה לא קורא ניירות לפני שאתה חותם (ולקרוא זה כל מילה)? טוב שלא גילית שאתה משלם ריבית של 40% והמימון הוא לא ל 5 שנים אלא 10 שנים.

 

כמו כן כסף שעוד לא קיבלת הוא כסף שלא קיים. ש+60 יכול בקלות להפוך ל ש+120 או לחוב אבוד.

 

אל תשכח שבאלפא אתה משלם הרבה בגלל נסועה. אם תהיה ירידה בעבודה ותיסע פחות ההוצ' ירדו שמעותית אבל במימון לרכב חדש הן ישארו קבועות.

 

נכון שב 99% מהמקרים אין בעיות אבל אם אתה נופל באחוז הנותר שאלוהים יעזור לך (וכמו ששנינו יודעים לא בטוח שהוא בכלל קיים אז אל תחכה יותר מידי לעזרה שלו).

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מוכן להבטיח לך שאחזקה של רכב "ישן" בן 4-5 שנים לא יעלה לך 30 אלף ש"ח ב5 שנים, מוכן לחתום על זה!

 

כשאני מגדיר אחזקה - לא טיפולים שוטפים - הכוונה היא לתקלות.

 

חבר שלי מחזיק פאביה ידנית 2008 והרכב ממש לא עלה לו סכומים כאלה, יש טיפולים כמובן, יש צמיגים שהיה צורך להחליף לאחר כ3 שנים, הלך מצבר במשך התקופה (שבמקרה היא 5 שנים - כמו שחישבת)

 

חוץ מזה אין שום דבר, להגיד שאתה הולך להוציא 30K על אחזקה זה במקרה ואתה מחליף מנוע וגיר במשך התקופה הנ"ל, ואין שום סיבה שרכב משנת 2008 שתוחזק ברמה סבירה ידרוש החלפת מנוע או גיר.

לא רואה איך אתה מוציא 30 אלף שקל ב5 שנים על תקלות בלבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני, אתה צודק בכמה דברים.

 

לגבי הביטוחים, הביטוח שהציעו לי דרך הסוכנות של רנו (כולל מקיף) זה חצי ממה שאני משלם כרגע על חובה וצד ג' של האלפא. לביטוח של הקליאו ביקשו 2100 למקיף.

אז יכול להיות שזה יעלה לי יותר לקנות רכב חדש אבל השיקול שלי הוא האם אני מוכן לשלם את המחיר על זה.

 

הרי יש לנו פה אנשים בפורום שנוהגים על רכבים שעולים חצי מליון שקל ואנחנו לא אומרים להם "למה שלא תקנה משהו יותר זול?"

זה בגלל שהם מרוויחים בהתאם לרכב שלהם.

מבחינת טיימינג אולי זה לא מושלם אבל אני לא נכנס לשום הרפתקאה שאני לא יכול להתמודד איתה ואפילו לחסוך כסף כל חודש.

פה כולם (גם אני) רגילים לזה שאני סטודנט בלי הכנסות שנוסע על גרוטאות אבל עכשיו יש הכנסות מספיקות אז זו לא בעיה.

 

השאלה היא כמה שווה לי השקט הנפשי של נסיעה על רכב חדש, ועד כמה אני בטוח שאני יכול לעמוד בזה, בהתאם להכנסות שלי.

 

לגבי הוצאות על תקלות, תזכור שבסוף התקופה הרכב כבר בן 10, לא בן 5.

כבר יצא לי להחליף מנוע ב14000 עם overhaul רציני ברכב אחד, ועוד 6800 על מנוע ברכב אחר. באף אחד מהמקרים זו לא הייתה אשמתי אלא של הבעלים הקודם.

גם תקלה בגיר יכולה להיות ממש יקרה.

הנה, כשחשדתי שיש לי בעיה בגיר של האלפא (בסוף הייתה רק בעיה חשמלית) אמרו לי שרק הרובוט יעלה יותר מ5000 ש"ח.

הבעלים הקודם החליף את המנוע ב12000 ואז הוסיף עוד המון כסף על דברים קטנים.

 

כמה עולה להחליף מוח של פאביה? אני בטוח שזה לא כזה זול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע איך הגעת להחלפת מנוע וכו'...

הלאנטיס שהייתה לי, עוד נוסעת אצל חברה שלי, הרכב בן 10 שנים ומתפקד כמו שעון בלי עין הרע.

וכנ"ל ברכבים יותר ישנים, לאחי הגדול הייתה יאריס 2001 עד לפני כחצי שנה, הכול עבד כמו שהוא יצא מהמפעל - והרכב היה בבעלותו 10 שנים, ואני באמת יכול לציין שאחי הגדול ממש לא ליקק את הרכב, טיפל בו אבל בצורה בסיסית בלבד, לא פדנטיות מיוחדת.

 

הייתה לנו גם פאביה 2005 (אם אני לא טועה) אוטומטית, אבא שלי לימד עליה נהיגה במשך 4 שנים בערך, קילומטרים בשמיים! בערך 240 אלף קילומטר, הרכב לא עשה שום בעיות מיוחדות, לא גיר ולא מנוע, וזה לא רכב שמניעים לשעתיים בבוקר ועוד שעה בערב, רכב שנוסע כול היום!, הרכב אגב נמכר למורה נהיגה אחר שעוד נוסע עליו ועדיין לא החליף מנוע או גיר.

