Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נורת הגה דייהטסו סיריון 2008


sky6484
שימו לב! השרשור הזה בן 1614 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ראשית תבדוק כי קוטבי המצבר מחוזקים כמו שצריך. אם כן, כנראה תקלה של יחידת הבקרה של ההגה.

לאחר בדיקה נוספת במוסך והמלצה על החלפת מנוע הגה משופץ.

ערכתי בירור בפורם דייהטסו אנגליה ,מסתבר שזה קרה לכמה אנשים,נורת ההגה נדלקת

אך ורק בהנעה ורק שהרכב נמצא בשמש.הנורה נכבת לאחר כיבוי והתנעה נוספת תוך סיבוב ההגה.

מכיוון שכך חשבתי על האופציה של בי מטאל,אני מכיר ולא בהקשר של רכבים מנגנון בי מטאל שמנתק את המנוע בזמן שהוא מתחמם.

האם יש בי מטאל במנוע הגה ,האם יכול להיות קשר למה שתיארתי והכי חשוב אם כן ,האם זה רכיב הניתן להחלפה.

אשמח לעזרה ולדעת אם אני בכיוון או שלא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אין בי-מטאל במחשב הגה הכוח או במנוע החשמלי.

 

במידה והמנוע מתחמם כתוצאה מסיבובים רבים של גלגל ההגה במקום ללא תנועה של הרכב אז בהחלט יכול לקרות מצב שהמנוע או המחשב מתחממים ייתר על המידה ובמקרה כזה מחשב הגה הכוח מגביל את הזרם למנוע בכדי למנוע פגיעה ממשית במנוע.

 

בדרך כלל מותקן חיישן טמפ' המנטר את הטמפ' של המנוע החשמלי ואם הטמפ' עולה מעבר ל-100 מעלות צלזיוס המחשב מוריד את עוצמת התיגבור של הגה הכוח אבל לא מבטל כליל את התיגבור של הגה הכוח.

 

בכול מקרה יש כמה ווריציות שונות של מבנה הגה כוח חשמלי וגם סוג המנוע החשמלי לכן ייתכן מאוד שמה שכתבתי כאן לא מדוייק לגבי מבנה הגה הכוח ברכבך.

 

הערה/הארה

 

בדרך כלל ברכבים מודרנים בעלי הגה כוח חשמלי לא ניתן לשפץ או לתקן את המנוע החשמלי או את המחשב או חלקים אחרים ואל תחפש ממסרים או בי-מטאל (המערכת קצת יותר מתקדמת) לכן קיבלת הצעה מהמוסך להחליף את הגה הכוח החשמלי או את המחשב.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעל המוסך טוען שזה בי מטאל,למרות שהיה לו הסבר לא משכנע במיוחד למה זה לא קורה בזמן נסיעה(נתן הסבר של נסיעה עם מזגן).

אשמח אם מישהו יוכל לומר לי בוודאות אם יש או אין את המנגנון הזה.

בכל מקרה רציתי לדעת אם מנוע הגה נחשב באחריות "בדיקה לפני קנייה" כמערכת חשמלית,ולפיכך אם אוכל לתבוע

את מכון הבדיקה על אי גילוי התקלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נראה לי שתוכל לקבל תשובה חד-משמעית לשאלתך מכיוון שלא שמעתי שמישהו בפורום פירק לחתיכות את מערכת הגה הכוח החשמלי ברכבך.

 

בכול מקרה מההיכרות שלי עם הגה הכוח החשמלי ברכבי קונצרן VAG אני אומר לך בוודאות שאין ביי-מטאל אלא חיישנים מתוחכמים יותר המזהים עליית טמפ' או/גם זרם.

 

אין לך שום קייס לתבוע.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מישהו בפורום שפירק לחלקים את מערכת תגבור ההגה ברכב. :roll:

 

המערכת מורכבת ממנוע חשמלי פשוט דו כיווני, ומחשב.

המעגל מאסיבי יחסית, ובסופו 2 ריליים אשר הופכים את הקוטביות ליציאה למנוע.

ריליים OMRON G8QE-1A ו OMRON G8FE-1AP.

 

מתחבאים מתחת להרבה הלחמות כח.

מבחינת עבודת האלקטרוניקה, מחשב כזה לא שווה תיקון.

 

אין בי מטאל אלא חישן טמפרטורה בלבד שניתן לנטר אותו עם קריאת נתוני המחשב דרך שקע דיאגנוסטיקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על העזרה.

אורי, בקשר לחיישן טמפרטורה שציינת,אפשר להבין מבדיקת דיאגנוסטיקה האם הוא זה שמנתק לי את ההגה כוח,

ואם כן האם אפשר להחליף/לתקן/לאפס או כל דבר אחר רק שיפסיק עם השטות הזו.

ושוב תודה....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מישהו בפורום שפירק לחלקים את מערכת תגבור ההגה ברכב. :roll:

 

המערכת מורכבת ממנוע חשמלי פשוט דו כיווני, ומחשב.

המעגל מאסיבי יחסית, ובסופו 2 ריליים אשר הופכים את הקוטביות ליציאה למנוע.

ריליים OMRON G8QE-1A ו OMRON G8FE-1AP.

 

מתחבאים מתחת להרבה הלחמות כח.

מבחינת עבודת האלקטרוניקה, מחשב כזה לא שווה תיקון.

 

אין בי מטאל אלא חישן טמפרטורה בלבד שניתן לנטר אותו עם קריאת נתוני המחשב דרך שקע דיאגנוסטיקה.

אני אשמח לראות תמונות של הממסרים והמעגל שאתה כותב שראית.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

סוף דבר(לפחות מקווים שכך):

החלפתי מכלול הגה מפירוק בעלות של 2500 ש"ח ,ונכון לעכשיו התקלה לא חזרה.

בכל מקרה לקחתי את מכלול ההגה הישן,אני אנסה לפתוח את מנוע ההגה ואעלה תמונות,אולי מישהו יוכל לעזור לי להבין מה הייתה הבעיה.

תודה לכל מי שעזר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
יש מישהו בפורום שפירק לחלקים את מערכת תגבור ההגה ברכב. :roll:

 

המערכת מורכבת ממנוע חשמלי פשוט דו כיווני, ומחשב.

המעגל מאסיבי יחסית, ובסופו 2 ריליים אשר הופכים את הקוטביות ליציאה למנוע.

ריליים OMRON G8QE-1A ו OMRON G8FE-1AP.

 

מתחבאים מתחת להרבה הלחמות כח.

מבחינת עבודת האלקטרוניקה, מחשב כזה לא שווה תיקון.

 

אין בי מטאל אלא חישן טמפרטורה בלבד שניתן לנטר אותו עם קריאת נתוני המחשב דרך שקע דיאגנוסטיקה.

אני ממתין כבר חודש ימים לתמונות של הגה הכוח שפירקת.

 

אנא ממך צרף תמונות בבקשה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...
סוף דבר(לפחות מקווים שכך):

החלפתי מכלול הגה מפירוק בעלות של 2500 ש"ח ,ונכון לעכשיו התקלה לא חזרה.

בכל מקרה לקחתי את מכלול ההגה הישן,אני אנסה לפתוח את מנוע ההגה ואעלה תמונות,אולי מישהו יוכל לעזור לי להבין מה הייתה הבעיה.

תודה לכל מי שעזר...

 

אומנם עברו כמה שנים, אך ברשותי דיהטסו סיריון מודל 2008 ומופיע אצלי בדיוק אותה בעיה כפי שתיארת.

בהתחלה המוסכניק החליף את כל החוטים (כיוון שזה נראה באמת כמו בעיה של מגע), אך זה לא עזר

כעת הוא רוצה להחליף את המחשב של המנוע הגה.

לטענתו אין צורך להחליף מנוע הגה כיוון שאין בעיה במנוע.

איני רוצה ואין לי זמן לניסיונות... אודה אם תוכל ליצור עימי קשר ובודאי יש לך ניסיון בנושא...

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פניו נראה כי יש לך בעיית מגעים. ללא קשר לממסרים, הייתי בודק את הצמה שמתחברת למנוע ההגה החשמלי.

בנוסף לכל אלו שאומרים בלתי אפשרי וכו'... אתם רציניים?!

זה אחד הדברים הפשוטים שיש.

 

ראו בעיית מגעי הממסרים בפיאט פונטו:

 

http://www.fiatforum.com/punto-mk2-2b-guides/266588-resoldering-power-steering-motor-relays.html

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...
אומנם עברו כמה שנים, אך ברשותי דיהטסו סיריון מודל 2008 ומופיע אצלי בדיוק אותה בעיה כפי שתיארת.

בהתחלה המוסכניק החליף את כל החוטים (כיוון שזה נראה באמת כמו בעיה של מגע), אך זה לא עזר

כעת הוא רוצה להחליף את המחשב של המנוע הגה.

לטענתו אין צורך להחליף מנוע הגה כיוון שאין בעיה במנוע.

איני רוצה ואין לי זמן לניסיונות... אודה אם תוכל ליצור עימי קשר ובודאי יש לך ניסיון בנושא...

 

תודה.

 

שלום,

גם אני נתקלתי בבעיה זהה לאחרונה. אשמח לדעת כיצד טיפלת בבעיה..

תודה רבה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1614 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...