 

הפאביה של חבר שלי ידנית, ככה שאין מוח גיר לדעתי.

 

 

דבר נוסף - אתה לא חייב לקנות רכב יד 2 לתקופה של 5 שנים, תקנה רכב נניח 2008-9, תמכור עוד שלוש שנים, מה רע?

 

שלא תבין לא נכון, אני רק בא לטובתך, עסקאות כאלה לא ממולץ לעשות בלחץ, ואם כבר אתה קונה את הקליאו, לדעתי זו טעות מוחלטת לא לקחת את ה0.9 טורבו רק כי ההלוואה לא מאשרת, תחכה עוד קצת הממון יהיה בכיסך ותרכוש את הדגם החדש, מה שרצית מההתחלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא כי זה מה שאני רוצה אלא כי הישראלים בכלליות לא שומרים על הרכבים שלהם כמו שצריך וכל רכב שהוא לא רכב ספורט או רכב ממש יקר מגיעים למצב ממש גרוע אחרי כמה חודשים של שימוש (מה, צריך לעשות טיפול כל 10000? לא משנה, אני אעשה לפני הטסט, עוד 40000 ק"מ).

לא ברור אם זה בגלל הכבישים, הטמפרטורה או חוסר אכפתיות אבל לקנות רכב משומש פה זה סיוט.

 

מה קרה שזה השתנה אצלך.

בעבר נהנית לספר על איך אתה נהנה מטמפרה/וולוו/ג'אסטי/טווינגו/כל מיני רכבים שהחזקת שקנית אותם בגרושים והיית נגד רכב חדש.

פתאום השתנו היוצרות?

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים מתבגרים וגם הכלכלה שלהם משתפרת אחרי שמסיימים את הלימודים.

 

הנה הודעה (הודאה) מהלב:

 

אהבתי את הרכבים הזולים שהיו לי כי זה מה שהיה לי ולא יכולתי להרשות לעצמי משהו אחר.

אחרי כמעט שנה בחו"ל, בלי עזרה מאף אחד, פתאום ראיתי כמה אני שווה כאיש מקצוע ואיך להתנהל בלי כל האילוצים האידיוטיים של המשפחה שלי (התנהלות כלכלית נוראית ביותר).

 

פתאום שמתי לב שאם אני עצמאי או אפילו עובד במקום שמעריך טוב כמה שאני שווה, אני יכול להתקיים טוב מאוד.

לפני זה גם אם הייתי יכול הייתי מפחד לקחת הלוואה כי לא הייתה לי יציבות, שכיום יש לי כי אני עצמאי וקורע את התחת בשביל הכסף.

 

בעבר, הטמפרה שלי הייתה אמינה יחסית. ביום שהלכה משאבת המים והייתי צריך גם לעשות טיפול, העלות הגיעה ל2000 ש"ח, שזה היה בערך המחירון שלה, למרות שהיא הייתה במצב יחסית טוב.

אני רציתי להשקיע את הכסף ולנסוע רגוע עוד כמה שנים אבל ההורים שלי אמרו שאם אני משקיע באוטו גרוש הם מורידים אותו מהכביש (היה על שמם).

זה אילץ אותי לקחת הלוואה של 5500 ולקנות עוד רכב ישן (טווינגו), שעלה לי 12000 בתיקונים באותה שנה (וכוויות מדרגה שניה על כל הזרוע). ככה בשנה אחת הלכו להם 17500 ש"ח, שלא היו צריכים ללכת בכלל אם רק הייתי משקיע עוד 2000 ש"ח בטמפרה וממשיך לנסוע עליה. באותה שנה גם החלפנו את המנוע של הוולוו ב14000 ש"ח.

אז בוא נחשב: האם הקליאו תעלה לי 17500 ש"ח בשנה? אני בספק.

 

את הטווינגו הם אילצו אותי למכור כי הם אמרו "אם אתה טס לכמה חודשים לחו"ל, אתה לא יכול להשאיר לנו עוד בעיות בכניסה לבית, אז תיפטר מזה".

היא נמכרה לחבר במחיר שאני מתבייש לרשום בכלל.

אם הייתי מוצא איפה לשים אותה לזמן הזה, עדיין היה לי אוטו שנוסע ביומיום אחרי יישור קו.

אותו דבר קרה לי כמה פעמים ולא הייתה לי אפשרות לבחור, אז זה יצר חוסר יציבות נוראי אצלי כי שום דבר לא היה קבוע וידעתי שאני לא יכול להרשות לעצמי שום טעות, כי ברגע שיש תקלה האוטו הולך לפח, בלי קשר לכמה כסף הוכנס בו או מה המצב שלו.

 

עכשיו זו הפעם הראשונה בחיים שלי שאני יכול לעשות מה שאני רוצה ולקנות רכב כשאני יודע שאני הבן אדם היחיד שיחליט מה אני עושה איתו, אז אני קונה משהו שאני באמת רוצה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3870 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...